Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bordet är riktigt fint. UTG och UTG+1 är två av fyra bordstomtar. UTG+1 har sett hälften av flopparna den senaste halvtimmen utan att höja pf en enda gång. UTG är inte riktigt lika passiv men spelar alldeles för många händer.

Jag jobbar just nu ganska mycket på att utnyttja vad jag vet hos motspelarna, samt fixa till mitt ifrågasättbara turn- och riverspel.

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) http://216.119.70.224/converter/hhconverter.pl

Preflop: svinto is MP3 with K:spade:, K:heart:.

UTG calls, UTG+1 raises, 3 folds, svinto 3-bets, 4 folds, UTG calls, UTG+1 caps, svinto calls, UTG calls.

Man kan ju inte gärna göra nåt annat, men det intressanta är ju att den sjukt passive UTG+1 slår på stora trumman. Högt par eller AKs känns väldigt troligt. UTGs syn ger nog ingen användbar info.

Flop: (13.50 SB) 9:heart:, 6:diamond:, Q:heart: (3 players)

UTG checks, UTG+1 bets, svinto raises, UTG calls, UTG+1 calls.

Då har han förmodligen inte QQ. Högt par förutom damerna eller AK? Han är nog tillräckligt passiv för att inte trebetta AA eller KK här, så jag antar att jag leder. Gissar att UTG sitter på steg/färg-drag eller kanske ett lägre pp.

Turn: (9.75 BB) 3:club: (3 players)

UTG checks, UTG+1 checks, svinto bets, UTG calls, UTG+1 calls.

River: (12.75 BB) J:spade: (3 players)

UTG checks, UTG+1 checks, svinto checks.

Inte drömkortet direkt. Jag väljer att ta en gratis showdown. En bättre hand än KK lägger ju sig aldrig nånsin, och det känns som det finns en hel del möjliga såna just nu. Samtidigt får jag ju lätt syn av en hel massa sämre händer och kan nog fundera på att folda mot en check-raise. Är det för fegt att checka två motståndare här med givna reads?

Final Pot: 12.75 BB

Postad

Lite knivigt faktiskt, jag hade nog betat på rivern trots allt då jag tror som du själv nämnde att du får syn av ganska många händer som är sämre än den du har.

Det svåra är ju att inte placera UTG - den passiva tomten - på en stark hand. Efter hans CAP pre-flop kan man ju anta att brädan måste ha hjälpt honom om han inte sitter på AK.

Postad

Tycker dom verkar lama, jag hade definitivt bettat rivern, dessa lösa spelare kan hitta på vad som helst. Jag höjde preflop 2 ggr i rad på ett 3/6 bord på Multi i tidig position. Först hittade jag TT och handen efter får jag QQ, en av tomtarna cappar preflop. Ofarlig flopp så jag bettar ut, han höjer och varningsklockan ringer, check syn till river och så visar han upp 84s och mina QQ står sig, vad fan vill han visa det för, nu har ju verkligen berättat för mig att han är en tomte...

Förmodligen kunde han inte ta 2 st raise preflop i rad, man undrar ju.?? :roll:

Postad

Resonemanget för UTG+1 på floppen tycker jag är lite konstigt. Varför skulle han inte kunna ha QQ och försöka på en c/r på turn? AA skulle många passiva spelare 3-betta här (men många skulle också syna och beta på turn...)

River:

Är UTG typen som skulle cappa bara för att få en stor pot?

Om du sätter båda spelarna på AQ, AK, JJ, QQ, KK, AA då var nog en check bra.

Sätter du dem på AJ, AQ, AK, 99, TT, QQ, KK, AA och kanske nåt mer... i så fall tror jag du har en valuebet här.

Postad

Om du sätter båda spelarna på AQ, AK, JJ, QQ, KK, AA då var nog en check bra.

UTG+1 sätter jag på AK, AA, KK, JJ eller kanske kanske TT och kanske kanske kanske AQ. Om den killen cappar pf utan vidare med fler händer ska jag äta upp min strumpa. UTG kan ha lite vad som helst, men han har träffat floppen på något sätt. Sammantaget blir ju knekten på rivern väldigt obehaglig.

• 2 weeks later...
Postad

Hej Svinto,

har inte läst alla svar men här finns det många händer som kan syna som är sämre än din. Tecken på det är att de bara synar efter floppen och turn. Detta är en ganska enkel valuebet på River.

Lycka till!

/Toppace