Gå till innehåll

PLO DB med Eddor&Ellington


eddor

Recommended Posts

  • Svars 849
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi duktig reg 28/20/7. Linje ok?

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $407.30 (203.7 bb)

SB: $617.96 (309 bb)

BB: $199.62 (99.8 bb)

CO: $397 (198.5 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 9:club: J:heart: T:heart: 8:diamond:

CO raises to $7, Hero raises to $19.75, 2 folds, CO calls $12.75

 

Flop: ($42.50) 6:heart: J:spade: 8:spade: (2 players)

CO checks, Hero bets $21.50, CO raises to $107, Hero calls $85.50

 

Turn: ($256.50) 2:heart: (2 players)

CO bets $256.50, Hero raises to $280.55 and is all-in, CO calls $13.75 and is all-in

 

River: ($797) 9:heart: (2 players, 2 are all-in)

 

Spoiler!
Results: $797 pot ($15 rake)

Final Board: 6:heart: J:spade: 8:spade: 2:heart: 9:heart:

Hero showed 9:club: J:heart: T:heart: 8:diamond: and won $782 ($385 net)

CO mucked and lost (-$397 net)

 

Stoppar hellre in allt på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det inte håller i sig om man håller gamet på topp :)

 

Haha ja. Lite FYP på posten ovanför då!

 

Stoppar hellre in allt på flopp.

 

Går att diskutera! Men känns i min bok lite för loose att stoppa in det 200bb där i pos. Nu i efterhand om typ kl5 kommer turn blir det ju ett litet jobbigt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smårolig hand där UTG synar pre med 5% eq och flop synar han ai med 0% :lol:

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $386 (193 bb)

BTN: $1,726.92 (863.5 bb)

Hero (SB): $224.48 (112.2 bb)

BB: $200.30 (100.2 bb)

MP: $451.19 (225.6 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Q:spade: A:diamond: K:heart: Q:heart:

MP raises to $5.75, CO calls $5.75, BTN raises to $20.93, Hero raises to $76.29, BB folds, MP calls $70.54, CO calls $70.54, BTN calls $55.36

 

Flop: ($307.16) 7:spade: J:heart: 9:heart: (4 players)

Hero bets $148.19, MP raises to $374.90 and is all-in, CO calls $309.71 and is all-in, BTN calls $374.90

 

Turn: ($1,514.86) T:club: (4 players, 2 are all-in)

River: ($1,514.86) 6:spade: (4 players, 2 are all-in)

 

Spoiler!
Results: $1,514.86 pot ($15.00 rake)

Final Board: 7:spade: J:heart: 9:heart: T:club: 6:spade:

CO showed A:club: 8:spade: Q:club: T:spade: and won $484.56 ($98.56 net)

BTN showed 9:diamond: 8:diamond: 5:heart: T:diamond: and won $130.38 (-$320.81 net)

Hero showed Q:spade: A:diamond: K:heart: Q:heart: and won $884.92 ($660.44 net)

MP showed 8:heart: 8:club: 2:heart: K:club: and lost (-$451.19 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Går att diskutera! Men känns i min bok lite för loose att stoppa in det 200bb där i pos. Nu i efterhand om typ kl5 kommer turn blir det ju ett litet jobbigt beslut.

 

Går absolut att diskutera. Men tycker skiten ska in ändå. Skulle säga att det är betydligt jobbigare om spader 5 landar på turn än klöver 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går absolut att diskutera. Men tycker skiten ska in ändå. Skulle säga att det är betydligt jobbigare om spader 5 landar på turn än klöver 5.

 

Kan inte se att en "duktig reg" gör det utan två sp i handen eller set då tbh.

 

 

Fi 3betar 26% från SB. Är det helt bananas att göra något på flop mot den potbeten?

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $293 (146.5 bb)

SB: $902.54 (451.3 bb)

BB: $80 (40 bb)

MP: $202.89 (101.4 bb)

CO: $409.15 (204.6 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with K:heart: 2:spade: T:heart: K:diamond:

MP calls $2, CO raises to $7.25, Hero calls $7.25, SB raises to $33, BB folds, MP calls $31, CO calls $25.75, Hero calls $25.75

 

Flop: ($134) 7:heart: 4:heart: J:club: (4 players)

SB bets $134, 2 folds, Hero raises to $260 and is all-in, SB calls $126

 

Turn: ($654) T:spade: (2 players, 1 is all-in)

River: ($654) 3:club: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $654 pot ($15 rake)

Final Board: 7:heart: 4:heart: J:club: T:spade: 3:club:

Hero showed K:heart: 2:spade: T:heart: K:diamond: and lost (-$293 net)

SB showed J:heart: A:club: K:spade: A:heart: and won $639 ($346 net)

MP mucked and lost (-$33 net)

CO mucked and lost (-$33 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se att en "duktig reg" gör det utan två sp i handen eller set då tbh.

Det gör väl inte så mycket? Du ligger före mot random fd, du ligger efter mot set. Men det måste alla gånger vara värt att få in såsen på flopp.

 

Varför vill du bara syna?

 

Fi 3betar 26% från SB. Är det helt bananas att göra något på flop?

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $293 (146.5 bb)

SB: $902.54 (451.3 bb)

BB: $80 (40 bb)

MP: $202.89 (101.4 bb)

CO: $409.15 (204.6 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with K:heart: 2:spade: T:heart: K:diamond:

MP calls $2, CO raises to $7.25, Hero calls $7.25, SB raises to $33, BB folds, MP calls $31, CO calls $25.75, Hero calls $25.75

 

Flop: ($134) 7:heart: 4:heart: J:club: (4 players)

SB bets $134, 2 folds, Hero raises to $260 and is all-in, SB calls $126

 

Turn: ($654) T:spade: (2 players, 1 is all-in)

River: ($654) 3:club: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $654 pot ($15 rake)

Final Board: 7:heart: 4:heart: J:club: T:spade: 3:club:

Hero showed K:heart: 2:spade: T:heart: K:diamond: and lost (-$293 net)

SB showed J:heart: A:club: K:spade: A:heart: and won $639 ($346 net)

MP mucked and lost (-$33 net)

CO mucked and lost (-$33 net)

 

Tror jag får in det här allt som oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör väl inte så mycket? Du ligger före mot random fd, du ligger efter mot set. Men det måste alla gånger vara värt att få in såsen på flopp.

 

Varför vill du bara syna?

 

Mestadels för värde och potkontrollera och få en lite större bild av såna squeezes från regs om dom någonsin ger upp turn :-)

 

:mrgreen:

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 3 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $540.31 (270.2 bb)

SB: $126.88 (63.4 bb)

BB: $732.44 (366.2 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with A:diamond: A:spade: 8:diamond: 8:heart:

Hero raises to $4, SB calls $3, BB folds

 

Flop: ($10) 5:diamond: 8:club: 3:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets $4.50, SB raises to $19, Hero raises to $67, SB raises to $122.88 and is all-in, Hero calls $55.88

 

Turn: ($255.76) 5:spade: (2 players, 1 is all-in)

River: ($255.76) 6:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $255.76 pot ($6.39 rake)

Final Board: 5:diamond: 8:club: 3:diamond: 5:spade: 6:diamond:

Hero mucked A:diamond: A:spade: 8:diamond: 8:heart: and lost (-$126.88 net)

SB showed 2:heart: 4:diamond: 5:club: 5:heart: and won $249.37 ($122.49 net)

 

 

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BTN: $326.64 (163.3 bb)

SB: $247.33 (123.7 bb)

BB: $499.54 (249.8 bb)

MP: $540.43 (270.2 bb)

Hero (CO): $315.10 (157.6 bb)

 

Preflop: Hero is CO with A:club: A:spade: 9:club: J:heart:

MP folds, Hero raises to $4.50, BTN calls $4.50, SB folds, BB calls $2.50

 

Flop: ($14.50) 3:diamond: A:heart: T:diamond: (3 players)

BB bets $10.87, Hero raises to $29.74, BTN folds, BB raises to $103.72, Hero raises to $310.60 and is all-in, BB calls $206.88

 

Turn: ($635.70) K:spade: (2 players, 1 is all-in)

River: ($635.70) 6:club: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $635.70 pot ($15 rake)

Final Board: 3:diamond: A:heart: T:diamond: K:spade: 6:club:

BTN mucked and lost (-$4.50 net)

BB showed K:diamond: Q:diamond: A:diamond: J:spade: and won $620.70 ($305.60 net)

Hero showed A:club: A:spade: 9:club: J:heart: and lost (-$315.10 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mestadels för värde och potkontrollera och få en lite större bild av såna squeezes från regs om dom någonsin ger upp turn :-)

 

:mrgreen:

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 3 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $540.31 (270.2 bb)

SB: $126.88 (63.4 bb)

BB: $732.44 (366.2 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with A:diamond: A:spade: 8:diamond: 8:heart:

Hero raises to $4, SB calls $3, BB folds

 

Flop: ($10) 5:diamond: 8:club: 3:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets $4.50, SB raises to $19, Hero raises to $67, SB raises to $122.88 and is all-in, Hero calls $55.88

 

Turn: ($255.76) 5:spade: (2 players, 1 is all-in)

River: ($255.76) 6:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $255.76 pot ($6.39 rake)

Final Board: 5:diamond: 8:club: 3:diamond: 5:spade: 6:diamond:

Hero mucked A:diamond: A:spade: 8:diamond: 8:heart: and lost (-$126.88 net)

SB showed 2:heart: 4:diamond: 5:club: 5:heart: and won $249.37 ($122.49 net)

 

Fan vad jag hatar PLO haha :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mestadels för värde och potkontrollera och få en lite större bild av såna squeezes från regs om dom någonsin ger upp turn :-)

 

 

Okej. Hur ofta passar du turn isf? Eller skeppar du in på alla turns?

 

Känns mer som att ditt pottkontrollande gör att du själv får vika då och då och förlora värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag hatar PLO haha :cry:

 

Stort fett ++++++ verkligen fosterställning i duschen efter vissa sessioner :)

 

Okej. Hur ofta passar du turn isf? Eller skeppar du in på alla turns?

 

Känns mer som att ditt pottkontrollande gör att du själv får vika då och då och förlora värde.

 

Kan inte ge dig svart på vitt hur ofta jag passar turn där. Kan jag nog inte svara heller på för den delen :D

Absolut är det så. Har en hel del att slipa på, men tror om man får bra balans (dvs mkt notes på många) på det kan det bli fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi lirar 52/29/11 och har massor historik mot honom. Han älskar göra "lir" både pre och post. Hur lirar vi den? Bara ta note och gå vidare?

 

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $217.22 (108.6 bb)

BB: $368.17 (184.1 bb)

MP: $61.02 (30.5 bb)

CO: $103.78 (51.9 bb)

Hero (BTN): $585.84 (292.9 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with J:spade: 7:diamond: 7:club: K:diamond:

2 folds, Hero calls $2, SB completes, BB raises to $8, Hero calls $6, SB folds

 

Flop: ($18) 8:club: 7:heart: 2:club: (2 players)

BB bets $18, Hero calls $18

 

Turn: ($54) J:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $32, BB raises to $150, Hero raises to $504, BB calls $192.17

 

River: ($738.34) 5:diamond: (2 players)

 

Spoiler!
Results: $738.34 pot ($15.00 rake)

Final Board: 8:club: 7:heart: 2:club: J:diamond: 5:diamond:

BB showed T:spade: A:heart: A:spade: 9:heart: and won $723.34 ($355.17 net)

Hero showed J:spade: 7:diamond: 7:club: K:diamond: and lost (-$368.17 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det har gått lite trögt men that's poker. En downswing blir ju lite vad man gör det till oavsett hur lång den här, tycker personligen downswings får mig att fokusera mycket mer på mitt game än vad jag gör annars. Rekommenderar verkligen att du lägger ned mer tid på något sånt eller tar en break eller något. Verkar inte så givande att bara spamma bad beats i din dagbok hela tiden ;) (Been there done that). Försök vara ärlig mot dig själv, och förbereda dig inför en downswing "mentalt" eller hur man ska säga. Spelaren Phwap har gjort någon video eller två om det som finns på youtube. Bara att söka på Kevin+Phwap+downswing eller något.

 

Har tyvärr inget vettigt att säga om dina hhs där du frågar om hjälp heller, spelar inte PLO öht personligen :)

 

Gl i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det har gått lite trögt men that's poker. En downswing blir ju lite vad man gör det till oavsett hur lång den här, tycker personligen downswings får mig att fokusera mycket mer på mitt game än vad jag gör annars. Rekommenderar verkligen att du lägger ned mer tid på något sånt eller tar en break eller något. Verkar inte så givande att bara spamma bad beats i din dagbok hela tiden ;) (Been there done that). Försök vara ärlig mot dig själv, och förbereda dig inför en downswing "mentalt" eller hur man ska säga. Spelaren Phwap har gjort någon video eller två om det som finns på youtube. Bara att söka på Kevin+Phwap+downswing eller något.

 

Har tyvärr inget vettigt att säga om dina hhs där du frågar om hjälp heller, spelar inte PLO öht personligen :)

 

Gl i fortsättningen.

 

 

Bra poäng! Absolut, är mer givande att förstås lägga lite tid utanför borden på analyser på vissa spelare/hhs osv. Men samtidigt i mitt fall handlar det ofta om volym då jag har väldigt lätt för att slacka när det går "för bra". Men tack för tipsen, ska spana in videon! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Explotankar.. Vad tycks om att potta sina starka händer pre och minöppna sina lite sämre oavsett pos (ev inte knapp beroende på vilka som sitter i blinds och hur mkt du stealar)? Tror det skulle vara jätteprofitabelt på låga nivåer! Kung mot fiskarna for sure och kan inte heller se hur en /2-/4 reg skulle exploatera det heller riktigt, förutom folda lite mer mot pottningarna då kanske.. Kommer garanterat ge mer pengar i längden än att minöppna allt mot alla 70+vp$ipare på nivån iaf imo! Tror hårt på det iaf upp till en viss nivå och skulle älska motargument då jag kör lite så själv;) hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Explotankar.. Vad tycks om att potta sina starka händer pre och minöppna sina lite sämre oavsett pos (ev inte knapp beroende på vilka som sitter i blinds och hur mkt du stealar)? Tror det skulle vara jätteprofitabelt på låga nivåer! Kung mot fiskarna for sure och kan inte heller se hur en /2-/4 reg skulle exploatera det heller riktigt, förutom folda lite mer mot pottningarna då kanske.. Kommer garanterat ge mer pengar i längden än att minöppna allt mot alla 70+vp$ipare på nivån iaf imo! Tror hårt på det iaf upp till en viss nivå och skulle älska motargument då jag kör lite så själv;) hej

 

Intressant hörru!

 

Tänkte skriva en pro&cons lista men kom inte på allt för många fördelar med det tbh.

Fiskarna gillar att se alla kort och spela stora potter.

Svs är det minsta problemet stora potter. Potterna byggs som på rullande band. Varför ska vi bygga upp det ännu mer för? Blir bara vemspringerbästpåflop-mode och om man kan minimera variansen i plo och på svs så tycker jag man ska det till viss del!

Vår range blir sjukt blottad mot explo regs när vi då inte potbetar pre och fi kommer kunna ta hem varje a hög bräda till viss del.

Vi utvecklas inte då vårt postflop spel kommer bli lidande; du potbetar CO (premium sa vi då ju) och får en semifisk med 42/15/4 stats som synar på knapp. Flop 624 och du cbetar obv och får minraise av fi och du lägger. Efter några såna kommer uppmärksamma fiskar kanske försöka göra moves på dig på alla semitorra brädor så fort du pottar pre.

Vi kommer få in det onödigt light ibland (som vi inte vill mot fisken)för potten är så stor på flop/turn.

Mindre utrymme för bluffcatcha vissa gator.

Att vi blir jätteobalanserade tar jag som ett faktum med.

 

 

Med det sagt så säger jag dock inte det är rätt eller fel och inte 2-2.5x heller. Men skulle varit kul och höra vad andra säger om det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hörru!

 

 

1.Fiskarna gillar att se alla kort och spela stora potter.

Svs är det minsta problemet stora potter. Potterna byggs som på rullande band. Varför ska vi bygga upp det ännu mer för? Blir bara vemspringerbästpåflop-mode och om man kan minimera variansen i plo och på svs så tycker jag man ska det till viss del!

 

2.Vår range blir sjukt blottad mot explo regs när vi då inte potbetar pre och fi kommer kunna ta hem varje a hög bräda till viss del.

 

3.Vi utvecklas inte då vårt postflop spel kommer bli lidande; du potbetar CO (premium sa vi då ju) och får en semifisk med 42/15/4 stats som synar på knapp. Flop 624 och du cbetar obv och får minraise av fi och du lägger. Efter några såna kommer uppmärksamma fiskar kanske försöka göra moves på dig på alla semitorra brädor så fort du pottar pre.

 

4.Vi kommer få in det onödigt light ibland (som vi inte vill mot fisken)för potten är så stor på flop/turn.

Att vi blir jätteobalanserade tar jag som ett faktum med.

 

 

 

1. Kung ju att de vill spela stora potter , ju mer pengar de stoppar in pre med sina svaga ranger mot våra starka desto mer pengar kommer vi ju vinna. En stark range springer mkt oftare "brafloppmode" än en svag om du missat det:)

 

2.nja tänkte mig massa händer innehållande a och tom aa i min "svaga" range.

 

3.pottar ju 2345 , 3456, 4567 osv då så ser inga brädor där vi skulle kunna bli exploaterade . Det finns inga fiskar som försöker exploaterar en på vissa brädor dessutom:mrgreen: knappt/knappast nå regs heller på lowstakes;)

 

4. Kanske det men inte i närheten av lika ofta som fisken kommer få in det light!:) vadå obalanserade, vi öppnar stort med våra starka händer och smått med våra halvstarka, ok låter ju obalanserar men so what? Skulle väl som fi kunna tänka mig att tänka "aha han har inte aaxxds eller 910jq, men det spelar knappast nån roll då vi kan ha typ aa27 singlesuited och 910j5 ds typ så vet inte vad det gör för ont att det är obalanserat.

 

jaja, var bara en idé som jag själv kommer testa så bara att försöka exploatera mig, hehe. Hoppas du springer bättre snart, gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Kung ju att de vill spela stora potter , ju mer pengar de stoppar in pre med sina svaga ranger mot våra starka desto mer pengar kommer vi ju vinna. En stark range springer mkt oftare "brafloppmode" än en svag om du missat det:)

 

2.nja tänkte mig massa händer innehållande a och tom aa i min "svaga" range.

 

3.pottar ju 2345 , 3456, 4567 osv då så ser inga brädor där vi skulle kunna bli exploaterade . Det finns inga fiskar som försöker exploaterar en på vissa brädor dessutom:mrgreen: knappt/knappast nå regs heller på lowstakes;)

 

4. Kanske det men inte i närheten av lika ofta som fisken kommer få in det light!:) vadå obalanserade, vi öppnar stort med våra starka händer och smått med våra halvstarka, ok låter ju obalanserar men so what? Skulle väl som fi kunna tänka mig att tänka "aha han har inte aaxxds eller 910jq, men det spelar knappast nån roll då vi kan ha typ aa27 singlesuited och 910j5 ds typ så vet inte vad det gör för ont att det är obalanserat.

 

jaja, var bara en idé som jag själv kommer testa så bara att försöka exploatera mig, hehe. Hoppas du springer bättre snart, gl!

 

 

Men tror att när du nämner premium och i samma veva 2345,4567 etc så förstår jag inte alls. Handlar då dvs om vad du kallar premium och och jag kallar premium. Då pottar du ju så gott som allt,trots allt :-P

 

Svårt att exploatera aggros dock, så inget jag kommer nämnvärt försöka om vi stöter på varandra. SpringaBra>>>outplaya baros :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är nitig och lirar 45/17/1.3. 520 händer och aldrig sett han stoppa in det mer än 100bbs än absolute nuts. Förslag på linje? Bara stoppa in det med ett ansträngt smile?

 

 

Boss, $1/$2 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

MP: $1,411.95 (706 bb)

CO: $415.35 (207.7 bb)

Hero (BTN): $612.94 (306.5 bb)

SB: $517.89 (258.9 bb)

BB: $392.57 (196.3 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 8:heart: 7:club: 5:diamond: 7:diamond:

MP raises to $7, CO folds, Hero calls $7, SB folds, BB calls $5

 

Flop: ($22) 7:heart: 4:heart: Q:diamond: (3 players)

BB checks, MP bets $22, Hero calls $22, BB raises to $110, MP folds, Hero raises to $374, BB raises to $385.57 and is all-in, Hero calls $11.57

 

Turn: ($815.14) Q:heart: (2 players, 1 is all-in)

River: ($815.14) 8:diamond: (2 players, 1 is all-in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BE dag (igen) efter o tillslut hämtat in backet iaf. Midset mot topset 3ggr i 300-400bb potter allihopa. MEN ska tagga ner på whinet i den här dbn som sagt! Får inte ut så mycket att gå och tycka synd om en själv :lol:

 

Orkade inte mer efter sista handen för dagen då jag inte vet vad fi pysslar med och synar av. Kommer hh nedanför

 

note to self: ta bort redlinen på nästa graf :mrgreen:

zo5x.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...