Gå till innehåll

Självmord pga onlinepoker


BjornB

Recommended Posts

Att onlinepoker kan vara något fruktansvärt destruktivt och beroendeframkallande vet vi alla, men hur vanligt kan det vara att folk går så långt att de tar livet av sig?

Vad jag förstår är det något väldigt tabu att tala om. Något skamligt och något att skämmas för, så som spelberoende är i allmänhet.

Det är väldigt sällan dessa tragiska fall blir officiella och det är bara ett fåtalet gånger jag personligen läst i media läst direkt pokerrelaterade självmord, men det händer ju.

Är det någon som har personliga erfarenheter av folk i sin närhet det gått riktigt illa för?

Finns det statistik och information hur vanligt det faktiskt är med spelberoende som har sin huvudsakliga grund i internetpoker.

 

Det här är kanske fel forum att diskutera the dark side av onlinepoker, men jag prövar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man överhuvudtaget kan få in en glad smiley i den här tråden övergår mitt förstånd

 

"Getserious" samlade på sig ett antal tramsinlägg i några trådar och tar paus från PF i en månad

 

Edit: Det är per automatik en avstängning i en månad för trams i spelberoende delen. Om nu någon skulle vara så djävla dum och inte kunna hålla fingrarna i styr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...