Gå till innehåll

Djens - svänger som en jojo!


Djens

Recommended Posts

Går ju inte att folda när han slår om heller, lär ju ha hygglig equity mot vad som helst. Men floppen? Vad 17 gör jag där? Jag satt handfallen o stirrade. typ. sen slängde jag ut ett konstigt bet eftersom jag hade TP o inte ville bli utdragen av färgen som jag med drog till.

 

Ditt preflopspel är helt okej och du har en skön hand i position. Inget snack om saken.

 

Ditt flopspel känns katastrof, framförallt ditt resonemang. Jag hade TP och ville inte bli utdragen av färgen... vafan, jävla texastomte! TP i PLO är ungefär lika bra som bottenpar utan kicker på trestegad och tvåfärgad flop med mycket action i Texas. Du sitter i position och du har en mängd sköna backdoordrag. Eftersom så många synade så är det absolut inte otänkbart att någon har träffat floppen och bara väntar på att hamra in en checkraise på en lösaggrotomte som raisat pre :)

 

Du betar vad - ungefär halvpott? Ska du beta kan du lika gärna potta, då är du i alla fall comitted till att syna eventuella omslag. Jag antar att du aldrig hade betat 50 med en riktig hand i det läget... Ska du fortsätta vara aggro så måste du försöka få in degen redan på flop, annars kan du bara sitta och gissa ifall din hand står eller inte om t.ex. en klöver kommer. Men jag vill helst inte få in degen med bara toppar, damhögt färgdrag och backdoors. I alla fall inte nykter.

 

Genom ditt bet så ger du ju spelare bakom en fantastisk chans att få in degen med set, tvåpar, AAxx med färgdrag och en uppsjö av liknande händer som du ligger rätt risigt till mot. Särskilt när du betar halvpott, du har ju enormt lite FE mot alla tänkbara riktiga händer.

 

Ska du beta så ska du beta för att du misstänker att shortstacken sitter på AAxx och för att du vill rensa fältet för att du har bra equity mot shortstacken och det ligger döda pengar i potten. Ett riskabelt högvariansspel, men inte nödvändigtvis fel. Mot en naken AA utan färgdraget har du ju typ 17 outs förutom dina backdoors. Problemet är väl bara om någon tomte i tidig pos försöker check-raisa en riktig hand, då sitter du i skiten och får satsa på klonkskillsen istället - men om du ska beta, beta pott.

 

På turn plockar du upp en fin wrappis - att checka bakom är inte fel, även om vissa argument finns för att du ska beta (mest att du inte vet vilka av dina outs som är levande) men å andra sidan får du bara syn om du är slagen. River spelar ju sig själv, du har the immortal nuts ochhan ställer in mot dig. ..

 

Tycker ditt flopspel suger. Faktiskt ganska så hårt. Du har ingen hand och bara ett kasst drag. På turn har du en bra hand - lever ditt klöverdrag har du massvis med outs.

 

Checka bakom på floppen, checka bakom på turn - det är nog så jag hade spelat den. Känner jag för att LAG:a upp det hela så pottar jag floppen och förbannar mig själv när omslaget från setet kommer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bettar du flopp får du bannemig betta turn också.

 

Att betta i en tom sidopott har man väll hört att man inte ska göra, åtminstånde i Texas, men i omaha blir jag osäker.

Med en bet på flopp bygger du ju pott för eventuell flush även ett par backdoor flushes of hålstegar som kan slå in

 

Sidpotten är ju inte direkt tom - får han alla att lägga sig så ligger (om jag räknat rätt) 90 euro dött i potten. Ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag ett fullt pottbet på floppen. Trots ovanstående analys.

 

Visst, hög varians, stor risk, får han omslag bakom ligger han efter och ofta rätt rejält, men trots allt så är det rätt mycket döda pengar i potten. Ett halvpottbet eller vad fan nu 50 blir är dock katastrof IMHO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt flopspel känns katastrof, framförallt ditt resonemang. Jag hade TP och ville inte bli utdragen av färgen... vafan, jävla texastomte! TP i PLO är ungefär lika bra som bottenpar utan kicker på trestegad och tvåfärgad flop med mycket action i Texas.

 

Nja. HU mot AAxx med ett draw till en flush som han har här rockar TP (nåja...beror ju på om flushdraget lever). Problemet är väl att andra killen som har pengar kvar att spela för inte har AAxx. Så du vill mjölka potten lite och hoppas på att du klonkar tvåparet eller något bättre. Halvpott är inte helt fel, det håller intresset vid liv. Du måste dock kunna hitta fold-knappen om han verkar stark och slår om.

 

Jag har något exempel på när jag ställer med TJQKds på en flopp när jag bara har TP och flushdrag i min dagbok. Tror det finns lite uträkningar där också ang EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt flopspel känns katastrof, framförallt ditt resonemang. Jag hade TP och ville inte bli utdragen av färgen... vafan, jävla texastomte! TP i PLO är ungefär lika bra som bottenpar utan kicker på trestegad och tvåfärgad flop med mycket action i Texas.

 

Nja. HU mot AAxx med ett draw till en flush som han har här rockar TP. Problemet är väl att andra killen som har pengar kvar att spela för inte har AAxx. Så du vill mjölka potten lite och hoppas på att du klonkar tvåparet eller något bättre. Halvpott är inte helt fel, det håller intresset vid liv.

 

Jo, efter att jag utvärderade denna hand lite noggrannare kom jag fram till att beta är bäst - men jag tycker fortfarande att man ska beta pott. Om han lyckas få rundfold ligger 90 döda i potten - han har alltså effektivt betalat 30 för att vinna 150 - kanonodds! Får han däremot med sig någon så vet han aldrig huruvida hans hand/outs lever eller inte och kan hamna i en rätt prekär situation. Fold equityn torde vara mycket högre på att bet kring 120 än 50. Han betar ju 1/3-pott kom jag fram till i efterhand.

 

I det läget vill jag bara rensa bort fältet och få spela mot shortstacken med 90 döda i potten. Jag vill inte ha med mig någon - för 50 så lägger knappast Ax i klöver utan andra drag heller.

 

Jag vet inte, personligen vill jag bara få ut alla andra ur potten illa kvickt, eftersom de checkar till mig är det tveksamt om de har något bra - på denna bräda borde tom de största tomtarna fatta att de inte kan checka ett set. Alltså borde jag ha rejält mycket FE för att isolera mot lillstacken med alla döda pengar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Pott eller check ska det bli nästa gång, ska försöka skärpa mig!

 

Idag har jag en GRYM träningsvärk i hela kroppen, var på gymmet igår igen efter en månads uppehåll. Huuh, inget bra, blir att ta tag i det igen nu iaf, jag har börjat bli lönnfet :)

 

Ikväll blir det £15k gntd samt €100+9 turrarna på Crypto. Ska försöka lira lite stabilt CG fram tills dess efter jag ätit o låtit maten sjunka in .

(Läs: Efter jag legat o jäst i soffan ett tag)

 

Börjar känna mig lite småfrustrerad, jag har vänt -4k till +/- 0 men ändå, jag vill ju vinna mer. Spelade tokdåligt igår kväll. Nej, jag ska allt visa att jag kan jag oxå , kan ju inte låta Klonkar_Mats, P(orr)_kungen , Pimpen och alla de där slå mig till millen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Pott eller check ska det bli nästa gång, ska försöka skärpa mig!

 

Idag har jag en GRYM träningsvärk i hela kroppen, var på gymmet igår igen efter en månads uppehåll. Huuh, inget bra, blir att ta tag i det igen nu iaf, jag har börjat bli lönnfet :)

 

Ikväll blir det £15k gntd samt €100+9 turrarna på Crypto. Ska försöka lira lite stabilt CG fram tills dess efter jag ätit o låtit maten sjunka in .

(Läs: Efter jag legat o jäst i soffan ett tag)

 

Börjar känna mig lite småfrustrerad, jag har vänt -4k till +/- 0 men ändå, jag vill ju vinna mer. Spelade tokdåligt igår kväll. Nej, jag ska allt visa att jag kan jag oxå , kan ju inte låta Klonkar_Mats, P(orr)_kungen , Pimpen och alla de där slå mig till millen! :D

 

MUAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt slaskigt preflopspel ger en fin träff. Lite surt att få en allin i fejat efter reraise bara. Den kom på 1/2 millisekund.

Går inte att folda va? Jag har ju trots allt outs emot allt :)

 

------HAND 5------

Game #1527040274: Hold'em NL (US$2/US$5) - 2006/01/26 - 16:56:34 (BST)

Table "Santana" Seat 2 is the button.

Seat 1: vanessa6 (US$539 in chips)

Seat 2: Grim (US$441.50 in chips)

Seat 3: highland7 (US$390.70 in chips)

Seat 4: DaBaser (US$473 in chips)

Seat 5: Neifre001 (US$242.50 in chips)

Seat 6: Jöns (US$476 in chips)

highland7: posts small blind US$2

DaBaser: posts big blind US$5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Jöns [Th 9h]

Neifre001: folds

Jöns : calls US$5

vanessa6: folds

Grim: folds

highland7: raises to US$25

DaBaser: calls US$20

Jöns : calls US$20

----- FLOP ----- [Kh 7h 8h]

highland7: checks

DaBaser: bets US$50

Jöns : raises to US$123

highland7: folds

DaBaser: raises to US$448 and is all-in

 

Nedan e en fin bluff, killen e TIIGHT, har troligen ett set.

 

------HAND 6------

Game #1527160504: Hold'em NL (US$2/US$5) - 2006/01/26 - 17:10:16 (BST)

Table "Santana" Seat 1 is the button.

Seat 1: vanessa6 (US$495 in chips)

Seat 2: Grim (US$402.50 in chips)

Seat 3: highland7 (US$450.20 in chips)

Seat 4: abbie666 (US$372.25 in chips)

Seat 5: scottles2 (US$318.42 in chips)

Seat 6: Jöns (US$933.50 in chips)

Grim: posts small blind US$2

highland7: posts big blind US$5

----- HOLE CARDS -----

dealt to Jöns [3c 4c]

abbie666: folds

scottles2: folds

Jöns : raises to US$20

vanessa6: folds

Grim: calls US$18

highland7: calls US$15

----- FLOP ----- [8c Qc Td]

Grim: bets US$50

highland7: folds

Jöns : calls US$50

----- TURN ----- [8c Qc Td][Jd]

Grim: checks

Jöns : bets US$120

Grim: calls US$120

----- RIVER ----- [8c Qc Td Jd][6h]

Grim: checks

Jöns : bets US$213

Grim: folds

Returned uncalled bets US$213 to Jöns

----- SHOW DOWN -----

Jöns : shows [3c 4c] (High Card Queen)

Jöns collects US$397 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot US$400 Main pot US$397 Rake US$3

Board [8c Qc Td Jd 6h]

Seat 1: vanessa6 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Grim (small blind) folded on the River

Seat 3: highland7 (big blind) folded on the Flop

Seat 4: abbie666 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: scottles2 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Jöns showed [3c 4c] and won (US$397) with High Card Queen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste han ahde nåt hyggligt när han checkade till mig, när han sedan synade visste jag han ahde nåt vettigt, men att han checkar igen på rivern är ju typiskt: "Fan jag missade min kåk" alternativt "Jag sitter på en suckerstege och tror du har AK"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll är tungt, jag vet inte, inget går riktigt som jag vill det ska gå just nu.

 

Trodde jag blivit mycket friskare, men ikväll har ajg den där gnagande onda känslan i halsen som kommer innan jag blir riktigt jävla sjuk.

 

Samt att pokern frustrerande. Alltså...Varje dag börjar med:

 

++++++++ och slutar med minst lika mycket -------- gärna lite till.

 

Men ändå, skit i pokern, att halsen börjar jävlas igen, det är verkligen inte kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan du inte checka den?

 

Öhhh..ehhh..Jag vet inte?

 

Kan vi inte vänta på att Parre , Othello eller någon som kan PLO kommer och läxar upp oss? :oops:

 

Hahaha! Du har just vunnit en pott på €250 och du väntar på att parre ska förklara hur man SPELAR PLO. humor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha! Du har just vunnit en pott på €250 och du väntar på att parre ska förklara hur man SPELAR PLO. humor

 

Mja, Parre är en mycket bättre PLO spelare än vad jag är, det faktumet går tyvärr itne att bortse ifrån :)

 

Para dessutom ihop honom (inte bokstavligt) med Othello så blir det tokklockrent! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha! Du har just vunnit en pott på €250 och du väntar på att parre ska förklara hur man SPELAR PLO. humor

 

Mja, Parre är en mycket bättre PLO spelare än vad jag är, det faktumet går tyvärr itne att bortse ifrån :)

 

Para dessutom ihop honom (inte bokstavligt) med Othello så blir det tokklockrent! :heart:

 

Hehe. Jag var nog inte så jävla vass på fyllan igår...

 

Att han vunnit en pott på 250E säger inte så mycket, jag inledde gårdagen med att dra en 250-pott med tvåpar (Q5) följt av en 450-pott med tvåpar (T5). Utan att ha sett handhistoryn så misstänker jag att mitt spel var ganska så långt från optimalt båda de händerna, annars får man omöjligtvis ut så pass mycket värde ur en hand ;)

 

Jag anser f.ö. att Othello är en mycket bättre PLO-spelare än vad jag är, trots att jag inte sett honom spela - däremot har vi diskuterat en del PLO och jag har läst vad han skrivit, han är vass. Jag är trubbig. Avtrubbad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska Djens skotta på 5/10 förresten?

 

Rullen e ca 19,5k just nu innan RB för januari åkt in. (dvs +1k , :shock:)

Det var emr än jag trodde, men som sagt, det lär ju vara mina lyckade skottningar på £2/5 som räddat typ allt. Samt att jag kanske varit lite negativ.

 

Mina förslag

 

22k

25k

27k

30k (Men fan, då skottar jag ju inte längre :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, ledsen om jag spammar sönder din dagbok. Men jag har känner att jag har ett sjukt behov av att spamma ur mej sarkasmer ikväll, och man vet ju hur det gick för en annan. Så jag sansar mej här, med denna sista, någorlunda artiga spammen, och går till sängs. Flickan inunder har visst somnat ifrån mej. Och tragiken skulle grina mej i ansiktet om jag satte igång ett online-game nu. Vuxit ifrån det där destruktiva grindandet. Jag är ju en mogen pojke nu. Sen nyår. Innan jul hade det vart gjutet att tilta bort 25k (sek som vanligt) nu. Men, det är ju alltför onödigt, om man ser krasst på saken. Trevligare att casha ut de pengarna nästa vecka istället. Kan behövas, börjat åkt alldeles för mkt taxi senaste månaden. Ok. M8. Niteenite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket som händer,

 

Februariplanerna:

 

€300 med rebuys samt €500 med en rebuy som EPT sidoevent 6-12 Feb.

Linköpingsmästerskapen PLO €100+10 + Main €210+20 24-26 Feb

24h-kryssningen 1-3 mars.

 

Samt ska försöka spela mer på klubben, varit dåligt med det på sistone.

 

Förhoppningsvis hinner jag med lite CG grind oxå , målet kommer tydligen att bli minst $16k (tot inkl. turrar) för att kompensera för att Januari gått så sugigt..

 

Dagens plan:

18:00 EPT Main kval på crypto

runt 22: $750k gntd Party

16:00 €1k added Crypto

21.20 PF online

(Tipsa gärna om fler!)

 

Samt CG grind från o med halv 5 då tjejen åker hem :D

 

Jag kommer rapportera friskt här i dagboken om det går bra i nån av turrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...