david Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Hej. Jag har en liten generell fundering. Förutsättningar: Fixed low limit (0,5/1-2/4) SHORTHANDED. Hero raise co QKs Fi1 Utg Fi2 BB Flop: 2 7 Q rainbow Hero bets, Fi1 calls, Fi2calls Turn: 7 Fi1 checks, Fi2 checks, Hero ??? Ska Hero betta? Vid en checkraise ska hero trebetta? Lurigt. Hade jag själv vart fi hade jag checkraisat all mina låga PP samt QJ, så nu när jag är hero behöver jag lite fler tankar hur göra. Om jag bettar och Fi inte sitter på ngt utan letat AK (överkort) på turn foldar de ju? Är en CHECK aktuellt (?!) för att sedan re-raisa rivern och folda en trebet? Mest +EV? //David * Lite RP - QoS * Citera
Toan Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Hej. Jag har en liten generell fundering. Förutsättningar: Fixed low limit (0,5/1-2/4) SHORTHANDED. Hero raise co QKs Fi1 Utg Fi2 BB Flop: 2 7 Q rainbow Hero bets, Fi1 calls, Fi2calls Turn: 7 Fi1 checks, Fi2 checks, Hero ??? Ska Hero betta? Vid en checkraise ska hero trebetta? Lurigt. Hade jag själv vart fi hade jag checkraisat all mina låga PP samt QJ, så nu när jag är hero behöver jag lite fler tankar hur göra. Om jag bettar och Fi inte sitter på ngt utan letat AK (överkort) på turn foldar de ju? Är en CHECK aktuellt (?!) för att sedan re-raisa rivern och folda en trebet? Mest +EV? //David * Lite RP - QoS * Utan någon speciell read hade jag betat turnen och synat ner efter att ha blivit raisad. Kanske inte är det ultimata, men det känns som ett helt okej spel. Citera
Sactodian Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Jag förstår inte hur du skrivit ner positionerna. Det är ju samma turordning på flop/turn, men utg börjar preflop. Som jag förstår det så sitter hero i sen position (som du har skrivit på turn). Då skulle jag beta och sen callat ner utan read, som Toan alltså... Citera
lethe Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Utan någon speciell read hade jag betat turnen och synat ner efter att ha blivit raisad. Kanske inte är det ultimata, men det känns som ett helt okej spel. Utan read är det nog faktiskt det ultimata spelet. Med en read tre-bettar jag BB om han är solid, eftersom den enda hand med en sjua i som han kan ha är A7s, och antalet sådana är mycket mycket mindre än antalet händer han check-raisar med. Han hade höjt preflop med alla andra händer som klår vår. Om UTG check-raisar är det att syna ner som gäller. Citera
david Postad 15 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2005 Tack för synpunkterna. Ja hero sitter i pos. Menade att Fi1 och F2 checkade floppen. Resonerar ungefär i de tankegångarna ni har. Liten fundering dock på att släppa frikort till händer som A10, JK på ett fiskbord. På 1/2 nivån finns det fullt med sådana bord som letar överkort. Betar jag turnen, är de mer benägna att lägga sig än om jag checkar turn och reraisar rivern och foldar en trebet. Få mest betalt.... Dock är jag benägen att betta turn 8 ggr av 10. //D Citera
Sactodian Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Ja, jag tycker det är för vekt att checka turn. Man måste tänka på att fi har odds att syna nästan vilka händer som helst med SB på flop men inte med BB på turn. Det är nästan regel i SH att folk callar flop. Det är kanske inte rätt spel, men så spelar folk i SH, speciellt på den här nivån. Får man mellanpar/överpar finns det stor chans att man leder. Får man in steg-, färgdrag på turn har man odds att stanna till river. Jag vet att det låter långsökt, men i SH måste man hänga kvar och leta drag också. Så det finns ingen information som tyder på att du inte skall beta turn. Check på turn är för mig uteslutet. Slowspelar aldrig överparet i denna situation, möjligen AA på den brädan. Med två callers är frikort inte att föredra. Checkar du river och får emot dig ett bet, skulle jag bara calla. Man vet ju inte om det tyder på misslyckad check-raise på turn? Eller är det en person som alltid bluffar river vid svaghet? I så fall raise och fortfarande skulle jag inte släppa topparet mot 3-bet. Citera
lethe Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Betar jag turnen, är de mer benägna att lägga sig än om jag checkar turn och reraisar rivern och foldar en trebet. Få mest betalt.... Och lägga dig mot sämre händer flest gånger. En lösaggro spelare på 1/2 kommer aldrig se din turn-check som en fälla, utan kommer glatt att trebetta dig på river med Q2o eftersom du uppenbarligen inte har damer... Citera
Recommended Posts