brrr Postad 8 Oktober , 2013 Rapport Postad 8 Oktober , 2013 Har herrn själv något favoritlag i NHL ? Citera
MuCkMyL1f3 Postad 8 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2013 Har herrn själv något favoritlag i NHL ? När jag var mindre och riktigt brann för NHL och kunde varenda spelare i varenda lag så höll jag på LA Kings. Nu tycker jag mest att det är kul att raila/betta så spelar det ingen större roll Håller på Lunqvist! Gillar rangers, penguins, Dallas och capitals typ men inget lag jag framför det andra. Till kvällens SHL samt HA omgång har jag en liten trippel på 10x degen jag gillar! Malmövinst -1.5, Skellefteå vinst samt Linköping vinst! Citera
MuCkMyL1f3 Postad 9 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2013 Blivit rätt sparsamt med spel senaste dagarna, tjejen åker till London på lördag så då ska jag köra ett stenhårt megapass och pressa on riktigt mycket händer och festa till det med att binka ett par turrar Räknar med att hinna 2-3 timmar imorrn kväll nästa pass iaf ! Citera
MuCkMyL1f3 Postad 9 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2013 Fick in 700 händer ikväll och plusa nästan exakt 300kr, mestadels av händerna från /1. Började starkt första 100 händerna och gå spikrakt upp till gröna 600 sen blödde jag i 500 händer innan sista 100 räddade upp resultatet igen. Temat för kvällen var att ha låg-kåkar mot mycket action. Spelade för mycket händer med låga par men höll potterna nere när jag var slagen. Har tyvärr inte tillgång till någon HH nu men en hand jag funderade lite på hade jag höjt med KT89 och floppat KTX mot bara BB som donkade ut 3/4. Jag valde att flatta och turn var en T varpå han igen etta 3/4. Jag flattade igen och rivern blankade varpå FI betar runt 90% av pott. Finns det nånsin nån anledning att slå upp denna på river eller nån annan gata för den delen. Tror det kom en BD färg också om det spelar in nå. Citera
MuCkMyL1f3 Postad 10 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2013 Otroligt tiltande session på morgonen. Börjar stabilt upp 200 typ sen tappar jag 550kr pott all in med T88J på 679 flopp mot 588X som drar en BD färg. Nöter på och är upp 400 när jag sista handen får in Qs9sA7 mot A9QT på A89 och torskar nästan 500ish pott. Snapstängde borden och ska sova några timmar. Blir troligen mer grind efter lunch eller ikväll! Citera
eddor Postad 10 Oktober , 2013 Rapport Postad 10 Oktober , 2013 Blir så virrigt när man försöker kladda ner en HH sådär bara. Så försök lägga upp hhs från HM istället Så kan jag göra mitt bästa o se över händerna:-) Citera
MuCkMyL1f3 Postad 10 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2013 Blir så virrigt när man försöker kladda ner en HH sådär bara. Så försök lägga upp hhs från HM istället Så kan jag göra mitt bästa o se över händerna:-) ska fixa det i framtiden, oftast tar jag mig bara tid att skriva när jag sitter och möglar på jobbet så då har jag inte tillgång till HHn, men ska försöka lägga in lite intressanta händer efter kvällens session så kanske man kan få igång lite diskussion Citera
MuCkMyL1f3 Postad 10 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2013 Urkig oktober so far, ligger lite efter mitt mål på 1k händer/dag men räknar med att ta igen lite i helgen/början på nästa vecka när tjejen är bortrest. Kvällssessionen slutade -507 kr och då plusade jag ändå ett par hundra på turror. Bustade en 100 turbo på 6e plats med KK mot A9 för bra stack. Ettan tog lite över 2k i den så de hade vart fint att få rusha rullen lite där. Fick 390 för placeringen så det lagade lite av mitt PLO hål jag grävde. Sprungit riktigt risigt så gäller att hålla förlusterna nere och ösa när det vänder. Kanske behövs lite break pga motivation men det får bli efter helgen isåfall om det inte vänder innan dess. Oktober är ju en erkänd grismånad för mig, även om man tycker det är en optimal pokermånad när det börjar bli kallt och mörkt ute. Är dock fortf upp för månaden med turre-cashes och sportsbett men det är PLO:n som räknas Citera
MuCkMyL1f3 Postad 11 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2013 Förträfflig post jag hitta om PLO, även om jag är AA vs AK på att det är troll så är det humor: Only a month ago, I was a microstakes No-Limit Hold’em (NLHE) player. I beat $0.05/$0.10 for around 1bb/100 hands, which is a good win-rate at that level because the competition is so tough. A friend of mine suggested that I look into a game called “Pot-Limit Omaha Hi” (or “PLO”, as some regulars call it,) as a lot of new players try it and aren’t very good, meaning I might be able to achieve a better win-rate. Always up for a challenge when it comes to poker, I decided to take a shot, and boy, Pot-Limit Omaha is great! After playing $0.05/$0.10 PLO for a week, I’ve learned a lot about this exciting new game, and won a lot of money (almost $100!) If you’re interested in PLO, here are a few things I’ve learned this week: In PLO, you have four cards rather than two, so you’re twice as likely to win. You should fold less often in PLO than NLHE. This is because you have more cards, so more chances to improve. For example, where you might fold second pair to a strong turn bet in NLHE, you should call in PLO, because you might have a straight or flush draw (even if you don’t see it!) A somewhat related point is that you should bluff more in PLO. This is because sometimes you have the best hand and don’t realize it (because you have four cards in your hand, and it’s complicated), so even when you bluff and get called, you might win. This is called “merging your range”. It’s called “pot-limit” because you always have to bet the pot, unless you don’t have enough for a pot-sized bet or raise, in which case you go all in. You should try not to check in PLO - just bet pot as often as possible before the river. This is because before the river, you always have a chance to win, so going all-in maximises your equity. Quads are low in PLO. That means quads are the worst possible hand. I found this out to my surprise! I was dealt 2222 pre-flop, yet at showdown I lost to an opponent’s full house. I was shocked that people don’t talk about this important rule more, because it’s very counter-intuitive! Now, I always fold quads - yesterday, I was dealt AAKK pre-flop, so I raised (pot, obviously) with my two pair, and the flop came AAQ, giving me quads. It goes without saying, I insta-folded. A bad player might be tempted to continue with just the pair of kings, but there’s a good chance one of the opponents had another ace giving them trips on the flop (although quads are low, trips are still high - very confusing!). It also seems that some flushes and straights are low at some times, but not at others. I haven’t quite worked that out yet. If you have the second-best hand in PLO, you should always go all-in as fast as possible, because it’s harder for your opponents to tell what you have, compared to having the best hand. I have played a pretty large sample (5k hands) and have won a lot more than I do in NLHE. I’ve heard that PLO can be high-variance, but I don’t really buy it because I’ve won fairly consistently all week. I’m looking forward to getting back to the tables, playing some more, and winning some more! Nosebleeds, here I come! Citera
gorillai Postad 11 Oktober , 2013 Rapport Postad 11 Oktober , 2013 Haha, rolig text ... Låter som en annan snubbe som gjorde nlhe-videos, han lirade bara texas nlhe dock. Länkar hans kanal här, många av hans videos är rätt roliga. Det är ungefär samma humor antar jag också. http://www.youtube.com/user/gder01 Citera
MuCkMyL1f3 Postad 11 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2013 Haha, rolig text ... Låter som en annan snubbe som gjorde nlhe-videos, han lirade bara texas nlhe dock. Länkar hans kanal här, många av hans videos är rätt roliga. Det är ungefär samma humor antar jag också. http://www.youtube.com/user/gder01 haha ja, älskar dom där * my hand only improves" Citera
MuCkMyL1f3 Postad 11 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2013 Dagens "må bra - hand" Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer SB ($83.58) BB ($252) UTG ($35.38) UTG+1 ($223) Hero ($427) MP1 ($134) MP2 ($219) MP3 ($205) CO ($40.83) BTN ($28.50) Dealt to Hero 5:spade: 7:spade: A:diamond: 6:diamond: UTG calls $1, fold, Hero raises to $3, fold, MP2 calls $3, MP3 calls $3, CO calls $3, BTN calls $3, SB calls $2.50, BB calls $2, UTG calls $2 FLOP ($24) 6:spade: 8:spade: 4:spade: SB checks, BB bets $1, UTG folds, Hero calls $1, MP2 calls $1, MP3 calls $1, CO folds, BTN folds, SB raises to $22.75, BB folds, Hero calls $21.75, MP2 folds, MP3 raises to $117, SB calls $57.83 (AI), Hero raises to $211, MP3 calls $85.83 (AI) TURN ($512) 6:spade: 8:spade: 4:spade: 3:heart: RIVER ($512) 6:spade: 8:spade: 4:spade: 3:heart: T:heart: Hero shows 5:spade: 7:spade: A:diamond: 6:diamond: Hero wins $499 Citera
MuCkMyL1f3 Postad 11 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2013 528 spelade händer och +864 Skönt med en springardag och känns som jag spelade riktigt bra också för första gången på några sessioner även om det såklart är mycket lättare när man springer bra. Ikväll blir det födelsedagsmiddag hos svärmor och fotboll såklart! Slängt in en tv-peng på 3-1 och tjejen trodde på 3-2 så tog med den också! Citera
eddor Postad 12 Oktober , 2013 Rapport Postad 12 Oktober , 2013 haha skön hand. Du får ju in det heelt okej såattsäga Citera
MuCkMyL1f3 Postad 12 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2013 haha skön hand. Du får ju in det heelt okej såattsäga Ja, jag valde att chansa lite på floppen, man är ju aggressive! Citera
MuCkMyL1f3 Postad 12 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2013 Frugan lämnade precis för 5 dagar i London, vilket betyder volym i massor! Tänkt spela hela dagen/kvällen/natten, varva dom få turrar som är roliga med PLO medan jag railar EPT FT, heja inho! Får se hur mycket händer man får in under denna lockdown, allt under 2000 är ju skandal och allt över 3000 är jag nöjd med. Beror mycket på hur mycket turror de blir och hur bra dom går hur mycket tid och energi jag lägger på PLOn! 12:30 börjas det iaf, nu ska jag dammsuga och meditera Citera
MuCkMyL1f3 Postad 12 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2013 första 3.5h spelade! Spelat turror/sng för 635kr och cashat för 630kr (lever i ett kval) Spelat 1300 händer PLO och turat in ett plus på 489 kr. Litet break nu efter detta kval för att fixa lite käk sen på det igen Citera
MuCkMyL1f3 Postad 12 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2013 Turror: -598 PLO: +1167 Lever fortf i ett par turror och ska ev regga lite mer. Fått in nästan 2k händer PLO så ska chilla en halvtimme nu sen försöka orka ett ryck med 1000 till iaf Citera
eddor Postad 12 Oktober , 2013 Rapport Postad 12 Oktober , 2013 Såja! Gött o få lite resultat när man pressar volym med! Är det /1 vi pratar om? Citera
MuCkMyL1f3 Postad 12 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2013 Såja! Gött o få lite resultat när man pressar volym med! Är det /1 vi pratar om? Ah nästan uteslutande nu, tar med /.50 fortf. när det är bra bord igång Citera
MuCkMyL1f3 Postad 13 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2013 3000 händer spelade. Riktigt nöjd med orken idag men sista 150 händerna var det bara för att klara siffran. Absolut sista handen fick jag in de på flopp med mellanset och nästnödfd mot en med NFD och OE och den torska jag tyvärr för 400 färska. Är inte direkt missnöjd ändå och allt som allt slutade dagen: PLO: 3k händer +2205kr Turrar/kval/sng: runt 30 st -725kr Tråkigt att inte få binka nått i turrarna men rullar PLOn på i närheten av nått sånt här så finns det inget att klara på Citera
MuCkMyL1f3 Postad 13 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2013 Blev ytterligare 1130 händer under natten fram till morgonen nu. Extremt bra värde och riktigt galna (troligen apraka) motståndare. Svängde friskt men slutade precis nu med ytterligare +683kr Reggade en 99krs turbo nu att avsluta grinden med sen ska jag sova lite finally efter att ha grindat i 21 timmar Citera
MuCkMyL1f3 Postad 13 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2013 Tog en andraplats i turbon för +880 kr till! Allt som allt slutar detta 24h maratongrind 3k upp vilket höjde rullen från 6.5k till 9.5k! Allt närmare /2, kanske i November redan med lite flax och lite volym, nu blir det iaf lite efterlängtad sömn Citera
MuCkMyL1f3 Postad 13 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2013 Sportbettat ner rullen till jämna snygga 9000. Kändes lite onödigt men är så sjukt osugen på nattjobbet så sköt in lite NHL-bets så man kan raila det inatt. Imorrn blir det nog dåligt med grind då jag ska ta igen lite sömn samt spela hockeybockey! Kvällens main event blir en dubbel på anaheim och winnipeg som vinnare. One time? Citera
heroxz Postad 13 Oktober , 2013 Rapport Postad 13 Oktober , 2013 Sportbettat ner rullen till jämna snygga 9000. Kändes lite onödigt men är så sjukt osugen på nattjobbet så sköt in lite NHL-bets så man kan raila det inatt. Imorrn blir det nog dåligt med grind då jag ska ta igen lite sömn samt spela hockeybockey! Kvällens main event blir en dubbel på anaheim och winnipeg som vinnare. One time? Har en fyrling med Phoenix som vann 5-3, Palermo som vann 1-0 och sen Anaheim och Winnipeg! Så jobbar gärna in dem tillsammans med dig =) Citera
Recommended Posts