Gå till innehåll

Knepig situation tidigt i turre


Laagen13

Recommended Posts

Väldigt tidigt i turren, inte fått någon uppfattning alls om vad han är för typ av spelare...

 

Full Tilt Poker Game #33865938061: Velociraptor (264207517), Table 7 - NL Hold'em - 15/30 - 21:20:01 CET - 2014/02/05 [15:20:01 ET - 2014/02/05]

Seat 1: Hero (3,055)

Seat 2: SPK87 (2,235)

Seat 3: pimapen (2,945)

Seat 4: Zebrozaurus (3,045)

Seat 5: schamar (2,695)

Seat 6: DragonMasterEJW (2,955)

Seat 7: Nulty1990 (6,625)

Seat 8: McAcesnKings (5,395)

Seat 9: Bs-Phoenix (4,210)

McAcesnKings posts the small blind of 15

Bs-Phoenix posts the big blind of 30

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Queen of HeartsKing of Diamonds

Hero raises to 90

SPK87 folds

pimapen folds

Zebrozaurus folds

schamar folds

DragonMasterEJW folds

Nulty1990 calls 90

McAcesnKings folds

Bs-Phoenix folds

*** FLOP *** 8 of Diamonds2 of HeartsQueen of Clubs (Total Pot: 225, 2 Players)

Hero bets 150

Nulty1990 raises to 390

Hero calls 240

*** TURN *** 8 of Diamonds2 of HeartsQueen of ClubsJack of Hearts (Total Pot: 1,005, 2 Players)

Hero checks

Nulty1990 bets 570

Hero has 15 seconds left to act

Hero calls 570

*** RIVER *** 8 of Diamonds2 of HeartsQueen of ClubsJack of Hearts10 of Hearts (Total Pot: 2,145, 2 Players)

Hero checks

Nulty1990 bets 2,070

Hero ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade sjukt svårt att sätta han på en riktig hand här.. Känns delvis som han raisar mig för att han inte tror mig och då både kan ha semibluff och ren bluff, men även som du säger finns den andra rangen av händer du nämner. en bredare range som sämre Q (som då kan ha träffat) och A8 är absolut troligt att han har. Även om han då överspelat handen...

 

ah jag fortfarande osäker på det hela... :mrgreen::roll: men kan väl tillägga att jag är långt ifrån säker på mitt spel. plussar överlag på turrar men är micro-low stakes turrar enbart såattehh..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade sjukt svårt att sätta han på en riktig hand här.. Känns delvis som han raisar mig för att han inte tror mig och då både kan ha semibluff och ren bluff, men även som du säger finns den andra rangen av händer du nämner. en bredare range som sämre Q (som då kan ha träffat) och A8 är absolut troligt att han har. Även om han då överspelat handen...

 

ah jag fortfarande osäker på det hela... :mrgreen::roll: men kan väl tillägga att jag är långt ifrån säker på mitt spel. plussar överlag på turrar men är micro-low stakes turrar enbart såattehh..

 

Varför är "A8 absolut troligt att han har"?. Är ju superstandard att bara syna med A8 och hålla kvar dina bluffar. Tror majoriteten är polariserade på den här typen av brädor. Svårt att se att han ska raisa med ngn hand som bara har 1 par sen gå bet och shove river. Han lär inte syna in så jäkla mycket sämre damer heller generellt mot en utg-raise. Och han bör fatta att din range är ganska stark då du öppnar UTG och bet/synar den floppen sen synar turn.

 

Vill du ha en mer teoretisk anledning för fold så är ju detta botten av din range på river. Du har ju aldrig en sämre näve här så folden blir ju givetvis ännu mer naturlig.

 

Spelar inte MTTS själv, men tycker ändå inte mina tankar känns helt off direkt. Förstår inte heller vrf du tror att han "inte ska tro dig" när ni inte har ngn historik eller reads. Låter ju jävligt yolo att ta den här linjen vs utg-raise med ren air för 100bb :D

 

Btw, en bra spelare sätter inte folk på en hand. De sätter folk på en _RANGE_. Spelar din motståndare enbart en enda hand i leken så är så är han ju dum i huvudet obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inputen. Ville väl inprincip bara ha bekräftat att min extremt lighta syn som jag fick till i denna handen är -EV i längden. Spontant känns det väl som att A-8 hand kan man lägga in en raise med för att få bort de händer som missat floppen eller skaffa sig pos för att ta den på turn...men den shovar man ju inte rivern med...

Men jobbar på att sätta folk på ranger, ibland är jag spot on, ibland som i denna handen helt fel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog absolut inte dåligt att vika pre, men jag öppnar alltid där. Tror jag kikar turn och är en ganska lätt fold på river, tror du kan folda river på flera "bättre" riverkort med lite beroende på sizing. Folk generellt går inte in och gör om 8or där på 15-30!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar spela KQ på olika sätt beroende på olika faktorer som hur spelet på bordet är, hur arkiv jag har varit och även de andra. Sedan postflop brukar det vara lätt att veta ifall man är före eller efter i en hand som KQ, men kände mig vilsen här så uppskattar all feedback som kan förbättra mitt spel.

 

Spelet fram till river, antar jag är relativt standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...