Gå till innehåll

NLT - SnG, syna tiltad shortstacks all in med KQ?

Recommended Posts

Postad

$10+$1 SnG

8/10 spelare kvar

Startmarker: 1500

Blinds: 25/50

Hero: 880

fi: 285

Read på fi: Handen innan höjde han 5xBB med TT. Spelaren efter höjer och nästa trycker in. fi trycker då in resten av sin stack och sätter motståndaren direkt efter honom all in. Han trycker alltså in efter raise och reraise med TT (!).

---

Hero: K :diamond: Q :heart:

Två personer foldar och fi trycker in i mittenposition med 285.

De två efter lägger sig.

Jag sitter på knappen och blindsen har båda 1700+.

Ska jag syna här (isf kanske det är lika bra med all in)?

Det luktar tilt, men det räcker ju med ett A för att vara favorit.

Postad

Med KD så vill man verkligen se en flopp innan man stoppar in för mycket med handen - eller så gå all in och hoppas ingen synar.

Du har för liten stack för att slåss - passa. BB/SB behöver bara syna strax över 10% av sin stack för att få ut honom - låt BB/SB göra det.

Småstacken sitter förmodligen med ett par eller ett A på handen - annars kan han ju bara vänta på en bättre hand.

PS Om ingen gått in innan dig så hade jag gått all in med min KD och hoppas kunna stjäla blindsen.

Postad
Med KD så vill man verkligen se en flopp innan man stoppar in för mycket med handen - eller så gå all in och hoppas ingen synar.

Du har för liten stack för att slåss - passa. BB/SB behöver bara syna strax över 10% av sin stack för att få ut honom - låt BB/SB göra det.

Småstacken sitter förmodligen med ett par eller ett A på handen - annars kan han ju bara vänta på en bättre hand.

PS Om ingen gått in innan dig så hade jag gått all in med min KD och hoppas kunna stjäla blindsen.

Blindsen är 25/50. Hans stack är runt 900. Inte alls en allin i mina ögon, även om man är först in i potten. Nog Ev- på det spelet ska du se.. Beroendes på hur tajta blindsen är dårå, men folk brukar inte vara så tajta i en SNG.

Tycker man ska leta efter bättre tillfällen än så här o trycka in.

Postad
Upplösning: Jag lade mig och det gjorde även blindsen. Nästa hand trycker han in igen och får syn av A9o. Han visar då upp 9Ts.

Enligt Sklansky tillhör T9s grupp 4 - och därmed en full acceptabel hand att gå all in med som short-stacked tycker jag.

Postad

Att gå all in med 109s är helt okej, du vill ha en motståndare som synar med lägre pp eller A5 eller nått, hellre gå all in med 109s än A2 som shortstack, raisa utg med 109s är en special move med djupa stackar, 3-4x bb så har du respekt, gillar bluffen black drog när floppen kom KQ9 tror jag , 6 spelare med i potten han sitter på knappen och betar 1 million och plockar upp potten på ca 1.5 million, med 10 högt, och visar stolt upp 10 8 , ska bli kul att se sen. :heart:

Postad
Upplösning: Jag lade mig och det gjorde även blindsen. Nästa hand trycker han in igen och får syn av A9o. Han visar då upp 9Ts.

Enligt Sklansky tillhör T9s grupp 4 - och därmed en full acceptabel hand att gå all in med som short-stacked tycker jag.

Du bör nog läsa preflopkapitlet i HEFAP noggrannare. Handranking är a) för fixed limit, b) för situationer där ingen spelare är ens i närheten av att hamna all-in. (Samt att de inte är direkt applicerbara på försök att stjäla.)

Det är mycket rimligare att trycka in med KJo än T9s, trots att den förstnämnda tillhör grupp 5 och den senare grupp 4.

Till OP: En solklar fold.

Postad
Att gå all in med 109s är helt okej, du vill ha en motståndare som synar med lägre pp eller A5 eller nått, hellre gå all in med 109s än A2 som shortstack

Du vill bli synad av en hand som är en liten favorit över dig??? A5o, 88, 77 är alla favoriter, du blir favorit först mot 66.

Postad

Du vill bli synad av en hand som är en liten favorit över dig??? A5o, 88, 77 är alla favoriter, du blir favorit först mot 66.

Underdogen vinner i 9 fall av 10, har du inte sett det på WPT? ;)

Seriöst så börjar jag fundera på vad jag gör för fel, i två turneringar i rad har jag åkt dit med KK och QQ mot en tomte som lyckas träffa r-r straight med skitkort.

I fallet med mina KK mot fi:s 8To var det så fruktansvärt osannolikt att det inte ens var roligt.