Gå till innehåll

Hannes_nr1 - stabil turregrindare och bustwhinare på sv spel


nr1_Hannes

Recommended Posts

Tjenare alla pokernördar!

 

Jag är helt ny på forumet men kanske känner några igen mig från sv spel och turneringarna där jag nickar Hannes_nr1. Det finns väl egentligen två anledningar till att ni skulle kunna känna igen mig:

 

1: För att jag är bra på att bustwhina i chatten.

2: För att jag har vunnit en del korvturrar.

 

Jag startar en dagbok för att bolla mitt spel och resultat med någon. I dagsläget är mitt pokernätverk i princip obefintligt vilket är rätt trist eftersom det är mitt största intresse och även heltidssysselsättning i dagsläget då jag söker jobb efter en nyuttagen treårig ekonomiexamen.

 

Började lira poker med brorsan som 16-åring där vi splittade vinsten fast det egentligen bara var jag som plussa, dålig stakedeal i know. Sen när jag fyllde 18 skaffade jag ett eget konto och har över tid alltid gått bra även om jag spelat mer eller mindre vissa perioder, främst pga jobb och studier. Sen jag blev klar med studierna har jag dock kunnat satsa mer helhjärtat på pokern.

 

Har läst en del pokerteori men tycker ändå att jag har en egen spelstil som gör mig rätt svårläst. Lirar främst MTT:s med insatser allt mellan 50-800 kr. Inte kunnat köra så mycket POY-turrar eftersom mina fotbollsträningar/matcher krockat extremt under åren så har ingen riktig klonk, de största är runt 20k. Kör också en del Omaha H/L på 2/4 - 5/10 baserat på action.

 

Har i år snittat lite över 20k kr+ i månaden och då spelar jag kanske 120 timmar/månad i snitt. Mitt mål är att öka ROIen på MTT:s som är 44% i år ännu mer och dessutom få bättre koll på mina Omaha H/L resultat och förbättra dessa såklart.

 

Började köra med HEM för en månads sen och har inte så mycket grafer i dagsläget men printade en graf och en tabell från sharkscope för mina MTT:s i år. Återkommer angående H/L resultaten.

 

Första gången jag lägger till bild i något foruminlägg, använde ladda-upp.se, finns det nåt smidigare sätt?

http://www.ladda-upp.se/bilder/magxqcebdwdjcs/

http://www.ladda-upp.se/bilder/hmezfdaobwqfy/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Japp försöker ju undvika dig sunbird men det är svårt ;) Känner att jag fått tillbaka lite edge på h/l sen jag började med hud. Inser nu hur löst jag spelade tidigare och har försökt tighta upp mitt range rätt rejält för att underlätta postflopspelet. Framförallt bara spela händer jag känner mig bekväm med ur position. Känner att det har varit min största läcka så nu gäller det att täppa till.

 

GL i sommarlaxen om du kör den btw! Lirar dag 1A som sagt men kanske ses på onsdag om de vill sig väl för båda.

 

Idag ska jag till Paddington och kolla Bra-Chile. Sen blir det inflyttningsfest och förmodligen utgång så inget grindande idag. Ska försöka dricka mycket vatten så man är pigg till söndagsturrarna :-D

 

Så uppdaterar imorgon eller måndag hur det har gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update!

 

Har kört de flesta turrarna på sv spel ikväll. Väldigt kall även om jag tycker att jag lira mitt A-game och fick in det väldigt bra samtidigt som jag snodde en del blinds. Kort sammanfattning om dem:

 

Kvala in till 500kr-turren där jag jobbade upp stacken från 3k till 4,5k och har väl lite under average när jag får AA på knappen. Gött tänker jag, äntligen lite gratismarker. Inte blir det sämre när sir call minihöjer UTG, tror blindsen var 100/200 och dessutom blir 3-betad av MP rätt lågt till 1100 eller nåt sånt. Jag väljer att flatcalla eftersom jag tror sir call ska vika vilket skulle medföra att MP förmodligen kommer c-betta en flopp och därmed va väldigt comittad mot en reraise. Jag tycker en 4-bet visar för mycket styrka här varpå dom bara kan sätta mig på AA eller KK vilket underlättar deras beslut. Hur som helst går UTG all in med QQ och MP synar med KK. Båda täcker mig så får ju in det bra och potten är för chiplead. K på turn och ute...

 

Jag bustar söndagssteken när jag har runt 8k och är rätt short då jag 3-bets ställer med 1010. Syn av UTG med AK och K på floppen så bust där med.

 

Lyckades vinna söndagsskalpen, 100kr turre med 30 deltagare, som gav 1,2k i vinst iaf.. alltid något.

 

Sista turneringen jag var kvar i var långsöndag (200kr inköp). Tycker egentligen strukturen är lite för seg men körde det mesta idag. Det gick bra och peakade runt 90k med 13 kvar kanske (5k är startstack) och låg sen runt 70-80k hela tiden. Fick in det med 1010 mot QQ och tappa till typ 60k men jobbade upp det igen till 70k. Kom in till finalbordet med den stacken och får efter ett tag AK på SB. Här har ni den handen:

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28408131/replay/

 

Fattar inte hur BB kan ta en syn med halva stacken med A10s... så hade ju varit skönt att vinna den sidopotten men icke. Tre händer senare får jag KK där jag floppar set och får in det. Här har ni den handen:

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28408081/replay/

 

Bust på plats 10 vilket gav 350kr att jämföra med 7,2k som 1:an fick... Nä jag är inte bitter...

Totalt -1,5k idag vilket jag med tanke på utdragningarna är rätt nöjd med.

 

Imorgon blir det sommarlaxen på CC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs med mer mtt:s dagböcker.

 

Har spelat mot dig ibland när ja kör på svs. Lirar du endast på svs? Ja tycker utbidet på mtts blir lite dåligt om man bara lirar där

 

Kul! Jag håller med dig angående utbudet. Trivs dock med klienten och är väl en vanesak så kör nästan bara på sv spel. Jag kör lite på pokerstars.eu men tycker deras fält är något för stora för min smak. Har laddat ner pokerstars.fr-klienten och ska nog testa att köra lite där också. Hoppas fälten där är nåt slags mellanting mellan sv spel och pokerstars.eu :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte summera månaden lite när jag fortfarande har siffror på det:

 

Antal turneringar: 164 st

 

Tid: 110h

 

Resultat: 27869 +

 

---

 

Lyckades regga mig på sommarlaxen när 165/170 platser var reggade. Kul med ett sånt tryck så ser fram emot att spela den. Ska försöka lira rätt tight i början för att sen hitta mina spots och försöka överleva dag 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustade precis sommarlaxen. Fick AA två gånger tidigt i turneringen. Första gick jag bet, c-bet, bet, check mot mellanpar vilket var rätt linje känner jag. Vann väl ca 800 där så uppe på 10,7k. Sen kommer idel skithänder med lätta foldbeslut. Får sen KK UTG+1 och höjer med fold hela vägen som resultat. Får handen efter AA igen och det börjar se rätt bra ut tidigt. Går limp (100) UTG och får väl två till limps innan SB höjer 300. Jag reraisar då till 1000 varav bara SB synar. Rätt standard även om jag varierar med raise UTG. Flopp Q95 och jag c-betar 1325 me syn från SB som checkat innan. K på turn och skjuter 2300 tror jag. Kanske i lägsta laget men helt ok ändå. Han synar. River kn och det blir checkcheck. Jag visar AA och han viker upp knQ lagom fiskigt. Nere på halva startstacken..

 

Hittar sen ett squeezeläge när UTG raisar som varit väldigt agro. Han får 3 limps, bland annat killen i pos på mig som slänger in lite för fort. Jag tittar ner på AQs och ställer där alla sen foldar så uppe på 7k igen. Sen får jag AQ UTG och höjer till 400 med 1/200 blinds. SB och bb synar och ser en vacker Q på floppen. Typ Q79 och C-betar 625. Turn 6 och betar igen, 1200 eller nåt sånt. Han ställer då och här är väl mitt enda tveksamma beslut idag men synar och han visar 8 10 för nötstege. Har sen 2bb kvar och sitter på bb och möter AA och KK som båda floppar set. Det var den turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studierelaterat så hade jag nog rekommenderat dig att läsa 1-2 år tlll för en magister/master examen. Tog själv precis examen som civilekonom, har bara sökt ett mindre antal jobb än så länge men märker att för de flesta tjänster har krav på magister/master, finns även bättre möjligheter till traineeprogram också. Inte mycket mer ansträngande än tidigare kurser och ofta är klasserna mindre så man känner att man få vara mer delaktig, inte så ofta man vågade ställa en fråga med 170 pers i salen.

 

Oavsett, GL med jobbsökandet!

 

Ps. Kungen är inte mycket bättre på PLO Hi :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studierelaterat så hade jag nog rekommenderat dig att läsa 1-2 år tlll för en magister/master examen. Tog själv precis examen som civilekonom, har bara sökt ett mindre antal jobb än så länge men märker att för de flesta tjänster har krav på magister/master, finns även bättre möjligheter till traineeprogram också. Inte mycket mer ansträngande än tidigare kurser och ofta är klasserna mindre så man känner att man få vara mer delaktig, inte så ofta man vågade ställa en fråga med 170 pers i salen.

 

Oavsett, GL med jobbsökandet!

 

Ps. Kungen är inte mycket bättre på PLO Hi :twisted:

 

Ja det är ju helt klart ett alternativ. För tillfället känner jag mig dock inte tillräckligt studiemotiverad för två år till men det är inte omöjligt att jag hoppar på nåt nästa år.

 

Det finns en 1-årig magister som är väldigt kopplad till näringslivet med praktik som verkar rätt intressant men då är det intervjuer i antagningsprocessen som börjar redan under våren. Kanske ska satsa på den nästa år, får se. Ska göra ett ryck med jobbsökandet nu igen tänkte jag. Rastlöst att bara spela poker när de flesta polarna och flickvännen jobbar. Lycka till med jobbsökandet och uppdatera gärna om du lyckas fixa nåt :D

 

Blev ingen action vid h/l tyvärr.. Kungen och de andra stack så sitter man där ensam och övergiven :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog precis hem After Work turren (180kr inköp med 57 deltagare) vilket gav 3,7k vilket är vad jag är plus idag också. :-D

 

Kom in på finalbordet med 4,5k (startstack 3k) med blinds på 2/400. Hade dittills bara gått till en showdown med KK vs AQ vilket var tur jag vann även om jag bara var inne med halva stacken. Utöver den handen var jag grymt kortkall och hade 10% som VPIP fram tills finalbordet. Väl på finalbordet snor jag lite blinds då många verkar lite för rädda om sina marker då enbart 7 platser var betalda. Får in några flippar bland annat K3 från sb mot BB som hade 22 som jag vann efter K-hög flopp blank turn och river. Sen vann jag A10 mot 77 där jag 3-betsallinar med typ 15bb tror jag och han synar och jag floppar en 10 på flopp, så rullade det på.

 

Hittar en väldigt marginell fold när vi är fem kvar på bordet och jag plockat upp AQ på knappen. Jag 3-betar en minibet från UTG men får en 4-bets all in tillbaka. Jag har ingen read på honom men jag sätter honom som sämst på en hand där jag behöver flippa om 2/3 delar av min stack vilket skulle lämna mig med ca 10 bb. Viker jag har jag fortfarande 30bb att spela med och även om jag cashgamemässigt bör ta en syn här foldar jag för att kunna hitta bättre lägen. Förmodligen sitter han på AK, AA-1010 här och då leder jag inte en enda gång. Hade definitivt synat med AK här men tycker med facit i hand att jag gjorde rätt och fortsatte lira. Hade ett visst momentum vid bordet när detta sker också. Det bästa vore väl egentligen om jag bara synade pre men vill inte ge gratisfloppar heller när jag tror att jag leder. Jag tar gärna in input om agerandet i denna handen som ni kan se fullständigt här:

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28473651/replay/

 

Snodde sen väldigt mycket med tre kvar och fick in det med knkn och floppat set mot floppat färgdrag. Jag täcker honom precis och fyrtalet satt på turn vilket var signifikativt på nåt sätt.

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28473701/replay/

 

Går in HU i 1:2 underläge och tappar inledningsvis men får sen in det med KK mot kn8 på kn-hög bräda där KK står och vi har efter det ungefär lika mycket. Killen jag möter är väldigt lös agro och 3-betsställer mina miniraise hela tiden. Får folda rätt mycket och tappar en del. Sen kommer en sjuk utdragning.

 

Ställer med Kn9s lite halvtiltad av hans 3-bets men samtidigt har jag bara runt 20BB. Han synar av med en klassisk Adam Alsing:

 

http://pokertools.holdemmanager.com/session/2332261/replay/

 

Får sen in det med AQ mot Kn2s för han och han rivrar färgen men sen vinner jag med preställ 99 > A10. Ingen megaklonk men viktigt att vinna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På begäran skickar jag in en Omaha h/l hand. Det är överlag väldigt dåligt med action på sv spel för tillfället och det är absolut max 2 bord igång samtidigt. Har inte heller kunnat fokusera så mycket på cashgame då turrarna tar mest fokus.

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28474541/replay/

 

En ganska standardhand där hela brädan löper ut bra för min del. Jag tar bara syn pre för att se floppen då det är ett postflop game. Samtidigt håller jag min range väldigt öppen. Eftersom motståndarna ofta har VPIP på runt 50% kan dom ha i princip vad som helst. Floppen löper ut väldigt fint med starkast möjliga nötlågdrag och ett par. Här slänger jag gärna in så mycket som möjligt på floppen eftersom jag har oddsen med mig och väljer check-raise för att bygga en stor pott tidigt men samtidigt får han gärna folda här då min hand ännu inte är fullbordad. Han synar och turn landar fint med en torr 6 som fullbordar nötlåghanden.

 

Som så ofta sitter många av spelarna med väldigt grunda stackar vilket gör att speldjupet är väldigt dåligt och han kan mycket väl ta ett korrekt beslut som synar på turn eftersom han redan är inne med 1/3 av stacken. Många gör dock misstaget att de fiskar efter halva potten och kanske har han bara ett färgdrag som missade på turn?

 

Hade det inte kommit ett lågt kort här hade jag förmodligen skjutit ändå. Han är som sagt väldigt grund och jag har både viss foldequity, även om den är svår att förutsäga, och nötlågdrag.

 

Får triss på rivern och får tyvärr inte se motståndarens kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte summera månaden lite när jag fortfarande har siffror på det:

 

Antal turneringar: 164 st

 

Tid: 110h

 

Resultat: 27869 +

 

---

 

Lyckades regga mig på sommarlaxen när 165/170 platser var reggade. Kul med ett sånt tryck så ser fram emot att spela den. Ska försöka lira rätt tight i början för att sen hitta mina spots och försöka överleva dag 1.

 

Hur mycket var det på turrar?

Bara svs? om ej, vilka andra sajter? största klonkar? Bra start på juli också, gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket var det på turrar?

Bara svs? om ej, vilka andra sajter? största klonkar? Bra start på juli också, gl!

 

Yes tror allt var på turrar på sv spel. Skaffade HEM nyss så kommer ha bättre koll framöver men körde inte så mycket cashgame förra månaden och det känns som att det gick +-0.

 

Största jag vann var kvintetten (400kr insats) som gav 4,8k. Sen vann jag fyra snabbis-turneringar (insats mellan 100-200kr) på 3k, 4k, 4k, 3,7k. Vann även två med normal struktur utöver kvintetten som gav 3,6k och 1,4k. Blev tvåa i en annan kvintett för 3k. Det känns som att djupstackat och shorthanded passar mig bäst även om snabbis-turneringarna råkade gå bra förra månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homegame i helgen troligtvis. Blir la mixed med nlh, plo8, plo, stud8 och sen utgång på docks. Vill du va me?

 

Det låter kul! Kan inte stud8 men kan läsa på lite om det skulle bli nåt, så jag är inte alls omöjlig. Får hoppas på gött väder för the docks :) Du kan väl smsa om du har kvar mitt nummer när du vet om det blir nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Har legat på latsidan både när det kommer till spelet och uppdaterandet här. Har inte känt något sug och har därför gjort lite annat. Var bland annat och kikade på Rugby SM i Borås. Riktigt publikvänlig sport som det är konstigt att inte fler svenskar har fått upp ögonen för. Rekommenderas!

 

Har bara en speldag senaste sju dagarna och det var i söndags när jag lira steken och några till turrar. Var uppe på 23k i steken efter en del flyt men bluffade sedan bort mig efter missat stegdrag med AQ och jag var redan inne med 60 % av stacken. Cashade ingen turre och backade totalt 2k på dessa men plussa runt 1k på omaha h/l efter en vunnen flip mot sunbird.

 

Jag har sökt lite jobb varav jag sabbade en telefonintervju ordentligt. Får hoppas de hör av sig från de andra jobben så jag kan få lite revansch.

 

Om jag känner större sug i veckan så blir det väl mer spel och mer uppdateringar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat köra lite texas nl holdem cashgame för första gången på väldigt länge. Kört igår och idag på 1/2 vilket känns som en lagom nivå för mig. Det utspelade sig två särskilt intressanta händer idag. En som jag gick vinnande ur och en som jag inte gjorde det.

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28739961/replay/

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28739971/replay/

 

Inte varje dag man floppar färgstege :D

 

Igår och idag tillsammans är jag 2k plus och då har jag ändå sprungit lite under EV. Har dock träffat en del riktigt goa händer så får se över längre tid hur det går.

 

Kom 5:a i midnattsmötet snabbis inatt som gav 1,2k. Hade både tur och otur. Tur när jag vann en trevägsallin på bubblan med AKs all in pre mot K kn och 1010 där jag stoppade in markerna först genom en 3-bet mot K kn killen. Floppen skapade både ett set för pocketkillen och ett färgdrag för mig. Turn var blank men rivern gav mig nötfärgen.

 

Ledde då turren med 7 pers kvar men hade ändå bara 20 bb eller nåt sånt pga. den snabba strukturen. Fick sen AKs på bb då en med halva min stack ställer från MP. Tar synen och möter QQ som tyvärr står. Åker ut strax efter då blindsen höjts och jag inte fått några händer på nån runda. Har då bara 4bb och ställer med A2 från knapp efter att alla foldat. BB synar med 77 och ingen hjälp av brädan där.

 

Hade faktiskt legat tvåa i chipcounten om jag vunnit den handen vilket säger en hel del om hur djupstackat det var. Kunde inte spelat annorlunda och var inga marginella beslut men kände att nivån var rätt dålig på finalbordet så var trist att det var så snabb struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kall, kallare, Hannes_nr1...

Körde tre satelliter idag. Till söndagssteken, sunday warm up och sunday million. Kvalade in till alla på första försöket. So far so good.

 

Inledde bra i warm up. gick från 10k till 35k utan att va inne med mer än halva stacken någon gång. Total brist på händer men drog ett par flipar så kunde inte klaga fram tills dess. Plockar upp AQ klöver från MP och 3-betar en lös gubbe som höjt en stol till vänster om mig. Floppen kommer rätt torrt, typ 38T regnbåge med en klöver. Han går checksyn på min c-bet. Turn klöver Kn och han är redan inne med halva stacken. Han går check igen. Jag ställer, han synar med 99 och rivern är blank. Då nere på 15k.

 

Får handen efter AQs igen. En shortstack med ca 9k på 5/1000 blinds ställer från tidig pos. Jag synar och är uppe mot A Kno. Självklart kommer kn på turn och har ca 4 bb. Ställer nästa med K4s och möter AA. Inte mycket att göra.

 

I steken får jag 1010 som bästa starthand under 2,5h gnetande. Har på något vänster ändå en 12k stack och plockar upp min näst bästa hand i hela turren på 2/400 blinds. Får in det pre mot KK tyvärr och åker ut. Borde spelat den mindre agro men hade varit totalt kortkall i säkert en timma samtidigt som jag bara spelade två bord så den kombon gjorde mig lite rastlös.

 

Den äckligaste utdragningen kom i en 200snabbis turre på bubblan. Jag och en annan gubbe som spelade 90 % av händerna hade ungefär 70 % av markerna. Bara fem platser som gav pengar. Han täcker mig och jag går all in med KK från utg. Han synar givetvis från BB med AKs. Flopp blank, turn blank, river A. Shortstackarna skriver YES i chatten. Hade med största sannolikhet vunnit 2,8k där om inte 3-outaren hade suttit men idag var en sån dag när det hade varit konstigt om den inte hade kommit.

 

Är visserligen kvar i Sunday Million men har bara 4k. Inte fått en bra starthand och har inte lyckats med något förutom en riverbluff där jag tryckte in hela stacken. Tappat successivt och är bara en tidsfråga innan man åker ut där med.

 

Desto roligare att Argentina ser helt ok ut mot Tyskland. Tror på Argentinavinst efter straffar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...