Gå till innehåll

"Vilken dag spelas långlördag?"


MuCkMyL1f3

Recommended Posts

Hallå PF!

Jag är just nu en ganska medioker MTT spelare, har varit relativt okej förut iaf och heltidsspelat 4 år.

Jag har aldrig varit någon vidare grindmaskin utan mest spelat lågt och vunnit tillräckligt mycket för att, efter mina mått mätt, leva gott och kunnat betalat mina räkningar. Allt detta eftersom jag efter att ha jobbat ett år efter studenten insåg att jag hatade att arbeta. Genialiskt då tyckte man men antagligen inget jag gjort om nu när man ser tillbaka på tiden som varit.

 

Aldrig reggat nånting över $50 mycket p.g.a. feghet, lathet och att jag inte är speciellt duktig och knappast har edge på dom nivåerna.

 

Har haft mycket nytta utav en nära vän som är extremt duktig och har igenom honom träffat på flera andra duktiga spelare från bl.a. skrattretande.

 

En höstdag hörde skatteverket av sig och sen dess har poker varit helt värdelöst.

För att göra en tråkig historia väldigt kort så snap-livsgulade man + lite till där och började ganska omgående söka jobb. Tre dagar tog det (nsh) att scoopa ett välbetalt men monotont och hjärndött industrijobb.

 

Nu 14-15 månader senare så trivs jag bra med livet, jobbet har jag kvar och har lyckats avancera från hora till hund typ i ordningen, ljus i horisonten mao!

 

Sugen på poker igen och det blir ett nytt försök på micro-MTTsen så får vi se om man kan slita ihop en respektabel rulle för att veva på lite roligare nivåer. Jobbar lite grötiga skift men klämmer in så mycket spel det går.

 

Spelat ganska mycket i helgen och är upp ca $500 på 4 sessioner trots 3 riktigt tunga ft-bubblor/semibubblor. bl.a. ikväll i big €20 på franska stars.

Reggar runt 12-15 turrar per session och fyller ut med några till när det börjar bli för lite bord. Spelar allt mellan 5-20 frz och 2r-11r på .fr, stars och ftp.

 

På dom igen imorrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

First 8-)

 

Det där jävla brevet alltså... =/ snyggt comebackat och stort lycka till!

 

Gl! :-)

 

Gl Harju!

 

Ih ih ih harju legend glgl och välkommen tillbaka till helvetet

 

Tack ska ni ha!

Eftermiddagsskift denna veckan vilket suger extremt mycket hästballe men kommer ändå klämma in ett gäng turrar direkt efter jobbet dom dagar jag orkar.

 

Gårdagen var ganska miserabel som sagt men min enda cashning räddade upp det hela till ett minback bara. Idag ska jag komma 3a i nånting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppade spel igår, energin försvann när man tillslut fick stämpla ut från jobbet så tyckte det passade bättre att glo lite Entourage (inne på 9e varvet kanske)

och sova tidigt! Vaknade utvilad (!) kl 9 imorse så drog igång ett pass turbos utan framgång öht!

Fick bra stack i en 11 rush på ftp men fick sedan in de som en nit med JJ mot

24s blinds mot blinds för 30bb var och lyckades inte kåka efter att han skickligt floppat en stege :)

Taggad för ett pass ikväll igen och samtidigt raila nån match från NHL premiären! Lovar inget dock ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va kul att du är tillbaka i skärselden! Stort gl min vän!

 

Tack ska du ha!

Tillbaka och tillbaka, ska iaf bli kul att spela (fråga mig igen om en vecka angående det) och förhoppningsvis kan man vinna några kronor att spendera på fulsprit och sportsbetting nu när NHL är tillbaka !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan lite snabbt konstatera redan såhär tidigt på kvällen att dagboksriggen verkar hålla sig borta ett tag framöver. 18/20 turrar spårlöst försvunna 2 timmar in på grinden :)

 

Eliten, är detta helt av från min sida?

 

Poker Stars $10+$1 No Limit Hold'em Tournament - t400/t800 Blinds + t75 - 9 players

 

UTG+1: t28139 M = 15.01

UTG+2: t28280 M = 15.08

Hero (MP1): t16982 M = 9.06

MP2: t16981 M = 9.06

CO: t46635 M = 24.87

BTN: t24345 M = 12.98

SB: t39125 M = 20.87

BB: t24609 M = 13.12

UTG: t13228 M = 7.05

 

Pre Flop: (t1875) Hero is MP1 with 8d Ad

3 folds, Hero raises to t1700, 2 folds, BTN raises to t3750, 2 folds, Hero raises to t7145

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spydde lite i munnen här, nere på 4 bord från 1300 startande spelare... för CL2 ;(

 

Poker Stars $10+$1 No Limit Hold'em Tournament - t1600/t3200 Blinds + t400 - 8 players - http://www.handconverter.com/hands/2589588

The DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: t77144 M = 9.64

UTG+1: t230997 M = 28.87

MP1: t159053 M = 19.88

Hero (MP2): t150359 M = 18.79

CO: t50249 M = 6.28

BTN: t126389 M = 15.80

SB: t74842 M = 9.36

BB: t40933 M = 5.12

 

Pre Flop: (t8000) Hero is MP2 with Ah Kd

2 folds, MP1 raises to t6400, Hero calls t6400, 3 folds, BB calls t3200

 

Flop: (t24000) Ac 8d Qc (3 players)

BB checks, MP1 checks, Hero bets t9455, BB folds, MP1 calls t9455

 

Turn: (t42910) 3s (2 players)

MP1 checks, Hero bets t18900, MP1 calls t18900

 

River: (t80710) 4d (2 players)

MP1 checks, Hero bets t42555, MP1 calls t42555

 

 

AQ in i AK för supershort, tripplar upp till 13bb.. A9 in i AT mot en annan short och ner till 7bb igen. Står sen KJ mot J9 för 14bb och 19 av 23 kvar...one time?

 

edit: får in J9s mot KTs på 478ss flopp, turnar T för jackpot och rivern flushar vi båda..............................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I lördags började jag min lediga vecka med att spela en 400 deepstack på lokala klubben, blev tyvärr bara 14 inköp tillslut men lyckades skeppa hem den, alltid något!

Tanken var att börja grinda efter men kände mig sliten när jag kom hem så jag nöjde mig med att kika Hockey hela natten.

NHL säsongen har börjat bra och jag ryggar lite olika folk som jag anser duktiga på det dom gör och har även för första gången börjat sportsbetta med en riktig rulle. Började med endast 30units men har lyckats ganska bra än så länge och byggt upp den till 65units hittills. Spelar väl 80% nhl och resten på fotboll/svensk hockey.

 

Körde ett pass med nätturrar igår men lyckades inget vidare och kände att nätpoker börjar kännas riktigt tråkigt, så risken är väl inte särskilt stor att det blir mer än nått pass här och där framöver!

 

I veckan blir det massa NHL betting och ett par liveturrar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Lirat några pass i veckan igen och plussat helt okej. Kör mycket små fält vilket passar bra eftersom jag spelat mycket sng genom åren.

Inga stora summor men är väl upp runt en dollarlax i december på 4 pass. Ingen timlön att skryta med men det är å andra sidan inget jag strävar efter, även om det gärna får bli så ändå!

 

Spelade ett litet pass idag på dagen och hittade en 3e plats i en 26a på ftp för drygt $500.

 

Går av nattveckan om 4 timmar och upp på helg vilket innebär 8 dagar ledigt och eftersom tjejen är i Mexico tom onsdag lär det uppdateras här lite oftare närmaste dagarna. Ska försöka hinna maximalt med turrar fredag och lördag och vinna nått så man kan unna sig ett söndags-skott och binka nått dyrt (tänk vad lätt det låter)

 

Spanat in en muurikka jag måste ha till uteköket som går loss på 19k. Ett måste för att kunna svinga hamburgesas som Perra M!

Så ett 20k plus i helgen, one time?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miserables idag. Spelat en del på svs, franska, ps och ftp men inge framgång. Djupaste var 19e plats i 33 omania på ps. Får in 20bb med A4AQs och dör mot T834ds som var riktigt go att 4bets dega tydligen...

 

Annars var det några bubblor och lite hederliga mord mest.

 

Dålig volym idag men sovit riktigt lite så ska slagga nu och tagga om för en heldag imorrn. Eller iaf tills man är tillräckligt tiltad för att sluta regga :twisted:

 

På dom igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryggar NB (nhlbettingblog) en hel del och NG (nhl gambler), sen har jag en polare som är duktig som fan också så försöker jag plocka russinen ur kakan sas! Kör du också?

 

Ah nice, ryggade NB massa förra säsongen. Blivit mer NFL den här säsongen så inte blivit så mkt ryggar där än. Men han är stabil, gillar hans tankar och analyser. Ska dock bli mer NHL bets framöver. (:

 

Lastat något inatt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah nice, ryggade NB massa förra säsongen. Blivit mer NFL den här säsongen så inte blivit så mkt ryggar där än. Men han är stabil, gillar hans tankar och analyser. Ska dock bli mer NHL bets framöver. (:

 

Lastat något inatt?

 

Nej avstod spel inatt :)

 

Spelat ett pass på morgonen då jag inte kunde sova.

kom 2/179 i en 3R 6max på stars och 1/32 i en liten 88krs på svs!

Kvar i en $33 på ps och hot 10 på .fr sen blir det en promenad med hunden innan nästa pass!

Nej där busta jag hot 10 så nu blir det entabling och nått avsnitt sons istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra pass avklarat!

Hittade en 3e plats i €20 6max på .fr för en femhundring och vann en till liten svs turre för 1200 kr.

 

Var ovanligt mycket bra spelare kvar med 12 spelare kvar i 6maxen och jävlar vad ägd man blir då. Fascinerande är det, man märker att man har en hel del att jobba på. Skrämmande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällspasset igår blev bara latereg utav långlördag, omania 33 och franskas 20 omaha, ingen framgång. Var så trött så var mest dumt att regga upp nått :)

Landade runt €600 upp och det är jag riktigt nöjd med som micro-firre!

Idag blir det ett pass nu på förmiddagen och sen ett pass från 18 och förhoppningvis långt in på småtimmarna!

 

Är så jävla dåligt med kul turror denna tiden dock så mest troligen blir det att förbereda lite käk så att man är all set till kvällen.

 

Testade fritera lökringar igår och slog ihop en aioli till det, magi :mrgreen:

Så aiolin som blev kvar går utmärkt som en dressing till hamburgare bestämde jag.

Lutar åt burgare på högrev serverad med karamelliserad lök, cheddarost, tomat och sen ailoin och en till dressing (oklart vad, chilibaserad dock) bröd har jag i frysen, tjejens hemgjorda som är gjorda på receptet från flippin burgers bara att det är jalapenos ingräddat i dom.

Jävlar vad jag gillar mat. Kanske får bli några lökringar också till det där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla sjuk dag som landar €300 upp och ändå är jag mer tiltad än på länge.

5 finalbord där jag inte är bättre än 4,6,6,6,7... 3 finalbordsbubblor. Ingen cashning över 200 euro. Tror jag ITMa runt 15 turrar.

Fult som fan att pluswhina men vafan...

Sista turren är ministeken på svenska spel. 7 kvar och Jag torskar 77 vs a2, QQ vs JJ och sen A5s in i TT och KK för bust. 3 händer i rad... Bustade 4 finalbord med QQ, så nittig är man :((

 

Kunde ju blivit en helt magisk söndag! Nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...