Gå till innehåll

PLO-slask, mat och betting!


MuCkMyL1f3

Recommended Posts

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Morgonsesh efter jobbet med 550 händer PLO och en turbo turre där jag kom 4a efter att ha degat A7o på CO och knapp synat av med 9Ts ! (otroligt fransk syn) 27 gröna kronor på omahan och runt en hunka på turren.

 

Kollat igenom lite siffror hur det ser ut sen jag började detta projekt på SVS i jakten på att bli kvitt SKV arga brev :)

 

bank

 

Insättning: 250kr

Uttag: 6000kr (tyvärr semitvunget)

 

PLO

 

händer: 22532

BB/100: 60.4

timmar: 119

kr/h: 77 (godkänt för nivån, inte annars:-))

händer/h: 189 (kan ökas och kommer ökas,slöspelade mkt första 3v)

Resultat: +9157

 

Övrigt

 

Turrar/sng/Sat/betting: +5915

 

 

Dagens hand, mot Guybrush. Har jag överskattat han totalt som trodde han var duktig/semireg? Spelade mot han i både turren och PLOn och tyckte han gjorde mycket riktigt kalla grejer.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $0.50(BB) Replayer

SB ($450)

BB ($117)

UTG ($148)

CO ($100)

Hero ($199)

 

Dealt to Hero 9:club: 3:spade: K:spade: J:club:

 

UTG calls $0.50, fold, Hero raises to $1.50, SB raises to $5.50, fold, fold, Hero raises to $15, SB calls $9.50

 

FLOP ($31) K:heart: A:spade: 2:club:

 

SB checks, Hero checks

 

TURN ($31) K:heart: A:spade: 2:club: T:spade:

 

SB bets $23.25, Hero calls $23.25

 

RIVER ($77.50) K:heart: A:spade: 2:club: T:spade: T:diamond:

 

SB bets $58.12, Hero raises to $161 (AI), SB folds

 

Hero shows 9:club: 3:spade: K:spade: J:club:

 

Hero wins $188

 

Den enda handen jag är väldigt rädd för är ju KK men den blockar jag samt att jag reppar AA riktigt hårt här själv (tycker jag iaf, är den kall?) Vi hade ganska mycket historik på bordet så det var mycket mindfucks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha guybrush är bara skön. Han är verkligen inte reg eller ens semireg. Han lirar för det är kul och brukar bomba bort sig duktigt. Har väl upp emot 30%3bet och blir sjukt uttråkad när någon limpar vid bordet :mrgreen:

 

Wp i handen ovan. Även om jag tror dom flesta på den nivån inte lägger någon kåk där. Har du någon plan om fi checkar river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha guybrush är bara skön. Han är verkligen inte reg eller ens semireg. Han lirar för det är kul och brukar bomba bort sig duktigt. Har väl upp emot 30%3bet och blir sjukt uttråkad när någon limpar vid bordet :mrgreen:

 

Wp i handen ovan. Även om jag tror dom flesta på den nivån inte lägger någon kåk där. Har du någon plan om fi checkar river?

 

 

Känner mest igen namnet och sett han göra lite vettiga spel så drog slutsatsen att han iaf var tänkande osv :) men spelade med han i ett par turror och där gjorde han riktigt kalla spel, klickfolda 7bb sbvsbb, limpa bakom 10bb deep på knapp osv.

 

Checkar han River blir det svårare men betar nog 75% på de flesta rivers. Problemet är väl att checkar han så går han troligen på checksyn ofta, så nu ångrar jag mig lite. Mitt spel på turn ser väl som spelat väldigt mycket ut som AT och frågan är om jag skulle värdebetta den så han borde orka checksyna mycket på blank river.

 

Detta är definitivt inget standardspel mot plo50/plo100 spelare för mig eftersom det krävs att fi är kapabel att folda och sätta mig på händer, dvs vara lite tänkande. Men vi hade mycket duster så tyckte det blev en perfekt spot.

 

Med hans höga 3bet var jag tvungen att börja 4beta honom mycket för att visa vem som hade störst balls :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mest igen namnet och sett han göra lite vettiga spel så drog slutsatsen att han iaf var tänkande osv :) men spelade med han i ett par turror och där gjorde han riktigt kalla spel, klickfolda 7bb sbvsbb, limpa bakom 10bb deep på knapp osv.

 

Checkar han River blir det svårare men betar nog 75% på de flesta rivers. Problemet är väl att checkar han så går han troligen på checksyn ofta, så nu ångrar jag mig lite. Mitt spel på turn ser väl som spelat väldigt mycket ut som AT och frågan är om jag skulle värdebetta den så han borde orka checksyna mycket på blank river.

 

Detta är definitivt inget standardspel mot plo50/plo100 spelare för mig eftersom det krävs att fi är kapabel att folda och sätta mig på händer, dvs vara lite tänkande. Men vi hade mycket duster så tyckte det blev en perfekt spot.

 

Med hans höga 3bet var jag tvungen att börja 4beta honom mycket för att visa vem som hade störst balls :)

 

 

Ja men han är en legend på svs,mött honom i massvis av turrar också. Tycker dock du överdriver där med "riktigt kalla spel". Brukar ju inte vara någon ante i dom vardagsturrarna osv, så kan ju funka imo, men vet inte om han är vinnande där. Säger inte att han är dålig i PLO, han är ju bra på sätta press på motståndaren och har ganska lätt o exploita dom med opolariserad range.

 

Ni är ju jättedeep där, men som sagt dynamiken spelar in en stor roll spec mot honom. Känns som han kan gå för valuebet (kommer ihåg han har jääääättebred range på valuebets som man egentligen bara ska gå för c/c på) på river med en naken tia, eller jq med. Guybrush lirar ju hyperaggro och man måste såklart sätta ned foten ibland även om jag skulle valt premium i pos istället ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel måste jag tyvärr påstå är på Sverige -tyskland där man bjuds 2.75 (!!) på Tyskland vinst -1.5 mål... Matchen må vara semi-betydelselös (förutom att Sverige seedas om dom tar poäng, vilket kan vara både bra och dåligt typ)

 

Tyskland är nog rejält laddade att spöa Sverige efter senast.

 

Zlatan Spelar inte.

 

Toivonen är väl ändå ett stort skämt?

 

Hade gärna sett ett bra spel på Sverige denna match men detta spel är för bea helt enkelt. Lastar in friskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med=)

 

Bara in och skjuta från höften, bästa oddset jag hittat på ett bra tag känns de som!

 

 

Fick in 550 händer ikväll innan tjejen hittade hit. Hon kom lägligt för mitt stålmannenspring började precis resultera i lite hybris kände jag. +1352 kr

313bb/100. Som sagt, det sprangs rätt bra där ett tag :)

Backade 110+33 på kval men dryga 1200 upp på 90 minuter var icke att förakta! Allt närmare /2

 

skrmsk_zpscbf47a12.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att den satt! Tyckte själv att det var helt sinnessjukt när jag såg att Tyskland låg på 1.81 på Betfair i förrgår och lastade genast in den lilla rullen man hade där. Blev iaf en bra match & en riktig rysare :mrgreen:

 

Vart lirar du dina hockeydubbels btw, 365?

 

Yes satt där den skulle den där! Riktigt go, lyckades även komma 2a i en microturre för 770 kronas så nu är jag rullad för /2!

 

Hockeyn spelas på 365, stämmer bra. Klart bästa sidan för det :)

 

 

Ska in och reka lite bets på nattens matcher!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bommade båda nattens dubblar, ganska mycket oflax där men inte direkt missnöjd med dagen ändå. Rullad för /2 nu så ska bara spela mitt minimikrav på /1 innan jag börjar ta med /2, vilket är 10k händer. Tror jag spelat typ 5k händer där atm men inte alls säker.

 

 

Vad nickar du? Dra iväg pm om du inte vill outa här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna skriva ner vad du har i dina maträtter om du orkar! Hur du tillagar är inte lika intressant om du inte har något specialknep på någon rätt. :)

 

Klipper och klistrar in en turboversion av receptet jag smsade till en kompis;

"Hojs! Recept: Fräs på 1.5 färsk chili och 2 vitlöksklyftor i ganska rikligt med olivolja. Sen i med 500g räkor och fräs dom i ett par minuter. Sen slår man i ett glas torrt vitt vin och några klickar tomatpuré, låt puttra tills det tjocknar. Blanda nykokt spaghetti med röran i en skål, blir den lite för tjock så häll på lite utav pastavattnet. Sen blandar du i ruccola och bladspenat och pressar över en citron. Salta med havssalt och riv över citronskal precis innan servering. Använd helst handskalade stora räkor. Snåla inte med citronen heller!"

 

Hade tänkt smula fetaost över också men det glömde jag helt bort. Vill man festa till det använder man färskpasta och kanske lite kräftstjärtar i också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...