Gå till innehåll

Pokerstars Omaha!


Frillzz

Recommended Posts

Hallå i alla stugor ute i sverige!

 

Är helt ny på det här forumet, och det känns riktigt roligt och läsa vad alla tycker/tänker här! :)

 

Spelar poker på en hobby nivå!

 

Nu till själva diskussionen!

 

Gillar att spela Pot Limit Omaha 6 tabel, Har en rulle på 25 ggr insatsen max på 0,50/1$ bord, Tycker jag spelar halv bra, och gör ibland misstag som alla gör?

 

Borde jag kliva ner en nivå/kliva upp en till 1$/2$?

När jag sätter mig på ett bord, kommer jag in med 100$ men kör inte med rebuy att jag alltid har 100$? onödigt tycker ni?

Gärna lite tips eller frågor!

 

Ursäkta om den ligger i fel forum/map!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå i alla stugor ute i sverige!

 

Är helt ny på det här forumet, och det känns riktigt roligt och läsa vad alla tycker/tänker här! :)

 

Spelar poker på en hobby nivå!

 

Nu till själva diskussionen!

 

Gillar att spela Pot Limit Omaha 6 tabel, Har en rulle på 25 ggr insatsen max på 0,50/1$ bord, Tycker jag spelar halv bra, och gör ibland misstag som alla gör?

 

Borde jag kliva ner en nivå/kliva upp en till 1$/2$?

När jag sätter mig på ett bord, kommer jag in med 100$ men kör inte med rebuy att jag alltid har 100$? onödigt tycker ni?

Gärna lite tips eller frågor!

 

Ursäkta om den ligger i fel forum/map!

 

:)

 

25 gr i rullen lite i minsta laget...specielt i omaha...

 

om rebuy likgiltit om du kan både short och big stackplay..

 

men som sagt...gå ner en nivå tills du har 50 gr i rullen...def i n t e upp obv

 

OM du inte kan rebuya som du vill förstås :-)

 

 

kanske lite tight men så tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :)

Tycker dock att 0.25/0.50$ är riktig fisk varning, iaf dom gångerna jag spelat där, känns som varje jävel synar 0.75 - 1$ när man spelar dom borden!

 

Därför har jag tagit chansen och kliva upp till 0.50/1$ och det har gått bra, började där med 1000$ och + 1500 på några veckor, nu tycker ni säkert att jag är den stora fisken! Tyvärr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :)

Tycker dock att 0.25/0.50$ är riktig fisk varning, iaf dom gångerna jag spelat där, känns som varje jävel synar 0.75 - 1$ när man spelar dom borden!

 

Därför har jag tagit chansen och kliva upp till 0.50/1$ och det har gått bra, började där med 1000$ och + 1500 på några veckor, nu tycker ni säkert att jag är den stora fisken! Tyvärr :)

 

nej då var försiktig bara och om u n d er typ 17 18gr..gå ner..

 

lycka till !

 

ps om alla synar allt låter ju guld i mina öron iofs.....det är ju fisk vi vill ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Läst på lite vad gäller PLO och rake, framförallt på Stars. Det verkar som att det är mer eller mindre omöjligt att slå Zoom spelen på nivåer under 200 där. Efter rakebacken, med väldigt få undantag.

 

Det är lite mer möjligt att slå de vanliga 6-max borden vad det verkar, om än svårt som tusan på allt för låga nivåer.

 

Det jag funderar över är deep borden? Går det slå deep borden på PLO 10, 25, 50?

 

Några tankar om det?

 

En av trådarna jag vill hänvisa till för att visa vad jag menar med omöjligt att slå de låga spelen är denna, som gjorde mig lite deppig:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/petition-pokerstars-lower-price-plo-zoom-1465060/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...