Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nää. Vem har sagt det? Jag vill inte gå in i detalj för jag vill inte berätta i detalj hur jag spelar. Jag spelar ibland mot folk här på sajten.

Respekt!

Ett skäl jag kan ha för att att göra en miniraise är för att få in lite deg i potten så att det blir något att spela för i början av turneringar när mörkarna är så låga. Potter om 50 marker är ju inte något att slåss om även om vissa retards kan ge sitt liv för dem när det mer handlar om kamppsykologi än logik. I detta fall handlar det ju även om att man inte vill att BB skall få något gratis även om denne nästan garanterat hänger på.
Håller med... Men är ju, som allt annat, situationsbundet...

f.ö är det jobbpsykologen jag har svårt för, inte dig...

/Totally Freud

lmao

Ok. Skall åka upp och fiska i fjällen om några timmar. Skall bli skönt att slippa pokern för ett tag. 8-)

Postad
Jag höll på att bli knäckt av en kille som gayraisade preflop varje gång live. Jag satt precis före honom, så varje gång jag kompletterade sb så var jag tvungen att lägga mig/spy upp en extra marker på grund av hans gayraise :lol:

Hmm. Jag funderar på att testa det för att se hur folk reagerar. Gayraisa alla bet man gör. Folk kanske tiltar. Faan vad irriterad man själv skulle bli.

Ett annat skäl till att man kanske miniraisar kan ju vara för att lätt dominera bordet. Man visar på kontroll och att man bestämmer en högre insats. kanske :roll:

Postad
Jag kör oftas bara minsta tillåtna raise, men det förståss jag kör ju oftast fixed......

Du har aldrig funderat på att köra den högst i FL nån gång då? :lol:

jag höjer alltid så mycket det går i fixed, men jag är rätt aggressiv av mig :roll:

Att miniraisa preflop ibland när man sitter på knappen eller i blindsen kan ju också ge imagen att man inte riktigt har koll.

Postad
Jag kör oftas bara minsta tillåtna raise, men det förståss jag kör ju oftast fixed......

Du har aldrig funderat på att köra den högst i FL nån gång då? :lol:

jag höjer alltid så mycket det går i fixed, men jag är rätt aggressiv av mig :roll:

Att miniraisa preflop ibland när man sitter på knappen eller i blindsen kan ju också ge imagen att man inte riktigt har koll.

vilket troligen är sant också.

Postad

Hmm. Jag funderar på att testa det för att se hur folk reagerar. Gayraisa alla bet man gör. Folk kanske tiltar. Faan vad irriterad man själv skulle bli.

jag höjer ung 80% av alla händer jag spelar, vill jag spela mina två kort så höjer jag, inte en minihöjning utan alltid 3 x bb, finns det många limpare med så höjer jag till pott ungefär.

detta retar många... :shock::lol:

men inte bryr jag mig om det :twisted:

/A :club:

Postad

jag höjer ung 80% av alla händer jag spelar, vill jag spela mina två kort så höjer jag, inte en minihöjning utan alltid 3 x bb, finns det många limpare med så höjer jag till pott ungefär.

OT?

Postad

Nejdå, han nämner ju trots allt ordet minihöjning :lol:

/TF

Postad

OT?

hmm, ja kanske om man skall specifikt diskutera just miniraise som då borde vara det lägsta du kan höja..

men läser man tråden så diskuteras minirasie lite mer flexibelt..

3 x bb är ingen miniraise, snarare normalt spel. :lol: