Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag måste bara få berätta om några härliga typer som jag har träffat på på NL 1.5/3 och 2/4. Han sätter sig på bordet med ungefär $170. Några limpar och sedan raisar han $50, alla lägger sig. Nästa gång raisar någon före honom till $12 och han reraisar $70, alla lägger sig. Detta håller på en stund tills någon träffar en hand. Någon reraisar $12 han reraisar $70, call

Flop 4h,Kd,7c

Nu går han som raisade potten först all in och snubben callar $100.

Turn 10d, River 2h

Showdown

Winner Ah Kc

Maniac

10h Jd

Varför gör en människa så här, han kan inte räknas vara på tilt, det måste vara något annat syndrome.

Möjligen får han något rus av att beta stort oavsett vad han har på handen och tror att han kommer träffa runner runner. Alla på bordet i princip assgarvade och skrev stupid när han lämnat bordet.

Han i princip ger bort pengarna utan något arbete alls. Jag har stöt på denna typen av spelare flera ggr.

Postad

var en kille från shanghai som "gav" mig 4-5 inköp en gång. Han raisade eller reraisade varje pot och fick han mellanpar eller bättre var det bara all-in eller syna ned. Det kändes lite som att någons son hittat pappas pokerkonto på datorn...

Postad
Det kändes lite som att någons son hittat pappas pokerkonto på datorn...

Kan ju jämföras med kids som lånar farsans medelålderskrisbil utan lov och trashar den med färskt körkort. Om så är fallet är risken övervägande att den grabben är död nu. :D