sherqs Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 Frågan är, går det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 Med största sannolikhet, ja. Det kanske finns nån obskyr modell nånstans som inte erbjuder den möjligheten men alla standardlaptops fixar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 Tror inte det finns någon bärbar dator utan den porten. Sålänge den är relativt ny. Det är ju bara att testa, kan väl inte vara så svårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 Svaret är: Det går Jag kör dubbelskärm på jobbet men min bärbara och en stationär där jag sätter stationära TFT skärmen som primär och laptopen som sekundär när den är dockad i min dockningsstation. Det gå¨r givetvis också köra klonade skärmar etc om man vill det. Antar att det är nått med grafikkortet som styr det där. Har inte teknikkollen själv och minns inte riktigt hur jag fixade till det... men det går som sagt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macaronis Postad 17 Juli , 2005 Rapport Share Postad 17 Juli , 2005 Det går alldeles utmärkt med dubbla skärmar. Kör själv med laptop skärm + en extern skärm när jag lirar poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sherqs Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 ok, men är det lätta inställingar o sånt eller måste man va riktigt bra på datorer för att fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sherqs Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2005 Har en acer aspire 1362 LC btw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 24 Juli , 2005 Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 då ska det helt klart gå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sherqs Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Nu har jag skaffat en skärm. Har kopplat in den rätt. Jag får fram bild där jag ser mitt skrivbord, men bara bakgrunden och inte några ikoner eller startmeny eller nått. Och om jag går långt åt vänster på externa skärmen så kommer min muspekare in på laptopskärmen och drar jag den där långt till höger så kommer den in på externa skärmen. Vad gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raol Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Nu har jag skaffat en skärm. Har kopplat in den rätt. Jag får fram bild där jag ser mitt skrivbord, men bara bakgrunden och inte några ikoner eller startmeny eller nått. Och om jag går långt åt vänster på externa skärmen så kommer min muspekare in på laptopskärmen och drar jag den där långt till höger så kommer den in på externa skärmen. Vad gör jag? för att.... ? Du kan gå in i skärminställningarna (högerklicka på skrivbordet och välj properties/egenskaper) och konfigurera skärmarna. Vilken som ska vara primär osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LordenDelly Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Har problem med precis det här. Har en sony vaio med radeon 9700 och försökte koppla in min vanliga skärm till den. Men jag kan inte få dom att vara 2 separata jag kan bara klona dom så att jag har samma bild på båda 2. Någon som har en likadan dator som har lyckats eller någon som kan ha en bra ide på hur man ska göra? Har varit och pillat en väldans massa nu och jag får det inte att fungera. Kan det bero på mina drivrutiner till grafikkortet? Eller har jag kopplat fel på nåt sätt, det är vell den vanliga bildsärmssladden som man trycker in i laptopen? Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
totti Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 undrar åxå, jag lirar med en laptop å har nu fixa en vanlig tjock skärm. Måste jag köpa nått extra kort eller hur ska en dataamatör som jag gå till väga? Program? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jochen_b Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Finns det ett stort behov att ha 2 skärmar verkligen? snacka om att multitabla. Måste ju funka att köra iaf 4-6 bord på en skärm. Låter iofs ganska klockrent... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Har problem med precis det här. Har en sony vaio med radeon 9700 och försökte koppla in min vanliga skärm till den. Men jag kan inte få dom att vara 2 separata jag kan bara klona dom så att jag har samma bild på båda 2. Någon som har en likadan dator som har lyckats eller någon som kan ha en bra ide på hur man ska göra? Har varit och pillat en väldans massa nu och jag får det inte att fungera. Kan det bero på mina drivrutiner till grafikkortet? Eller har jag kopplat fel på nåt sätt, det är vell den vanliga bildsärmssladden som man trycker in i laptopen? Tacksam för svar Högerklicka på skrivbordet --> "egenskaper/properties" --> "inställningar/settings" --> "utökat skrivbord/extended desktop" (eller något i den stilen är en liten ruta man bockar i). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LordenDelly Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Tack så mycket fick det att fungera nu. Att man kan missa en sån pissgrej när man suttit 2 timmar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Finns det ett stort behov att ha 2 skärmar verkligen?snacka om att multitabla. Måste ju funka att köra iaf 4-6 bord på en skärm. Låter iofs ganska klockrent... Öh jag väntar på min tredje monitor (kör laptop + CRT nu) så ja, det finns det nog Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjora857 Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 om man inte har så grymt grafikkort, visst jag kan koppla in en extern skärm, men 1024x768 är ju inget att hänga i julgranen. Finns det nån lösning? finns det grafikkort i form av pc card? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jochen_b Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Finns det ett stort behov att ha 2 skärmar verkligen?snacka om att multitabla. Måste ju funka att köra iaf 4-6 bord på en skärm. Låter iofs ganska klockrent... Öh jag väntar på min tredje monitor (kör laptop + CRT nu) så ja, det finns det nog Haha ok så du ska köra med 3 skärmar.. Hur många bord kör du då samtidigt , eller är det för att det inte ska vara så trångt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
totti Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 får man fråga vad som behövs? jag har en laptop, en extra skärm. Behövs nått program och extra grafikkort eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 det enda du behöver göra är att koppla in skärmen i laptopen (om du har xp eller 2000, så krävs i de flesta fellen aldrig någon installation av drivrutiner). Sen är det bara att högerklicka på skrivbordet --> egenskaper --> inställningar och sendan trixa under "avancerat" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 bra att ha om man vill ha två extra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 10 November , 2005 Rapport Share Postad 10 November , 2005 Haha ok så du ska köra med 3 skärmar.. Hur många bord kör du då samtidigt , eller är det för att det inte ska vara så trångt. Kör 8st nu men har planer på att utöka till 10, ev 12. Om inte annat vill jag ha plats för lite annat vid sidan av alla pokerbord Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts