Gå till innehåll

Hur hantera bankrulle då man vill ha en månadslön?


Agorali2

Recommended Posts

Jag har 3 000BB på den nivån jag spelar på och allt är frid och fröjd. Det enda som beskymrar mig är att jag inte vet hur jag ska ta ut en "månadslön" från bankrullen. Bör det vara en viss % av vinsten eller en viss summa varje månad ?? Någon som har detta problem ??

 

Min teori är att jag tar ut "rakeback-pengarna" som lön vilket kanske ligger på 2-3 inköp (200-300BB) varje månad. Vad tycks om detta?

 

Helst vill jag landa på 2/4 NL vilket jag är perfekt för min del. Just nu spelar jag på 0.50/1.00 NL. Alltså vill jag helst att inte bankrulle sjunker men jag vill ändå kunna tjäna pengar på pokern.(det klart jag tjänar pengar såhär men vad är meningen med att tjäna pengarna om man aldrig tar ut dem och använder dem, eller hur?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.(det klart jag tjänar pengar såhär

Hur är såhär? Är det att du spelar upp dej samtidigt som du tar ut rakeback? Låter väl som en ganska bra lösning.

men vad är meningen med att tjäna pengarna om man aldrig tar ut dem och använder dem, eller hur?)

Meningen verkar ju vara att man ska landa på 2/4 väl ? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar ut allt över 3000bb om jag inte vill bygga rulle. Det funkar.

 

Ett litet tag. Du kommer gula.

 

Bankrullen måste alltid växa. Om du ska ha en statiskt måste den vara mångdubbelt större. Matten bakom risken att gula med en fix bankrulle om 30 inköp utgår från att du är en hyffsad spelare som återinvesterar vartenda vunnet öre i rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar ut allt över 3000bb om jag inte vill bygga rulle. Det funkar.

 

Ett litet tag. Du kommer gula.

 

Bankrullen måste alltid växa. Om du ska ha en statiskt måste den vara mångdubbelt större. Matten bakom risken att gula med en fix bankrulle om 30 inköp utgår från att du är en hyffsad spelare som återinvesterar vartenda vunnet öre i rullen.

 

Alternativt går ner jävligt fort i limits om man torskar några få inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej,

 

alla verkar hypnotiserade av %. Om du vill ha en månadslön tycker jag du bestämmer dig för att ta ut en viss summa varje månad oavsett om du vinner eller förlorar. Jag tar ut 10,000 SEK från BR varje månad oavsett hur många BB jag har kvar. Kommer jag till den trista situationen då jag bara har 3 månadslöner kvar i BR bör jag ta mig en funderare på hur fortsättningen skall bli (3 månadslöner bör vara tillräckligt för att kunna hinna göra upp en ny plan vilket det än innebär, typ sluta med poker, gå ned i limit, eller något annat).

 

Jag spelar bara FL kanske bör tilläggas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

alla verkar hypnotiserade av %. Om du vill ha en månadslön tycker jag du bestämmer dig för att ta ut en viss summa varje månad oavsett om du vinner eller förlorar. Jag tar ut 10,000 SEK från BR varje månad oavsett hur många BB jag har kvar. Kommer jag till den trista situationen då jag bara har 3 månadslöner kvar i BR bör jag ta mig en funderare på hur fortsättningen skall bli (3 månadslöner bör vara tillräckligt för att kunna hinna göra upp en ny plan vilket det än innebär, typ sluta med poker, gå ned i limit, eller något annat).

 

Jag spelar bara FL kanske bör tilläggas.

 

Håller absolut med, det vettigaste (och enklaste) rent matematisk tycker jag är att göra följande.

 

1) Gör en vettig men konservativ bedömning av din förväntade EV/h

(Dvs hellre underestimera än överestimera)

 

2) Gör en vettig men konservativ bedömning av din förväntade standardavikelse/h

(Dvs hellre överestimera än underestimera)

 

3) Sätt en rimlig timlön som är mindre än siffran i pkt 1 men tillräcklig för att finansiera din privatekonomi. (Inklusive "nödvändigt" sparande etc.)

 

4) Ploppa in (EV-månadslön) och standardavikelse i bankrulleformeln och kolla att du har tillräckligt hög rulle/tillräckligt låg gulningsrisk.

 

Håller definitivt med Ed Miller om det han sägger i sin "going pro" serie på 2+2 att den största orsaken till att presumtiva proffs gular antagligen är att de tar utt för mycket när de har positiv varians...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror motivationsfaktorn är viktig, dvs tar du ett en fast slant varje månad kanske du känner dig mer lugn i pokern och kan spela ett bättre spel, alternativt om du blir motiverad av att kunna ta ut mer ju bättre du spelar och blir taggad att spela bättre. Så jag tror även det är viktigt att tänka på hur det påverkar ens spel om det ens gör det, är väldigt individuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör på följande vis, iom att jag fortfarande vill bygga rulle och ta ut en del av min vinst så för jag helt enkelt staistik över hur mycket jag har gått plus varje månad och plockar sedan ut 40 procent av vinsten varje månad. Har gjort det ett bra tag och det funkar alldeles utmärkt, man bygger både stadigt och får oftast en del pengar på kontot. Beror självklart på vilka limits man spelar, men funkar utmärkt för mig då jag spelar 2/4 och 1/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...