mbman Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Jag tycker att minraise mycket ofta betyder KJ eller KQ, sätter nästan alltid fi på någon av dem händerna vid minraise. Har faktiskt synat ner riktigt stora bets med AJ på en hyffsat farlig bräda, och fi hade just - KJ! Så jäkla skönt att få sätta ditt en minraisare då han avslöjat sin hand med en minraise! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Det är förvånande (kanske inte egentligen) att knappt ingen här fattar konceptet med en miniraise. Vet man vad man gör är det exceptionellt bra även om det kan vara farligt och inget för tomtar. Att få fattar det kan bero på att det går utanför vad pokerliteraturen lär ut. Själv har jag väldigt svårt att förstå folk som spelar by the book. Ofta fantasilöst och sällan speciellt bra. Jag tänker dock inte gå in i teorin bakom det eftersom jag själv tycker om att miniraisa ibland. Själv har jag en mängd situationer då jag gillar att miniraisa. Det kan kanske vara en slags motsats till berserken (maniac). Sen kan jag ju säja att jag avskyr när det går flera varv. Jag "avskyr" nog mer limpare. Faan ibland limpar ju nästan bordet in som en jävla tomtearme. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Varför den mästrande attityden psykologen? Du får ursäkta att jag säger det men det blir lite Dilnert över ditt inlägg. Ungefär som den äldre mannen på ett möte som säger "I have years of experience, you wouldn't understand", så verkar du mena att du och endast du, sitter inne på Sanningen... Men vem vet, jag kan ha fel... Har haft det förr... Och lär ha det igen... /TF - btw, gayraise... sånt jäkla bra ord! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Mini raise är jätte bra i SnG, har man draget gör man då en höjning så man täcker syn av en person med alla som synat miniraisen! Förstår inte vad ni proffs klagar på, är spelarna för dåliga för er kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 har man draget gör man då en höjning så man täcker syn av en person med alla som synat miniraisen! Förklara det där igen. Fast med mer ord och mer information, tack! /TF newbiw----TF---------------------------------------------------proffs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 har man draget gör man då en höjning så man täcker syn av en person med alla som synat miniraisen! Förklara det där igen. Fast med mer ord och mer information, tack! /TF newbiw----TF---------------------------------------------------proffs Vi säger att BB är på 50, folk har stackar som ligegr på 10-20 BB i genomsnitt. Stacken är 5 BB SB betar BB, BB synar UTG synar några foldar och det kommer till dig. Du sitter på färg/steg drag. I stacken är det nu runt 7-8 BB och du gör då en höjkning med 6-7 BB. och får du syn av någon har du fortfarande oddsen på din sida. Oftast kastar de händerna på $10 och $20 nivån enligt mina iaktagelser... Blev det lite klarare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Blev det lite klarare? Det blev inte bara klarare, det blev helt och fullt förståeligt! Och det värsta är... ... ... jag håller med dig!!! *ring, ring* -Ja, det är TF. -Tjena, djävulen här, det blev plötsligt rätt så kallt här nere. Höll du möjligtvis med MaLiik om något? Som sagt, håller med dig. Det där utnyttjar jag väldigt ofta. /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Stacken är 5 BBSB betar BB, BB synar UTG synar några foldar och det kommer till dig. Du sitter på färg/steg drag. I stacken är det nu runt 7-8 BB och du gör då en höjkning med 6-7 BB. Menar du poten och inte stacken? Och sen semibluffa med runt hälften av deras stackar? Antingen foldar de eller går allin, och du måste i stort sett syna med ditt drag. och får du syn av någon har du fortfarande oddsen på din sida. Förstår inte hur du menar här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Menar du poten och inte stacken? Och sen semibluffa med runt hälften av deras stackar? Antingen foldar de eller går allin, och du måste i stort sett syna med ditt drag. Jag har varit vaken sen 3 imorse för att jag skulle spela på Empire så idag lär det bli mer missförstånd kan jag lova Jag värerar att vara kvar i en turnering på ett annat sätt än vad du gör och därför skulle inte jag gå All in. Vi är bara olika här, däremot skulle jag nog syna en höjning om det kom en. Förstår inte hur du menar här. Stack på 7 BB Du höjer med 6 BB och får syn av en av tre personer. Stacken blir då 6+7+6 BB och 6/19 är mindre än det odds du har på färg/steg draget. Synar två får du ännu bättre odds... Nu ska jag äta så sug på detta! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Herre min skapare.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Varför den mästrande attityden psykologen? Du får ursäkta att jag säger det men det blir lite Dilnert över ditt inlägg. Ungefär som den äldre mannen på ett möte som säger "I have years of experience, you wouldn't understand", så verkar du mena att du och endast du, sitter inne på Sanningen... Men vem vet, jag kan ha fel... Har haft det förr... Och lär ha det igen... /TF - btw, gayraise... sånt jäkla bra ord! Därför att jag är en mästrande och dryg person som avskyr onyanserat enkelspårigt tänkande. Moralist är jag också. Det skulle även vara intressant vad moderatorerna skulle säga om jag döpte om det till blatteraise. Men jag diskuterar hellre sakfrågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Det skulle även vara intressant vad moderatorerna skulle säga om jag döpte om det till blatteraise. word! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Men jag diskuterar hellre sakfrågan. Men du diskuterade ju knappt sakfrågan utan konstaterade bara torrt att det inte var någon idé för dig att förklara i vilka situationer du använder dig av en blatteraise, för det skulle skulle ändå inte boknötarna förstå... Har f.ö bara kontakt med två psykologer. En här på forumet samt en via min yrkesroll. Den ena utav dem har jag väldigt svårt för /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kimsk05 Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 JAG HAR BÖRJAT ANVÄNDA TERMEN CALLE ANKA BET (MINSTA MÖJLIGA BET) EFTER SOM JAG LIRAR PÅ BORD DÄR MINSTA MÖJLIGA RAISE ÄR 50CENT, USD) SÅ ÄR INTE DETTA DIREKT NÅTT ATT HÄNGA I GRANEN. DET VACKRA MED DETTA ÄR ATT OM MAN SITTER PÅ EN DRAG HAND SÅ ÄR DETTA GULD, OCH OM MAN SITTER MED NÖTTERNA SÅ ÄR DET BARA ATT HÖJA, DET HAR HÄNT MIG MÅNGA GÅNGER ATT NÄR JAG HÖJT PÅ EN CALLE ANKA HÖJNING SÅ FÅR MAN OFTAST SYN OAVSETT STORLEKEN PÅ HÖJNINGEN. BETAR MAN EN CALLE ANKA FLOP PÅ BRA HÄNDER SÅ FÅR MAN OFTAST EN HÖJNIING MOT SIG. VILKET ÄR BRA OM MAN SITTER MED NÖTTERNA VILKET MAN OFTA GÖR PÅ HÖJNINGAR. DETTA GÖRS MEST AV FISKAR/TOMTAR/ AMERIKANER DETTA ÄR DOCK PÅ PACIFIC POKER, DÄR ÄR INTE NIVÅN PÅ SPELARNA SÅ HÖGA. (FÖR DET MESTA) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Machista Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Tryck Caps Lock en gång till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Jag hör dig. Jag är bara inte säker på att jag förstår dig... /TF - trist att de tog bort sektionshetsen på chalmers... Banka Anka! Banka Anka! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Men du diskuterade ju knappt sakfrågan utan konstaterade bara torrt att det inte var någon idé för dig att förklara i vilka situationer du använder dig av en blatteraise, för det skulle skulle ändå inte boknötarna förstå... Har f.ö bara kontakt med två psykologer. En här på forumet samt en via min yrkesroll. Den ena utav dem har jag väldigt svårt för /TF Avfälling! Du ser inte storheten i psykologen, må dina armhålor hemsökas av tio tusen flugor! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Du ser inte storheten i psykologen, må dina armhålor hemsökas av tio tusen flugor! Nope, hans storhet undgår mig Btw, grattis till ett !/2k inlägg... /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Det är förvånande (kanske inte egentligen) att knappt ingen här fattar konceptet med en miniraise. Vet man vad man gör är det exceptionellt bra även om det kan vara farligt och inget för tomtar. Att få fattar det kan bero på att det går utanför vad pokerliteraturen lär ut. Själv har jag väldigt svårt att förstå folk som spelar by the book. Ofta fantasilöst och sällan speciellt bra. Jag tänker dock inte gå in i teorin bakom det eftersom jag själv tycker om att miniraisa ibland. Själv har jag en mängd situationer då jag gillar att miniraisa. Det kan kanske vara en slags motsats till berserken (maniac). Sen kan jag ju säja att jag avskyr när det går flera varv. Jag "avskyr" nog mer limpare. Faan ibland limpar ju nästan bordet in som en jävla tomtearme. Det var ju delvis därför jag startade den här tråden, att försöka förstå varför folk envisas med att använda sig av det preflop. Men eftersom du fortsätter hålla på den heliga graal, så kommer jag fortsätta vara sjukt irriterad när nån jävel miniraisar varannan pott. Och apropå blatteraise. Jag sa ju att jag inte ville använda mig av termen gayraise, men i det tillståndet jag hamnar i försvinner allt förstånd. hata, hata, hata. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Men jag diskuterar hellre sakfrågan. Men du diskuterade ju knappt sakfrågan utan konstaterade bara torrt att det inte var någon idé för dig att förklara i vilka situationer du använder dig av en blatteraise, för det skulle skulle ändå inte boknötarna förstå... /TF Nää. Vem har sagt det? Jag vill inte gå in i detalj för jag vill inte berätta i detalj hur jag spelar. Jag spelar ibland mot folk här på sajten. Ett skäl jag kan ha för att att göra en miniraise är för att få in lite deg i potten så att det blir något att spela för i början av turneringar när mörkarna är så låga. Potter om 50 marker är ju inte något att slåss om även om vissa retards kan ge sitt liv för dem när det mer handlar om kamppsykologi än logik. I detta fall handlar det ju även om att man inte vill att BB skall få något gratis även om denne nästan garanterat hänger på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Men jag diskuterar hellre sakfrågan. Men du diskuterade ju knappt sakfrågan utan konstaterade bara torrt att det inte var någon idé för dig att förklara i vilka situationer du använder dig av en blatteraise, för det skulle skulle ändå inte boknötarna förstå... /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Nää. Vem har sagt det? Jag vill inte gå in i detalj för jag vill inte berätta i detalj hur jag spelar. Jag spelar ibland mot folk här på sajten. Respekt! Ett skäl jag kan ha för att att göra en miniraise är för att få in lite deg i potten så att det blir något att spela för i början av turneringar när mörkarna är så låga. Potter om 50 marker är ju inte något att slåss om även om vissa retards kan ge sitt liv för dem när det mer handlar om kamppsykologi än logik. I detta fall handlar det ju även om att man inte vill att BB skall få något gratis även om denne nästan garanterat hänger på.Håller med... Men är ju, som allt annat, situationsbundet... f.ö är det jobbpsykologen jag har svårt för, inte dig... /Totally Freud Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Jag höll på att bli knäckt av en kille som gayraisade preflop varje gång live. Jag satt precis före honom, så varje gång jag kompletterade sb så var jag tvungen att lägga mig/spy upp en extra marker på grund av hans gayraise Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emil Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 21 Juli , 2005 Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 f.ö är det jobbpsykologen jag har svårt för, inte dig... Är det för att jobbpsykologen inte tror att jag finns i ditt huvud? Jag tycker faktiskt att miniraise funkar väldigt bra på låga nivåer. Speciellt om man floppat en triss på en rainbow flopp. Höjer man pott så lägger sig alla. Gör man ett minibet så går alla med fast de bara har bottom pair. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts