Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har setat vid detta bord ett bra tag och har rätt ok pejl på de flesta lirarna. Höjning pre-flop brukar oftast innebära 4(3) klädda kort eller AA/KK xx.

Game #898967453 - (blinds $0.25/$0.50) Pot Limit Omaha Hi -

2005/07/17-11:35:12.6 (CST)

Table "Nanumea" (real money) -- Seat 4 is the button

Seat 1: Playhit ($54.50 in chips)

Seat 2: adess ($89.75 in chips)

Seat 3: z-pak ($47.00 in chips)

Seat 4: RKC99 ($62.50 in chips)

Seat 5: winerschoice ($18.25 in chips)

Seat 6: hoavang ($34.25 in chips)

Seat 7: atlwindsurf ($31.00 in chips)

Seat 8: mch722 ($59.75 in chips)

Seat 10: espinola ($30.25 in chips)

winerschoice: Post Small Blind ($0.25)

hoavang : Post Big Blind ($0.50)

Dealing...

Dealt to adess [ 3s ]

Dealt to adess [ 2d ]

Dealt to adess [ 5s ]

Dealt to adess [ 6d ]

2356ds, trevlig slaskhand.

atlwindsurf: Call ($0.50)

mch722 : Call ($0.50)

espinola: Fold

Playhit : Call ($0.50)

adess : Call ($0.50)

z-pak : Call ($0.50)

RKC99 : Raise ($4.25)

Han brukar bara maxa på AAXX.

winerschoice: Fold

hoavang : Call ($3.75)

atlwindsurf: Fold

mch722 : Fold

Playhit : Call ($3.75)

adess : Call ($3.75)

15 i potten och så kommer säkert snubben bakom att syna.

z-pak : Call ($3.75)

*** FLOP *** : [ 6c 5h Ks ]

Satte bottom två, hoppas hamna inne mot AA här.

hoavang : Bet ($22.50)

Detta borde mkt väl betyda KK, men han har gjort så här många gånger med TPTK och helbluffar. Tror mig ha honom.

Playhit : Fold

adess : Call ($22.50)

Synar bara för att få med AA.

z-pak : Fold

RKC99 : Call ($22.50)

*** TURN *** : [ 6c 5h Ks ] [ 7c ]

Oj, färgdrag och stegdrag ute, det gillar vi inte.

hoavang : Check

adess : Check

RKC99 : Bet ($22)

hoavang : Call All-in ($7.50)

adess : Raise ($44)

Check-call/raise för att få det sista.

RKC99 : Call All-in ($13.75)

-

Och där högg vi av. Släng ut lite respons nu, kan lägga upp resultat efter ett tag också.

Postad

Lägg dig preflop, hade handen vart ett snäpp högre, (eg. 3467) hade du kunnat lägga in en höjning med din fina position. Men med din hand är det mycket svårt att träffa hårt.

När du nu gick med tycker jag du ska ge upp direkt på floppen. Även om du leder så finns det för många sätt att bli utdragen på, runner-runner par etc. Om du nu bestämmer dig för att spela handen efter floppen ska du slå om då du inte vill ha med AA...

Just my $0.02.

Postad
Lägg dig preflop, hade handen vart ett snäpp högre, (eg. 3467) hade du kunnat lägga in en höjning med din fina position. Men med din hand är det mycket svårt att träffa hårt.

När du nu gick med tycker jag du ska ge upp direkt på floppen. Även om du leder så finns det för många sätt att bli utdragen på, runner-runner par etc. Om du nu bestämmer dig för att spela handen efter floppen ska du slå om då du inte vill ha med AA...

Just my $0.02.

Limpen pre-flop tycker jag är självklar, och efter höjningen _måste_ jag ju nästan syna.

Det är ju huruvida jag ska ge upp på floppen eller inte hela saken gäller, utan gutshoten och backdoor-flushen hade jag nog lagt mig.

Nu har du nog missförstått, jag VILL ha med mig AA. Det är ju honom jag kommer få betalt av? (Och den möjliga bluffen givetvis)

Postad
Nu har du nog missförstått, jag VILL ha med mig AA. Det är ju honom jag kommer få betalt av? (Och den möjliga bluffen givetvis)

Du vill inte ha med AA då han mycket väl kan köpa ut dig om du låter honom gå med relativt billigt... Sen är det mycket möjligt att han har AAKx och då har han några extraouts mot dig samt att han kan ha AKQJ eller liknande också.

Postad
Du vill inte ha med AA då han mycket väl kan köpa ut dig om du låter honom gå med relativt billigt... Sen är det mycket möjligt att han har AAKx och då har han några extraouts mot dig samt att han kan ha AKQJ eller liknande också.

...och där har vi ytterligare en anledning till varför jag bör vänta och se turn :P

Postad

...och där har vi ytterligare en anledning till varför jag bör vänta och se turn :P

Såna spel gör jag ofta i Omaha, att vänta till turn för att se om det kommer något läskigt samt maskera handen med en bra hand, men det gäller nästan bara nötstegar (gör det i stort sett alltid om det finns flushdrag ute mot 2+ motståndare).

Att göra det med en hand man tror är bäst för tillfället men som är mycket sårbar tycker jag är dumt.

Skillnaden här mot att vänta med t ex en stege är att du inte vet vilka kort (förutom de uppenbara, kungen och esset) som ger fi en troligt bättre hand.

Postad

Din hand ser ganska bra ut preflop, men det är den inte!

Du behöver en 4a för att få stege, så enkelt är det. Alltså är det fina med din hand förstörd, alltså stegdragen.

Headsup mot nån man tror har AA kan man göra så, men med flera spelare i potten så är det helt enkelt för risky med bottom two.

Postad
Din hand ser ganska bra ut preflop, men det är den inte!

Du behöver en 4a för att få stege

Håller inte med dig där - problemet med handen är att korten är för låga, vilket ger färre fina floppar (stegrappisvarianter osv.). Jag spelar gladeligen en liknande hand om valörerna är högre såsom 89QJ då man oftar klonkar gapkortet + att man kan träffa top2 och annat smått o gott.

I övrigt håller jag med det du säger...

Postad

Kan tänka mig att folda preflop iom att korten är lite låga, men ingen katastrof att syna.

När det raisas och dels alla synar, dels du har så tydlig read på raisaren, då är det ju helt okej att syna igen.

Om du tror du har bäst hand på floppen MÅSTE du ju raisa för att få bort AA och öka chansen att vinna potten. Tycker absolut inte att du ska släppa in AA i potten. Hellre folda, eftersom wrappisen är farlig och KK äger dig.

Postad

Alltså, planen e lite konstig tycker jag. Du spelar passivt med en hand som EVENTUELLT leder. Typ; jag väntar på att dom ska komma o få ta mig bakifrån....

Du möter dessutom två spelare, varav en mycket väl kan ha KKxx vilket du själv noterar, och då är du ju mer eller mindre död. Såvida du inte förbättrar till kåk har jag svårt att fantisera fram en turn o en river som känns "ofarlig". Släng på flopppen eller ännu hellre pre. Men men, du kanske hade sjukaste readen på spelarna o plockade hem en jättepott, va vet jag...

Calle

Postad
Alltså, planen e lite konstig tycker jag. Du spelar passivt med en hand som EVENTUELLT leder. Typ; jag väntar på att dom ska komma o få ta mig bakifrån....

Du möter dessutom två spelare, varav en mycket väl kan ha KKxx vilket du själv noterar, och då är du ju mer eller mindre död. Såvida du inte förbättrar till kåk har jag svårt att fantisera fram en turn o en river som känns "ofarlig". Släng på flopppen eller ännu hellre pre. Men men, du kanske hade sjukaste readen på spelarna o plockade hem en jättepott, va vet jag...

Snarare, jag håller just nu på och tar dem i rumpan, men det kan mkt väl hända saker som får oss att byta plats, men då skulle jag givetvis inte fortsätta jucka.

Ehm, nu tänker du inte precis efter så mkt, om någon av dem har KK räcker det inte om jag förbättrar till kåk.

Sedan hade det varit dumt att lägga denna hand på den positionen, och efter hans raise får jag ruskigt fina odds.

Postad
Ehm, nu tänker du inte precis efter så mkt, om någon av dem har KK räcker det inte om jag förbättrar till kåk.

Det var inte det Jarnix syftade på, han menade att om du leder så är kåk i stort sett det enda som känns säkert vad gäller turn + river...

Hur slutade handen förresten?

Postad

inte för att det spelar nån roll

*** RIVER *** : [ 6c 5h Ks 7c ] [ 4s ]

*** SUMMARY ***

Pot: $109.50 | Side pot 1: $56.50 | Rake: $3

Board: [ 6c 5h Ks 7c 4s ]

adess bet $70.75, collected $174.25, net +$103.50 (showed hand) [ 3s 2d 5s 6d

] (a straight, three to seven)

RKC99 lost $62.50 (showed hand) [ Kh As Js Jc ] (a pair of kings)

hoavang lost $34.25 (showed hand) [ Qc 7h Ac 4h ] (two pair, sevens and

fours)