Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

bb = 200

average stack = ~5500

fi har 1500 och jag har drygt 4000

fi postar bb, det foldas fram till mig som sitter med 22. Steal tänker jag och höjer till 600. sb fold. fi, som jag vet är en mkt duktig spelare svarar med all-in! Damn, vad gör jag nu?

Eftersom jag har nästan 3 gånger så stor stack så är jag väldigt sugen på syn. Ligger risigt till om jag synar och han sitter på ett större par men h2h mot en tre gånger mindre stack är inte så illa i mina ögon. Skulle kunna tänka mig att göra den synen med nästan vilka 2 kort som helst. Vad är det värsta som kan hända? Han sitter med ett större par mina chanser är nästan borta, visst.

Så borde jag gjort? Synat? trots att jag inser att jag i bästa fall har ett coin flip? eller lägga mig och vänta på nästa läge?

B Hunter

* Lite RP - QoS *

Postad

Då du "bara" höjjer till 3xBB så är det alltså 600+100+200=900 i potten, vilket gör att hans all-in på 1300 utöver BB (om jag fattat dig rätt) gär att du ska pejja 900 för att va med i potten som är på 2200 (ca 2.5:1), anser att 22 inte kan foldas här om du inte sätter han på ett PP, för du är juh mer eller mindre potcommited, alltså ta en conflip då är så fina odds för detta!

Hade troligen satt han all-in eller direkt eller foldat (alltså innan steal-försök) för att slippa eventuellt omslag, men om jag gjort som du hade jag synat och hoppats på att han visar 2 höga kort.

Postad

Du får odds på 900:2200 och behöver runt 29% vinstchans för att syna. Vilket du lätt har mot en bra spelares omslagsdistribution här (för att du inte ska ha det måste han slå om med mindre än 1/20 av sina händer i det här läget och då är han definitivt inte bra). Du bör ligga på minst 36% här så om det inte finns några starka anledningar till att lägga sig så är det en klar syn.

Vad jag kan se så talar de flesta faktorer utanför pottodds/vinstchans ganska starkt för en syn.

Du riskerar inte att åka ut.

Du kan slå ut en bra spelare.

Du visar att du inte ger upp dina omslag, vilket är bra eftersom du definitivt inte vill att dina motståndare ska resteala.

Som du själv säger så kan du syna med i stort sett vilka kort som helst här. De enda foldkandidaterna är väl händer som 72o eller 32.

Postad

Hade troligen satt han all-in eller direkt eller foldat (alltså innan steal-försök) för att slippa eventuellt omslag, men om jag gjort som du hade jag synat och hoppats på att han visar 2 höga kort.

Problemet med All-in direkt uppstår om SB har en stor stack.