en_stor_keps Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Jag har sprungit under all-in EV, men det stämmer väl ändå inte på SvS eftersom man inte alltid får se motståndarens kort? Citera
en_stor_keps Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 viktigt att tänka på att du sprungit otroligt bra om man jämför resultat med SVS-ev. också därför din skala är ganska orimlig, eller din syn på winrates orimlig =) Min syn på winrates är helt klart rimlig. Citera
Lisas=) Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 det jag menar är att de flesta regs springer runt 50% under svs-ev men även oftast mer än så under en vanlig månad. alltså har du sprungit väldigt bra =) och ja det stämmer inte exakt med svs-ev, men överlag så brukar man räkna med att ev:n ska vara 2x dina resultat över ok samples! Citera
en_stor_keps Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 det jag menar är att de flesta regs springer runt 50% under svs-ev men även oftast mer än så under en vanlig månad. alltså har du sprungit väldigt bra =) Det tror jag knappast, det låter väldigt konstigt. Citera
en_stor_keps Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Kan vi inte få in fler winrates och EV-siffror i tråden? Citera
Lisas=) Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Det tror jag knappast, det låter väldigt konstigt. orkar inte bevisa det genom att leta upp spelares grafer och posts =) men kolla upp volymspelare som visat upp grafer, hittar du någon som ens springer i närheten av svs-ev blir jag väldigt förvånad. du är en av de få jag sett. Citera
Lisas=) Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 kan posta mina winrates över nivåerna, vänta lite =) Citera
Lisas=) Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 här e mina winrates på 0,5/1 och 1/2, har inte ens över 1000 händer på 2/4 så tog bort det. mina resultat i relation till svs-ev är väl vad jag skulle säga är normalt. svårt att få det här helt rätt eftersom att svs-ev:n är som den är, men närmare det normala ialf. Citera
en_stor_keps Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Det påverkar nog en del att jag alltid försöker sizea så att FI ska trycka in sista betet så jag får se hans kort (inte alltid folk är medgörliga dock) kom jag på nu. Att jag ska ha sprungit så sjukt bra som du hävdar tror jag inte alls på. Citera
gorillai Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 På SvS upp till 2.5/5 tycker jag att följande bedömningsskala är rimlig: 0-5 bb/100 = Högst medioker 5-10 bb/100 = Ganska svagt 10-15 bb/100 = Halvdant 15-20 bb/100 = OK 20+ bb/100 = Bra Dessutom har man en högre winrate på SvS p.g.a den låga raken. Lol.. 15-20bb är "ok" enligt dig. Du får gärna slänga iväg ditt nickname i pm. Runnar man dåligt ett tag på /2-5 och säg breakar even över 100k händer lär det ju vara sjukt lätt att hålla 15-20bb osv Undrar också varför du har spelat så lågt lol. Lär väl inte vara många som vunnit 15k på /0.5? wtf.. Vinna nästan 90k på /1 känns också sjukt weird. Hade gärna velat höra hur du kan ha tryckt så mycket volym utan att gå upp i nivå. Sen orkar jag inte citera, men att folk ens orkar prata om ai ev på svs? Ignorera det bara. Man kan inte bara kolla på det och säga "wow vad du har sprungit bra" Citera
Lisas=) Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Sen orkar jag inte citera, men att folk ens orkar prata om ai ev på svs? Ignorera det bara. Man kan inte bara kolla på det och säga "wow vad du har sprungit bra" klart man kan det om resultatet är nära svs-aiev? om du inte syftar på resultat och aiev i allmänhet? Citera
en_stor_keps Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Lol.. 15-20bb är "ok" enligt dig. Du får gärna slänga iväg ditt nickname i pm. Runnar man dåligt ett tag på /2-5 och säg breakar even över 100k händer lär det ju vara sjukt lätt att hålla 15-20bb osv Undrar också varför du har spelat så lågt lol. Lär väl inte vara många som vunnit 15k på /0.5? wtf.. Vinna nästan 90k på /1 känns också sjukt weird. Hade gärna velat höra hur du kan ha tryckt så mycket volym utan att gå upp i nivå. Sen orkar jag inte citera, men att folk ens orkar prata om ai ev på svs? Ignorera det bara. Man kan inte bara kolla på det och säga "wow vad du har sprungit bra" Är man gul så är man.. Kan du visa dina winrates? Citera
gorillai Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 klart man kan det om resultatet är nära svs-aiev? om du inte syftar på resultat och aiev i allmänhet? Blir ju väldigt missledande som sagt om man sizar som ovanstående sa så att man får se deras hand eller om man bara trycker in det utan att bry sig etc. Citera
Geraldine Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Sen orkar jag inte citera, men att folk ens orkar prata om ai ev på svs? Ignorera det bara. Man kan inte bara kolla på det och säga "wow vad du har sprungit bra" Det finns ett samband mellan AIEV, närliggande winrate och rungood vare sig du vill se det eller inte. Citera
gorillai Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Är man gul så är man.. Kan du visa dina winrates? Varför undviker du min fråga? Det finns ett samband mellan AIEV, närliggande winrate och rungood vare sig du vill se det eller inte. Det är väl klart att det finns, dock är det inte riktigt svart och vitt. Vad vill ni få ut av att sitta här och jämföra varandras ai ev på svs av alla ställen? Citera
en_stor_keps Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Varför undviker du min fråga? Om du menar "Lär väl inte vara många som vunnit 15k på /0.5? ": Nej, förmodligen inte. Om du menar varför jag spelar så lågt så förtydligar jag "gul" och ändrar till "IRL-gul" Citera
gorillai Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Om du menar "Lär väl inte vara många som vunnit 15k på /0.5? ": Nej, förmodligen inte. Om du menar varför jag spelar så lågt så förtydligar jag "gul" och ändrar till "IRL-gul" Oj blandade ihop lite vad jag hade skrivit. Men det jag undrade var vad ditt nick i klienten är, pm passar också om du inte vill skriva rätt ut i tråden. Citera
en_stor_keps Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Oj blandade ihop lite vad jag hade skrivit. Men det jag undrade var vad ditt nick i klienten är, pm passar också om du inte vill skriva rätt ut i tråden. Jag känner inte för att berätta mitt nick. Citera
rahm93 Postad 25 Augusti , 2013 Rapport Postad 25 Augusti , 2013 Kan posta min graf senare då jag är på stationära, men kan ju börja med att säga att jag önskade min röda och gröna graf följde varandra sådär! Citera
personalities Postad 27 Augusti , 2013 Rapport Postad 27 Augusti , 2013 Vet ungefär en handfull andra regs som har typ samma BB/100 på 0,25 FR. Men 1/4 av dem där händerna är nog EDIT: 2-5-3 år gamla. Citera
en_stor_keps Postad 27 Augusti , 2013 Rapport Postad 27 Augusti , 2013 Vet ungefär en handfull andra regs som har typ samma BB/100 på 0,25 FR. Men 1/4 av dem där händerna är nog 1-2 år gamla. Och nån undrar varför inte jag går upp i nivå Citera
bobby232 Postad 27 Augusti , 2013 Rapport Postad 27 Augusti , 2013 Det kan jag tyvärr inte göra. Jag är dock säker på att en BRA spelare med god table selection ska kunna hålla 20 bb/100. Min skala tar hänsyn till de högre nivåerna inom spannet. Här är mina winrates (vet att sample på 2,5/5 är dåligt men det är ingen enorm skillnad på 1/2 och 2,5/5 : Jag tror att det säkerligen finns en del spelare som är bättre än mig, så jag tycker min skala är ganska rimlig. 5max ja. men snälla, 16k sample.... isf borde jag innan helgen titulerat mig som den största krossaren på /10 eftersom min winrate låg på 20/100 efter lite över 20k händer... Och nej, skillnaden från /2 till /5 är jävligt stor. Skulle vilja påstå det är jävligare än hoppet från /5 till /10, men nu kan jag inte säga det med säkerhet eftersom jag har ett riktigt LITET sample på /10 Citera
en_stor_keps Postad 27 Augusti , 2013 Rapport Postad 27 Augusti , 2013 men snälla, 16k sample.... isf borde jag innan helgen titulerat mig som den största krossaren på /10 eftersom min winrate låg på 20/100 efter lite över 20k händer... Och nej, skillnaden från /2 till /5 är jävligt stor. Skulle vilja påstå det är jävligare än hoppet från /5 till /10, men nu kan jag inte säga det med säkerhet eftersom jag har ett riktigt LITET sample på /10 Men snälla, putsa glasögonen. Här är mina winrates (vet att sample på 2,5/5 är dåligt men det är ingen enorm skillnad på 1/2 och 2,5/5 : Det var i och för sig ett tag sen jag spelade just 2,5/5, men när jag spelade det så var det samma grej som 1/2. Det fanns bord som bestod av ett par fiskar, nån sopreg och nån okej spelare. Har det verkligen förändrats så drastiskt? På vilket sätt anser du att det är en "jävligt stor" skillnad mellan nivåerna? Citera
Giftig Postad 27 Augusti , 2013 Rapport Postad 27 Augusti , 2013 Det var i och för sig ett tag sen jag spelade just 2,5/5, men när jag spelade det så var det samma grej som 1/2. Då undrar jag varför du inte spelade just 2,5/5 istället för 1/2? Låtar ju otroligt korkat att inte göra det om man slår nivån med liknande bb/100. En tillräcklig rulle borde ju gått fort att grinda ihop för dig menar jag. Citera
Recommended Posts