Gå till innehåll

NLT - SnG, hyperaktiv hand, spelade jag rätt?


TjockisBagarn

Recommended Posts

Hade just slagit mig ned vid en SnG 5+1 då jag jag får korten Kh Td vilket ser ut att bli en fin öppning av kvällen...

 

Tillägas kan också göras att jag spelade hos en poolare och därför har jag hans "dö coola" nick

 

Spelar jag handen rätt? Ska jag calla sista allinen? eller ska man tro att han har floppat ett set?

 

 

***** Hand History for Game 2400266626 *****

NL Texas Hold'em $5 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:14129357 Level:1 Blinds(10/15) - Thursday, July 21, 16:17:26 EDT 2005

Table Table 12530 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: mac_js ( $800 )

Seat 2: gummibear819 ( $800 )

Seat 3: BobDigi93 ( $800 )

Seat 4: Mr_Banks8 ( $800 )

Seat 5: freeflyasc ( $800 )

Seat 6: glblman ( $800 )

Seat 7: N6707470 ( $800 )

Seat 9: classy_cas ( $800 )

Seat 10: NOLEMIKE1993 ( $800 )

Seat 8: dafinalgamer ( $800 )

Trny:14129357 Level:1

Blinds(10/15)

** Dealing down cards **

Dealt to dafinalgamer [ Kh Td ]

mac_js calls [15].

gummibear819 raises [30].

BobDigi93 folds.

Mr_Banks8 folds.

N6707470: whats the winner get?

freeflyasc folds.

classy_cas: 25

glblman raises [60].

N6707470 folds.

dafinalgamer calls [60].

N6707470: ok

classy_cas calls [50].

NOLEMIKE1993 calls [45].

mac_js folds.

gummibear819 calls [30].

** Dealing Flop ** [ 2h, Ks, Th ]

classy_cas bets [75].

NOLEMIKE1993 folds.

gummibear819 calls [75].

glblman calls [75].

dafinalgamer raises [250].

NOLEMIKE1993: whenever u sign up for a tourny in the gray box it tells u what pay outs are

N6707470: ok

classy_cas calls [175].

gummibear819 calls [175].

glblman folds.

** Dealing Turn ** [ 7s ]

classy_cas is all-In [490]

gummibear819 folds.

dafinalgamer is all-In [490]

 

* RP och bort med resultat enligt Reglerna - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna 4xbb kallt med KTo känns som att det nästan aldrig kan vara rätt. Jag skulle nog aldrig komma på tanken att göra det, garanterat inte i den här situationen i alla fall. Sen är det väl inte så mycket att tala om, det som slår dig är ett set, inget annat. Hade synat all-in jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare talare har nämnt: oerhört tomtigt att spela KT överhuvudtaget efter höjning... risken att du är totalt dominerad av händer som AK eller TT är väldigt stor. Det räcker i princip med att fi har ett A för att du ska ligga under...

 

Även om man träffar sin kung på floppen är den svårspelad om fi bettar ut, höjjer du / ställer in får du i princip bara syn av en bättre hand.

 

Så resonerar jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså, jag vet att enligt alla teorier så ska man absolut inte spela KTo speciellt inte efter en raise....

 

men har ngn av er spelat 5+1 dollars SnG på partynätverket? antagligen inte, jag är ofta en av de 2 tightaste spelarna vid bordet när jag bara spelar PP eller 2 kort som båda är minst 10.

 

Vid de högsta blindsen måste man ju självklart sänka starthandskraven men menar ni att jag inte borde spela KTo i dessa SnG på lvl 1 o 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså, jag vet att enligt alla teorier så ska man absolut inte spela KTo speciellt inte efter en raise....

 

men har ngn av er spelat 5+1 dollars SnG på partynätverket? antagligen inte, jag är ofta en av de 2 tightaste spelarna vid bordet när jag bara spelar PP eller 2 kort som båda är minst 10.

 

Vid de högsta blindsen måste man ju självklart sänka starthandskraven men menar ni att jag inte borde spela KTo i dessa SnG på lvl 1 o 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså, jag vet att enligt alla teorier så ska man absolut inte spela KTo speciellt inte efter en raise....

 

men har ngn av er spelat 5+1 dollars SnG på partynätverket? antagligen inte, jag är ofta en av de 2 tightaste spelarna vid bordet när jag bara spelar PP eller 2 kort som båda är minst 10.

 

Vid de högsta blindsen måste man ju självklart sänka starthandskraven men menar ni att jag inte borde spela KTo i dessa SnG på lvl 1 o 2?

 

Ja, du kommer floppa bra för sällan. Du kan inte stoppa in nästan 10% av din stack med skräp som K10 på ett fullringsbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter på dig som att du spelar löst de första nivåerna av en turnering och sedan blir tightare och tightare. Detta verkar du fått om bakfoten tyvärr, du skall lira tight när blindsen är låga och inte gnager för hårt på din stack. Huruvida KTo är en hand som bör spelas i detta läget lämnar jag osagt då övriga talare gjort det tämligen klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är spelare som dig som gör att t.o.m jag kan gå med vinst på poker. Även om du vet att du antagligen har bättre händer än Fi så är det väl bättre att vänta på ett monster och ta alla chip då?

 

Om du spelar K 10 och träffar enbart K eller enbart 10 så har du inte en jävla aning om ifall du har bäst hand eller inte och du får väldigt svårt att släppa handen. Om du ska spela "skräp-händer" så kan du lika gärna spela 2 låga kort istället så har du iaf 2 fria kort ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det fel att inte slänga även om jag vet att jag har bättre hand än höjaren 75% ab gångerna?

 

Det är raise och reraise innan dig i och för sig minraise men hur kan du med 75% säkerhet veta att du leder då? Tror inte du kan ha en så bra read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men har ngn av er spelat 5+1 dollars SnG på partynätverket? antagligen inte, jag är ofta en av de 2 tightaste spelarna vid bordet när jag bara spelar PP eller 2 kort som båda är minst 10.

 

När blindsen är så här låga ska du bara spela absoluta monster, så som AA, KK, AK. Mucka resten.

 

Lite fler händer kan vi väl ändå lägga till på listan.

 

Låga par kan vara värda en syn i sen position, om man får en billig flopp.

Alla par 10 och uppåt spelar jag med en höjning först in.

 

Sen tycker jag en hand som A10 funkar o höjja med på knappen, i ohöjda potter.

 

Det är vad jag tycker iaf. Varför tajta till spelet så extremt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså, jag vet att enligt alla teorier så ska man absolut inte spela KTo speciellt inte efter en raise....

 

men har ngn av er spelat 5+1 dollars SnG på partynätverket? antagligen inte

Jodå, har spelat en hel del och det spelar ingen roll om du spelar 5+1 eller 1+0,1 eller 0,1+0,01 du ska ändå inte spela KTo efter en raise och reraise. Dåliga spelare plockar också upp bra kort. Du är dominerad av läskigt många händer: AK, KK, AT, KQ, KJ, TT.

 

Den handen limpar man inte ens in med på den här nivån, och ännu mindre synar en raise och reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...