Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hand 1: Jättemarginell bluff, vi reppar ingenting mer eller mindre. Check/syna bara du får nästan aldrig bättre händer att folda. Kanske någon 8a eller någon 7a med bättre kicker

hand 2: går att 4betta pre, men syn är också ok. Stealar du brett så kommer ju BTN 3betta brett och man får generellt in det mer light där så. Synar du pre går det att slå om på flopp.. Syn fungerar också, på turn tycker jag du borde betta större då det är massor med drag ute. Känns lite tunt att betta river. Beror på spelare, mot vissa fiskar etc kan man ju gå för värde här. Brädan är dock så äcklig och dragig och så sitter ju massor av grejer på river så knackar nog bakom här mot många.

hand 3: När han är så short så kan du ju 3betta och få in det på flopp. Han är ju inne med nästan hela stacken så han är ju comittad etc. Föredrar det tbh med tanke på stackdjup. Finns ju inte så många bra turnkort för oss heller för delen imo. Då han kan ha massor med draghänder och grejer.

hand 4: Ser fine ut

Postad

1a handen... jättekall.

2a handen... bettar större turn och checkar bakom river

3e handen... all in flopp

4e handen... beror på vad det är för typ av spelare... finns ju egentligen inget som vi slår förutom bluff?

Postad

1an är iskall. Tänk på vad du reppar (nu är de exakt 65 alternativt en Q5s du knackat bakom).

2an 4b pre. Som spelat knackar jag bakom river då vi kommer ha ett drös av bättre nävar att betta på de riverkortet. Beror lite på fi, kan gå att vb även om de känns bra jävla tunt. Men nice att mergea!

3an. WP rakt igenom även om sås flop funkar de med.

4an. WP. Du har inga sexor i din range, AK 3b du pre så KQ är bästa handen du har här förutom KJs. Bara syna av och gå vidare. Tror en 50bb stacka på 2 kan visa upp lite varsomhelst här? Ska vi syna in här och tveka på att stacka 50bb kan vi lika gärna vika pre imo.

Postad

Tack grabbar! Mycket uppskattat att ni kommenterar! Tankegången i hand 1 är att jag vet i princip vilken hand han har och då tänker jag att eftersom att FI var vektight så kan jag betta bort honom och då spelar det ingen roll vad jag reppar! :) Kanske tänker helt fel :)

Återigen! Grymt att ni kommenterar!