Gå till innehåll

topset vs okänd 3bettad pott


Recommended Posts

Hej, spelade på 1/2 svs vs okänd här. Han går inte att söka på och han lirar ju djupstackat. Har inte så många händer mot honom, men jag tänker rent spontant att han kanske förstår lite. Han kan ju lika gärna vara en fisk då jag aldrig sett hans nick innan. Vad tycker ni om checka turn här? Mot många fiskar som jag vet är fiskar bombar jag bara på här. Men då vi blockar massor med Qx-combos, han kan ha mellanpar och han kan ha flattat KK+ pre och han kan ha air/drag. Bettar jag här får jag väl inte syn så ofta av sämre mer än KcKx / AcAx eller något liknande antar jag. Eller lägre set såklart. Ofta slår folk om dem dock här. River får man väl folda också antar jag?

 

Tar gärna lite kritik iaf på allt, cheers!

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k400.00 (VPIP: 35.14, PFR: 24.32, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 38)

CO: k138.38 (VPIP: 36.11, PFR: 27.78, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 38)

BTN: k215.64 (VPIP: 27.67, PFR: 22.96, 3Bet Preflop: 14.71, Hands: 320)

Hero (SB): k589.70

BB: k486.45 (VPIP: 28.82, PFR: 21.81, 3Bet Preflop: 6.93, Hands: 2,325)

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has Q:heart: Q:spade:

 

UTG raises to k7.00, CO calls k7.00, fold, Hero raises to k35.00, fold, UTG calls k28.00, CO calls k28.00

 

Flop: (k107.00, 3 players) Q:club: 5:club: 8:heart:

Hero bets k54.00, UTG calls k54.00, fold

 

Turn: (k215.00, 2 players) 6:club:

Hero checks, UTG checks

 

River: (k215.00, 2 players) 7:club:

Hero checks, UTG bets k161.25, fold

 

UTG wins k209.63

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för input boys! :)

 

Är mitt argument helt kallt också? Det jag menade var att jag hellre t.ex bettar ett lägre set då han kan ha fler Qx-combos. Eller bettar vi alla set här jämt? Och vilka starka händer checkar vi här som vi inte kommer ge upp speciellt ofta?

 

Nä det finns väl lite logik i ditt tänk men du måste ta värde av alla parhänder med klöver imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för input boys! :)

 

Är mitt argument helt kallt också? Det jag menade var att jag hellre t.ex bettar ett lägre set då han kan ha fler Qx-combos. Eller bettar vi alla set här jämt? Och vilka starka händer checkar vi här som vi inte kommer ge upp speciellt ofta?

 

Är ju inte bara QX, KK, AA som du mest troligt får betalt av vid bet. Du glömmer 5Xc, 8Xc, 9c6, 4c6, 4c7,7c4, 7c6, 9cT, Tc9, JcT, TcJ, Jc9, 9cJ och kanske t.o.m AcX och KcX (reserverar mig för att ha missat nån kombo, pratar i telefon :S). Det du gör med en check är att du låter händer som aldrig kommer betala dig på river utan bättring dra gratis för utdragsbättring ist för att ta värdet av dom medans du kan. Tar hellre ett bet på turn än att riskera ge gratiskort åt ovanstående händer, imho väger turnbet tyngre framför ett hopp om en float/semibluff bakom vid check..(tänker mig att han oftare checkar ovan händer bakom om han är en spelare som du satt som att han förstår något)

 

Får vi ställ bakom så snapgråtsynar jag och drar ut vid behov =)

(edit: Tänker mig att han kan ställa bakom med semibluffen för FoldEQ mot bluff, ~AQ och övriga enparshänder inkl pp vi kan ha så vi ligger säkert före tillräkligt ofta för att det ändå ska bli +EV för de gångerna vi måste dra ut)

River får vi checkvika oavsett om vi betat turn elr ej känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte bara QX, KK, AA som du mest troligt får betalt av vid bet. Du glömmer 5Xc, 8Xc, 9c6, 4c6, 4c7,7c4, 7c6, 9cT, Tc9, JcT, TcJ, Jc9, 9cJ och kanske t.o.m AcX och KcX (reserverar mig för att ha missat nån kombo, pratar i telefon :S). Det du gör med en check är att du låter händer som aldrig kommer betala dig på river utan bättring dra gratis för utdragsbättring ist för att ta värdet av dom medans du kan. Tar hellre ett bet på turn än att riskera ge gratiskort åt ovanstående händer, imho väger turnbet tyngre framför ett hopp om en float-semibluff bakom vid check.. Får vi ställ bakom så snapgråtsynar jag och drar ut vid behov =)

 

Jo I see.. Dock vet jag inte om vi kan räkna att han öppnar allt detta i utg precis och att han på det synar en squeeze

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo I see.. Dock vet jag inte om vi kan räkna att han öppnar allt detta i utg precis och att han på det synar en squeeze

 

Det har nog hänt tokigare saker än att okänt randomfolk spelat Arags, och gapconnectors utg på SEK1/2.. =) Dessutom inkluderas ju även AK-AT, KQ-T i rangerna jag skrev. Att sätta rangen så tight som AA-KK låter lite snavt. Om vi ponerar att vi checkar turn för att få betalt på blank river, vilka händer betalar av där som inte betalar av turn? Jag tänker mig att de enda händerna som betalar av river som ej hade betalat turn är par utan klöver som bättrar och eventuellt även A eller K träff. Vilket ju blir ganska få, då tar jag hellre att de foldar turn (elr bluffställer) än att tappa värde mot alla händer som betalat turn. Vill adda JcJ-9c9, 7c7 till händer som betalar turn också btw (vilket inte heller är orimliga ranger).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nog hänt tokigare saker än att okänt randomfolk spelat Arags, och gapconnectors utg på SEK1/2.. =) Dessutom inkluderas ju även AK-AT, KQ-T i rangerna jag skrev. Att sätta rangen så tight som AA-KK låter lite snavt. Om vi ponerar att vi checkar turn för att få betalt på blank river, vilka händer betalar av där som inte betalar av turn? Jag tänker mig att de enda händerna som betalar av river som ej hade betalat turn är par utan klöver som bättrar och eventuellt även A eller K träff. Vilket ju blir ganska få, då tar jag hellre att de foldar turn (elr bluffställer) än att tappa värde mot alla händer som betalat turn. Vill adda JcJ-9c9, 7c7 till händer som betalar turn också btw (vilket inte heller är orimliga ranger).

 

 

Spelade när jag läste din första kommentar så mitt svar var nog inte så utförligt. Mellanparen slängde jag också in i en rimlig range, sen finns det ju givetvis tvåpar också. Men min poäng var att han kommer bluffa väldigt brett på turn antog jag. Och hans värderange som vi leder över är inte så stor, därav ville jag checka ihop om att han skulle dra av en kula. Tror sällan han kommer bluffshova turn om jag bettar tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade när jag läste din första kommentar så mitt svar var nog inte så utförligt. Mellanparen slängde jag också in i en rimlig range, sen finns det ju givetvis tvåpar också. Men min poäng var att han kommer bluffa väldigt brett på turn antog jag. Och hans värderange som vi leder över är inte så stor, därav ville jag checka ihop om att han skulle dra av en kula. Tror sällan han kommer bluffshova turn om jag bettar tbh.

 

Vilken händer tror du han bluffar turn med? Finns ju typ inga "rena" bluffar. Finns en hel hög med händer som bara vill komma till showdown och som checkar bakom. Bet/decidea turn bör vi spela. Sizear även större flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken händer tror du han bluffar turn med? Finns ju typ inga "rena" bluffar. Finns en hel hög med händer som bara vill komma till showdown och som checkar bakom. Bet/decidea turn bör vi spela. Sizear även större flopp.

 

Jo går väl att siza lite större. Tror han bluffar med alla random floats vilket är mestadels mellanpar. Händer som inte har så mycket showdownvalue/inte kan förbättras speciellt mycket. Fick så småningom veta att det var en fisk in i sessionen, han tänker ju inte rationellt så han kan väl betta exakt vad som helst more or less :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...