Gå till innehåll

Paris


Banankaka

Recommended Posts

Jag tänker åka till Paris 6-12 månader och spela poker. Gjort flera såna här resor men alltid själv. Jag är strax över 30 och spelar idag mestadels Omaha HU.

 

Min ide är att hyra en lägenhet i centrala Paris, grinda poker, träna crossfit på Reebok crossfit Louvre (även vanlig gymträning), kolla PSG:s hemmamatcher och uppleva Paris.

 

Jag föredrar någon som varit pro ett tag, så det inte blir strul med hyran över hela perioden. Ett plus om du är närmare 30 men inget krav. Jag stortrivs i Paris men känner ingen där. Min flickvän kommer komma och hälsa på åtminstone nån gång i månaden.

 

Vill du grinda poker? Vill du komma i form? Gillar du fotboll? Hör av dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bodde där förra året i en månad och man måste ha VPN på ett par siter bl.a 888. Däremot så är det ju inte olagligt (tror jag) att spela därifrån så helt annat situation än USA.

 

Det låter ju sjuk trevligt annars! Jag bodde i Paris första arrondissement bara några kvarter från Louvren. Mycket nötiga klubbar och restauranger i området. Finns flera restauranger som har öppet 24 timmar om dygnet. Efter nattgrinden så brukade vi gå och äta oxfile och sauce bernaise halv fem på morgonen. Och då var det kypare i 60-årsåldern, vita linnedukar och massiv vinlista. Dem gör det bra fransmännen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vet inte mer än att man blockat utländska spelsidor. Det går säkert att komma runt det, men kan vara bra att ha full koll på det så det inte kommer som en chock när man är på plats. :-)

 

I Italien var det blockat endast när man försökte ladda ner, eller logga in på sidan. Hade man klienten redan installerad så var det bara köra. Sedan be någon man litar på sköta kassan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bodde där förra året i en månad och man måste ha VPN på ett par siter bl.a 888. Däremot så är det ju inte olagligt (tror jag) att spela därifrån så helt annat situation än USA.

 

Det låter ju sjuk trevligt annars! Jag bodde i Paris första arrondissement bara några kvarter från Louvren. Mycket nötiga klubbar och restauranger i området. Finns flera restauranger som har öppet 24 timmar om dygnet. Efter nattgrinden så brukade vi gå och äta oxfile och sauce bernaise halv fem på morgonen. Och då var det kypare i 60-årsåldern, vita linnedukar och massiv vinlista. Dem gör det bra fransmännen!

 

Precis, jag tror inte ens deras förbud är lagligt? Vad hände med EU och den fria rörligheten om den inte gäller online.

 

Har precis samma intryck som dig :) Dom har bra smak och är det trevligaste folket jag träffat. Underbar historia att höra, mer laddad nu :) Vad betalade ni för lägenheten där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Precis, jag tror inte ens deras förbud är lagligt? Vad hände med EU och den fria rörligheten om den inte gäller online.

 

Har precis samma intryck som dig :) Dom har bra smak och är det trevligaste folket jag träffat. Underbar historia att höra, mer laddad nu :) Vad betalade ni för lägenheten där?

 

Verkligen, sjukt bra ställe att bo! Vi betalade 10K EUR i månaden för en centralt placerad men tjackigt inredd 4:a. Kanske inte det bästa värdet överlag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...