Gå till innehåll

En spelberoendes blogg.


detarjag

Recommended Posts

Sluta med pokern.

Säger som kära TGrinder säger; "Winners find a way, losers find an excuse".

 

Alla kommer till en period där man kan få in de 95-5% men bli 2outad på river. Antingen kan man inse att 95% faktiskt är just 95% och inte 100% eller så kan man skylla på att alla andra springer bra hela tiden och glömma av de faktum att man själv också har satt den där 5% någon gång då och då.

 

Du ger ifrån dig ett intryck av att vara riktigt degen och det är tragiskt. Sluta spela poker, för du slår obv inte nivåerna. Du har spelat i 6 år men har fortfarande inte lärt dig basics a lá BRM & hantera tilt samt varians.

 

Har du efter 6 år fortfarande ignorerat dessa byggstenar så kan du lika gärna ge upp. Du kommer inte att ändra dig och du kommer inte mirakulöst börja vinna.

 

Sluta spela innan du spelar bort pengar du inte har råd att förlora och dra och skaffa ett jobb (jo de finns jobb....)

 

 

EDIT; Betta aldrig på Europe League, riggade jävla tunering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 834
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tackar för alla responsen jag har tänkt också en gång i tiden att jag kanske skulle lägga ner poker men jag tänker inte sluta med det. Har lagt ner för mycket tid för att lägga ner pokern. Jag är bra på det, en av dom bästa när jag spelar min lugna o fokuserade poker men jag tål inte vissa saker i spelet bara (fiskfittor som tror dom är bra)... så är jag även BÄST på att tilta o whina vilket gör mig till en loser. Men jag ska komma underfund med allt de där.

 

Man ska väl kanske inte vara så sur på Fiskar det är ju trots dom som gör så det går ihop sig så folk kan livnära sig på poker, men när dom glider in på bordet o spelar jag över driver inte när jag säger 80-95% av ALLA HÄNDER och kommer undan med det, det gör mig helt galen. Jag vet att dom sitter o har rå tur för man kommer inte undan med sånt spel hur länge som helst. men jag pallar det inte helt enkelt.

 

Och jag erkänner att jag är spelmissbrukare som alla andra som spelar poker :)...

 

Har fortfarande inte fört dom 277$ som e kvar i rullen. vet inte riktigt vad jag ska förvalta dom i än. men jag klurar ut nåt. Ingen småtte grind på PLO 4 iaf då kan man lika gärna skita i o spela. gå o samla burkar på stan då det förmodligen genererar med än den nivån i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :) jag vet att jag kommer vinna den stora för 22$ i inköp :) 150 000$ + till vinnaren... inga fel :)

 

Jag har tagit mitt förnuft till fånga nu och ska grinda 4 bord (PLO 10) nu fram till 17 får se hur det går.... kanske 100$ + under dagen... jippie!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :) jag vet att jag kommer vinna den stora för 22$ i inköp :) 150 000$ + till vinnaren... inga fel :)

 

Jag har tagit mitt förnuft till fånga nu och ska grinda 4 bord (PLO 10) nu fram till 17 får se hur det går.... kanske 100$ + under dagen... jippie!

 

önskar dig all olycka för om du hade vunnit 150k dollar så tror jag bara dina problem hade blivit värre .. inse grabben you got problems!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du må vara "en av dom bästa" i teorin, vem vet. Men fungerar du inte praktiskt så har du ingenting på pokerscenen att göra. Det är bara inte att vara en duktig spelare. Har du inte de egenskaperna(tålamod, disciplin etc) som krävs för att ens kunna utnyttja dina pokerskills så är du ingen vinnande spelare. Bara en simpel grej som bankrollmanagement, som redan nämnts ett antal gånger, saknar du.

 

Dock hoppas jag att du:

 

Nollställer dig själv, glömmer allt som hänt

Skaffar jobb

Sparar pengar

Börjar om från början och gör en sjuhelvetes comeback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat super spelet för idag: Ekranas - Hafnarfjordur...

 

2.10 i odds till Ekranas dom lär ju vinna med 3-0, 3-1 nånting eller vad tror ni...

Sen kan man börja grinda på allvar igen när den sitter. Isländare kan ju inte spela fotboll för 5 öre... har dom ens fotboll som jobb dom är väl typ snickare o rörmokare osv?.

 

Såg även att jag har grindat ihop 153$ i rb o då är inte ens dagens sessioner med räknade...

 

får se hur jag gör. Nu ska du grindas lite HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt på HU. satte mina sista 195$ på Ekranas-Hafnarfjordur, Ekranas -1 mål i handicap. Så dom måste vinna med 2 mål minst alltså.

 

Fick ett förträffligt odds på 4.5 ggr pengarna. När matchen sitter är jag tillbaka starkare än någonsin med 877 dollars ;)... Hörs ikväll efter jag klonkat matchen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort GL detarjag! Väldigt underhållande db. Jag tycker många är ganska negativa som säger att du ska lägga ner pokern, men det kan väll vara den vettiga (tråkiga) vägen att gå. Hoppas du klonkar micromillions men jag kommer förmodligen vinna så du får nöja dig med en andraplats ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir nöjd även som 2.a tro mig :)

 

Ska man busta rullen så ska man busta rullen med stil. Inköpt pizza och energidryck o nu lite avkoppling framför Viaplay. (gratis månad såklart)

 

Även fast matchen kommer sitta så är det ändå spännande fram tills minut 90.

 

Vad ska man kolla på för film då? Dokumänterer är ju alltid roligt.

 

apråpå fattigdom visste ni att 8 av 10 bankrånare går fria... Ganska frestande odds eller vad säger ni? :twisted:

 

Nej men skämtosido, Vi hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då har man tryckt i sig en pizza, chilli nötter och lite chips, like a baaawws!!! Blev en dokumentär om ninjor, den var helt okej.

 

Kan nog inte trolla fram en källa men har för mig att det stod en artikel i nån tidning för typ 2-3 år sen om det. kan ha vart aftonbladet?.

 

Jaha inte länge kvar nu tills matchen drar igång och man kommer tillbaka till fattigdomen fast ändå lite rikare... nåja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYFAN säger jag bara så har dom höjt oddsen på spelbolagen på just den matchen... förrut var det 2.1 att Ekranas skulle vinna nu äre 2.6... 1 måls handicap ger nu mer 5.5 i odds... Allt är så jävla riggat mot mig jämnt...

 

Hade en gång ett fond konto där jag investerade 20 lakan i en thai fond som gick som tåget den droppade snabbt 68% efter jag investerat i den.. när jag sålde den och investerade i ett AB (som sedan gick i KK) så vände thai fonden och steg i värde med 220% eller nått sånt...

 

Så ser mitt liv ut hela tiden... Bara massa bad beats hela tiden vad jag än tar i blir det till kattpiss!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...