Starfitter Postad 10 September , 2013 Författare Rapport Postad 10 September , 2013 Blev påmind om tråden så bumpar den! På temat jag prova en semi-giftfri måltid när jag kommer hem. Äggröra med bacon! - Fyra ägg - Fyra ägg utan vitan Stek i pannan med lite olja och krydda. - Bacon (Lägger det på gallret i ugn, 110ish grader och i ungefär 3h) Äggröran blir kanongod utan mjölk/grädde pga de extra gulorna. Bacon har jag inte provat men verkar nice! Citera
Katt3n Postad 10 September , 2013 Rapport Postad 10 September , 2013 Tonfisksallad kanske kan vara nåt? Tärna tonfisk i stora tärningar (inte burkfisk såklart) stek som hastigast. Kokta ägg valfria grönsaker som bondbönor, paprika, ärtor, sallad. god olivolja, vinäger, salt, peppar. nomnomnom for me. Citera
Starfitter Postad 12 September , 2013 Författare Rapport Postad 12 September , 2013 Vitaminer & mineraler Lets talk about vitamins baby! Slammar ner: - Vitamin D (Varje morgon) - Ala (Varje morgon) - Vitamin C (Några ggr veckan) - Magnesium-kelat (Varje kväll) - Vitamin B (Några ggr veckan) + Kreatinmonohydrat 4 ze gains. Något annat rekka eller input i övrigt? Citera
heltok Postad 12 September , 2013 Rapport Postad 12 September , 2013 Vitaminer & mineraler Lets talk about vitamins baby! Slammar ner: - Vitamin D (Varje morgon) - Ala (Varje morgon) - Vitamin C (Några ggr veckan) - Magnesium-kelat (Varje kväll) - Vitamin B (Några ggr veckan) + Kreatinmonohydrat 4 ze gains. Något annat rekka eller input i övrigt? Imo skippa vitamin C och ät Biotin istället. Överväg om probiotica behövs också. http://traningslara.se/traning-och-antioxidanttilskott-bra-obetydligt-eller-till-och-med-daligt/ http://traningslara.se/vitaepro-toppkvalitet-skrap-eller-bara-overdrifter/ Finns vad jag vet få studier på rekreationellt bruk av Biotin, bästa källan jag hittar är random reviews: http://www.amazon.com/Natrol-Biotin-Maximum-Strength-Tablets/product-reviews/B004H7GB9G/ref=cm_cr_pr_top_recent?ie=UTF8&showViewpoints=0&sortBy=bySubmissionDateDescending Citera
LobL Postad 12 September , 2013 Rapport Postad 12 September , 2013 Köttfärs, brukar ta 400g med 5% fett som kryddas som man känner för. Matyoghurt med chili Ost som får smälta på köttfärsen Hot tacosås Sallad Gurka Tomat Majs Det är rätt gott och fritt från gift (?) och det funkar riktigt bra som matlåda om man värmer köttfärsen för sig. Citera
Starfitter Postad 12 September , 2013 Författare Rapport Postad 12 September , 2013 Köttfärs, brukar ta 400g med 5% fett som kryddas som man känner för.GF (grassfed) så är det nice Matyoghurt med chili Antagligen semikallt Ost som får smälta på köttfärsen Beror lite på ost men antaligen ok Hot tacosås Fabrikat? =( Sallad Gurka Tomat Majs Majs suger men de andra är nice. Dock tror jag de är bland de grönsaker som man gärna har ekologiskt/obesprutat Det är rätt gott och fritt från gift (?) och det funkar riktigt bra som matlåda om man värmer köttfärsen för sig. Det är en nice måltid, bra macros osv men nog inte så giftfri. F.ö så lever jag INTE som jag lär! Men kanske kan bli bättre om folk kan inspirera lite fräna saker här Citera
LobL Postad 12 September , 2013 Rapport Postad 12 September , 2013 Det är en nice måltid, bra macros osv men nog inte så giftfri. F.ö så lever jag INTE som jag lär! Men kanske kan bli bättre om folk kan inspirera lite fräna saker här Alright, inte helt giftfritt kanske men ändå en bra måltid! Tacosåsen är den vanliga (Santa Maria?) och osten är Cheddar (ingen aning om det är bra eller dåligt). Vad är bättre än yoghurt som funkar bra som sås till typ tacos (Creme fraiche? Gräddfil?)? Har börjat tänka lite mer på vad jag äter nu än jag gjort innan och framförallt försöker jag få i mig ordentligt med protein. Är det socker, kolhydrater (bröd/ris/potatis etc.), alkohol och onaturliga saker (en massa E-ämnen o.s.v.) som man ska undvika? Missar jag något så lägg gärna till. Försöker inte gå ner i vikt utan endast se till att kroppen får det den behöver. Citera
Gunnfjaun Postad 12 September , 2013 Rapport Postad 12 September , 2013 Frys bananer i minst 12h.. låt tina 10min och mixa med trevligt jordnötssmör. Brukar räkna med 1.5 banan och en stor tsk jordnötsmör per skalle. tänk på att mixern skall klara frysta grejer (typ en vitamix ).. helt jävligt magiskt Citera
Katt3n Postad 12 September , 2013 Rapport Postad 12 September , 2013 Soppa. Vitlök, chili, lök. Bryn i smör Häll på grovhackade grönsaker typ morot, broccoli, paprika, fänkål osv. Låt det fräsa lite sen häller du på en halv flaska vitt vin (luuuugn, alkoholen försvinner) och låter det koka upp. Sen i med en eller två bujongtärningar, toppa upp med vatten och låt det puttra en stund på medelvärme Ha inte i mer vatten än att det precis täcker grejerna, vi vill inte tillaga skolmat! När morötterna är nästan färdiga häller du på frusna ärtor, typ tre dl. När det kokat upp igen tar du av soppan från värmen och massakrerar skiten med en stavmixer. Efter en stund har du en sanslöst nyttig och välsmakande soppa (vissa skulle kanske kalla det puré) som är mättande, kalorifattig och nyttig. Serveras med fördel med ett par semilöskokta ägg som simmar runt på ytan. Har ätit det idag. Såååå smakrikt. Inga kryddor behövs om man inte vill, men lite Tigersås är gott på i m o Citera
Level Postad 12 September , 2013 Rapport Postad 12 September , 2013 Frys bananer i minst 12h.. låt tina 10min och mixa med trevligt jordnötssmör. Brukar räkna med 1.5 banan och en stor tsk jordnötsmör per skalle. tänk på att mixern skall klara frysta grejer (typ en vitamix ).. helt jävligt magiskt Alla rätt i giftboken! Citera
emilio_15 Postad 13 September , 2013 Rapport Postad 13 September , 2013 Frys bananer i minst 12h.. låt tina 10min och mixa med trevligt jordnötssmör. Brukar räkna med 1.5 banan och en stor tsk jordnötsmör per skalle. tänk på att mixern skall klara frysta grejer (typ en vitamix ).. helt jävligt magiskt Byt ut det mot riktigt nötsmör istället så sure! Jordnöt är ingen nöt. Dagens proteinmix: Hampaproteinpulver, mycket Banan, mycket Kakao, mycket Is, mycket Vatten, mycket Cashewnötter, lite Kokosflingor, lite Fun light stevia strawberry amarula, lite Blev nice. Citera
heltok Postad 13 September , 2013 Rapport Postad 13 September , 2013 Pulled pork/beef heltokstyle: Högrev(gröna gårdar)/fläskkarré/liknande Kryddor(salt, peppar, vitlök, chilli, spiskummin etc, snåla inte) Buljong(typ touch of taste, ca 1msk) Vispgrädde(1-2dl) Lägg allt i en vakuumpåse Ställ in termostaten på 80grader, värm allt i 24-48h Öppna påsen, häll över såsen i en såsskål Servera köttet med sallad och såsen Citera
affe2000 Postad 14 September , 2013 Rapport Postad 14 September , 2013 Pulled pork/beef heltokstyle: Högrev(gröna gårdar)/fläskkarré/liknande Kryddor(salt, peppar, vitlök, chilli, spiskummin etc, snåla inte) Buljong(typ touch of taste, ca 1msk) Vispgrädde(1-2dl) Lägg allt i en vakuumpåse Ställ in termostaten på 80grader, värm allt i 24-48h Öppna påsen, häll över såsen i en såsskål Servera köttet med sallad och såsen Nästan garantera blir detta bättre med lite tomat och framförallt liquid smoke. Citera
Gunnfjaun Postad 15 September , 2013 Rapport Postad 15 September , 2013 Byt ut det mot riktigt nötsmör istället så sure! Jordnöt är ingen nöt.Dagens proteinmix: Vad spelar det för roll att det inte är en nöt ? Citera
thefman Postad 15 September , 2013 Rapport Postad 15 September , 2013 Vad spelar det för roll att det inte är en nöt ? tror det är för att den är en ärta. ärtor kan vi inte äta råa så då ska vi hålla oss undan dom? kroppen har svårt o smälta det, där av gaserna. något i den stilen GISSAR jag på. men följ inte alla paleo-råd, då går du miste om för mycket i livet imo. mvh körde strikt paleo ala mark sisson style i 3 månader i våras och mådde bra. men man kan må bättre om man tweakar en del Citera
upandcoming Postad 15 September , 2013 Rapport Postad 15 September , 2013 körde strikt paleo ala mark sisson style i 3 månader i våras och mådde bra. men man kan må bättre om man tweakar en del vilka tweaks rekommenderar du? Citera
thefman Postad 15 September , 2013 Rapport Postad 15 September , 2013 mer kolhydrater först o främst så orkar man träna tyngre i längden samt slipper minidepression, sömnproblem osv. macrofördelningssnacket i paleo är jättelol enligt mig. sen är frågan hur pass dåligt man egentligen mår av: jordnötter, ärtsoppa, havre eller soya. som exploit skulle jag säga rippa det asiatiska köket rakt av. Citera
thefman Postad 15 September , 2013 Rapport Postad 15 September , 2013 sen att man går tillbaks 10k år+ för att rätta till problemen när det mesta gick fel runt 1960 är också jävligt nitigt. Citera
Starfitter Postad 20 September , 2013 Författare Rapport Postad 20 September , 2013 Man börjar ju bli hösttjock. Recepttips, kom igen de blir kul! Citera
LiveAtPompeii Postad 20 September , 2013 Rapport Postad 20 September , 2013 Käkat detta i en vecka nu snart, börjar dock tröttna rejält, ska testa byta sås. Tonfisksallad Tonfisk på burk (vatten) (2st) Kokta ägg (4st) Tomat Gurka vitlöksås Hyfsat gott, om man inte hatar tonfisk då! går att variera genom att byta sås. Jag som har svårt att hålla mig till att käka "bra" för att nå de mål jag har, tycker det är lättast att käka samma sak varje dag till man tröttnar, därför jag käkar det varje dag. Citera
heltok Postad 20 September , 2013 Rapport Postad 20 September , 2013 Man börjar ju bli hösttjock. Recepttips, kom igen de blir kul! Meatzza med pesto: nötfärs(15% från gröna gårdar eller liknande) i pajform, 9min i ugn 200grader, häll bort slafs på med tomatsås på med ost, ta lite mer än vad som verkar vara lagom, ta sedan lite till på med skinkstrimlor, pesto, paprika, chorizo etc. snåla inte in i ugnen 10min till på med oregano och eventuellt annat värmekänsligt Servera med en klick grekisk yoghurt och lite grön sallad. Citera
Starfitter Postad 21 September , 2013 Författare Rapport Postad 21 September , 2013 Nice ones! Tankar om aktivt kol? Efter alkoholintag osv Citera
Starfitter Postad 25 September , 2013 Författare Rapport Postad 25 September , 2013 Bump ang aktivt kol! http://www.bulletproofexec.com/the-strangest-way-to-detox/ Gårdagens mat: 1. Äggröra+ bacon 2. Kycklingfilè + sötpotatispure 3. Lax med sås på kvarg+rödlök+rom Idag: 1. Smörkaffe 2. Äggröra+bacon (2 ägg+1 gula) 3. Citera
emilio_15 Postad 25 September , 2013 Rapport Postad 25 September , 2013 Varit lat och inte lagt så mkt tid på matlagning på slutet, så har vräkt i mig en massa kvarg då det är så simpelt. Gått från att ha bättre hy än jag haft sen jag var 13 till minfält i ansiktet på ett par veckor Även haft halsbränna som jag aldrig har annars. Antar att det betyder att min hälsa i stort också påverkas negativt av det. Dags att ta tag i det! Så, dagens kost: 1. vassleisolat shake + 3 ägg + oljekaffe 2. sötmandlar 3. 4. Citera
lvL:D Postad 25 September , 2013 Rapport Postad 25 September , 2013 Starfilter hur gör du en god smör kaffe:)? Sry om du skrivit det tidigare, men må tro att ja inte läst det Citera
Recommended Posts