Svinto Postad 16 Juli , 2005 Rapport Postad 16 Juli , 2005 Finslipar turn- och riverspelet. Bordet var ganska njutbart, löst och passivt. Spelat 20 minuter och BB verkar tight-passiv och UTG+1 är allmänt lös och dålig. Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) http://216.119.70.224/converter/hhconverter.pl Preflop: svinto is MP2 with K:club:, A:heart:. UTG calls, UTG+1 calls, 1 fold, svinto raises, 1 fold, Button calls, 1 fold, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls. Flop: (10.50 SB) 7:heart:, 3:diamond:, J:club: (5 players) BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, svinto bets, Button folds, BB calls, UTG folds, UTG+1 calls. Hoppas på att vinna potten här eller på turn. Turn: (6.75 BB) T:heart: (3 players) BB checks, UTG+1 checks, svinto bets, BB calls, UTG+1 calls. Färgdrag ute och JT passar ju ofta galoscherna. Jag kan inte få högsta paret eller ett bra drag att lägga sig, men jag kan väl inte dela ut gratiskort heller? River: (9.75 BB) 6:club: (3 players) BB checks, UTG+1 checks, svinto checks. Här har jag hittils nästan alltid betat, men tänker att om de har följt med ända hit med en bättre hand så verkar det ju mindre troligt att de plötsligt foldar. Kan jag få en bättre hand att lägga sig 1 gång av 10? Det är möjligt att en hand som Q:heart:3:heart: kan kastas här av vissa motståndare, men där tar det väl stopp? Om t.ex Q3o synar så här långt lär han väl syna rivern också. Final Pot: 9.75 BB Citera
Ugrath Postad 23 Juli , 2005 Rapport Postad 23 Juli , 2005 Hade det bara varit en spelare kvar till river hade nog ett bet varit rätt. Men eftersom två spelare är med är chansen nästan obefintlig att båda kommer folda. Brädan ger inga drag eller höga kort på flop vilket tyder på att de kan syna ner dig med pp som 88 och 99. Det är ju även högst troligt att en av dom sitter JX. Tycker med andra ord du spelade handen rätt. Vad hade dom för kort? Citera
Svinto Postad 23 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2005 BB hade KhQh och UTG+1 Qc8c. Citera
elvis77 Postad 23 Juli , 2005 Rapport Postad 23 Juli , 2005 Tycker att du ska ta gratiskortet redan på turn när du redan på floppen fått bort dom bakom dig. Man får inte ofta 2st partytomtar att lägga sig på turn. Edit : håller inte riktigt med om vad du säger att inte dela ut gratiskort på turn, du leder normal sätt inte så det är du som kan införskaffa ett gratiskort genom ditt bettande tidigare. Citera
Svinto Postad 23 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2005 Men på floppen har ju i alla fall UTG+1 odds att syna med lite av varje. På turn finns det ju goda chanser att en eller båda lägger starkare händer. Dessutom minskar ju mina chanser att få en gratis showdown drastiskt om jag checkar turnen. edit: såg fel, båda har ju odds att syna med det mesta Citera
elvis77 Postad 23 Juli , 2005 Rapport Postad 23 Juli , 2005 Men på floppen har ju i alla fall UTG+1 odds att syna med lite av varje. På turn finns det ju goda chanser att en eller båda lägger starkare händer. Dessutom minskar ju mina chanser att få en gratis showdown drastiskt om jag checkar turnen. I normalt spel håller jag med dig men på Party skulle jag vilja säga att det är en omöjlighet att få någon att lägga sig med en T eller J här (oavsett nivå) och av den anledningen föredrar jag check. Citera
Svinto Postad 23 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2005 Såna grova och säkert ofta felaktiga generaliseringar tänker jag inte spela efter sålänge jag har minsta read på motståndarna. Men jag håller med om att check är ett alternativ, jag är däremot inte alls övertygad om att det är bäst. Citera
Recommended Posts