Gå till innehåll

The well - Vladi


Vladi

Recommended Posts

Största vinst och förlustdag?

Största vinstdag är lite över 30k sek, största backdag är på lite under 20k.

Största vunna och förlorade pott?

Största vunna är 34k och största förlorade är 20 eller 21k.

HH på din sämsta spelade pott för året (=

 

Haha vet exakt vilken hand som är sämst spelad (eller kommer iaf direkt att tänka på en stor som jag skäms över väldigt mycket), lovar att plocka fram den när jag packat upp min stationära dator=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Du måste vara den första med största vinstdag på högre siffror än värsta förlustdag :) wp, ingen jaga backet "Martingalestyle" tiltbust här inte !

 

 

Edit; Du och Hastings mannen !

 

Haha tänkte precis säga samma sak! Inte särskilt stor backdag för stakesen heller, skönt :)

gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Du måste vara den första med största vinstdag på högre siffror än värsta förlustdag :) wp, ingen jaga backet "Martingalestyle" tiltbust här inte !

 

 

Edit; Du och Hastings mannen !

Jaga back är ju det tråkigaste som finns. Är jag back mycket brukar det hända att jag klickar ner och går och lägger mig istället :P

 

Haha tänkte precis säga samma sak! Inte särskilt stor backdag för stakesen heller, skönt :)

gl!

 

Har bara suttit på /50 sen 1a jan så räknar med att det kommer komma större backdagar=) Om jag sedan börjar spela regs på mina högsta nivåer så är ju det ett betydligt högre game än att sitta mot fisk på /50. tyty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Har haft 2 eller 3 st 10bi swings mot mongofisk på 25/50 redan. :) visserligen räta jag upp skeppet alla gångerna men det är ju bara bonnröta att inte bli quittad på. dessutom bra mycket mer tilt backa mot sådana än att tappa rakt ut mot regs för där går jag åtminstone inte in i "entitlement" fällan som jag lätt gör mot fisk. Att anse sig ha rätt till deras pengar och inte vinna dem dvs och således är jag på river lite för ofta med bottenpar och viftar då jag inte har tålamod utan ska vinna varje näve mot såna som inte viker :)

 

Du är ju rätt ny på 2550 dock så kanske dröjer ett tag till om du har en minsta tendens till sådan tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Roligt koncept med frågor på detta sätt!

 

- Hur har du gjort för att bli så pass duktig att du kan spela på nämnda nivåer?

- Finns det några generella tips du kan ge till oss som inte lever på poker och därmed har mindre tid för spelet men ändå försöker utvecklas?

- Vem är din pokeridol?

- Bluffar du mycket och hur tänker du i de situationerna?

- Vilka ändringar tror du skulle kunna medföra en utökad diskussion kring pokerstrategi på pokerforum.nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Har haft 2 eller 3 st 10bi swings mot mongofisk på 25/50 redan. :) visserligen räta jag upp skeppet alla gångerna men det är ju bara bonnröta att inte bli quittad på. dessutom bra mycket mer tilt backa mot sådana än att tappa rakt ut mot regs för där går jag åtminstone inte in i "entitlement" fällan som jag lätt gör mot fisk. Att anse sig ha rätt till deras pengar och inte vinna dem dvs och således är jag på river lite för ofta med bottenpar och viftar då jag inte har tålamod utan ska vinna varje näve mot såna som inte viker :)

 

Du är ju rätt ny på 2550 dock så kanske dröjer ett tag till om du har en minsta tendens till sådan tilt.

Det där känner man igen :P

Hej! Roligt koncept med frågor på detta sätt!

Hej!

- Hur har du gjort för att bli så pass duktig att du kan spela på nämnda nivåer?

Jag är inte bra på poker men väljer att spela mot de som är sämre.

- Finns det några generella tips du kan ge till oss som inte lever på poker och därmed har mindre tid för spelet men ändå försöker utvecklas?

Vill du verkligen kunna leva på poker så ger du dig fan på att lyckas bara. Är det något du inte kan eller förstår, googla skiten ur ämnet och lär dig det. Har du ett jobb där du kan lyssna på musik så laddar du ner massa ljudböcker om poker och mental träning och nöter det tills du är så jävla trött på skiten att du vill ge upp, sen lyssnar du igen.

- Vem är din pokeridol?

Tror inte jag har någon.

- Bluffar du mycket och hur tänker du i de situationerna?

Hehe. De gångerna jag kan reppa någonting samtidigt som min motståndare borde ha en svag range är det ju svårt att låta bli. Bluffar mer när jag är ute på krogen.

- Vilka ändringar tror du skulle kunna medföra en utökad diskussion kring pokerstrategi på pokerforum.nu?

Inte en aning. Så fort folk hittar någon skypegrupp eller klättrar lite så verkar de inte vilja dela med sig av strategitänk, vilket är förståeligt imo. Vill folk inte diskutera teori så vill dom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lirat pingis och isf på vilken nivå? Har för mig att så är fallet.. Är med smålänning och pingisspelare nämligen.. Tänkte om man kanske mötts ngn gång ��

 

Vi har säkert stött på varandra. Spelade i BTK Frej, div1 var det högsta jag kom. Kvalade till superettan ett år men Mölndal värvade bra och blev för svåra. Har spelat två Riks Top 12 och kom tvåa i HJ17 som bäst. Som bäst var jag rankad sjua eller åtta i landet i HJ17. Har ett par brons från lag-SM och ett SM-brons i dubbel i HJ17. Vunnit en GP-tävling. End of brags :P

Är 91a fwiw.

 

Hade varit kul att veta vem du är om vi stött på varandra=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har säkert stött på varandra. Spelade i BTK Frej, div1 var det högsta jag kom. Kvalade till superettan ett år men Mölndal värvade bra och blev för svåra. Har spelat två Riks Top 12 och kom tvåa i HJ17 som bäst. Som bäst var jag rankad sjua eller åtta i landet i HJ17. Har ett par brons från lag-SM och ett SM-brons i dubbel i HJ17. Vunnit en GP-tävling. End of brags :P

Är 91a fwiw.

 

Hade varit kul att veta vem du är om vi stött på varandra=)

 

Haha, om jag själläser bra nog så är jag 99 % på att vi har möts (jag var dock inte direkt high stakes i bordtennis ska väl tilläggas). Liten värld :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rött eller svart på roulette?

 

Vad gör dig bättre än regsen på din medelnivå?

 

Vad är det bästa och sämsta med att vara sin egen chef?

 

Vad är det mest idiotiska du någonsin har gjort i gamblingväg?

 

Tycker du poker är roligt eller ser du det som ett jobb?

 

Har du vad som krävs för att ta dig upp till $25/$50 NLHU mot regs? Om ja, vad hindrar dig hittills? Om nej, varför inte?

 

Hur gammal vill du bli?

 

Skulle du rekommendera att åka på grindresa till asien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart från småland?

Bor i Växjö, uppvuxen i en liten håla utanför.

 

Haha, om jag själläser bra nog så är jag 99 % på att vi har möts (jag var dock inte direkt high stakes i bordtennis ska väl tilläggas). Liten värld :).

Haha världen är rätt liten ja. Vilken klubb spelade du för? Vann jag? Var det längesen? Vem är du? :D

 

Rött eller svart på roulette?

Tycker det är fruktansvärt tråkigt, skulle jag av någon anledning spela det skulle någon annan få välja färg åt mig.

Vad gör dig bättre än regsen på din medelnivå?

De regs jag spelat tycker jag haft rätt uppenbara läckor, saker som känns väldigt basic. Jag säger fortf inte att jag är bra, har bara spelat regs på /4 upp till /15.

Vad är det bästa och sämsta med att vara sin egen chef?

Att slippa fråga om ledigt och att pengarna jag tjänar går direkt till mig för att jag (oftast) förtjänat dom.

Sämsta är väl att man inte kan lipa till någon och skicka över problemen sas=)

Vad är det mest idiotiska du någonsin har gjort i gamblingväg?

Flyttade hemifrån för att leva på pokern före jag fyllt 19. Spelade NL€50 6max. Hade kanske 50k sek till mitt namn och allt var inne på en sajt (hade t.om minus på bankkontot om jag minns rätt). Spelade runt 80h i månaden och tror jag snittade €1,3k in under en åttamånadersperiod innan jag gulade och fick ta ett jobb. Hade jag fortsatt bo hemma, väntat ett år och bara byggt rulle så hade jag garanterat inte behövt ta ett jobb och hade spelat högre idag.

Räknas inte det som gambling så är det kanske att jag la €300-nånting på Barca hemma mot något soplag när jag var 14-15-ish. Det var mycket pengar då och dom torskade 1-2 efter att Valdes gjorde två stora misstag. Tycker annars inte det är kul att varken sportsbetta eller gambla något vidare.

Tycker du poker är roligt eller ser du det som ett jobb?

Mitt pokerintresse är faktiskt väldigt stort, större än vad som kanske framkommit av mina poster här genom åren. Oftast är det väldigt roligt att sätta sig och spela men vissa dagar när man inte känner för det så suger det ju. Försöker att se det som ett jobb för att kunna koppla bort att det faktiskt är pengar det handlar om. Så antar att jag ser det som ett roligt jobb:-P

Har du vad som krävs för att ta dig upp till $25/$50 NLHU mot regs? Om ja, vad hindrar dig hittills? Om nej, varför inte?

Nej, tror inte jag är tillräckligt smart för att spela så högt. Om nu en sjuklig arbetsmoral hade vägt upp det så är det ju en annan sak, men om den nu skulle funnits så tror jag det mentala hade kaosat rejält mtp summorna.

Hur gammal vill du bli?

Tror inte det är roligt att bli för gammal. Är jag inte genuint lycklig när jag är 40 så vore det nog inte hela världen om man skulle dö av naturliga orsaker.

Skulle du rekommendera att åka på grindresa till asien?

Asien är nuts (åtminstone thai och det jag såg när jag var 2min i Burma)!

Såg den nu, guld :D Tack för filmtipsen!

Hann se "Art of getting by" också.

 

Ingen chans du har ännu fler på lager? Är jämt så kass på hitta filmer själv

 

Var så längesen jag var någorlunda filmreg så inga jag kommer på så här direkt. Såg dock flera som verkade intressanta under related videos när jag kollade Flipped-trailern=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH på din sämsta spelade pott för året (=

 

Lovade ju att posta! Mot den här spelaren bör jag vika flopp, definitvt vika turn och göra något helt annat än att syna river. Har säkert spelat någon ännu sämre men kom att tänka på den här direkt=)

 

 

Boss $5000.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2465259

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $9911.87

Hero (BB): $10120.00

 

Pre Flop: ($75.00) Hero is BB with A :heart: Q :heart:

BTN/SB raises to $150, Hero raises to $500, BTN/SB calls $350

 

Flop: ($1000.00) 8 :club: A :diamond: T :spade:(2 players)

Hero bets $550.00, BTN/SB raises to $1250, Hero calls $700

 

Turn: ($3500.00) 4 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $1850.00, Hero calls $1850

 

River: ($7200.00) 7 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $5400.00, Hero calls $5400

 

Final Pot: $18000.00

BTN/SB shows A :spade: T :club:

BTN/SB wins $17995.00

(Rake: $5.00)

 

 

 

 

Om det inte dyker upp fler frågor inom ett dygn så kan någon mod låsa tråden=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle du ge för tips till någon som är nyfiken på att testa på poker heltid i ett halvår?

Så länge du har råd och vill göra det så ska du göra det imo. Sätt upp mål innan på hur många timmar/händer du ska spela i veckan/månaden, jag tycker att 40h/veckan är någon form av riktlinje då det motsvarar ett vanligt jobb. Du kommer märka att det känns väldigt annorlunda att inte ha någon annan huvudsaklig sysselsättning, vissa klarar av att hantera det direkt medan det tar lite längre tid för andra. För mig tog det tid. Har för mig att du bor hemma så det är perfekt läge att testa.

Hur började du med poker? (Vet ej om frågats innan)

Såg Pokermiljonen när jag gick i åttan tror jag det var. Kunde inte ens reglerna men det var något som var häftigt med det, massa snubbar som sitter runt ett bord och är koncentrerade på en kortlek var så långt ifrån en verklighet man trodde fanns. Som tur var så hade jag ett par kompisar som kunde reglerna och jag var sedan den som samlade in pengar för att köpa gemensam markerväska och alltid den som ringde runt och fixade homegamesen :-P

 

Började sedan snabbt spela Unibets dagliga freerolls så ofta jag kunde, har för mig att det startade en 20.00 och en 21.00. Tak på 2k spelare och runt 30 betalda platser har jag för mig. Lyckades finalborda den sena en sommarnatt, då dör mitt internet men ser sedan när jag lyckas komma in att jag är €7 rikare. Efter det har jag aldrig legat minus sas=)

Mkt bra intiativ.

=)

Största fördelen/nackdelen med att spela poker på heltid?

Det finns ingen som säger åt dig att du måste göra någonting, du är vaken när du vill och spelar precis så mkt du vill eller klarar av. Att kunna fly från Sverige över vintern är ju också helt underbart (här säger jag till dig att du ska med till thai till hösten;-) )

Största nackdelen måste väl vara att det kan bli ett stort hål i CVet och att det verkar vara väldigt krångligt att få lån osv.

Största potten du vunnit/förlorat?

Skrev det innan men nu har jag möjlighet att kolla exakt=)

Vunna: 34510kr

Förlorade: 20362kr

Spelar du hellre på nätet än live? Om ja, varför?

Nätet helt klart. Så mycket smidigare och man ser inte så många händer live och det kan bli fruktansvärt långtråkigt. Fast när live är som roligast slår det online.

haha, jag vet vem fi är

hehe=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem/vad är du helst?

 

Barack Obamas livvakt eller Beyonces massör?

 

Soldaten som sköt Usama bin Ladin eller Laserturken i en version där han fick tag på Peter Mangs?

 

Utrikeskorrespondent i Tyskland under andra världskriget eller bulgarisk bärplockare i svenska skogen?

 

Vladimir Putins högra hand(inte runkhanden) eller ensam dagisfröken till 50 barn?

 

Olof Mellberg direkt efter straffmissen i EM 2004 eller Tiger Woods när hans ex Elin skulle sänka honom med en golfklubba pga hans otrohet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem/vad är du helst?

 

Barack Obamas livvakt eller Beyonces massör?

Beyonces massör, definitivt.

Soldaten som sköt Usama bin Ladin eller Laserturken i en version där han fick tag på Peter Mangs?

Soldaten som dödade Usama.

Utrikeskorrespondent i Tyskland under andra världskriget eller bulgarisk bärplockare i svenska skogen?

Skogen är jobbig så hade nog levt loppan i Tyskland.

Vladimir Putins högra hand(inte runkhanden) eller ensam dagisfröken till 50 barn?

Hade hängt med Putin, bara för att jag hade blivit totalt knäckt av 50 ungar.

Olof Mellberg direkt efter straffmissen i EM 2004 eller Tiger Woods när hans ex Elin skulle sänka honom med en golfklubba pga hans otrohet?

Tiger! Hade ställt allt till rätta med Elin och haft make up sex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...