Gå till innehåll

Koppla in extern skärm till laptop?


sherqs

Recommended Posts

Svaret är: Det går

 

Jag kör dubbelskärm på jobbet men min bärbara och en stationär där jag sätter stationära TFT skärmen som primär och laptopen som sekundär när den är dockad i min dockningsstation. Det gå¨r givetvis också köra klonade skärmar etc om man vill det. Antar att det är nått med grafikkortet som styr det där. Har inte teknikkollen själv och minns inte riktigt hur jag fixade till det... men det går som sagt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har jag skaffat en skärm. Har kopplat in den rätt. Jag får fram bild där jag ser mitt skrivbord, men bara bakgrunden och inte några ikoner eller startmeny eller nått. Och om jag går långt åt vänster på externa skärmen så kommer min muspekare in på laptopskärmen och drar jag den där långt till höger så kommer den in på externa skärmen.

 

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag skaffat en skärm. Har kopplat in den rätt. Jag får fram bild där jag ser mitt skrivbord, men bara bakgrunden och inte några ikoner eller startmeny eller nått. Och om jag går långt åt vänster på externa skärmen så kommer min muspekare in på laptopskärmen och drar jag den där långt till höger så kommer den in på externa skärmen.

 

Vad gör jag?

för att.... ?

 

Du kan gå in i skärminställningarna (högerklicka på skrivbordet och välj properties/egenskaper) och konfigurera skärmarna. Vilken som ska vara primär osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har problem med precis det här.

Har en sony vaio med radeon 9700 och försökte koppla in min vanliga skärm till den.

Men jag kan inte få dom att vara 2 separata jag kan bara klona dom så att jag har samma bild på båda 2.

Någon som har en likadan dator som har lyckats eller någon som kan ha en bra ide på hur man ska göra?

Har varit och pillat en väldans massa nu och jag får det inte att fungera.

Kan det bero på mina drivrutiner till grafikkortet?

Eller har jag kopplat fel på nåt sätt, det är vell den vanliga bildsärmssladden som man trycker in i laptopen?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med precis det här.

Har en sony vaio med radeon 9700 och försökte koppla in min vanliga skärm till den.

Men jag kan inte få dom att vara 2 separata jag kan bara klona dom så att jag har samma bild på båda 2.

Någon som har en likadan dator som har lyckats eller någon som kan ha en bra ide på hur man ska göra?

Har varit och pillat en väldans massa nu och jag får det inte att fungera.

Kan det bero på mina drivrutiner till grafikkortet?

Eller har jag kopplat fel på nåt sätt, det är vell den vanliga bildsärmssladden som man trycker in i laptopen?

 

Tacksam för svar

 

Högerklicka på skrivbordet --> "egenskaper/properties" --> "inställningar/settings" --> "utökat skrivbord/extended desktop" (eller något i den stilen är en liten ruta man bockar i).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ett stort behov att ha 2 skärmar verkligen?

snacka om att multitabla.

Måste ju funka att köra iaf 4-6 bord på en skärm.

 

Låter iofs ganska klockrent...

 

Öh jag väntar på min tredje monitor (kör laptop + CRT nu) så ja, det finns det nog ;)

 

Haha ok så du ska köra med 3 skärmar..

Hur många bord kör du då samtidigt , eller är det för att det inte ska vara

så trångt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda du behöver göra är att koppla in skärmen i laptopen (om du har xp eller 2000, så krävs i de flesta fellen aldrig någon installation av drivrutiner). Sen är det bara att högerklicka på skrivbordet --> egenskaper --> inställningar och sendan trixa under "avancerat"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...