Gå till innehåll

Första 4k händerna.


Zendo

Recommended Posts

Tjena, har precis börjat spela holdem igen (spelade lite oseriöst av och till 2010) nu tänkte jag ta upp det som hobbysyssla brevid jobbet.

 

börjar med 0.05/0.1$ NL på pokerstars. (30byin på bankrullen)

 

Nu frågorna, känner att jag har haft extrem otur mina första 4000 händer...

 

Har plockat upp KK-AA 29ggr över 4000 händer och fått komma till floppen 2 utav dessa! Är det normalt eller måste ju va ren lustig tillfällighet?

 

Samt Vad är en rimlig bb/100 att ligga på om man ska anse sig skapligt slå en nivå ?

 

 

Sen undrar jag, när ni har dåliga sessions, efter hur många inköp back brukar ni lägga ner ? Samt hur många inköp har ni backat eller plussat som mest under en session någonsin?

 

 

Nyfiken entusiastisk nybörjare som undrar =) mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 chanser på 221 blir det väl. Så du borde fått AA eller KK ca 36 gånger. Men det är inom variansen. 4k händer är väldigt lite.

 

Att bara få se floppen 2 gånger verkar däremot oerhört sällan. Beror förstås på om du spelar HU eller fullring men ännu mer på hur mycket du höjer. Skulle gissa att du höjer för mycket.

 

Hur mycket man bör slå en nivå med varierar. På de lägsta nivåerna bör du nog slå dom med minst 5-10 bb/100 efter ett tag om du har lite talang. Annars blir det svårt att komma mycket högre.

 

På högre nivåer är det omöjligt att slå nivån med mer än någon bb/100. Men det beror givetvis på vilken site du spelar.

 

SvS kan man slå med 30-40 bb/100 på lägsta nivån. I skicklighet motsvarar det förmodligen just 5-10 bb/100 på Stars.

 

Du måste dock spela mycket mer än 4k händer för att veta din riktiga bb/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker alla frågor är rätt dumma personligen.. Spela bara på om du tycker det är roligt. 4k händer säger ingenting riktigt.

 

Har ingen stoploss, spelar så länge jag känner att jag har orken och jag tycker jag spelar någorlunda (Har en tendens att tänja på gränsen vid enstaka tillfällen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker alla frågor är rätt dumma personligen.. Spela bara på om du tycker det är roligt. 4k händer säger ingenting riktigt.

 

Har ingen stoploss, spelar så länge jag känner att jag har orken och jag tycker jag spelar någorlunda (Har en tendens att tänja på gränsen vid enstaka tillfällen).

 

Nu frågar han ju faktiskt i delen nybörjarfrågor, tycker det är legitima frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jpb123: Tack för ett konkret givande svar. Vet att 4000 händer inte är mycket, ville mest skriva ner lite funderingar =)

 

gorillai: Vet inte varför du tycker frågorna är dumma, de var som sagt bara mest frågor av generell nyfikenhet ? Självklart tycker jag det är roligt att spela, ville bara få bekräftat om den variansen jag haft på att få se floppar på så få premiumpar var mkt otur eller om det var normalt.

 

tror åtminstonne 20 av de AA-KK jag plockat har varit tablefold på 3bb raise preflopp vilken pos jag än suttit i, det var drf det känndes lite orimligt när jag spelar 26/22 i snitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu frågar han ju faktiskt i delen nybörjarfrågor, tycker det är legitima frågor.

 

j

gorillai: Vet inte varför du tycker frågorna är dumma, de var som sagt bara mest frågor av generell nyfikenhet ? Självklart tycker jag det är roligt att spela, ville bara få bekräftat om den variansen jag haft på att få se floppar på så få premiumpar var mkt otur eller om det var normalt.

 

Dumma kanske var fel ord, menade mer att det är onödigt att gå runt och tänka på sånt här. 4k händer är en session för många, det kan gå lite hur som helst. Det blir inte bättre över att du funderar på det. Fokusera på att ha roligt, var uppmärksam och försök spela så bra som möjligt. Så länge din bb/100 är positiv i början lär du vara nöjd, man kan slå nivåer olika hårt. Kommer dock ta ett tag innan du får en insikt i hur hårt du slår nivån. Fokusera på det du kan påverka istället.

 

GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, har precis börjat spela holdem igen (spelade lite oseriöst av och till 2010) nu tänkte jag ta upp det som hobbysyssla brevid jobbet.

 

börjar med 0.05/0.1$ NL på pokerstars. (30byin på bankrullen)

 

Nu frågorna, känner att jag har haft extrem otur mina första 4000 händer...

 

Har plockat upp KK-AA 29ggr över 4000 händer och fått komma till floppen 2 utav dessa! Är det normalt eller måste ju va ren lustig tillfällighet?

 

Samt Vad är en rimlig bb/100 att ligga på om man ska anse sig skapligt slå en nivå ?

 

 

Sen undrar jag, när ni har dåliga sessions, efter hur många inköp back brukar ni lägga ner ? Samt hur många inköp har ni backat eller plussat som mest under en session någonsin?

 

 

Nyfiken entusiastisk nybörjare som undrar =) mvh

 

Tycker det är lite oroväckande att på en så pass låg nivå endast kommit till flopp 2 ggr av 7 med AA/KK. Bådar illa men man får hoppas att det är tillfälligheter.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...