Gå till innehåll

Svartklubben, Le grande finale


Nikiforenko

Recommended Posts

Pokern är död, sitter och harvar cashgames på nätet. Fisken lurar mig hand på hand medans regsen bombar mig sönder och samman. Man är kanske inte bättre, men det är inget man direkt tänker på när man för 20e gången bombar essen mot random blajhand som 2parar river.

 

Det var här, under en av mina "downswings" (läs spela ö-game och whina över setups), jag kom på att jag kanske borde fokusera på att spela live istället. Genom gemensamma vänner kom jag så i kontakt med "Svartklubben" som ligger belägen i utkanten av min lilla stad, bara ett (rätt så långt) stenkast från min arbetsplats.

 

Tisdagen som var drogs det nämligen igång en ranking som delas mellan 3 svartklubbar. Ett live-event i veckan a 500 freeze, totalt 17 rundor, samt 13 22$ på PS. Utöver detta kommer även varje klubb att arrangera en 1.1k freeze en varsin lördag. De 8 bästa spelen från nätet/live räknas mot rankingen och de 27 bästa spelarna totalt sett på de 3 klubbarna får ta del i en final som utspelas i augusti. Där frestas man med första priset som är ett inköp till EPT Barcelona+15k. Plats 2-8 belönas med cash+ inköp till Estrella Poker Tour som, om jag inte förstått det helt fel, äger rum samtidigt.

 

Utöver detta rullar rätt juiciga cashgames från 5/5 till 10/20 där det känns som att random BE svs .5/1kr spelare skulle kunna vara en stjärna. Startade rankingen med en semifin 5e-plats av 33 startande samt 400bb på cashborden. Gav inga direkta pengar i turneringen men sköna rankingpinnar.

 

Tänkte denna DB skulle fungera som en mix av ett litet bollplank där ni hjälper mig bli en bättre spelare samt att jag själv kan få en liten möjlighet att skriva av mig lite om alla profiler man stöter på.. Livespelare är ju ett släkte i sig :lol:

 

Kommande spel:

Söndag 22 freeze på stars, 500 freez svartisen tisdag.. wish me GL :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att komma igång kan jag dra en liten kort resumé från förra besöket på klubben, tillika starten på den nya rankingen. Steppar in på klubben runt 18.00, turneringen skall starta 18.30. Klubben är belägen i underetagen av en villa och ser ut som bilden nedan.. Lätt episk stavning ^^

 

1509199_10151804582542330_1775126657_n.jpg

 

Bordet längst bak är "TV/Finalbordet" där man har små kameror man kan visa sina hålkort då man tydligen kör filmade turneringar ibland. Inne till höger gömmer sig huvudcashgamebordet, kök samt rökrum. TV med sport finns oxå i anslutning till cash. Från köket serveras hemlagad mat till självkostnadspriser, oftast typ en kycklinggryta för runt 50lappen samt läsk för en 20a.. Alla dryckevaror + dealer ingår i raken (som jag inte ens frågat vad den igger på LOL) när man spelar cash

 

Anledningen till att jag var där i så god tid är att man får 1k extra startmarker för att vara där 15 min före turneringen startar. Man får även 1k för att registrera genom den "hemliga" facebookgruppen samt finns (nobrainer) möjligheten att för ytterligare 100kr, utöver de 500 i inköp, få 5k ytterligare i startmarker. Den 100ingen går direkt till finalpotten.. Startstacken är 15k så med 15+5+1+1 ser jag så på skärmen att jag lottats på bord 1 plats 6..

 

Slår mig ned och hamnar oop på en dunderfisk som väl till utseendet påminner rätt mycket om den gamle svenske porrstjärnan "Göran vänster". Att han heter Bent gör inte saken sämre :lol: I övrigt några jag aldrig sett, en som jag skulle vilja klassa som bra samt direkt pos på en dam i 45års åldern som jag antar MÅSTE vara dålig. Nivå 1 och blinds 100-100. Det enda intresanta som händer är att den 45åriga damen, som vi väl kanske kan kalla Berit, limpar utg.. Tittar ner på AQs och säger 500.. SB och BB snapsynar varpå Berit SNAPSHOVAR sin 22k stack.. Alltså n vet precis sådär som när man gråtskjuter en rivershove och får syn redan innan man hunnit säga all.... alla foldar medans Berit gladeligen slänger upp äggen och roffar hem potten..

 

På nästa nivå kommer dagens missbedömning från undertecknad. UTG+1 öppnar 700 och fold fram till berit som säger FEM K.. Här kommer dock min uselhet som pokerspelare in i bilden när jag kollar ner på två afrikanska kungar och efter mycket om, stek och men lyckas jag skicka in keramiken i mitten.. Skulle obv bara synat men man lär väl sålänge man lever.. Tänkte hon kunde vara kapabel att stacka av med random grus (vilket det senare visade sig att hon var) men hon gråtstekfoldar tillslut och visar AQs. Är kortkall/dålig en längre period, får byta bord och dubblar omgående med AK v AQ.. Han knappt tänka "sick hold" innan det är dags att byta bord och få in JJ mot AK på Txx.. Av bara farten 3betar jag kungar mot bordets bigstack och blir snappad av 33 på monotom Kxx bräda.. Får sjukt nog dra ut även 33ans färgdrag och huxflux så är jag topp-4stack alldeles innan FT-bubblan.

 

Av de 32 startande är det tydligen 8 som skall få in och veva finalbord.. Med 10 spelare kvar hörs ett vrål från bordet bredvid.. Berit har som 3e spelare synat en all in och har med sina 4or chansen att knocka ut 2 spelare. Floppen hjälper obv oss alla och varken AQ lr AA har något att hämta utan Berit kan glatt sätta sig på finalbordet med en välförtjänt monsterstack :lol:

 

Finalbordet blir en ointresant historia då det är "folk som jobbar morgonen efter måste oxå ha en chans att kunna vara med"-struktur Så in kommer man med en toppstack men helt plötsligt är det push/fold som gäller för alla.. några spelare istortsett blindar ut sig då ICM inte verkar vara något som fallit framför deras näsa.. Är snarare så att det verkar fult att pusha såvida man inte har premiums lr 2bb. hur som haver så tog det iallafall slut när jag med 5 spelare kvar, 8bb och oöppnad knapp tittar ner på KJo och annonserar all-in. Lika snabbt som senast har Berit (som ingen förstår hur hon fortfarande kan vara kvar) synat.. BB som är kortaste stacken kvar steker och steker.. Synar tillslut med T4o med motiveringen att han går för segern. Berit har obv raketer och BB rivrar triss så ut på en 5e plats och 700 i prispengar.. En vinst på hela 100kr mao :roffe:

 

Efter detta blev det raka spåret till cashgamebordet men det får bli en senare historia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte riva av en report från senaste cashgamet men tror det får vänta då det vankas pilsner och vad som vissa här på forumet nog skulle referera till som "GG-Jakt". Kan iaf posta vad det spelas om i en eventuell final :-D

 

1) EPT Barca +15k

2) Estrella +25k

3) Estrella +15k

4) Estrella +7k

5) Estrella +5k

6) Estrella +3k

7) Estrella +2k

8) Estrella

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gameday :-D

 

20+2 på pokerstars ikväll, en klient jag inte vart in på typ sedan pokerboomen -04. Sitter i skrivande stund och panikresearchar så man kan få reda på vad de största sprutfiskarna från klubben nickar. Försökte spela lite online nyss men suget fanns inte riktigt där. Som vanligt finfint värde på statliga pokersidan men är man inte motiverad kan man lika gärna göra annat.

 

Som att karmabjuda in 3 polare på bakistacos och film. Är "otursförföljd" när det gäller att välja filmer så får väl hoppas nya Robocop kan falla i smaken. Btw, nått kul man kan addera till en vanlig svennetaco? Vet det finns folk som har banan, nån skeppar i jordnötter andra slevar i vitlök/gräslök i créme fraichen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Poker Forum om jag får be.

 

Tror dem flesta vet numera att det står för GotteGudinna. En ung och vacker kvinna i sina bästa år.

 

Kan du inte bara byta nick och göra det officiellt istället. Palla påpeka reversed särskrivning varje gång.

 

Fjolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första onlinespelet avklarat och slutade med en 25e plats av 92 startande. Nästan så jag stundtals trodde på insättningsriggen då det haglade premiums och monsterträffar men när man spelar mot limp/call/check/fold är det lite lurigt att roffa åt sig några mängder av marker. Nått jag kanske borde jobba med. Synar utgs minraise i BB och får in 88 på 765r v överpar. Kanske lite naivt men man lär sålänge man lever. Fick tillbaka inköpet så ett plus är ett plus är ett plus. Nya tag för både liveturre samt cashgames på tisdag :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Att spela poker när man är full är väldigt sällan en god idé. Förra lördagen var det dags för den första av 3 deepstacks och efter samling på svartklubben reste 2 fulla bilar de dryga 10 milen för sitt deltagande. 30k startstack och 30 min nivåer, som upplagt för att starta starkt och sedan rasa som ett korthus 8-)

 

Planen var en god natts sömn följt av en stabil frukost och sedan helnykter fiskslakt men vi kan väl säga att det blev ganska precis tvärtom. En polare berättar kvällen före att han blivit av med sitt jobb så blir istället en del surr om det, dåligt med sömn och obv så pass tröttmössa på morgonen att jag, ist för att gå till ett närliggande hotell och frossa i deras frukostbord, föredrog att krama kudden några minuter extra.

 

Sen skulle det ju inte drickas heller men kunde inte motstå frestelsen när det i bilen dukades upp gratis öl/whiskeyfrulle så där var man igång. Väl framme och seatad lyckas jag hamna på typ det sämsta bordet ever. Det är inte bara helt offside sett till lokalen. Det är även det enda bordet utan fläkt samt bara tröknits som sitter och "vevar" 20/1-1. Det är säkert 35 grader i lokalen, bartendern går runt och erbjuder iskalla öl till självkostnadspris, 1+1= ? ^^

 

51 spelare till start och helt sjukt nog springer jag som typ bara fyllskallarna på SvS kan göra. Dock inte genom att limpcalla 37o och floppa nöt utan genom att få ett kortsnitt utan dess like. Jobbar upp stacken till 50ish redan innan första pausen men sen kommer ett litet moment som man skulle kunna dra en paralell till USA och den där magiska sommaren -94. När Tomas Ravelli berättar om att han hunnit före en anfallare på en boll och rensat bort den och kände att "DÄR VÄNDE DET"..

 

Kikar ner på ett vackert par och raisar, blir clickraisad av en gubbe som nog ser ut precis sådär som man tänker att en clickraisegubbe ska se ut. Ni vet, du bettar turn med AA på T72r, clickraisen kommer som ett brev på posten, du sluter ögonen och ser en semifet man i sina bästa år. 2par, dollartecken i ögonen och ett leende som bara kan återfinnas på en äldre man sittandes i sin semesterstol sippandes på en grogg en sen kväll..

 

Jaja lång story kort så lyckas jag ställa honom all-in med orden "FÅ SE ÄSSEN DÅ" varpå han obv snappar, visar ÄSSEN, får ryggdunkar av övriga bordet för well played hand och där sitter jag med en öl i handen, en whiskey på bordet, en dumstrut på skallen och 1/3 minskning av stacken.

 

Som sagt här vände det och hittar inte en spelbar hand under resten av turneringen. Sitter och gräver med några mindre pockets/sc men all tur har jag tydligen förbrukat och brädorna hånskrattar mig i ansiktet medans övriga magiker vid borden träffar på beställnng. Åker slutligen ut på en 12e plats då jag skeppar KT (eller om det var KJ) rätt in i KQ preflop och då var sagan över. Att jag inte helt kommer ihåg vad jag hade till min K är nog en liten mix av den just då 40gradiga hetta som belägrade lokalen samt all öl, som i ett desperat försök att kyla ned sig, inmundigats

 

Raska steg till cashgamebordet där dealern är dansk och spelet 10/10 ROE.. Alltså varannat varv Holdem/PLO. Då jag är totalfisk PLO redan vid nyktert tillstånd så var ju detta redan här en dålig idé men jag lyckas iaf gå "all-in" med min 3bet. Danske dealern blir arg och skäller på sitt totalt oförståeliga språk. Alla skrattar, jag är full, jag har lyckats visa att jag har två kungar, hamnar all-in före floppen ändå mot ett nyktert gubbsmil MEN som det smilet byts ut när en kung landar flop och jag kåkar turn :lol: Alla skrattar utom gubbsmilet som skäller över hur dålig jag är osv. Kan inte annat än skratta, det är tydligen min tur att agera. Danske dealern säger nått igen, jag fattar nada. Tror han vill jag ska skynda på för att få flyt i spelet.

 

Han jag drog ut (drar man verkligen ut i PLO preflop lr flippar alla händer? :lol: ) fortsätter mala på om hur usel jag är osv varpå jag tillslut reser mig upp, skrattar lite extra och ber övriga vid bordet att tacka herr Åsna som precis skällt bort bordets största värde :lol: Alla vid bordet vill obv att jag med min promillenivå skall sitta kvar. Ja kanske alla utom dealerdansken då men precis i denna veva har även chauffören av bilen hem blivit utslagen så vi kommer överens om att en hemfärd nog är det bästa alternativet 8-) Hade vart kul att sitta kvar och raila bordet för att lyssna om gubbsmilet blev hängd för sitt beteende men men..

 

Dagen efter var en TUNG dag. Betongkeps och inte ens lust att spela online eventet men lyckas iaf till slut regga. Får dra ut AA med QQ, flippar illa på bubblan och sitter med 1bb. Som tur är så verkar inte folk ha någon koll på vad som sker på övriga bord utan mitt timebankande lönar sig och vips är inte bara bubblan sprucken utan en spelare till lyckas oxå skutta ut före mig :lol:

 

Summa summarum efter 4 livespel och 3 online har man rullat in på en stabil 3e plats av totalt 209 spelare. Är snabba svängar men med lite flax ska väl detta kunna gå 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Haha så himla fin db. Spelade väldigt mycket runt om på svartklubbarna i Malmö för några år sedan och det är fantastiskt kul med alla olika typer av människor som sitter och harvar hejvilt :mrgreen:

 

Ja ibland önskar man ju att man hade en påse popcorn så man kunde sitta ut och häpnas av allt som sägs :lol: Är långt från någon teoretiker, ännu längre från att vara bra, men när pråffsen sitter och hånar en för att vara tight samtidigt som dom surrar RANGER och BLOCKERS för att sedan snappa en 4bshove med KQo från någon dom precis nithånat vill man ju bara hoppa in i diskussionen och fråga varför dom vet allt men ändå gör tvärtom 8-) Men har väl kommit fram till att det nog är bäst att låta dom fortsätta.

 

Vart dåligt med uppdateringar och det har väl mest berott på VM, värme och en del taskig varians. Är så mycket lättare att vara en god vinnare och försöka braga av sig i medvind och det är väl där någonstans jag är nu.

 

Lyckades, iklädd min tyska "SPIELFUHRERkaptensbindel" (inhandlad i fyllan för 50€+ 6 öl på brandenburgertoooor under em-semin Tyskland-Italien) skeppa senaste rankingturren där 25 glada pokerproffs besegrades och kvar på bergets topp stod man där efter en, i min värld, sjukt lång HU (säkert 30 min :lol: ). För att spola tillbaka till start så började det hela med att jag foldar typ de första 30 händerna varpå istortsett hela bordet sitter och fnissar och hånas över hur tight jag är. Öppnar till slut 5x utg med JJ, får 5 syn ^^. Foldar cbet på 689 då utg+1 clickraisar. Visar mina knektar och säger att jag vill se hans 75a och mycket riktigt visar "svs50/1-1gubben" upp nöten

 

Lyckas hålla mig runt startstack till middagspausen. Hemlagad Thailandsinspirerad kycklinggryta och med ny energi hittar jag rätt omgående AKo som jag på något sätt lyckas trolla mig AI pf med mot en av de få spelarna jag faktiskt har respekt för. Han har oxå AKo men en smått magisk bräda rinner ut i en nötfärg för mig och efter denna dubbling gav jag dom aldrig en chans :lol: Mao turneringens "Ravellirensningsmoment" :lol:

 

Hux flux finalbord som rullar bra. Får in det med bäst hand och står varje gång jag spelar, poker är enkelt osv. Med 5 spelare kvar, 4 priser, sker magi då jag raisar T9s. Efter mig sitter en gubbe vi kan kalla Ludde, även han som hämtad från SvS. Raisar ALDRIG first in, synar massvis och clickar 2p+ turn.. Mao en standard 20/1-1. Hur som haver så clickraisar han och jag staplar upp mina marker för nästa bigblind.. MEN.. Helt plötsligt bestämmer sig bordets monsterchippie, som fö kan allt om ranger och blockers, för att kall4beta. Efter sitter nästa gubbspelare som efter många om och men lyckas få in sina marker med orden om att det är värde i potten. Ludde hittar snapsyn varpå chippien snapfistpumpshovar över. Ludde steksynar och upp på brädan rullas ATo, AKs samt KJo. Ludde har AKn chippien KJ ^^

 

River landar obv en vacker knekt och där sitter man 3vägs med ca 90k vs 250 resp 150k. Dubblar med AK AIpre som SNAPPAS av chippiens KQo och efter att de andra kombatanterna vevat i en monsterpott är jag HU. Min motståndare är klart bättre än mig och scenariot är att jag får in bättre pockets och dubblar men sedan blir nergrindad. Lyckas dock till slut få in först QQ v 88 för chiplead för att efteråt få in TT v 99 och klonken var ett faktum. Efter denna seger ligger jag nu, efter 15 spel, 3a av dryga 200 spelare i den totala rankingen och behöver väl egentligen inte spela mer då jag redan är så gott som klar för finalen men värdet finns ju så spelar för pengarna.

 

Har även vart på en pokerrelaterad föreläsning med skandinaviske LEGENDEN Thor Hansen. "Gudfadern" berättade om sitt liv och det var längesedan jag var del i en så trollbunden publik. Vegashistorierna om spel med Stu Ungar, när han var stejkad av porrkungen Larry Flynt osv avlöste varandra och över en timme av skratt kändes som bara någon minut. Den ena storyn mindre rumsren än den andra med Larrys svensexa, där han från sin rullstol av guld, slickade fotomodeller på bardisken som den absoluta höjdpunkten :lol:

 

Jaja, har ett onlinehål att gräva igen så jag slipper sitta och skämmas för min stejkare, wish me GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah härlig post :D Hur ofta liras det live?

 

Är rankingturre varje tisdag så då blir det vev, sen är det lite random spel nån fredag/lördag osv. Kan nog bli mer spel till hösten då jag fått in foten i dörren på 2 andra klubbar som enligt uppgft skall ha rullande cash dagligen. Men det får bli mer mot hösten då sommaren väl är till för att livsnjutas. Vore ju lite att klaga på kyla och väder ett helt år för att sedan inte ta till vara på sommaren.. Lever ju trots allt lite i Per Gessles värld

 

Mvh hela året har jag väntat på, juni, juli augusti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är rankingturre varje tisdag så då blir det vev, sen är det lite random spel nån fredag/lördag osv. Kan nog bli mer spel till hösten då jag fått in foten i dörren på 2 andra klubbar som enligt uppgft skall ha rullande cash dagligen. Men det får bli mer mot hösten då sommaren väl är till för att livsnjutas. Vore ju lite att klaga på kyla och väder ett helt år för att sedan inte ta till vara på sommaren.. Lever ju trots allt lite i Per Gessles värld

 

Mvh hela året har jag väntat på, juni, juli augusti

 

Härligt härligt :D

Rullande cash dagligen låter nuts!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magisk DB, var i landet håller spelet till?

 

På "hemlig ort" 8-)

 

Ikväll har det, via den superhemliga facebookgruppen, basunerats ut att det arrangeras "Burgarpoker". Dvs rebuyturnering med en struktur, som enligt mig, är alldeles för sjuk för att spela. Typ push/fold för alla utom kanske en när freezen drar igång. Men det serveras iaf gratis burgare direkt från grillen :-D Det skulle även spelas Sviten och sedan cash ROE så medelade precis att dom får vara utan mina pengar :lol:

 

Blir troligtvis (kanonväder så vägrar jag obv sitta inomhus en lördag) ett 1.1k event på en annan klubb på lördag med finfin struktur. 15k startstack och 45 min första 3 nivåerna. Är dryga 70 spelare anmälda as we speak så antar det blir sjukt fisktätt och episka cashgames allt efter vad kvällen lider :-D

 

Nä nu blir det nån pilsner, svänga ihop lite langos och sen fotboll med polarna för hela slanten. Ha det göttans folket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...