Gå till innehåll

Djens - svänger som en jojo!


Djens

Recommended Posts

Ni har helt rätt grabbar! Jäkla B2B, men vad mkt fisk det fnns där!

 

Bara jag som börjat fundera på en sak, alltså en minraise tycker jag nästan jämt signalerar mer styrka än en stor raise! Det är precis likadant när jag försöker bluffa och slänger på rejäla bets, folk synar ner ändå.

 

Är det något sätt att se på saken att folk bluffar när de inte minraisar?

Jag tycker nästan det verkar som det.

 

Hmm, svårt att säga såklart. Men skulle du minraisa för att skydda din hand när du sitter på nåt som kan bli utdraget? Tveksamt, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tycker inte man ska fixera sig för mycket på att det är en minraise just..det är skillnad på att minraisa ett 30 BB-bet i en 30BB-pot (styrka) och att minraisa i nån liten skruttpott. Minraise när potten är liten tycker jag kan vara lite vad som helst, nån som vill skaffa sig kommandot, är dum nog att göra så med en draw för att det e coolt att semibluffa osv....

 

På B2B är det bara att glömma alla typer av raisar om du inte har nåt, chansen att någon foldar (vad fan du än gör typ) är ju så extremt låg, bara att valuebetta ihjäl idioterna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det indikeras mest styrka när man gör det mot många personer. DET är tokfarligt. speciellt om det är en hyggligt stor pott och någon mincheckraisar 2-3 pers. Då äre bara att folda allt utom nötterna typ.

 

Men jag tycker att minraisen säger typ att man har en stark hand och verkligen inte vill den andra ska lägga sig! Jag känner själv iaf när folk verkligen Viiiiilll jag ska syna.

 

Har blivit utbluffad ur en stor pott idag, det suger verkligen.

Speciellt när han nöjt visade upp ett missat gutshotdrag som synat två pottbet. Attans vad tråkig man känner sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den största potten jag någonsin torskat på Crypto är ett faktum.

Stänger ner nu på runt £150+, det får räcka, tror inte jag kan lira mitt A-game mer ikväll nu. Men fan vad GRYMT skönt det hade varit att ta hem denna!

 

Fast ändå, ärligt talat fattar jag verkligen inte hur han hittar synen här!

Han trebettar med AK och ajg sätter honom allin. Borde nästan bara vara Set som han kunde syna med här.

 

------HAND 15------

Game #1081968794: Hold'em NL (£1/£2) - 2005/12/15 - 16:24:58 (ET)

Table "TopeTope" Seat 6 is the button.

Seat 1: Hilaree (£38.50 in chips)

Seat 2: Kerryman (£121.74 in chips)

Seat 3: 2_y_y_2 (£198.50 in chips)

Seat 4: Burken (£409.75 in chips)

Seat 5: hansengus (£235.45 in chips)

Seat 6: Ljulik (£181 in chips)

Hilaree: posts small blind £1

Kerryman: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [Qh Kh]

2_y_y_2: calls £2

Burken : raises to £8

hansengus: folds

Ljulik: calls £8

Hilaree: calls £7

Kerryman: folds

2_y_y_2: calls £6

----- FLOP ----- [6c Ah Th]

Hilaree: checks

2_y_y_2: checks

Burken : bets £24

Ljulik: raises to £48

Hilaree: folds

2_y_y_2: raises to £72

Burken : raises to £401.75 and is all-in

Ljulik: folds

2_y_y_2: is all-in £118.50

Returned uncalled bets £211.25 to Burken

----- TURN ----- [6c Ah Th][5s]

----- RIVER ----- [6c Ah Th 5s][7s]

----- SHOW DOWN -----

Burken : shows [Qh Kh] (High Card Ace)

2_y_y_2: shows [Ks Ac] (A Pair of Aces, King high)

2_y_y_2 collects £460 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £463 Main pot £460 Rake £3

Board [6c Ah Th 5s 7s]

Seat 1: Hilaree (small blind) folded on the Flop

Seat 2: Kerryman (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: 2_y_y_2 showed [Ks Ac] and won (£460) with A Pair of Aces, King high

Seat 4: Burken lost

Seat 5: hansengus folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Ljulik (button) folded on the Flop

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

990 games 0.062 secs 15,967 games/sec

 

Board: Th Ah 5s

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 46.1111 % 45.66% 00.45% { KhQh }

Hand 2: 53.8889 % 53.43% 00.45% { AcKs }

 

Med tanke på pottodds och foldequity får man väl iaf säga att jag gjorde rätt beslut. Men jag hatar att ta rätt beslut och torska jättepotter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på pottodds och foldequity får man väl iaf säga att jag gjorde rätt beslut. Men jag hatar att ta rätt beslut och torska jättepotter :)

 

Utan att dissa, men efter bet, raise och reraise så undrar man ju hur stor foldequity som finns där. Visserligen behöver du inte mycket för att vara på rätt sida EV 0-strecket, men det lär inte finnas särskilt stor FE tror jag. Men som sagt, ingen diss: jag tycker det var ett bra spel ändå, och skulle spela likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt Psatiw. Jag tänkte först att han var tvungen att iaf ha ett tvåpar där. Sen tänkte jag att den andre killen borde ha träffat floppen oxå. så då blire mindre outs för dem för att kåka.

Sen att han skulle syna var rätt uppenbart.

 

Men fan, svårt läge, kanske var lite väl aggressivt spelat.

 

Vad sägs om att bara syna där och hoppas få en overcall och på så sätt få tillräckliga odds att fortsätta dra på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du lirar handen klockrent, du har ju 12 outs tills nötterna + lite obskyra runner-runner för triss som kanske är levande. Du sätter ditt drag 1.6 ggr av 2.6 om jag minns rätt, potten ger fina odds och du behöver bara jättelite FE för att spelet ska vara rätt. Ljuulik visar ju styrka också och med två fis med i leken är din hand ännu trevligare. Bra spel, men inget svårt beslut tycker jag!

 

Gillar inte synen, då sitter du fast ur position med ett drag som du e riktigt sugen på att se två kort till med...om jag minns rätt kan du inte syna ett pottbet och vara på rätt sida om oddsen på turn med 12 outs, kanske parar sig brädan och du blir osäker också. Nej, all-in e rätt här tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förmodligen bästa tips jag nånsin gett:

Sitt inte och ät honung ur en sked framför din laptop!

 

Risken e att det droppar ner en STOR klick av det på din pekplatta :shock:

 

Det är vid sådana tillfällen man önskar att man hade en brunbjörn hemma. Dom älskar ju som bekant honung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just ahft den värsta sessionen på väldigt länge, -$1k.

 

Ett litet axplock:

 

 

Turnad färg, , flop 3A7 två hjärter.

Turn ger mig färgen med 9h, han mincheckraisar, jag går allin, han synar. river 9s

Han har AA.

 

 

23Q bräda, jag har KK, han har AA

 

Synhar raise o reraise med QKs, flop 2TK, preflopreraisaren checkar.

turn Q

Jag hamnar allin mot en tredje kille, han har AJo som han minraisat med och synat reraise till 8BB med.

 

Nej, fy fan, idag hare inte gått att spela och det är såna här dagar jag önskar jag spelat med större rulle

:x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu i efterhand, hade jag spelat A-game hade jag kunnat spara £64+144+97

Vilket gör mig ännu mer förbannad.

 

jag gjorde ett kapitalfel som jag lovat mig själv att inte göra egentligen, jag spelade 4 bord.

 

Det är ett för mycket.

 

ska se hur mkt toppspel fram tills 4-5 kan få tebax, jag e på god väg iaf än så länge.

 

Har en full snubbe på bordet tror jag! jävlar vilka händer jag fick se där ett tag! Vad sägs om UTG raisar till 21BB , MP trycker in med 64BB.

Händer?

UTG 2-4o

MP Q7o

 

Eller när bordets tightaste kille går allin och MP synar 118 BB med Mellanparet utan kicker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte slänga upp en liten poll i dagboken här med. Alltså kommer detta bli kvällens sista inlägg, men jag kommer uppdatera det allteftersom.

 

 

03:52, Den här handen var NICE. Hoppades först att han settat och skulle betala av...Och när han sen Reraisar mig och jag sitter på nöten..FYYYYY vilken go känsla! :

Ny rekordpott på crypto, boyakasha!

 

------HAND 5------

Game #1105794654: Hold'em NL (£1/£2) - 2005/12/17 - 21:50:05 (ET)

Table "Passion" Seat 3 is the button.

Seat 1: Ali_Giii(£182.70 in chips)

Seat 2: Slotty (£119.18 in chips)

Seat 3: Jayden32 (£243.50 in chips)

Seat 4: subben (£83.75 in chips)

Seat 5: Burken (£407.52 in chips)

Seat 6: Zagga (£150.41 in chips)

subben: posts small blind £1

Burken : posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [4h Ah]

Zagga: calls £2

Scubert: folds

Slotty: folds

Jayden32: calls £2

subben: calls £1

Burken : checks

----- FLOP ----- [8c 5h 6h]

subben: bets £2

Burken : calls £2

Zagga: folds

Jayden32: raises to £12

subben: calls £10

Burken : calls £10

----- TURN ----- [8c 5h 6h][Kh]

subben: checks

Burken : bets £33

Jayden32: calls £33

subben: folds

----- RIVER ----- [8c 5h 6h Kh][2c]

Burken : bets £88

Jayden32: raises to £176

Burken : raises to £264

Jayden32: is all-in £20.50

Returned uncalled bets £67.50 to Burken

----- SHOW DOWN -----

Burken : shows [4h Ah] (A Flush, Ace high)

Jayden32: shows [8h Qh] (A Flush, King high)

Burken collects £500 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £503 Main pot £500 Rake £3

Board [8c 5h 6h Kh 2c]

Seat 1: Ali_Giii folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Slotty folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: subben (small blind) folded on the Turn

Seat 5: Burken (big blind) showed [4h Ah] and won (£500) with A Flush, Ace high

Seat 6: Zagga folded on the Flop

 

05:32 och bedtime.

Resultat till slut: -$70

Och med runt 5-6 timmars spel på £1/2 läre ju ha blivit minst runt $100 i inkommen RB, så jag vände dagen till + :D

 

 

Here is tha poll :

Vem synar och vem foldar i handen nedan? motivera gärna.

 

reads:

 

Aces är hyggligt tiltad, det var han som finansierade den fulla tomten förut mot sin vilja. Alltså han som höjde till 21BB UTG med 24o.

Scubert är en relativt solid ganska dålig spelare och har en tendens att vilja trycka in smeten rätt ofta. Men han behöver inte nötterna för att göra det! HAns jättestack kommer från tomten ovan som synade allin med MP no kicker.

 

Din image:

Du har fått vika ner dig för många gånger samt synat för många gånger preflop med missade PPs så du ses troligen som ganska weakloose. Och du höjer som sagt på knappen.

 

------HAND 3------

Game #1105587824: Hold'em NL (£1/£2) - 2005/12/17 - 21:22:04 (ET)

Table "Tombstone" Seat 5 is the button.

Seat 1: Scubert (£386.13 in chips)

Seat 2: Slotty (£155.68 in chips)

Seat 3: "aces" (£90.91 in chips)

Seat 5: Burken (£151.18 in chips)

Seat 6: Zagga (£179.41 in chips)

Zagga: posts small blind £1

Scubert: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Burken [As Ad]

Slotty: folds

"aces": calls £2

Burken : raises to £7

Zagga: folds

subben joins the table at seat #4

Scubert: calls £5

"aces": calls £5

----- FLOP ----- [Ks 3h 9h]

Scubert: checks

"aces": checks

Burken : bets £17

Scubert: raises to £379.13 and is all-in

"aces": is all-in £83.91

DU?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min smet är i mitten innan aces.

 

Du trycker in allt på den floppen? Varför gör du det?

 

Poll:

Hade jag blivit checkraisad så av 2 personer är det blixtfold för mig. Men du läser A:heart: K :heart: på scubert och KQ på aces och synar o blir utdragen....eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färghanden: Nice hand! Varför är han så j-vla korkad att han raisar med nästnöten där, han får ju aldrig syn av J-hög färg....att folk inte kan fatta sånt..trevlig pott för dig!

 

AA: Ruskigt likt en AA-hand jag postade för ett tag sedan om du minns? :) Här handlar det om känsla tycker jag, det är ju riktigt svårt med tanke på att färgdraget och en K ligger ute...I bästa fall har en AK och den andra draget...med en K på brädan minskar sannolikheten lite för set, KK hade han väl antagligen reraisat preflop. Men när en som checkar floppen sen synar den där allinen..kan va AK, kan va setet....

 

aces limpar ju in, tyder på SC eller PP, men skulle han syna sig all-in med ett drag verkligen? Han e ju tiltad skriver du iofs, men det känns kanske LITE som önsketänkanden iaf....för inte har han limpat in AK eller synar han den där allinen med KQ? Tveksamt. Jag tror han har set här runt 70% av gångerna.

 

Scubert är dålig och gillar att trycka, han synar raisen direkt så inte så mycket info. Känns ju onekligen som färgdrag när han pushar direkt, kan även vara AK om han är lite crazy av sig. Set borde han väl köra lite lugnare?

 

Summa summarum: Tror det är j-vligt marginellt, jag följer magkänslan här, den brukar ha rätt. Magkänslan säger lite syn här ändå med dina reads, men det är ju fan marginellt alltså...jag tror jag synar och gråter för att jag inte sett det uppenbara setet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färghanden: Nice hand! Varför är han så j-vla korkad att han raisar med nästnöten där, han får ju aldrig syn av J-hög färg....att folk inte kan fatta sånt..trevlig pott för dig!

 

AA: Ruskigt likt en AA-hand jag postade för ett tag sedan om du minns? :) Här handlar det om känsla tycker jag, det är ju riktigt svårt med tanke på att färgdraget och en K ligger ute...I bästa fall har en AK och den andra draget...med en K på brädan minskar sannolikheten lite för set, KK hade han väl antagligen reraisat preflop. Men när en som checkar floppen sen synar den där allinen..kan va AK, kan va setet....

 

aces limpar ju in, tyder på SC eller PP, men skulle han syna sig all-in med ett drag verkligen? Han e ju tiltad skriver du iofs, men det känns kanske LITE som önsketänkanden iaf....för inte har han limpat in AK eller synar han den där allinen med KQ? Tveksamt. Jag tror han har set här runt 70% av gångerna.

 

Scubert är dålig och gillar att trycka, han synar raisen direkt så inte så mycket info. Känns ju onekligen som färgdrag när han pushar direkt, kan även vara AK om han är lite crazy av sig. Set borde han väl köra lite lugnare?

 

Summa summarum: Tror det är j-vligt marginellt, jag följer magkänslan här, den brukar ha rätt. Magkänslan säger lite syn här ändå med dina reads, men det är ju fan marginellt alltså...jag tror jag synar och gråter för att jag inte sett det uppenbara setet :-)

 

Ha, vilket skämt! Du skulle folda varje dag i veckan. Aldrig att du skulle ta den synen, hycklare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är absolut inte säker på att jag skulle syna, jag skulle följa magkänslan och den kan jag bara veta när jag sitter där :) Men, som jag skrev, jag hänvisar till en i princip identisk hand i min dagbok där jag synar! Med det inte sagt att jag skulle syna här helt säkert, det är snarare ytterst tveksamt...jag vetefan..:) Posta resultaten nu djens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är absolut inte säker på att jag skulle syna, jag skulle följa magkänslan och den kan jag bara veta när jag sitter där :) Men, som jag skrev, jag hänvisar till en i princip identisk hand i min dagbok där jag synar! Med det inte sagt att jag skulle syna här helt säkert, det är snarare ytterst tveksamt...jag vetefan..:) Posta resultaten nu djens!

 

Om det är den handen jag tänker på, dvs. den som postades 2005-11-10, så är det inte ens i närheten av samma hand. 1. Du sitter bara med ett inköp 2. Det är 2 pers (inkl dig) med i potten.

 

Du skulle folda innan man hann säga "lussebulle"!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte postdatum, men det är iaf. en hand som blev lite diskuterad.

 

1. Här har ju Djens under 1 inköp, så där skiljer det sig inte.

2. Det 3 pers inkl. mig med i min hand

 

Med dubbelt inköp i handen i denna tråd skulle jag inte calla, jag vet inte ens om jag skulle calla med ett inköp, i vanliga fall lutar det lite åt fold, men med Djens reads blir det svårare att folda tycker jag, magkänslan avgör dessa situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...