Gå till innehåll

Kompetent NLHE coach sökes!


KvalificeradApa

Recommended Posts

Vill ha en coach som kan hjälpa mig att bli en stabilare spelare överlag. Spelar för tillfället micros på svenska spel. Vill att du gärna slår /10 över ett stort sample.

 

Krav är att du har mikrofon och kan använda holdemmanager 1 / teamviewer.

 

Har inget emot om du aldrig tidigare har coachat men vill skaffa erfarenhet för det och tar en liten mindre summa.

 

edit: Tog bort stort sample på /20 som krav. Räcker med /10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara av ren nyfikenhet, hur mycket har du tänkt att betala? Känns generellt som det är jäkligt svårt för dig att mötas med en coach om du spelar /1. Antingen kmr coachen i fråga göra en dålig deal eller så kommer du göra det.

 

Betalar inte mer än $75 per timme. Spelar inte /1 vanligtvis.

 

Sorry men jag betvivlar att någon som slår de nivåerna coachar för "en liten mindre summa".

 

Menade om någon med liten erfarenhet inom coaching möjligen kunde tänka sig att ta mindre än andra på samma nivåer som faktiskt har erfarenhet inom det. En erfaren kan väl hitta och veta om ett femtiotal filter i holdemmanager och hitta läckor snabbare än en oerfaren. Inte sitta där i 30 min av sessionen för att hitta ett filter som "ska finnas någonstans i programmet". Jag kanske har fel här, vet faktiskt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vad? Om man coachar är det väl främst för att man gillar att göra det och få lite variansfria stålar som belöning?

Alternativt är det semi-scammers som är breakeven eller rentav förlorande som vill göra sig orimliga summor pengar gentemot vad de bidrar för värde.

 

Det är ju inte så att /10 spelare sitter på några revolutionerande strategier. Vi snackar inte hajstakes här!

 

Krav är att du har mikrofon och kan använda holdemmanager 1 / teamviewer.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vad? Om man coachar är det väl främst för att man gillar att göra det och få lite variansfria stålar som belöning?

Alternativt är det semi-scammers som är breakeven eller rentav förlorande som vill göra sig orimliga summor pengar gentemot vad de bidrar för värde.

 

Det är ju inte så att /10 spelare sitter på några revolutionerande strategier. Vi snackar inte hajstakes här!

 

 

 

:D

 

För det första spelar du på nivåerna? Jag säger inte att alla är sjukt duktiga och har "revolutionerande strategier", men du får tänka på att det är skillnad att ha 5/10 eller 10/20 som sin lägsta nivå respektive högsta nivå. Mtp att det sällan runnar högre på svs så kan det glida ned äckligt duktiga spelare ibland. Sen så finns det vissa som har kontakter som spelar highstakes så tror nog du underskattar vissa regs.

 

Vet att det finns flera spelare som blivit coachade och blivit minst lika bra som sin coach och i flera fall ännu bättre på väldigt kort tid. Klart man ska ha lite mer än sin timlön för besväret, inget snack om saken. Den som inte tar mer är dum i huvudet.

 

Är ju större chans att man får ngn scammer som du säger som är för dålig för att hålla sin tidigare wr och inte hänger med i utvecklingen när man erbjuder så lite pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag spelar inte på nivåerna. Jag spelar kring nivåerna TS gör och mina gissningar är enbart baserat på egna efterforskningar och vad som känns rimligt.

 

Om detta inte per automatik diskvalificerar mig från att göra mig hörd:

 

Spoiler!
För 75-100 dollarsh får du en teoretiskt inriktad coach som åtminstone slår /$1 och i många fall /$2. Tänker mig att /10kr inte bör hålla värst högre nivå än /$1 om ens något?

 

Om det nu är så att /10kr faktiskt är tuffare är det ju oerhört märkligt att winrates kring 10bb/100 är möjligt på SvS.

 

Om priset på en coach som slår /10kr bör vara klart högre än de som slår /1dollarsh av anledningen att de inte vill utbilda spelare på SvS som kan komma att klättra upp till deras nivåer är ju lösningen enkel: man anställer en internationell coach som hjälper en att pula med ranges och teori. För poker är väl poker oavsett vilken valuta det spelas över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag spelar inte på nivåerna. Jag spelar kring nivåerna TS gör och mina gissningar är enbart baserat på egna efterforskningar och vad som känns rimligt.

 

Om detta inte per automatik diskvalificerar mig från att göra mig hörd:

 

Spoiler!
För 75-100 dollarsh får du en teoretiskt inriktad coach som åtminstone slår /$1 och i många fall /$2. Tänker mig att /10kr inte bör hålla värst högre nivå än /$1 om ens något?

 

Om det nu är så att /10kr faktiskt är tuffare är det ju oerhört märkligt att winrates kring 10bb/100 är möjligt på SvS.

 

Om priset på en coach som slår /10kr bör vara klart högre än de som slår /1dollarsh av anledningen att de inte vill utbilda spelare på SvS som kan komma att klättra upp till deras nivåer är ju lösningen enkel: man anställer en internationell coach som hjälper en att pula med ranges och teori. För poker är väl poker oavsett vilken valuta det spelas över?

 

Bortsett från att jag inte vet vad coacherna tar på dollarsiter håller jag med om allt, och /10kr är lättare än motsvarande på dollarsiterna vad jag har hört. Väldigt vettig kommentar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls hemma på sånt här, men va vill en coach ha (typ) för procent på vinst i låt säga 1år om dom hjälper en spelare från typ 0,5-1kr till 2-4kr? Vet dock inte hur mycket tid som krävs för detta, lär variera nå sjukt..

Hade ja varit "duktig" 5-10 regg hade de väll varit guld att hjälpa andra villiga upp och ta en viss procent i 1 år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

panta lite burkar och betala coachen. ge inte bort procent av era vinster över en längre tid imo.

 

Jag skulle nog ändå kunna tänka mig ge bort en saftig procent över längre tid då ja har poker som en "hobby" Har vanligt jobb så rör aldrig rullen. Då får ja ge bort mycket men det jag får behålla är nog minst lika mycket som jag drar in nu. Och min vinning blir att jag blir bättre, samt inte kan förlora något till coachen som jag kan om jag betalar ur egen ficka:lol: Men du har nog rätt att man tjänar mer på att betala. Men om man hatar varians då :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

under 50€ i timmen är svårt att få en coach skulle jag säga. Många coachar sällan under NL50 / NL500 svs.

Det är rimligtvis bättre att lägga lite extra pengar på en duktig coach och anlita färre timmar än att ta en som tar mindre timpeng men som kankse inte kan lära dig lika bra. Annars kommer du behöva anlita en ny coach efter nästa nivå med.

 

Går inte att skicka pm till dig men pma mig när den funktionen funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det handlar om timlön hit och dit så är det lätt att tänka att 500kr/h springer iväg och att det blir så dyrt i längden, men bara 1-2h med en coach kan öppna upp rejäla dörrar i huvudet och det kan räcka bara det. Sen kan man känna efter hur man vill fortsätta eller om man är nöjd med den nya informationen och infallsvinklarna man har fått. Hellre betala lite mer för någon man respekterar än att snåla för någon man inte känner till imo. GL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det handlar om timlön hit och dit så är det lätt att tänka att 500kr/h springer iväg och att det blir så dyrt i längden, men bara 1-2h med en coach kan öppna upp rejäla dörrar i huvudet och det kan räcka bara det. Sen kan man känna efter hur man vill fortsätta eller om man är nöjd med den nya informationen och infallsvinklarna man har fått. Hellre betala lite mer för någon man respekterar än att snåla för någon man inte känner till imo. GL :)

 

Ska tänka på det.

edit: Har fått svar nu men inte gjort någon deal än. Om du är intresserad skicka pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...