Vrakman Postad 14 Juni , 2014 Rapport Postad 14 Juni , 2014 Jag satt och avvägde noggrannt som fan vilken formation jag skulle köra vs spelare jag köpte, då jag tolkade det som att formationen blev spikad. Risig sida hursomhelst, man ska va jäkligt försiktig med byten under omgångarna, då allt autosparas. Men ganska kallt att ha betting på nåt där reglerna är så oklara att det påverkat de val man gjort... Som det här med every 2/3. Eller att vissa tolkat det som att man kan byta formation under samma omgång. Eller vad som räknas som brytning och inte, osv! Det där överhoppet av Pirlo borde han ju få asspoäng för f ö Citera
Fajlen Postad 14 Juni , 2014 Rapport Postad 14 Juni , 2014 Pirlo! Jag försökte faktiskt byta sida då allt var så oklart men inga var särskilt sugna på det eller att det var försent. Nu verkar det dock som att de har justerat reglerna något, bland annat tagit bort blocked shots för målvakter. Casillas hade ju typ 12p i 1-5 matchen medan Hollands målvakt låg på 8p. Verkar som att poängsystemet blivit bättre nu iaf! Citera
devalanteriel Postad 14 Juni , 2014 Rapport Postad 14 Juni , 2014 Oerhört sjukt dock om de byter regler under pågående VM... Citera
berghet Postad 15 Juni , 2014 Rapport Postad 15 Juni , 2014 Hur mycket poäng har folk samlat ihop egentligen? Själv har man lyckats med 56p på 4 spelare hittills. Bra/Dåligt? Citera
devalanteriel Postad 15 Juni , 2014 Rapport Postad 15 Juni , 2014 Wow, imponerande. Jag har 41p på sex pers. Agüero som kapten i kväll känns som instawin dock. Värt att notera är dock att jag alltid förlorar på fantasy. Citera
Chillarn7 Postad 15 Juni , 2014 Rapport Postad 15 Juni , 2014 Jävlar vad poäng ni har samlat på er då! Ska bli kul att se en tabellen efter första omgången. Jag tvingas byta formation till de sista matcherna i omgången nu. Bara hålla tummarna antar jag lol? Citera
Fajlen Postad 15 Juni , 2014 Rapport Postad 15 Juni , 2014 Någon som skrev att spelaren till höger är den som ryker när man byter formation, jag vågar iaf inte testa. Skulle ju kunna göra ett testlag iofs. Citera
Chillarn7 Postad 15 Juni , 2014 Rapport Postad 15 Juni , 2014 Någon som skrev att spelaren till höger är den som ryker när man byter formation, jag vågar iaf inte testa. Skulle ju kunna göra ett testlag iofs. Jag tror det kan stämma. Hade Cuadrado längst till vänster. Resterande 3 mittfältsplatserna lämnade jag tomma. När jag bytte till 4-3-3 rök iaf inte Cuadrado som tur var. Citera
SalvaTore Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 PARODI det här! Jag skulle byta ut Aguero och ta in De Bryne. Byter Agge, det blir ett hål där han ska vara. Byter formation från 4-3-3 till 4-4-2. Vad händer då? En annan anfallare försvinner, en som jag fått 12 poäng för. Det hela slutar med att jag nu har Abdelmoumene DJABOU i anfallet. Donken alltså, vilka jävla heltidsmuppar! Citera
Vrakman Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 61 points på 5 spelare, har då bränt kaptenen och bytt klart! Ni andra? Citera
berghet Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 61 points på 5 spelare, har då bränt kaptenen och bytt klart! Ni andra? 91p på 8 spelare och kapten. Kan komma ett byte idag! Citera
schoolbook Postad 16 Juni , 2014 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2014 80 på 8 plus kapten, ett byte till kommer. Citera
devalanteriel Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Måste ni också räkna manuellt för att inga totaler visas? Jag har 36 poäng, fem spelare kvar men två är från Algeriet och Iran. Citera
schoolbook Postad 16 Juni , 2014 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2014 Sådana avancerade funktioner som summering av poäng är förstås alldeles för mycket att begära med så kort framförhållning... Citera
Fajlen Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Känns ju som man har en ny startelva nästan varje dag så svårt att veta vad man kommer att hamna på. Efter dagens matcher så bör det vara lite klarare, återkommer då. Citera
schoolbook Postad 16 Juni , 2014 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2014 Förstod inte vad du menade först men när jag kollade spelschemat så är det faktiskt så sjukt att Brasilien - Mexico som kickar igång omgång 2 spelas 3h före Ryssland - Sydkorea som avslutar omgång 1. Antagligen sätts deadline för omgång 2 innan Brasiliens match samtidigt som omgång 1 avslutas den kvällen. Borde inte bli ett problem då det inte är tillåtet med transfers mellan omgångarna. Blir ju onekligen med tanke på övriga sidkvaliten "spännande" att se om detta kommer funka på ett någorlunda vettigt sätt. Citera
Shahin86 Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Jag har Benzema-Messi-Neymar som varit jävligt bra annars ser det mörkt. Litet lyxproblem att jag inte kan ta in Lukaku sen som är på bänken. Jag har 4 spelare kvar, men fem är från Iran/Algeriet så jag borde rycka ifrån. (Det är den positiva attityden man ska ha Dev!) (= Uppdaterar poängen idag efter Irans 3-0 vinst. Citera
Fajlen Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Jag har Benzema-Messi-Neymar som varit jävligt bra annars ser det mörkt. Litet lyxproblem att jag inte kan ta in Lukaku sen som är på bänken. Jag har 4 spelare kvar, men fem är från Iran/Algeriet så jag borde rycka ifrån. (Det är den positiva attityden man ska ha Dev!) (= Uppdaterar poängen idag efter Irans 3-0 vinst. Har Khosro Heydari några ess i rockärmen? Funderar nämligen på att spela honom om Ronaldo blankar, men vore riktigt sjukt om han drog på sig ett rött då jag även har Lukaku på bänken, haha. Citera
devalanteriel Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Litet lyxproblem att jag inte kan ta in Lukaku sen som är på bänken. Jag har 4 spelare kvar, men fem är från Iran/Algeriet så jag borde rycka ifrån. (Det är den positiva attityden man ska ha Dev!) (= Jag var positiv i går och blev belönad med 3-0 till Frankrike, uppenbart rån i en match honduranerna fullständigt ägde varje bollkontakt. Citera
Shahin86 Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Har Khosro Heydari några ess i rockärmen? 1 mål + 1 ass. 10+p får duga. Måste spara krafter till Argentinamatchen. Citera
devalanteriel Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Önskar dig lycka till. Har dock nigeriansk målvakt så jag hejar inte nämnvärt på lejonen i kväll. Å andra sidan trodde jag aldrig att de skulle ta Sydkorea två gånger om i kvalet. Citera
Vrakman Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Nån som lyckats byta spelsystem utan problem än? Är det spelaren till höger på skärmen som försvunnit, eller är det till höger i lagets spelriktning, dvs högeryttern? Såg just att kaptenspoängen försvunnit för mig också, kanske nåt tillfälligt IOM att c:et står kvar på spelaren i fråga o jag inte gjort några byten öht sen igår (då det stod dubbla poäng).... Tycker det börjar kännas lite löjligt det här! Citera
Fajlen Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Höger på skärmen, men jag garanterar ingenting. Bästa är väl att göra ett nytt lag och testa. Någon med Müller? Citera
devalanteriel Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Jag trodde jag hade Müller, men jag har visst... Klose. Vad fan. Är säkert jag själv som valt klantigt, men det skulle inte förvåna mig om macdonken bytt åt mig utan att säga till. Citera
Chillarn7 Postad 16 Juni , 2014 Rapport Postad 16 Juni , 2014 Ja kaptenspoängen har försvunnit. De lär väl komma tillbaka så småningom. Vid byte av formation är de den spelaren till höger på skärmen som byts ut, alltså lagets vänsterytter/vänsterback. Citera
Recommended Posts