Gå till innehåll

Skrattretande skattletande


HokuzzPokuzz

Recommended Posts

Hypeat upp SCOOP i månader nu. Ett par dagar in mår man redan skit och back ett liv eller mer.. Behövlig paus imorgon och så får vi finbesök av en snubbe som nickar EmilOhlsson på stars.

 

Har det outats vem det är än? Alltid undrat... :roll:

Ser alltid honom djupt i alla 200 turbos och är väldigt imponerad av hans 200t spel och 200t strategier. En väldigt skicklig 200t spelare.

 

Aja GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hypeat upp SCOOP i månader nu. Ett par dagar in mår man redan skit och back ett liv eller mer.. Behövlig paus imorgon och så får vi finbesök av en snubbe som nickar EmilOhlsson på stars.

 

Är inte det luriga att han nickar Emilohlsson? Inte lätt att leka Ture Sventon med enbart en stor bokstav att jobba med. Det är ändå mitt favoritnick på stars givetvis. MOMisGAY knapp tvåa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xbox360guy är ju ett favoritnick också!

 

Igår käkade nästan hela ligan på köttresturangen Meet och drack öl. Legender som C.darwin, Simon Löfberg och en snubbe som går under namnet EmilOhlsson på stars (sorry för outning) är på besök i gbg under scoop. Efter några öl så blev de flesta sugna på att gå ut en sväng. Blev bra stök på lounge! Taxxi fick ligga som vanligt och hade en hel del roliga historier att berätta från gårdagen. Man kan döda för taxxis genomgångar från fyllehistorier.. bland de absolut roligaste som finns :D

 

Vaknade upp vid 16 och var orimligt bakis ändå.Hade tänkt att spela 1000r men när man gick in och raila lobbyn så var det 0 chans, bland de tuffaste fältet man någonsin skådat. Fick bli ett myspass idag med dom finaste turrarna. FIck mig en halvseg placering i 2k turbon idag och bustade på plats 32. Vart dock rejält short mot slutet där. Kom även 8a i 25 hyper och 23a i hot 55 samt 16e i 50r party. Sitter och 1tablar 100r big antes 36/59 ligger jag till just i skrivande stund. gl me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade en fin chans att gräva igen scoophålet i 250kn ftp. QQvsQ10s 5? handat för CL. Kom typ 7a i 888 turbon AKsvsA5, turnar fd, blank 5a. Sen aksvs67s i ny stor.

Yli ft bubbla 250kn i flip och ft bubbla s500 i 3x CL flip och va deep i 2nd också:S.

 

 

Har en ny chans att gräva igen hålet med 45 kvar i tidiga scoop high som drar igång om ca 1h. Yli kvar i sena scoop high:).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade en fin chans att gräva igen scoophålet i 250kn ftp. QQvsQ10s 5? handat för CL. Kom typ 7a i 888 turbon AKsvsA5, turnar fd, blank 5a. Sen aksvs67s i ny stor.

Yli ft bubbla 250kn i flip och ft bubbla s500 i 3x CL flip och va deep i 2nd också:S.

 

 

Har en ny chans att gräva igen hålet med 45 kvar i tidiga scoop high som drar igång om ca 1h. Yli kvar i sena scoop high:).

 

Ul Gibbsson, tippar du blir bolagets frälsare denna vecka och tidsfråga innan du tar tillbaka p5tronen ;) Stabilare spelare får man leta långt efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är ok att slänga in en HH fråga här, då det sitter massa MTT kunnande i dagboken.

 

Inte jag som spelade handen men den info jag fått är att kidsen i blindsen gillade att 3b mycket pre och var de klart mest aktiva på bordet.

 

Vad anser ni vara korrekt på turn?

 

LiveTourney Hand #895: Tournament #1, €500+€50 EUR Hold'em No Limit - Level V (400/800)

Table '9 10-max Seat #8 is the button

Seat 1: Player1 (41675 in chips)

Seat 2: Player2 (87025 in chips)

Seat 3: Player3

Seat 4: Player4

Seat 5: HERO (68550 in chips)

Seat 6: Player5

Seat 7: Player6

Seat 8: Player7

Player1: posts the ante 75

Player2: posts the ante 75

Player3: posts the ante 75

Player4: posts the ante 75

IRefuse2Go69: posts the ante 75

Player6: posts the ante 75

Player7: posts the ante 75

Player8: posts the ante 75

Player1: posts small blind 400

Player2: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 9 of Spades8 of Spades

Player3: folds

Player4: folds

HERO: raises 800 to 1600

Player6: folds

Player7: folds

Player8: folds

Player1: Calls 1200

Player2: Calls 800

*** FLOP *** Queen of DiamondsJack of Spades10 of Hearts

Player1: Checks

Player2: Checks

HERO: Bets 3200

Player1: Calls 3200

Player2: Calls 3200

*** TURN *** Queen of DiamondsJack of Spades10 of Hearts7 of Diamonds

Player1: Checks

Player2: Checks

HERO: Bets 8800

Player1: Calls 8800

Player2: Raises 17700 to 26500

HERO: ?

 

Jag vet att information är minst sagt bristfällig, men hoppas ändå lite input om handen kan ges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är ok att slänga in en HH fråga här, då det sitter massa MTT kunnande i dagboken.

 

Inte jag som spelade handen men den info jag fått är att kidsen i blindsen gillade att 3b mycket pre och var de klart mest aktiva på bordet.

 

Vad anser ni vara korrekt på turn?

 

LiveTourney Hand #895: Tournament #1, €500+€50 EUR Hold'em No Limit - Level V (400/800)

Table '9 10-max Seat #8 is the button

Seat 1: Player1 (41675 in chips)

Seat 2: Player2 (87025 in chips)

Seat 3: Player3

Seat 4: Player4

Seat 5: HERO (68550 in chips)

Seat 6: Player5

Seat 7: Player6

Seat 8: Player7

Player1: posts the ante 75

Player2: posts the ante 75

Player3: posts the ante 75

Player4: posts the ante 75

IRefuse2Go69: posts the ante 75

Player6: posts the ante 75

Player7: posts the ante 75

Player8: posts the ante 75

Player1: posts small blind 400

Player2: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 9 of Spades8 of Spades

Player3: folds

Player4: folds

HERO: raises 800 to 1600

Player6: folds

Player7: folds

Player8: folds

Player1: Calls 1200

Player2: Calls 800

*** FLOP *** Queen of DiamondsJack of Spades10 of Hearts

Player1: Checks

Player2: Checks

HERO: Bets 3200

Player1: Calls 3200

Player2: Calls 3200

*** TURN *** Queen of DiamondsJack of Spades10 of Hearts7 of Diamonds

Player1: Checks

Player2: Checks

HERO: Bets 8800

Player1: Calls 8800

Player2: Raises 17700 to 26500

HERO: ?

 

Jag vet att information är minst sagt bristfällig, men hoppas ändå lite input om handen kan ges.

 

Kanske inte är bäste man att svara på detta, men av det jag kan se/anta med den info du skrivit känns det inte som att BB skulle limpa AK så vi stryker den. Det som spontant känns som en möjlig hand är väl ett färgdrag, eller möjligtvis ett set eller tvåpar?

 

På turn hade jag skottat in degen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ,JJ,1010 3bettar de kanske pre? troligen även AK?

 

Har spontant svårt att se annat än tvåpar här, men å andra sidan måste väl FI veta att han har svårt att få värde av något sämre i denna spot när han raisar turn vilket ju talar för nån nötigare hand. Samma hand eller K9 finns väl med i rangen såklart och själv hade jag nog gråtdegat och tänkt att jag skickar 85BB åt helvete

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är ok att slänga in en HH fråga här, då det sitter massa MTT kunnande i dagboken.

 

Inte jag som spelade handen men den info jag fått är att kidsen i blindsen gillade att 3b mycket pre och var de klart mest aktiva på bordet.

 

Vad anser ni vara korrekt på turn?

 

För facit, se 1.05-1.10 :-)

© schumme btw

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...