Stig_Wallby Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Hej PF.nu! Jag hörde talas om forumet från en bekant som rekommenderade Er och var väldigt nöjd med utbytet av information och den trevliga stämmningen på forumet! Så jag tänkte höra med Er om ni kanske har någon hjälp till ett litet problem jag stötte på igår. Jag spelar på PokerRoom på låg nivå ($0.15-$0.25 NL Cashgames). Många spelare på PokerRoom är tighta och det är inte ovanligt att man stöter på tight-aggressiva spelare. Det finns även en och annan loose-aggressive som förlorar alla sina pengar till en. Men igår kväll satt jag på ett väldigt trevligt och socialt bord. Det gick som vanligt, jag tragglade mig upp, sakta men säkert och hade gått plus några dollar iaf. Brukar inte gå i någon raketfart direkt, så var över lag nöjd med resultate så här långt. Då kommer det in en spelare och sätter sig 2 säten till vänster om mig. Tänkte inte mycket mer på det. Jag märkte dock att efter ett par händer började han spela mycket aggressivt. Höjde PF oftare än andra och snodde åt sig många blinds, knuffade ut folk ur potter, även stora sådana väldigt mycket. Då kommer dessa 3 händer nästan i rak följd: ---Table: $0,25-$0,25 No Limit Texas Hold'em (Real Money) Seat 0: Aktiv ($26,90 in chips) Seat 1: - ($13,15 in chips) Seat 2: - ($14,75 in chips) Seat 3: - ($29,10 in chips) Seat 4: - ($30,20 in chips) Seat 5: Gudaboren ($23,50 in chips) Seat 6: - ($23,95 in chips) Seat 7: - ($28,95 in chips) Seat 8: - ($26,45 in chips) (on the button) *** Blind Bet Round *** : - : Post Blind ($0,15) - : Post Blind ($0,25) *** Pre-Flop *** : - : Fold - : Fold - : Call ($0,25) Gudaboren : Raise ($1) - : Fold - : Fold - : Fold JAG : Call ($0,85) - : Call ($0,75) - : Call ($0,75) *** Flop *** : 9s 3c 8s Aktiv : Bet ($2) - : Fold - : Fold Gudaboren : Raise ($6) Aktiv : Call ($4) *** Turn *** : [ 9s 3c 8s ] 2c Aktiv : Check Gudaboren : Bet ($16,50) Gudaboren : All In Aktiv : Fold *** SUMMARY *** Pot: $31,70 | Rake: $0,80 Board: [ 9s 3c 8s 2c ] Aktiv lost $7 - lost $1 - lost $0 - lost $0 - lost $1 Gudaboren bet $23,50, collected $31,70, net $8,20 - lost $0 - $0 - $0 --- Sedan --- Table: $0,25-$0,25 No Limit Texas Hold'em (Real Money) Seat 1: - ($12,15 in chips) (on the button) Seat 2: - ($14,75 in chips) Seat 3: - ($29,10 in chips) Seat 4: JAG ($29,20 in chips) Seat 5: Gudaboren ($31,70 in chips) Seat 6: - ($23,95 in chips) Seat 7: - ($28,95 in chips) Seat 8: - ($26,45 in chips) Seat 9: - ($25 in chips) *** Blind Bet Round *** : - : Post Blind ($0,15) - : Post Blind ($0,25) - : Post Blind ($0,25) *** Pre-Flop *** : - : Fold JAG : Call ($0,25) Gudaboren : Raise ($1) - Det där sa mig inte så mycket. - : Fold - : Fold - : Fold - : Fold - : Fold - : Fold JAG : Call ($0,75) - Jag hade Ah Ks, en bra han! Skulle jag höjt? *** Flop *** : As Qs Js JAG : Check - Kanonflopp mot denna spelare som verkar spela lite vad som. Gudaboren : Check - Varför checkar han här? Inte likt hans vanliga spel. Tecken på styrka? *** Turn *** : [ As Qs Js ] Ac JAG : Bet ($1) - Nice, trissen! Gudaboren : Raise ($5) - Mer likt det vanliga spelet... JAG : Call ($4) - Skulle jag höjt här? *** River *** : [ As Qs Js Ac ] 8c JAG : Check - Blankt kort, men jag borde bettat här va? Gudaboren : Bet ($10) - Tar detta som en bluff. JAG : Call ($10) - Borde höjt eftersom jag faktiskt såg det som en bluff? Fegade ur *** SUMMARY *** Pot: $31,05 | Rake: $1,60 Board: [ As Qs Js Ac 8c ] - lost $0,15 - lost $0,25 - lost $0 JAG lost $16 Gudaboren bet $16, collected $31,05, net $15,05 Shows [ Qh Qd ] ( with a full house, Queens full of Aces.) - lost $0 - $0 - $0 - $0,25 --- Trist som attan, men aja. The show must go on! Några händer efter: --- Table: $0,25-$0,25 No Limit Texas Hold'em (Real Money) Seat 0: - ($13,35 in chips) (on the button) Seat 3: - ($29,15 in chips) Seat 4: JAG ($24 in chips) Seat 5: Gudaboren ($47,25 in chips) Seat 7: - ($27,55 in chips) Seat 8: - ($25 in chips) Seat 9: - ($35,10 in chips) *** Blind Bet Round *** : - : Post Blind ($0,15) JAG : Post Blind ($0,25) - : Post Blind ($0,25) *** Pre-Flop *** : Gudaboren : Call ($0,25) - : Fold - : Check - : Call ($0,25) - : Call ($0,25) - : Fold JAG : Check - AJo fick jag, och enligt mig inte en hand jag vill raisa i detta läge. Fel tänkt kanske? *** Flop *** : Jh 4s 9h JAG : Check - Dålig pos, men fick en del av floppen! Skulle jag bettat? Gudaboren : Bet ($1) - : Fold - : Fold - : Fold JAG : Call ($1) *** Turn *** : [ Jh 4s 9h ] Kd JAG : Bet ($2) Gudaboren : Raise ($6) - Vad betyder detta?! Jag kan inte läsa de betten alls! Jag fegar ur igen. Re-raise eller korrekt fold? JAG : Fold *** SUMMARY *** Pot: $11,05 | Rake: $0,35 Board: [ Jh 4s 9h Kd ] - lost $0,25 - lost $0,15 JAG lost $3,25 Gudaboren bet $7,25, collected $11,05, net $3,80 - lost $0 - lost $0,25 - lost $0,25 --- Efter detta så sätter jag mig och spelar mycket tight istället. Jag träffar ett antal fina händer med Guda med i handen. Men jag får aldrig betalt av mina bra händer. Inte en enda hand fick jag betalt av honom när vi båda var med i handen och jag träffat något stort och starkt. Vad ska jag göra mot dessa spelare? Jag kan inte spela igenom mina mediokra händer och jag får inte betalt när jag träffar. Däremot får han fullt betalt när han träffar sina händer. Ska jag spela tight och satsa på att ta pengar från de andra på bordet (men det känns som att fly från problemet nästan), eller ska jag spela loose? Ska jag spela mycket mer aggressivt och slå tillbaka mot hans slag? Problemet jag har där är att jag fegar ur ofta när jag inte har en stark han. Han snodde det mesta av mina pengar innan han lämnade bordet, som Ni kanske förstår... Oj nu kommer åskan också... Ska nog göra mig lite varm choklad och mysa framför en film Ha det bra! Citera
Stig_Wallby Postad 17 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2005 Skulle denna tråd ha legat i HH delen? Eller Allmän Pokerteori? Ni får ursäkta om den hamnat lite snett Citera
Baloos Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Visserligen finns det en del kompetent folk här men dem flesta av oss är nog inte på den nivån att vi inte behöver veta din starthand på första handen. Andra handen: Det här var lite lurigt faktiskt. Skulle nog betat floppen och ställt in/foldat om jag blivit raisad beroende på stackdjup. Känns som ett stort lotteri mot de flesta tänkbara händer som ger dig motstånd. Alla sämre händer som PP kommer hursomhelst aldrig ge dig action oavsett vad så du kan lika gärna beta pott här. Fick jag syn på floppen är det nytt pottbett på turn som gällt för mig. Tredje handen: Jag skulle garanterat raisat med AJ före floppen och lagt mig för en stor reraise. Sen ett pottbett på floppen och förmodligen foldat mot en rejäl höjning och synat en liten och betat ut igen på turn där jag skulle lagt mig vid höjning. Citera
QoS Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Stig_Wallby, välkommen till POKERFORUM.nu! Skulle denna tråd ha legat i HH delen? Eller Allmän Pokerteori? Ni får ursäkta om den hamnat lite snett I gruppen PHH så har vi vissa krav på struktur och man bör posta endast en hand per postning, se även http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Låter därför denna ligga kvar i THe-gruppen. Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide. Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen. Enjoy! - QoS Citera
Skumdum Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 har väl egentligen inte så mycket att säga förutom kanske att du inte ska se AQJ som en kanonflopp med AK. Citera
Stig_Wallby Postad 17 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2005 Oj ursäkta, den första handen var det inte jag som spelade, det var bara för att visa att dessa tre kom så tätt inpå, varpå man kanske spelar annorlunda på grund av aggressiviteten? Jag råkade smyga in en JAG i första handen, men var meningen att det ska stå AKTIV för att visa att det är en Aktiv spelare. har väl egentligen inte så mycket att säga förutom kanske att du inte ska se AQJ som en kanonflopp med AK. Mot just denna spelare tyckte jag att par i A med K kicker, nötflushdrag, stegdrag och royalflush drag var helt ok.. fel tänkt här också eller? Citera
Stig_Wallby Postad 17 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2005 Stig_Wallby, välkommen till POKERFORUM.nu! Skulle denna tråd ha legat i HH delen? Eller Allmän Pokerteori? Ni får ursäkta om den hamnat lite snett I gruppen PHH så har vi vissa krav på struktur och man bör posta endast en hand per postning, se även http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Låter därför denna ligga kvar i THe-gruppen. Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide. Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen. Enjoy! - QoS Tack för det varma välkommnandet! Hört mycket gott angående modsen på denna sida! Citera
Papa Kubo Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 Hört mycket gott angående modsen på denna sida! Tro inte på allt du hör. Citera
Baloos Postad 17 Juli , 2005 Rapport Postad 17 Juli , 2005 har väl egentligen inte så mycket att säga förutom kanske att du inte ska se AQJ som en kanonflopp med AK. Nej inte en klassisk drömflopp för AK men nötfärdraget förändrar det ju en del. Antingen leder han stort eller så är det lotteri där han ligger lite efter. Beta flopp tycker jag man måste göra, du ger inga gratiskort till små pp och annat krafs samtidigt som du skrämmer andra med AK. Samtidigt borde du få rejält mothugg från AQ, AJ, AA, QQ, JJ och förmodligen KK. Sen är det bara att göra matten och ställa in/folda. Citera
MaLiik Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Hört mycket gott angående modsen på denna sida! Tro inte på allt du hör. Jag har hört att ni kidnappar små barn som ni sen äter upp för att fira era stora pengavinster på CC... stämmer det? Citera
Recommended Posts