Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Gör ett försök att få igång en dagbok en gång för alla, testat bloggar och dylikt några gånger men aldrig fått rutin på det.

Spelat poker i några år nu, efter att Skatteverket skickade en lapp och ville ha en hel del pengar så har jag dock börjat jobba.

1 augusti satte jag in modesta 250kr för att börja en supercomeback. Spelar enbart PLO just nu men kommer troligen ta med nån turre här och där också framöver när rullen är stabilare.

Har bara fått in ~11k händer nått varav 7k är dom senaste 7 dagarna, men framöver ska jag försöka snitta 800-1k händer/dag.

Rullen är dock nästan uppe på 10k efter mestadels PLO men även lite små cashningar i ett par turrar.

Spelat nästan uteslutande plo50, 200bb deep men senaste dagarna har jag tagit med plo100 också, tanken är att ha en övergångsfas i några dagar nu. Slänger upp en graf mm imorrn !

Kanske blev lite rörigt nu men skriver från telen så ha överseende :)

• Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Haha ja mycket, tänkte pressa 10k händer / nivå minst för att täppa igen lite luckor osv :) är lite för slaskig atm! Tackar!

Edit: ångrade mig nu och kollade över rullekraven lite, tänkte mig nått sånt här:

PLO50 Upp: 6k Ner:5k

PLO100 Upp: 12k Ner: 9k

PLO200 Upp: (32k?) Ner: 24k

Hoppas ni kan tyda hur jag tänker, kom gärna med kommentarer.

Postad

Pluggat poker hela natten på jobbet, läst igenom varenda post på 2+2 känns det som. Kände mig ändå pigg nog för en kort session nu när jag kom hem så spelade 250 händer på dom borden som fanns igång, två st /.50 och ett /1 bord och lyckades plussa 550kr (335bb/100!!)

Vart ett enda spring och det är ju alltid festligt! Nya tag i em med några timmars sömn i ryggen!

Postad
Haha ja mycket, tänkte pressa 10k händer / nivå minst för att täppa igen lite luckor osv :) är lite för slaskig atm! Tackar!

Edit: ångrade mig nu och kollade över rullekraven lite, tänkte mig nått sånt här:

PLO50 Upp: 6k Ner:5k

PLO100 Upp: 12k Ner: 9k

PLO200 Upp: (32k?) Ner: 24k

Hoppas ni kan tyda hur jag tänker, kom gärna med kommentarer.

Jag tycker du tar i lite väl mycket. Framförallt mellan plo100 och 200. Enligt min uppfattning är det ungefär lika bra värde på båda nivåerna.

GLHF, ses kanske vid borden!

Postad
Jag tycker du tar i lite väl mycket. Framförallt mellan plo100 och 200. Enligt min uppfattning är det ungefär lika bra värde på båda nivåerna.

GLHF, ses kanske vid borden!

Tack för respons! Att börja spela /2 när rullen är på 12k tycker jag är lagom. 30 st 200bb Ink för nivån. I dagsläget är den största downswingen jag har i min databas (endast 60k händer) på 8 st 200bb inköp, så lägre än 30 st i rullen tror jag skulle kännas obekvämt.

Sen /4 vid 32k då ökar jag till 40 st inköp.

Postad
Tack för respons! Att börja spela /2 när rullen är på 12k tycker jag är lagom. 30 st 200bb Ink för nivån. I dagsläget är den största downswingen jag har i min databas (endast 60k händer) på 8 st 200bb inköp, så lägre än 30 st i rullen tror jag skulle kännas obekvämt.

Sen /4 vid 32k då ökar jag till 40 st inköp.

Lever du på pokern? Om inte annat skulle jag rekommendera att du hoppar upp på /2 omedelbums och går upp till /4 runt 25k. Har du edge så finns det ingen anledning till att vara rädd. Så länge du har disciplinen att gå ner om du förlorar. Sen så kommer ju downswingsen förr eller senare oavsett. Inspirerad av många som spelat på högre nivåer så har jag börjat tycka brm är överskattat till en viss del. Vissa gånger tycker jag en del bord på högre nivåer är softare (även om det inte händer så ofta) mot vad man normalt spelar. Så länge du har edge, kan spela samma spel (Inte scared money etc) så go for it. Du kommer utvecklas snabbare antagligen och tjäna mer pengar :)

Postad

Tackar!

Ikväll hade jag min första backsession sen den 21 september, men under samma session kvalade jag in till 550krs turren i ett 60kr kval och tog pengarna istället eftersom jag skulle iväg och jobba!

Backade bara 30kr på 500 händer ikväll så ingen direkt misär heller.

Ska lägga upp lite händer framöver, imorrn blir det spelledigt och lördag är det livepoker på schemat så det får bli nätspel post-bust där!

Trevlig helg!

Postad

Skönt när man streamar NHL på 3G på jobbet och 1gb surf tar slut på 1period. Tur bindningstiden för mitt abonnemang går ut i veckan så jag kan teckna ett nytt med lite mer surf på. Frågan är hur långt 10gb räcker :/

Slängt in ett par bets på hockeyn också.

Pittsburgh (-1.5) vinst tillsammans med Boston och sen även en på Pittsburgh -1.5 igen tillsammans med Phoenix att spöa Rangers.

Har en femling på 70x degen också men den är nästan körd redan så den mörkar vi bara!(;

Postad

Tilten när man hittar två öppna bord post-jobb, torskar denna ganska omgående och båda borden dör...

Mina två dubblar på NHL inatt satt som dom skulle dock så är inte så ledsen, men var taggad för ett par timmars lir innan sömnen...

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Replayer

SB ($606)

BB ($341)

Hero ($358)

Dealt to Hero 9:club: A:spade: A:club: T:spade:

Hero raises to $3, SB raises to $10, fold, Hero raises to $30, SB calls $20

FLOP ($61) A:diamond: J:heart: 7:diamond:

SB bets $61, Hero raises to $244, SB calls $183

TURN ($549) A:diamond: J:heart: 7:diamond: Q:diamond:

SB bets $332 (AI), Hero calls $84.42 (AI)

RIVER ($717) A:diamond: J:heart: 7:diamond: Q:diamond: 3:diamond:

SB shows K:heart: K:diamond: A:heart: T:diamond:

(Pre 34%, Flop 39.0%, Turn 80.0%)

Hero shows 9:club: A:spade: A:club: T:spade:

(Pre 66%, Flop 61.0%, Turn 20.0%)

SB wins $702

Postad

Ligger här utslagen och bakfull hemma hos tjejen och mår som en påse skridskor. Bjöd tjejens bästa kompis och hennes kille på middag igår, riktigt trevlig kväll även om rödvinet känns rätt bra i skallen. Vi sänkte också en cava-sangria på det vilket blev en ny favorit. Cointreau, en flaska mousserande lite fruktsoda samt hackat äpple, persika, satsumas och citron!

image_zps8bc35ed3.jpg

Bjöd på min absoluta nr 1 förrätt, kokta rödbetor med rostade solroskärnor, gräslök och fetaost. En helt magisk rätt för att vara så simpel och man ska verkligen inte underskatta rödbetan!

image_zpse590f9d1.jpg

Till varmrätt blev det zuppa del contandino, italiensk bondsoppa med salsiccia och pancetta. Tyckte det var en trevlig superskräll till varmrätt att bjuda på och den gick verkligen hem!

Desserten fick bli pannacotta över en smulad chocolatechip-kaka garnerad med färska hallon och blåbär!

image_zpsf540e787.jpg

En riktigt gedigen 3-rätters mao och tjejen får ta creden för att våga bjuda på soppa till varmrätt. Hade jag fått bestämma hade det blivit ryggbiff :)

Idag är det livepoker, en lokal årlig 2200kr turre som ska bli riktigt rolig att för en gångs skull få vinna (!!!) :)

Lyckades förresten få igång lite mer games igår morse och slutade 60 upp på PLOn vilket var sweet så skrällde jag nå enormt och spelade ett bord Texas där jag hittade ett plus på nästan 500 :o

Postad

Bustade liveturren i godan ro men en gammal 3-"barrling" :lol: , alles normales där!

Nu blir det ett par timmars grind tills tjejen kommer hem från tjejkvällen så får det bli film och en påse chips då!

Imorrn blir det antingen en 1100 krs 2nd chance turre på klubben eller onlinegrind och tvättstuga. Lutar åt det senare med denna känslan, men kanske är på bättre humör för liveslask imorrn. Värdet är det inget fel på direkt :)

Postad

Gårdagens grind slutade i en enda nerförsbacke. Backade 700 på /1 och precis över en hundring på /.50

Var i ett rätt dåligt mode direkt när jag satte mig, borde låtit bli att spela.

I efterhand tror jag att jag mest var ute efter att laga hålet från 2.2k turren under dagen vilket knappast är bra förutsättningar.

No danger on the roof dock. Nya tag idag!

Nyss tagit 30 minuter och gått igenom lite händer från session och kunde ganska snabbt avgöra att jag inte spelade särskilt bra alls. Sånt som händer helt enkelt även om det var onödigt!

Söndagens to do i prioriteringsordning:

-Frukost och HM genomgång

-Städa och tvätta (rensa skrivbordet)

-Meditera/Avslappningsövning

-Grinda (blir 2-3 st 1-timmes pass mellan maskinerna sen blir de hårdgrind fram till nattens jobb efter det)

Praktexempel på att jag spelade dåligt igår:

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $0.50(BB) Replayer

SB ($83.56)

BB ($51.06)

Hero ($133)

BTN ($111)

Dealt to Hero Q:heart: 9:spade: J:spade: 8:heart:

Hero raises to $1.50, BTN calls $1.50, SB calls $1.25, fold

FLOP ($5) 9:club: 5:heart: K:heart:

SB bets $5, Hero calls $5, BTN folds

TURN ($15) 9:club: 5:heart: K:heart: T:spade:

SB checks, Hero bets $12, SB calls $12

RIVER ($39) 9:club: 5:heart: K:heart: T:spade: 9:diamond:

SB bets $39, Hero calls $39

SB shows 5:spade: 5:diamond: 6:heart: Q:diamond:

(Pre 40%, Flop 62.8%, Turn 22.5%)

Hero shows Q:heart: 9:spade: J:spade: 8:heart:

(Pre 60%, Flop 37.2%, Turn 77.5%)

SB wins $114

Övertalade mig själv att han inte borde potta en kåk här på nått märkligt sätt...

Postad
GlHf!

Tack så mycket!

Som en riktig rookie reggade jag en liten turre efter frukost och HM genomgång. Latereggen på 88krs "lunchlådan" skulle precis stänga så hoppade in med drygt 85 andra pers och 3 timmar senare stod jag som vinnare av 1620 kr :)

Lagade hålet från igår med råge så nu ska jag glo på VIK och städa lite samtidigt bara innan grinden. Tvättning sköt jag på till imorrn lika a boss ;)

Postad

Dagen slutade runt 900 upp efter att ha tappat lite på PLO samt några kval till steken. Älskar svenska spels turror, softare motstånd finns nog knappt online.

När rullen blir stabilare ska jag spela det mesta mellan 200 och 500 när jag är på humör!

Nu sitter jag på jobbet och bettar på NHL och äter satsumas!:)

Klarade dagens schema så när som på tvätten som får bli morgondagens problem! Hann istället med en lätt joggingrunda ute i höstvädret. Man ska inte underskatta hösten, det är friskt och skönt ute i naturen ! Nån dag i veckan ska jag ge mig ut och fylla frysen med kantareller!

Postad

Inte spelat nån poker förutom den korta sessionen imorse, men fått tvätten ur världen samt ätit en av mina godaste maträtter nånsin!

Mor min slängde ihop denna fisk och skaldjurssoppa till middag åt mig ikväll som innehöll räkor, kräftor, lax, curry och riven potatis mm!

image_zpsbc474b22.jpg

Dages beroende är stress-spelet "dumb ways to die" i appstore. Helt galet och här är mitt rekord efter en dags nötande. In och slå mig så att jah får motvation att spela vidare!

image_zps02c69e68.jpg

Postad

Edmonton gjorde en mirakelvändning i 3e perioden och gick från 0-3 till 4-3 men tappade in en kvittering med 50 sekunder kvar istället för att hänga en i tom bur. Gjorde iofs ingenting eftersom NYR vaknade till och spöade Kings.

Spelade mina 2 timmar nu på morgonen och back to back vann 77 krs turbon som jag vann igår. Idag var det bara 11 spelare med :mrgreen:

Fick iaf lite micro PLO action samtidigt på ett par bord och plussade 398 kr på 220 händer vilket var skönt efter några backsessioner där.

Gjort ett uttag på 6k idag, tänkte kolla på en ny dator så plockar från rullen tyvärr, vilket gör att den i dagsläget ligger på ~6.2k

Nu ska jag däremot inte ta ut nå mer pengar från denna rulle innan jag är uppe och skjuter på 2/4 är planen.

Så länge jag är över 4k i rulle kommer jag spela /1 och nått enstaka /.50 bord vid dålig action. Så fort jag når 12k byter jag ut /.50 mot /2.

Nu ska jag gå igenom HM en vända och plocka fram lite intressanta händer att posta!