Gå till innehåll

NL - Reraisad med AK, vad göra?


mbman

Recommended Posts

Var det inte du som sa alltid All in med den hmmm här tar man dig på orden har dig som Guru och så händer detta, mina besparingar försvinner, jag måste flytta(till en skokartong), byta till modem( inte råde med bredband längre) samt äta asfalt en månad....bara för att jag lyssnade och litade på dina "visdomsord" här

 

Hmmm, Okej, jag måste nog förtydliga:

 

Mitt första inlägg var lite ironiskt, och jag skrev fel ovan,

Dock så har diskussionerna i tråden varit bra och ajg tror många kan lära sig av de. Jag kan klottra ner mina tankar om den nedan, om nån lyssna rpå mig :)

 

"Problemet är att den är för stark för att lägga mot en (LITEN) reraise och för stark för att raisa tebax med. " ska egentligen stå:

 

Problemet är att den är för stark för att lägga mot en (LITEN) reraise och för svag för att raisa tebax med.

 

Jag tycker att det stora problemet med AK överhuvudtaget är att den är en problemhand samtidigt som en guldhand, du vill spela den mot t.ex. AQ, AJ, AXs samt KQ och KJ.

 

Men!

 

Om jag höjt med AK och träffat A/K blir ajg ändå ganska rädd om jag blir synad! Speciellt om jag någon gång under handen får omslag. Ett fel jag gjorde mycket i början var att hänga med även om jag fick omslag med TPTK.

 

Så om du får det så måste du nästan ha outs för att fortsätta, exempelvis en bräda med AQ2T, får du omslag där så vill du helst ha outs till nötfärg för att fortsätta. Även AQ är farligt här.

 

Kontentan:

 

Mot en reraise vill du egentligen inte ha AK, du vill ha pockets (Vilka som helst) , suited connectors (Vilka som helst) , Gaped connectors (vilka som helst)(Det här kommer en del ifrågasätta, men jag kör dem).

Dock kan du köra på med AKs-ATs.

Eller om du vet att du kan köra över motståndaren postflop så kan du syna med nästan vilken skit som helst :twisted:

 

Så, det här är MINA tankar på AK, det är inte hur den ska spelas, utan hur jag spelar den ibland. Ibland kör jag fulingar också, men de ska vi inte ta upp 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering..

Jag tror TV är en stor orsak till att AK ofta blir en problemhand när man är nybörjare.. i en turnering där blindsen är höga är ju AK en grymt bra hand kontra i CG. Ofta har man kanske sett hur proffsen på tv raisat och reraisat varann med AQ vs AK och sen försöker man med samma strategi i CG.. Oftast med dålig framgång.. :roll:

 

Neo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering..

Jag tror TV är en stor orsak till att AK ofta blir en problemhand när man är nybörjare.. i en turnering där blindsen är höga är ju AK en grymt bra hand kontra i CG. Ofta har man kanske sett hur proffsen på tv raisat och reraisat varann med AQ vs AK och sen försöker man med samma strategi i CG.. Oftast med dålig framgång.. :roll:

 

Neo

 

mm en annan orsak kan vara att man är lite på tilt sen innan då man fått en bad beat, sista handen innan läggdags får man AK...rest is history (var ju nöjd med potten som den var och ville bara gå o lägga mig, att de inte kunde förstå det!!!)

Man besöker detta eminenta forum innan man skall somna in och det första man ser är en rubrik som handlar om det scenario man själv råkat ut för

Idag skall jag däremot testa en ny strategi som jag tror kan vara mer ekonomisk..Winning by folding!

 

Till du som frågade högre upp, Tack, men nej tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...