Gå till innehåll

Backupuppkoppling i praktiken


Recommended Posts

Hej hej!

Jag flyttar runt lite då och då och har haft väldigt otur med uppkopplingen senaste 2 åren trots att det borde fungera i teorin. Blir rätt ofta nerkopplad vilket både är irriterande och väldigt dyrt. Förra stället körde jag mobilen som wifi-router vilket var stabilare än adslet medans nu har jag telia 4g (inte optimalt som fiber, i know) som är väldigt upp o ner, rätt instabilt trots jag är i centrala gbg och har 10 cm mellan router och dator. Har även telia 3g på mobilen då och konstigt nog har jag ej kommit fram till vilken som är mest stabil, både fungerar under all kritik IMO.

 

Detta ska inte bli varken en telia-suger- eller hjälp-mig-få-bättre-uppkoppling-tråd men det leder mig in till om någon POKERspelare som har en uppsättning med backuplinor och gärna också hur det fungerar i praktiken? Jag läste nämligen på 2+2 och ska pma den killen om en snubbe som hade backupline i mexiko men känns som att det väl inte lär motverka temporära disconnects i tid ändå, jag kan ju byta manuellt men då blir jag ju nerkopplad och sitout och alla gratishänder fram till bb är ju förlorade ändå.

 

Någon som har någon lösning på det där? Vore fantastiskt om jag kunde ta bort detta element med disconnects så bra som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...