Gå till innehåll

Den vilsne @ svs mikro


HaradsHuggarn

Recommended Posts

Hej på er alla!

 

Efter några månader av rätt så seriöst lir så är det dags för en dagbok för att lufta mina tankar kring spelandet samt att få positiv/negativ kritik av er hajar som är där ute i havet.

 

Jag har under många år spelat som vilken fisk som helst på de flesta större pokersajter och tyckt mig spela bra tills jag för ett tag sedan insett att jag varit så pass dålig att jag kastat mina pengar i sjön till alla de hungriga. Denna uppenbarelse har kommit av att läsa böcker, kolla runt på youtube, läst forum och olika artiklar om poker. Från denna uppenbarelse har spelet flutit på som aldrig förr och stålarna har rullat in därefter och jag har aldrig stött på några vidare problem.

 

Jag har kört strikt med att inte gå upp i nivå innan jag uppnått 20 maximum BI, detta innebär att jag har kört på /0,5 för att sedan kliva upp på /1 och fortsätta rätt bra även där, men det är viss skillnad och jag har inte anpassat mitt spel därefter utan kör på som jag gjort och det går bra ibland men det kan komma sessions då jag faller brutalt och jag kan inte förstå varför.

 

Idag kom jag till insikt med att helt enkelt göra så att jag cashade ut lite för att istället gå ner i nivå och gnugga på som jag gjort tidigare och sedan gå upp igen då min bankrulle tillåter mig. Jag försöker intala mig själv att det är ett maraton och inget sker på en gång men då man börjar förlora nog många BI:s så är det som att något i huvudet blir brutalt fel och speluppfattningen vänder till det motsatta som det var innan.

 

För att göra en lång historia kort så kommer detta vara som en slags nystart för mig då jag på allvar kommer gå in för pokern då jag finner tid för att spela och jag kommer lägga upp mina sämsta, bästa och mittemellan händer för analys och utvärdering. Jag ska försöka uppdatera så gott jag kan och skriva ned vilka tankar jag går in med i början av sessionen och hur det går under men även hur det slutar och vilket humör jag känner mig på beroende på utfall.

 

Självklart finns det inga regler utan undantag men jag ska försöka diarieföra allt väsentligt och jag hoppas att ni andra här kan ta del av det och lära er något av mina snedsteg och misstag men även mina väl valda situationer vid borden.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en uppdatering!

 

Dagen har gått upp och ner men slutar totalt på plussidan och känner mig nöjd eftersom det, enligt mig, tär rätt mycket på psyket då man åker berg- och dalbana.

 

Jag tycker själv att jag spelat konsekvent och hållit mig till bättre händer med vissa undantag såklart.

 

Har kört två sessioner idag och slutar på +140bb på 661 händer (21bb/100). Jobbar rullen uppåt igen och är nöjd i det stora hela. Det är bara att gnugga som man brukar säga och fortsätta på det vinnande spåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen är jag inte nöjd med, ser gärna synpunkter på mitt spel. Kändes uppenbart att han hade mig men ändå så trycker jag syn, inte alls bra. Jag själv anser att jag inte bör syna på flop utan snarare göra en stor re-raise. skulle antagligen kunna trycka in lite till pre också.

 

 

Kritik uppskattas :-)

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: 44.72 BB (VPIP: 53.85, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)

SB: 630.36 BB (VPIP: 55.32, PFR: 8.51, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 48)

BB: 115.88 BB (VPIP: 75.00, PFR: 2.27, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 46)

UTG: 56.76 BB (VPIP: 51.72, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 30)

Hero (CO): 190.9 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:diamond: A:heart:

 

UTG calls 1 BB, Hero raises to 5 BB, fold, fold, BB calls 4 BB, fold

 

Flop: (11.5 BB, 2 players) J:spade: 6:club: 8:heart:

BB bets 11.5 BB, Hero calls 11.5 BB

 

Turn: (34.5 BB, 2 players) J:heart:

BB bets 99.38 BB and is all-in, Hero calls 99.38 BB

 

River: (233.26 BB, 2 players) 3:club:

 

BB shows J:club: T:club: (Three of a Kind, Jacks) (Pre 22%, Flop 26%, Turn 95%)

Hero mucks A:diamond: A:heart: (Two Pair, Aces and Jacks) (Pre 78%, Flop 74%, Turn 5%)

BB wins 227.44 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synpunkter på denna hand är också uppskattat. Blev en av dagens största vinster men den är väl kanske lite märklig, men mycket är märkligt på dessa nivåer.

 

Nu säger jag godnatt!

 

 

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: 202.5 BB (VPIP: 25.59, PFR: 22.17, 3Bet Preflop: 7.26, Hands: 497)

Hero (BB): 258.24 BB

UTG: 67.44 BB (VPIP: 50.00, PFR: 27.27, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 24)

CO: 58.72 BB (VPIP: 48.94, PFR: 23.40, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 49)

BTN: 194.5 BB (VPIP: 19.29, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 2.47, Hands: 284)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 6:club: A:diamond:

 

UTG raises to 3.5 BB, fold, fold, fold, Hero calls 2.5 BB

 

Flop: (7.5 BB, 2 players) T:spade: A:spade: 5:spade:

Hero checks, UTG bets 6 BB, Hero raises to 15.74 BB, UTG calls 9.74 BB

 

Turn: (38.98 BB, 2 players) 7:heart:

Hero checks, UTG bets 29.22 BB, Hero raises to 239 BB and is all-in, UTG calls 18.98 BB and is all-in

 

River: (135.38 BB, 2 players) 7:club:

 

Hero shows 6:club: A:diamond: (Two Pair, Aces and Sevens)

Hero wins 132 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen är jag inte nöjd med, ser gärna synpunkter på mitt spel. Kändes uppenbart att han hade mig men ändå så trycker jag syn, inte alls bra. Jag själv anser att jag inte bör syna på flop utan snarare göra en stor re-raise. skulle antagligen kunna trycka in lite till pre också.

 

 

Kritik uppskattas :-)

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: 44.72 BB (VPIP: 53.85, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)

SB: 630.36 BB (VPIP: 55.32, PFR: 8.51, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 48)

BB: 115.88 BB (VPIP: 75.00, PFR: 2.27, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 46)

UTG: 56.76 BB (VPIP: 51.72, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 30)

Hero (CO): 190.9 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:diamond: A:heart:

 

UTG calls 1 BB, Hero raises to 5 BB, fold, fold, BB calls 4 BB, fold

 

Flop: (11.5 BB, 2 players) J:spade: 6:club: 8:heart:

BB bets 11.5 BB, Hero calls 11.5 BB

 

Turn: (34.5 BB, 2 players) J:heart:

BB bets 99.38 BB and is all-in, Hero calls 99.38 BB

 

River: (233.26 BB, 2 players) 3:club:

 

BB shows J:club: T:club: (Three of a Kind, Jacks) (Pre 22%, Flop 26%, Turn 95%)

Hero mucks A:diamond: A:heart: (Two Pair, Aces and Jacks) (Pre 78%, Flop 74%, Turn 5%)

BB wins 227.44 BB

 

Tror det bästa är att folda turn här om du inte har någon speciell read som talar för att han inte har någon bra hand (typ maniac, eller supertiltad atm). Vet många fiskar som spelar en triss såhär. Han spelar ju den riktigt dåligt också men du är ingen ursäkt för dig att syna där. Du slår bara en maniac/tiltfisk.

 

Synpunkter på denna hand är också uppskattat. Blev en av dagens största vinster men den är väl kanske lite märklig, men mycket är märkligt på dessa nivåer.

 

Nu säger jag godnatt!

 

 

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: 202.5 BB (VPIP: 25.59, PFR: 22.17, 3Bet Preflop: 7.26, Hands: 497)

Hero (BB): 258.24 BB

UTG: 67.44 BB (VPIP: 50.00, PFR: 27.27, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 24)

CO: 58.72 BB (VPIP: 48.94, PFR: 23.40, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 49)

BTN: 194.5 BB (VPIP: 19.29, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 2.47, Hands: 284)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 6:club: A:diamond:

 

UTG raises to 3.5 BB, fold, fold, fold, Hero calls 2.5 BB

 

Flop: (7.5 BB, 2 players) T:spade: A:spade: 5:spade:

Hero checks, UTG bets 6 BB, Hero raises to 15.74 BB, UTG calls 9.74 BB

 

Turn: (38.98 BB, 2 players) 7:heart:

Hero checks, UTG bets 29.22 BB, Hero raises to 239 BB and is all-in, UTG calls 18.98 BB and is all-in

 

River: (135.38 BB, 2 players) 7:club:

 

Hero shows 6:club: A:diamond: (Two Pair, Aces and Sevens)

Hero wins 132 BB

 

Folda pre.

b/f flop. x/r är nog absolut sämsta linjen att ta. Isåfall x/c

Turn är bara att x/f eftersom han synar din x/r på floppen. Nu tog du dock den absolut sämsta linjen igen genom att x/r all-in och lyckas på något magiskt sätt vinna handen.

 

Jag hoppas du kollar in båda dessa händer en gång till och inser att hur du spelade fel. Speciellt den sista handen som du fullständigt slaktar och gör alla beslut fel. Denna gång vann du den handen men jag kan säga att minst 9/10 gånger förlorar du den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det bästa är att folda turn här om du inte har någon speciell read som talar för att han inte har någon bra hand (typ maniac, eller supertiltad atm). Vet många fiskar som spelar en triss såhär. Han spelar ju den riktigt dåligt också men du är ingen ursäkt för dig att syna där. Du slår bara en maniac/tiltfisk.

 

 

 

Folda pre.

b/f flop. x/r är nog absolut sämsta linjen att ta. Isåfall x/c

Turn är bara att x/f eftersom han synar din x/r på floppen. Nu tog du dock den absolut sämsta linjen igen genom att x/r all-in och lyckas på något magiskt sätt vinna handen.

 

Jag hoppas du kollar in båda dessa händer en gång till och inser att hur du spelade fel. Speciellt den sista handen som du fullständigt slaktar och gör alla beslut fel. Denna gång vann du den handen men jag kan säga att minst 9/10 gånger förlorar du den.

 

 

Jag håller absolut med dig att jag spelade fel och jag ska försöka rätta till det i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni i denna situation? För mig var det inte uppenbart.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

 

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: 214.06 BB (VPIP: 16.73, PFR: 13.45, 3Bet Preflop: 9.30, Hands: 281)

CO: 118.62 BB (VPIP: 63.16, PFR: 35.09, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 62)

BTN: 114.66 BB (VPIP: 16.19, PFR: 12.15, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 254)

SB: 178.68 BB (VPIP: 27.55, PFR: 15.38, 3Bet Preflop: 4.29, Hands: 207)

Hero (BB): 220.74 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:spade: J:spade:

 

fold, CO calls 1 BB, BTN raises to 3.62 BB, fold, Hero raises to 10.16 BB, fold, BTN raises to 28.7 BB, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med pokermannen. Syn preflop. Som spelat hade jag nog foldat, om du har tur har han lägre pp typ 22-TT men oftast har han nog JJ+ eller typ AK. Kollar du hans statistik är han ju en nit så jag gissar att han hade QQ eller KK om du såg hans hand. Du blir även först att agera på floppen vilket kan bli dyrt och jobbigt. Fast jag spelar nästan bara omaha så ta inte mitt ord på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...