Gå till innehåll

Fifa Mcdonalds fantasy 2014


Recommended Posts

  • Svars 225
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Donkens fantasy verkar ju funka sisådär, om man uttrycker det hela milt...

 

Hur ska man förstå de här "Every 2/3" faktorerna? (Every 2 balls delivered into penalty area t ex) Kan en spelare bara få 1 poäng totalt inom den kategorin? Jag läser ju texten som att 2 "leveranser" av boll in i straffområdet innebär 1 poäng, 4 "leveranser" innebär 2 poäng osv? Verkar inte som att man fått poäng så ivf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donkens fantasy verkar ju funka sisådär, om man uttrycker det hela milt...

 

Hur ska man förstå de här "Every 2/3" faktorerna? (Every 2 balls delivered into penalty area t ex) Kan en spelare bara få 1 poäng totalt inom den kategorin? Jag läser ju texten som att 2 "leveranser" av boll in i straffområdet innebär 1 poäng, 4 "leveranser" innebär 2 poäng osv? Verkar inte som att man fått poäng så ivf...

 

Är lite oklart exakt hur det fungerar. Jag har Srna som spelade igår som slog in bollen i straffområdet x antal gånger men fick ändå inga poäng för det, för att forwardsen inte lyckades förvalta bollen, så måste vara en "successful cross" så att säga. Finns ingen limit på hur många poäng man kan få inom varje kategori, men det är svårare att få poäng för dem än vad man tror, tror jag. Läste även att varje blockerat skott måste ske inom straffområdet för att det ska räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skolboken får kicka frirullarna senare.

 

Ingan jag kickar, vem är dompinho så jag inte missat någon betalning?

 

Shahin, skeppar du berghets deg så degen är samlad?

 

Föreslår 8-3-1, snyggare med heltal IMO. Skall erkänna att jag har Neymar som kapten men är väl inte ensam om det...

 

Skall ju vara minst 7-3-1 på de tre platserna. Tycker vi spikar idag, in och rösta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång vi kör någonting så tycker jag inte lösenordet ska skrivas ut i första posten, utan det får PMas efter betalning så man slipper massa strul. Och sen byter den som styrt upp fantasyn lösenord precis innan KO, som Shahin gjorde med tipset. Nu tror jag inte några PFare skulle köra någon fuling, som att skapa flera lag med liknande namn/liganamn (litet l or w/e), men finns alltid risk för att någon utanför PF skulle kunna göra det. Med det sagt så tror jag inte ens det hade varit möjligt på McDonalds, då det verkar som att man inte kan gå ur ligan, I'm lovin it! :-)

 

Jag röstar på 7500/3500/1000 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingan jag kickar, vem är dompinho så jag inte missat någon betalning?

 

Shahin, skeppar du berghets deg så degen är samlad?

 

 

Jag har skickat berghets 1k till ditt nordea.

 

Dompinho säger att han skickade på stars innan avspark till dig. Fast jag har för mig du sa inga fler betalningar dit. Du får bestämma vad du vill göra med han.

 

Prisfördelningen spelar ingen roll för mig, båda funkar bra.

 

Nästa gång vi kör någonting så tycker jag inte lösenordet ska skrivas ut i första posten, utan det får PMas efter betalning så man slipper massa strul. Och sen byter den som styrt upp fantasyn lösenord precis innan KO, som Shahin gjorde med tipse

 

 

Så lätt att vara efterklok :P

 

Såg ut som att jag är ett geni där, men hade bara tur att Dev kunde fixa detta manuellt. Men såhär i efterhand så var det ju inte gto som kidsen säger med lösenordet i första posten. Bara 4 år till nästa, då lovar jag att det går bättre! (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång vi kör någonting så tycker jag inte lösenordet ska skrivas ut i första posten, utan det får PMas efter betalning så man slipper massa strul. Och sen byter den som styrt upp fantasyn lösenord precis innan KO, som Shahin gjorde med tipset. Nu tror jag inte några PFare skulle köra någon fuling, som att skapa flera lag med liknande namn/liganamn (litet l or w/e), men finns alltid risk för att någon utanför PF skulle kunna göra det. Med det sagt så tror jag inte ens det hade varit möjligt på McDonalds, då det verkar som att man inte kan gå ur ligan, I'm lovin it! :-)

 

Jag röstar på 7500/3500/1000 :)

 

Håller med, var den knappa tiden som gjorde att jag skrev lösen explicit.

 

Lösen kan jag inte byta och inte kicka någon heller, strålande FIFA/donken...

 

Åtminstone har jag tagit bort lösen nu.

 

Skrev i och för sig att jag inte ville ha mer stars, men jag orkar inte skeppa tillbaka och är allmänt snäll så vi kör på 13 pers, 8-4-1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så jag tänkte också. Vore mycket sjukt om det inte gick att byta formation mellan speldagarna.

 

Sjukt var ordet :-( Hade en mittfältare som fått 0p och ville byta mot en back, alltså byta 3-5-2 till 4-4-2. Tog först bort mittfältaren och skulle sdan byta formation. Fick ett varningsmeddelande om att jag kunde förlora poäng. Trodde förstås inte det kunde hända nu när jag hade tom mittfältsplats så jag bekräftade. Då försvann en mittfältare till så jag har nu två luckor, en på mittfältet och en i backlinjen!? WTF??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man kan alltså inte byta formation under samma spelomgång?

 

Finns det nånstans där man kan se vad alla spelare har fått för poäng hittills? Jag skulle gärna se vad exempelvis Neymar fick...

 

Man kan, men det kan hända konstiga saker som jag fick erfara.

 

Skulle också vilja se en sådan lista liksom mycket annat :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man ska vara jävligt försiktig med att byta formation samt inte logga in på telefonen då det verkar som folk upplevt problem då, som att spelare tagits bort osv.

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HIwfmV6QOTOedAZsPyZ_UyckhgppY3-uyEE-F-6Jxro/htmlview?sle=true#

 

Där kan ni se vad de flesta spelarna har fått för poäng. Väldigt hemmagjord, men eftersom mcd's inte verkar komma med någonting så är det den som gäller :). Uppdateras allteftersom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...