Gå till innehåll

Dekadens, musik och dålig poker


GruGloG

Recommended Posts

Med TT slår vi typ ingenting men det suger röv att betfolda med :(

 

Y, annars får vi ju typ gå check/syn följt av check/grunkspy på typ alla turns vilket inte heller är jättelajbans?

 

 

Whoo, rekorddag som stakead: FeKhRb8.png

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $170.12 - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 5, AF: 2.1, Hands: 217

Hero (BB): $100.00

UTG: $78.85 - VPIP: 57, PFR: 0, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 14

CO: $95.67 - VPIP: 39, PFR: 13, 3B: 6, AF: 0.9, Hands: 87

BTN: $218.16 - VPIP: 32, PFR: 19, 3B: 8, AF: 3.4, Hands: 139

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K:heart: K:spade:

2 folds, BTN raises to $2.87, 1 fold, Hero raises to $9.11, BTN calls $6.24

 

Flop: ($18.72) 4:club: 3:diamond: T:club: (2 players)

Hero bets $10.00, BTN raises to $29.36, Hero raises to $90.89, BTN calls $61.53

 

Turn: ($200.50) T:heart: (2 players)

 

River: ($200.50) 7:spade: (2 players)

 

Final Pot: $200.50

Hero shows K:heart: K:spade:

Hero wins $195.49

(Rake: $5.01)

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $197.13 - VPIP: 34, PFR: 28, 3B: 14, AF: 2.1, Hands: 1308

BB: $209.00 - VPIP: 29, PFR: 3, 3B: 4, AF: 0.9, Hands: 58

Hero (UTG): $103.06

CO: $261.33 - VPIP: 42, PFR: 2, 3B: 0, AF: 1.1, Hands: 97

BTN: $219.00 - VPIP: 48, PFR: 35, 3B: 13, AF: 9.8, Hands: 273

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 4:club: A:club:

Hero raises to $3, 1 fold, BTN calls $3, 1 fold, BB calls $2

 

Flop: ($9.50) 8:club: 2:club: 6:spade: (3 players)

BB checks, Hero bets $7.12, BTN raises to $30.86, BB folds, Hero raises to $100.06, BTN calls $69.20

 

Turn: ($209.62) 2:heart: (2 players)

 

River: ($209.62) 8:spade: (2 players)

 

Final Pot: $209.62

Hero shows 4:club: A:club:

BTN shows 7:spade: 6:club:

BTN wins $204.39

(Rake: $5.23)

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $526.33 - VPIP: 32, PFR: 23, 3B: 11, AF: 8.5, Hands: 270

BB: $206.85 - VPIP: 39, PFR: 21, 3B: 13, AF: 2.4, Hands: 57

UTG: $201.00 - VPIP: 19, PFR: 12, 3B: 3, AF: 6.0, Hands: 329

CO: $182.50 - VPIP: 18, PFR: 9, 3B: 1, AF: 1.6, Hands: 361

Hero (BTN): $112.78

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with Q:heart: T:heart:

UTG raises to $3, 1 fold, Hero calls $3, 1 fold, BB calls $2

 

Flop: ($9.50) Q:club: T:diamond: K:club: (3 players)

BB bets $7.12, UTG folds, Hero raises to $21.24, BB calls $14.12

 

Turn: ($51.98) 6:spade: (2 players)

BB bets $25.99, Hero raises to $88.54, BB calls $62.55

 

River: ($229.06) 5:spade: (2 players)

 

Final Pot: $229.06

Hero shows Q:heart: T:heart:

Hero wins $223.34

(Rake: $5.72)

 

 

 

 

 

 

Lyckats klonka förstahandskontrakt på en 4a i lund till hösten, blir skönt att komma ifrån bushen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gick bra idag.

 

wjZ4u5R.jpg

 

Rätt stabilt för att vara /1 imo!

 

Ett par dåliga spel, men fick också uppleva lite äkta aidsspring.

 

 

Förmodligen största potten jag spelat på 0.5/1, standard? Sizea större pre verkar rimligt.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2266544

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Player1 (UTG): $304.24 - VPIP: 61, PFR: 30, 3B: 2, AF: 1.2, Hands: 203

Player2 (CO): $31.14 - VPIP: 57, PFR: 7, 3B: 11, AF: 0.8, Hands: 84

Player3 (BTN): $214.08 - VPIP: 28, PFR: 18, 3B: 6, AF: 1.2, Hands: 380

Player4 (SB): $228.49 - VPIP: 30, PFR: 19, 3B: 3, AF: 8.0, Hands: 103

Hero (BB): $289.13

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A :spade: A :club:

Player1 raises to $2, Player2 calls $2, Player3 calls $2, Player4 calls $1.50, Hero raises to $11, Player1 calls $9, Player2 calls $9, Player3 calls $9, Player4 calls $9

 

Flop: ($55.00) 3 :spade: 8 :diamond: 2 :heart:(5 players)

Player4 checks, Hero bets $35.00, Player1 calls $35, Player2 calls $20.14 all in, Player3 folds, Player4 folds

 

Turn: ($145.14) 7 :club:(3 players - 1 is all in)

Hero bets $100.00, Player1 raises to $258.24, Hero calls $143.13 all in

 

Perfekt uppladdning inför mitt oerhört stimulerande nattarbete!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2269529

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $81.17 - VPIP: 21, PFR: 18, 3B: 6, AF: 3.7, Hands: 216

Hero (BTN): $377.10 -

SB: $367.92 - VPIP: 20, PFR: 14, 3B: 4, AF: 3.4, Hands: 2286

BB: $286.81 - VPIP: 33, PFR: 27, 3B: 11, AF: 4.9, Hands: 397

UTG: $112.98 - VPIP: 70, PFR: 33, 3B: 12, AF: 1.0, Hands: 213

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K :spade: Q :spade:

UTG calls $1, 1 fold, Hero raises to $4.50, SB raises to $15.50, 2 folds, Hero calls $11

 

Flop: ($33.00) 7 :diamond: T :spade: Q :diamond:(2 players)

SB bets $24.75, Hero calls $24.75

 

Turn: ($82.50) J :heart:(2 players)

SB bets $41.25, Hero calls $41.25

 

River: ($165.00) J :club:(2 players)

SB bets $123.75, Hero folds

 

 

Några tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2269529

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $81.17 - VPIP: 21, PFR: 18, 3B: 6, AF: 3.7, Hands: 216

Hero (BTN): $377.10 -

SB: $367.92 - VPIP: 20, PFR: 14, 3B: 4, AF: 3.4, Hands: 2286

BB: $286.81 - VPIP: 33, PFR: 27, 3B: 11, AF: 4.9, Hands: 397

UTG: $112.98 - VPIP: 70, PFR: 33, 3B: 12, AF: 1.0, Hands: 213

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K :spade: Q :spade:

UTG calls $1, 1 fold, Hero raises to $4.50, SB raises to $15.50, 2 folds, Hero calls $11

 

Flop: ($33.00) 7 :diamond: T :spade: Q :diamond:(2 players)

SB bets $24.75, Hero calls $24.75

 

Turn: ($82.50) J :heart:(2 players)

SB bets $41.25, Hero calls $41.25

 

River: ($165.00) J :club:(2 players)

SB bets $123.75, Hero folds

 

 

Några tankar?

 

 

Tycker det ser ganska så standard ut. Alla gator spelas bra imo, utan reds dvs. Men han verkar brutalt jävla nitig med tanke på 3bet statsen. Så han har ju bara premium här och alla händer har ju oss slagna verkligen. Vet inte riktigt vad du ens funderar på hur man kan göra annorlunda, är det reggen som jag tror det är så kan det vara att han har gått 3 gator med någon totalt hjärndöd hand och sen visat bluffen med glädje. Om det är därför du visar den så är jag 90% säker vem det är iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att jobba 30 raka nätter är ingen hit direkt, får iaf in hyfsad volym. Tog med mig positivet idag och vevade in i löningsvärdet:

 

NvovN32.png

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 2 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $77.84 - VPIP: 55, PFR: 32, 3B: 26, AF: 2.5, Hands: 65

Hero (BTN/SB): $210.92

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN/SB with 9 :spade: A :heart:

Hero raises to $3, BB raises to $5, Hero calls $2

 

Flop: ($10.00) A :spade: 3 :heart: Q :club:(2 players)

BB bets $10.00, Hero calls $10

 

Turn: ($30.00) 5 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($30.00) 6 :diamond:(2 players)

BB bets $62.84, Hero calls $62.84

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $72.57 - VPIP: 88, PFR: 43, 3B: 31, AF: 1.9, Hands: 40

Hero (BTN): $191.96

SB: $290.33 - VPIP: 20, PFR: 14, 3B: 4, AF: 3.4, Hands: 2286

BB: $233.74 - VPIP: 33, PFR: 27, 3B: 12, AF: 5.2, Hands: 421

UTG: $146.52 - VPIP: 41, PFR: 8, 3B: 6, AF: 3.0, Hands: 75

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J :spade: Q :spade:

UTG calls $1, CO raises to $4.50, Hero calls $4.50, 2 folds, UTG calls $3.50

 

Flop: ($15.00) 3 :diamond: 6 :spade: 2 :spade:(3 players)

UTG checks, CO bets $15.00, Hero raises to $48.75, UTG folds, CO raises to $68.07, Hero calls $19.32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser ganska så standard ut. Alla gator spelas bra imo, utan reds dvs. Men han verkar brutalt jävla nitig med tanke på 3bet statsen. Så han har ju bara premium här och alla händer har ju oss slagna verkligen. Vet inte riktigt vad du ens funderar på hur man kan göra annorlunda, är det reggen som jag tror det är så kan det vara att han har gått 3 gator med någon totalt hjärndöd hand och sen visat bluffen med glädje. Om det är därför du visar den så är jag 90% säker vem det är iaf ;)

 

Ja han 3betar ju så bisarrt nittigt så mår ju egentligen rätt dåligt mot hans betrange både på flop och turn men känns ju uselt att lägga. Fick inte se något vansinnigt den här gången, men du har säkerligen gissat rätt reg (inte direkt många som spelar dessa vackra stats över 2k händer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På grund av min stora brist på sysselsättning under mitt natt-streak som lett till en smått suicidal sinnesstämning (och lite för att Meta ville) så tänkte jag skriva några rader om mitt besök på North Sea Jazz festival för att påminna mig själv om att jag faktiskt gjort något jävligt roligt i sommar också.

 

Disclaimer: Var en resa med väldigt lite dekadens och väldigt mycket musik, om det låter uselt med ett helt gäng recensioner gör ni nog bäst i att hoppa över.

 

North Sea Jazz är alltså världens största jazzfestival och typ som vegas komprimerat till tre dagar för jazz/blues/soul/etc.-älskare. Den håller hus I Rotterdam och jag var där första gången 2011 och nu var det alltså dags igen! Eftersom jag är fattig student och inte har råd med så mycket extravaganser hade jag inte så mycket hopp att kunna åka dit igen förrän jag gått och blivit arbetare, men då farsan skulle dit med en kompis med fru och tyckte det verkade trist att åka själv så undrade han om jag inte ville ha lite stejk till resan i födelsedagspresent och det var jag inte sen att tacka ja till. Kompisparets son är en av mina äldsta vänner och han var inte heller sen med att haka på när jag förtäljde att det var på gång igen, så fem tappra kämpar tog flyget från Kastrup till Schipol på fredagen för att frodas tillsammans med haschrökande jazzhippies från hela världen!

 

Det har sina perks att åka på resa med sin far, vi checkade in på den här kreationen aFoZU3X.jpg

100 meter från centralstationen på fredag förmiddag och begav oss raskt till området.

 

Själva festivalen är inhyst i ett monstruöst stort konventcenter 15 minuters tunnelbana från centrum där de har tryckt in 10 scener (både utomhus och inomhus), et terrassområde med dj/lounge samt mängder av mat och dryckesstånd.

 

scHsVGi.jpg

Tror inte deras entré byggdes med sådan här tillströmning i åtanke.

 

Eftersom det kan bli lite besvärligt när 30k+ människor per dags skall försöka betala med alla möjliga sorters valutor och kort så har de ett system där man köper polletter för 2.5 euro styck som man sedan betalar med överallt (en öl kostar en pollett osv.), givetvis lyckades vi pricka alla automater och försäljningsställen som inte tog kort men efter 45 minuters livstilt så var vi beväpnade med polletter nog för att hålla vårt ölsinne i schack också. Dags för konserter! Skriver upp dem som jag såg tillräckligt mycket av för att minnas något matnyttigt.

 

Fredag

Larry Graham & Graham Central Station: Inledde spektaklet med funkens egen Hugh Hefner, Larry Graham. Han har varit med i typ 200 år och har låtit likadant sedan starten, basbaserad enackordsfunk som låter tungt och fett live. Eftersom alla låtar är likadana så tröttnar man rätt fort men en habil öppningsakt inte desto mindre! 3/5

 

Seasick Steve: Kompisen och hans far är ganska mycket inne på blues så tipsade om den här mannen som spelade på den största scenen. Var tydligen uteliggare eller något innan han hittade sitt kall, lirar bluesrock på hemmabyggda gitarrhybrider ("this here is an empty can of beans which I hammered onto this rotter piece of wood" typ) tillsammans med en ensam trummis. Var väl inte direkt överdrivet entusiastisk men ack vad fel man kan ha! Stenhårt sound och de lyckades skapa ett extremt ös fastän de trots deras ringa antal sammanlagt nog var äldre än hela publiken tillsammans (och jag höjde inte direkt medelåldern på festivalen :P). Verkar också vara en störtskön snubbe som fortfarande lever rock´n roll-drömmen. 4/5

 

 

 

Hiatus Kaiyote: Eftersom de har så bisarrt många akter samtidigt så är det väldigt mycket man inte känner till, efter att ha struttat runt och sett nån låt här och nån låt där så tog jag ett skott och vandrade till en av de mindre scenerna där de enligt programmet hade något tema som jag inte minns men som lät kul. Lyckades pricka ett otroligt bra ungt Australiensiskt band som spelade nån typ av soft fusion, jävligt roliga arr och mycket samspelta. Sångerskan flaxade omkring och såg ut som hon önskade att hon fötts när woodstock fortfarande ägde rum, men sjunga kunde hon iallafall. 4/5

 

 

Santana: Den gamla gitarrhjälten fyllde den största salen till bristningsgränsen (vilket är rätt imponerande med tanke på att den var ENORM), och levererade som vanligt ett kompetent set med vansinnigt bra kompmusiker. Är själv inget jättefan av hans lååååååååååånga gitarrsolon, men han gör sin grej bra får man nog säga. Vi kom rätt sent så stod typ i en av sidoingångarna och om vi hoppade kunde vi nästan se en gitarrhals, kan bidragit till att taggen var rätt låg. 3/5

 

Snarky Puppy: Vi käkade och gick sen runt lite planlöst och hamnade i ett av tälten längst bort på området där de här amerikanska pojkarna (som såg ut som nyutexaminerade svärmorsdrömmar från bibelbältet nästan allihopa) precis hade inlett sitt set. KLONK! Fet fusion med stor sättning, snortight och med exptionella låtar var det en av de fetaste liveupplevelserna jag haft på länge. Deras trummis hade lämnat återbud några timmar innan vilket nog skulle kunna ses som ett problem, men np tänkte keyboardisten som gick in och levererade ett ursinnigt trumlir under hela spelningen. 5/5!

 

 

Begav oss hemåt någonstans efter här och däckade rakt av.

 

Festivalen drog igång runt 17 på dagarna, tiden innan dess spenderade vi mest med att dricka pilsner på olika restauranger och cafén i staden så finns inget spännande att säga om det direkt. Rätt skönt som omväxling att enbart fokusera på musiken (och ölen i plastglas obv) under en festival, särskilt som det är så mycket världsklassakter man helst inte missar på grund av att man ligger däckad i något hörn.

 

Lördag

 

E.S.T Symphony: Dan Berglund och Magnus Öström från Esbjörn Svensson Trio gjorde ett av sina första projekt tillsammans sedan Esbjörn förolyckades (why cruel world, why?) här. En svensk dirigent hade arrat ett par av Esbjörns gamla låtar och tillsammans med Berglund och Öström samt en holländsk ungdomsorkester framförde de dem på ett mycket bra sätt. Öström var klart känslosam när han snackade, E.S.T var på North Sea ett par gånger under Esbjörns levnadstid och spelade samma låtar och detta var första gången han var tillbaka tror jag. Tror att Öström måste vara en av världens mest underskattade trummisar, sånt sjukt driv och det sättet han lirar på finns nog få andra som gör. En mycket väl genomförd konsert, och låtarna är ju lika bra som alltid. Extra plus att min hjälte Jamie Cullum kom in som en av gästartisterna och sjöng avslutningslåten. Jag fick raskt rusa härifrån för att få en bra plats till föregående nämnda Cullums spelning efter sista låten. 4/5

 

Jamie Cullum: Det jag sett fram emot mest på hela festivalen då jag lyssnat på Cullum väldigt länge och tycker han är fenomenal. Skall enligt uppgift vara fruktansvärt energifull live också så mina förväntningar var minst sagt skyhöga. Lyckades få en rätt bra plats långt fram, och sedan följde 1.5 av ren eufori. Blir ju mycket bättre såklart när man hört alla låtar 1000 gånger och älskar dem, men oboy vad pojken kan leverera live. Spelar piano väldigt bra för att vara en outbildad singer/songwriter och hoppar runt som en vilde på scen, spelar trummor på pianot och dansar på flygeln osv. Stilistiskt är det väl ösig jazz/pop som är pianobaserad med lite halvraspig popsång på det. Som sista ordinarie låt spelade de en av mina absoluta favoritlåtar, varpå jag bestämde mig för att konvertera till homosexuell och gifta mig med honom. 9/5

 

 

Brecker Brothers Band Reunion: En av de största jazzmusikerna genom tiderna saxofonisten Michael Brecker gick bort för ett par år sedan, Brecker Brothers var det band han hade tillsammans med sin bror Randy. Här hade de fått med sig Dean Brown på gitarr och monster Dave Weckl på trummor och lirade deras gamla dängor. Blir nog inte mer fusion än såhär och det är väl inte riktigt min melodi, men tycker nog att de lyckas balansera upp det bra och det spårar oftast inte ur alltför mycket. Var ju en lite otacksam uppgift för den stackars saxofonisten att axla Michaels mantel i hans egna låtar men hon skötte det ändå helt okej. Var dessvärre rätt uselt ljud på den här konserten vilket förstörde lite eftersom det redan är rätt stark musik i grunden :P. Tummen upp för Dan Browns gitarrspel, väldigt ovanligt och skojjigt. 3.5/5

 

Efter lite stek i champagnebaren så bokade vi här och samlade kraft inför avslutningen.

 

CjD5rXT.jpg

Plazan där det fanns flest ställen att käka på.

 

 

Söndag

 

Herbie Hancock with Metropole Orchestra: Herbie är en av mina gamla pianohjältar, här skulle han tillsammans med festivalens husorkester (ledd av en av världens bästa arrangörer Vince Mendoza) spela lite moderna jazzarr. Var lite väl stökigt för min smak, men Herbie är ju en jävel på piano så jag njöt ändå. 3/5

 

Avishai Cohen Quartett: Festivalen bästa rena jazzakt i mitt tycke. Cohen själv är en israelisk basist vars låtar är lite E.S.T-inspirerade och inte bara innehåller ett tema och 400 solon. Fantastiska musiker som spelade väldigt snygga och innovativa solon och väldigt samspelt, trummisen var något indiskt underbarn som var typ 19 bast och inte av denna värld. Rätt soft bag, och långa melodiska slingor med mycket rytmiseringar. Me like! Hann dessvärre bara se tre låtar, men skall upplevas igen. 5/5

 

Sen gick jag och såg en stråkkvartett som döpt sig till Zapp4. Förväntade mig Zappa-covers, fick Radiohead. 1/5

 

Sting: Police-frontmannen var den som hade fått äran att avsluta konserten. Med sig hade han ett hyfsat kompband som leddes av världens bästa trummis Vinnie Colaiouta (sjuka jävel).

 

MV1gzlF.jpg

Vi var nästan ensamma

 

De drog av alla hitsen och blandade in lite Police-låtar för att vara på den säkra sidan. En högst värdig avslutning, men Sting blir aldrig så mycket är än just en man som står och spelar sina (förvisso väldigt bra) låtar. 3.5/5

 

 

 

 

Såg såklart väldigt mycket mer än det som återgivits här, och har säkert missat något som var minst lika bra men så är det när de envisas med att samla alla jazzmusiker på hela klotet på samma ställe.

En komplett festivalupplevelse blev det ialfall, och vi har redan bestämt oss för att göra det till en årlig tradition. Det som förvånade mig mycket är att det är en väldigt heterogen besökskrets, på svenska jazzkonserter brukar det mest vara 50+ gubbar i hatt som diggar med en öl i näven tillsammans med ortens lokala jazzlinje. Här är det rätt blandat både i åldrar och kön, man kan nog få till en lite mer dekadent resa om man orkar sig ut på efterfesterna efter festivalen vilket nog bör övervägas till nästa år.

 

Nu dags för att flå lite fisk innan jag vandrar ut på arbete! Väl mött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens skapelse:

 

2ki3YXj.png

 

Spelade en kort session när jag kom hem från jobbet imorse, verkar vara alla möjliga sjövilda krigare som är inne och kämpar på nattpassen :P.

 

Börjat vara inne och veva mycket mer i potter efter lite snack med min backare/coach, har gett bra åverkan på röda linjen den här veckan och det är ett klart festligare sätt att spela poker på. Blir såklart helt fel ibland varpå man ser rätt dum ut när man pumpar tredje kulan rakt in i fiskens nötter.

Idag var även första dagen med 200bb inköp, har lite kvar att fila på där men verkar inte direkt vara någon klasskillnad på regsen oavsett om de spelar 100 eller 200 effektivt.

 

 

Vs en av de mer aggressiva regsen på nivån. Tycker river ser ut som luft eller AKs (borde väl knappast shova med t.ex. KQs utan låta mig hänga mig själv istället). Han får ju knappast värde av någonting dåligt dock, och vetitusan vad jag trycker två gator med som någonsin kan folda här förutom just AA.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

Hero (CO): 206.99 BB

BTN: 207.57 BB (VPIP: 25.73, PFR: 17.94, 3Bet Preflop: 3.75, Hands: 998)

SB: 134.08 BB (VPIP: 57.14, PFR: 11.90, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 44)

BB: 346.38 BB (VPIP: 28.15, PFR: 22.19, 3Bet Preflop: 7.98, Hands: 1,199)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has :Ah::As:

Hero raises to 3 BB, fold, fold, BB raises to 10 BB, Hero raises to 24 BB, BB calls 14 BB

 

Flop : (48.5 BB, 2 players) :5d::9c::Kc:

BB checks, Hero bets 25 BB, BB calls 25 BB

 

Turn : (98.5 BB, 2 players) :2h:

BB checks, Hero bets 40 BB, BB calls 40 BB

 

River : (178.5 BB, 2 players) :Kh:

BB bets 178.5 BB, Hero calls 117.99 BB and is all-in

 

 

Vet inte om jag gillar det här eller inte, vi blockar ju en nia så finns färre combos av typen 89s som vi foldar bort. Dessutom missar alla drag vilket är lite besvärande för min range. Känns dock inte så troligt att han ska gå bluffcatch på den rivern då jag inte borde bluffa den ofta.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

 

SB: 441.11 BB (VPIP: 26.80, PFR: 22.60, 3Bet Preflop: 8.23, Hands: 520)

BB: 139.27 BB (VPIP: 53.33, PFR: 26.67, 3Bet Preflop: 3.08, Hands: 158)

UTG: 197.03 BB (VPIP: 33.33, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 0.73, Hands: 574)

Hero (CO): 200 BB

BTN: 73.42 BB (VPIP: 26.67, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 32)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has :9d::Kd:

fold, Hero raises to 3 BB, fold, SB calls 2.5 BB, fold

 

Flop : (7 BB, 2 players) :7c::8d::Ts:

SB checks, Hero bets 4 BB, SB raises to 11.5 BB, Hero calls 7.5 BB

 

Turn : (30 BB, 2 players) :Td:

SB bets 18 BB, Hero calls 18 BB

 

River : (66 BB, 2 players) :2s:

SB checks, Hero bets 50 BB, fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du förtjänar cred för den rapporten :-)

 

Ty ^^.

 

Inleder Augusti med att totalt mosa sönder golfbanan (inte på ett bra sätt) och en kass session poker. Bjöd på två katastrofalt dåliga spel blandat med lite väldigt omysiga setups.

 

WFQeIDe.jpg

 

Ok linje mot sjövild fisk?

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $334.86 - VPIP: 40, PFR: 25, 3B: 5, AF: 3,1, Hands: 328

Hero (SB):

BB: $108.54 - VPIP: 30, PFR: 17, 3B: 6, AF: 2,5, Hands: 1450

CO: $188.56 - VPIP: 20, PFR: 15, 3B: 9, AF: 4,5, Hands: 461

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with Q :club: A :diamond:

1 fold, BTN raises to $2.87, Hero raises to $9.61, 1 fold, BTN calls $6.74

 

Flop: ($20.22) T :club: A :club: 3 :spade:(2 players)

Hero bets $10.11, BTN calls $10.11

 

Turn: ($40.44) 3 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $30.33, Hero calls $30.33

 

River: ($101.10) 5 :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $75.82, Hero calls $75.82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre spring ikväll:

mXiN2s8.png

 

 

En av de lite underligare regsen var på vevarstigen:

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2273486

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $269.65 - VPIP: 32, PFR: 10, 3B: 3, AF: 2,6, Hands: 188

CO: $197.04 - VPIP: 22, PFR: 8, 3B: 2, AF: 2,6, Hands: 378

Hero (BTN): $211.39 -

SB: $185.26 - VPIP: 24, PFR: 9, 3B: 3, AF: 2,0, Hands: 797

BB: $200.00 - VPIP: 33, PFR: 18, 3B: 5, AF: 3,5, Hands: 768

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A :club: K :club:

UTG calls $1, 1 fold, Hero raises to $4.50, 1 fold, BB calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($10.50) 8 :club: J :club: 5 :club: (2 players)

BB checks, Hero bets $5.25, BB raises to $26.25, Hero calls $21

 

Turn: ($63.00) K :spade: (2 players)

BB bets $63.00, Hero calls $63

 

River: ($189.00) 5 :spade: (2 players)

BB bets $106.25, Hero calls $106.25

 

Final Pot: $401.50

Hero shows A :club: K :club:

BB shows 7 :diamond: K :diamond:

Hero wins $391.47

(Rake: $10.03)

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $265.65 - VPIP: 32, PFR: 10, 3B: 3, AF: 2,6, Hands: 188

BB: $197.04 - VPIP: 22, PFR: 8, 3B: 2, AF: 2,6, Hands: 378

Hero (UTG): $402.86

CO: $184.76 - VPIP: 24, PFR: 9, 3B: 3, AF: 2,0, Hands: 797

BTN: $202.86 - VPIP: 33, PFR: 18, 3B: 5, AF: 3,5, Hands: 768

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Q :spade: Q :heart:

Hero raises to $3.50, 1 fold, BTN calls $3.50, 1 fold, BB calls $2.50

 

Flop: ($11.00) T :club: K :heart: K :spade: (3 players)

BB checks, Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($11.00) K :diamond: (3 players)

BB checks, Hero bets $8.25, BTN raises to $23.50, BB folds, Hero calls $15.25

 

River: ($58.00) 9 :diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $58.00, Hero calls $58

 

Final Pot: $174.00

Hero shows Q :spade: Q :heart:

BTN shows 5 :spade: A :spade:

Hero wins $169.66

(Rake: $4.34)

 

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här i efterhand, kan ju sitta med allt möjligt skräp men linjen kändes typiskt fisknötig.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $243.57 - VPIP: 32, PFR: 30, 3B: 18, AF: 14,0, Hands: 77

BB: $141.11 - VPIP: 51, PFR: 24, 3B: 4, AF: 2,9, Hands: 176

UTG: $72.54 - VPIP: 58, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,4, Hands: 24

Hero (CO): $225.47

BTN: $102.08 - VPIP: 30, PFR: 18, 3B: 6, AF: 2,6, Hands: 1564

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with Q :diamond: Q :spade:

UTG calls $1, Hero raises to $4.50, BTN calls $4.50, 1 fold, BB calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($15.00) A :club: Q :heart: 2 :club: (3 players)

BB checks, Hero bets $8.00, BTN calls $8, BB calls $8

 

Turn: ($39.00) K :heart: (3 players)

BB checks, Hero bets $29.25, BTN folds, BB calls $29.25

 

River: ($97.50) 4 :club: (2 players)

BB bets $99.36, Hero folds

 

Final Pot: $97.50

(Rake: $2.43)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, ångrar att jag inte spelade. I sista handen synar jag så jävla hårt så det finns inte. Han har så jävulskt många tvåpar och andra grisiga cphänder. Kollade itne så noga men antar att hans riverbet är all in? Om inte jammar jag insta.

 

Jag måste säga emot här. Jag tycker det är fisknötigt som fan :D vi måste ha rätt 33% för att det ska vara profitabelt och jag har faaaannn inte ett så bra track record mot fisk i samma situation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga emot här. Jag tycker det är fisknötigt som fan :D vi måste ha rätt 33% för att det ska vara profitabelt och jag har faaaannn inte ett så bra track record mot fisk i samma situation

 

Jojo klart vi kommer få se nöten ibland, håller med om att det är en riktig fisks nötlinje också. Men nu spelar inte fiskarna alla sina händer likadant, de tänker ju inte rationellt heller. Man kan lätt springa i air här med någon form av bustad hålpipa eller vad som helst, något tvåpar som fisken övervärderar jättemycket. Är väl lite synstation, men fiskar bluffdonkar också ofta ibland. I värsta fall får vi en note. Det är ju en del fiskar som dyker upp rätt ofta i klienten så det kan ju helt klart vara värt det. Våran hand är ju inte så himla dålig heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte gorillai ser att färgen landar eller vet om att 99% av svs fiskar gör precis såhär och donkpottar när dom får in den.

 

Väldigt medveten om att färgen landar, GruGlog sa ju att han drog in det i pokerstove. Lite svårt att ta dig seriöst när du är otrevligast i klienten och lirar 16/13/5 typ. Du kan ju backa upp med någon form av vettig fakta, för det du säger nu är bara selektivt minne lol. Hijackar dagboken och slänger in två händer. Spelat 500 händer idag, vill inte ha kritik eller något. Bara ett exempel på hur fiskar spelar. Nu är nog ingen donkshove dock, men ändå. Fiskarna är fortfarande ofta clueless :

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k203.44 (VPIP: 37.11, PFR: 5.66, 3Bet Preflop: 1.82, Hands: 166)

Hero (BB): k189.16

CO: k192.43

BTN: k133.85 (VPIP: 60.00, PFR: 30.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has A:heart: K:diamond:

 

fold, BTN raises to k2.00, fold, Hero raises to k8.00, BTN calls k6.00

 

Flop: (k16.50, 2 players) A:spade: 5:spade: T:spade:

Hero bets k12.37, BTN calls k12.37

 

Turn: (k41.24, 2 players) K:heart:

Hero bets k30.93, BTN raises to k113.48 and is all-in, Hero calls k82.55

 

River: (k268.20, 2 players) 9:spade:

 

Hero shows A:heart: K:diamond: (Two Pair, Aces and Kings) (Pre 66%, Flop 80%, Turn 95%)

BTN shows 6:club: T:diamond: (One Pair, Tens) (Pre 34%, Flop 20%, Turn 5%)

Hero wins k261.50

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k107.22 (VPIP: 80.00, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 15)

SB: k81.97 (VPIP: 27.02, PFR: 6.32, 3Bet Preflop: 1.80, Hands: 297)

Hero (BB): k233.72

UTG: k378.02 (VPIP: 26.90, PFR: 18.44, 3Bet Preflop: 9.72, Hands: 483)

CO: k80.58 (VPIP: 62.50, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 16)

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has Q:club: Q:spade:

 

fold, fold, BTN calls k1.00, fold, Hero raises to k3.50, BTN calls k2.50

 

Flop: (k7.50, 2 players) 3:heart: J:heart: 7:diamond:

Hero bets k5.62, BTN calls k5.62

 

Turn: (k18.74, 2 players) T:diamond:

Hero bets k14.05, BTN raises to k28.10, Hero calls k14.05

 

River: (k74.94, 2 players) 2:heart:

Hero checks, BTN bets k70.00 and is all-in, Hero calls k70.00

 

BTN shows K:diamond: 6:diamond: (High Card, King) (Pre 32%, Flop 19%, Turn 27%)

Hero shows Q:club: Q:spade: (One Pair, Queens) (Pre 68%, Flop 81%, Turn 73%)

Hero wins k209.57

 

Fiskars spel är inte linjärt, med tanke på att de inte har någon form av kunskap så gör de lite allt möjligt i olika situationer beroende på slumpen/känsla mer eller mindre.

 

Utspelade sig en liknande hand i skrivande stund:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k207.66 (VPIP: 40.00, PFR: 30.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)

CO: k72.34 (VPIP: 68.18, PFR: 22.73, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 24)

BTN: k244.95 (VPIP: 19.75, PFR: 17.20, 3Bet Preflop: 15.87, Hands: 162)

SB: k268.29 (VPIP: 45.28, PFR: 3.77, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 55)

Hero (BB): k230.53

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has A:club: T:diamond:

 

UTG raises to k4.00, CO calls k4.00, fold, SB calls k3.50, Hero calls k3.00

 

Flop: (k16.00, 4 players) 8:heart: 3:spade: T:heart:

SB checks, Hero bets k12.00, UTG calls k12.00, CO raises to k68.34 and is all-in, fold, Hero calls k56.34, fold

 

Turn: (k164.68, 2 players) 9:club:

 

River: (k164.68, 2 players) 8:club:

 

CO shows T:club: 7:diamond: (Two Pair, Tens and Eights) (Pre 26%, Flop 15%, Turn 25%)

Hero shows A:club: T:diamond: (Two Pair, Tens and Eights) (Pre 74%, Flop 85%, Turn 75%)

Hero wins k160.57

 

Tycker vi ger fisken för mkt creds om vi foldar ett set här. Ibland har han nuts, men väldigt ofta har han bara någon randomhand/tvåpar.

 

Om vi nu ska folda, vad fan är för synrange här? :lol:

 

Edit : en till hand i skrivande stund, ber om ursäkt för att jag skräpar ner här men vill verkligen att folk ska inse vad som är selektivt minne:

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k185.11 (VPIP: 36.47, PFR: 6.47, 3Bet Preflop: 3.51, Hands: 177)

Hero (CO): k297.36

BTN: k208.89 (VPIP: 30.51, PFR: 21.07, 3Bet Preflop: 6.43, Hands: 857)

SB: k38.75 (VPIP: 50.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 61)

BB: k195.89 (VPIP: 39.64, PFR: 1.80, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 115)

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has 5:diamond: 3:club:

 

UTG calls k1.00, fold, fold, SB calls k0.50, BB raises to k2.00, UTG raises to k7.00, fold, BB calls k5.00

 

Flop: (k15.00, 2 players) A:heart: 3:diamond: J:diamond:

BB bets k11.25, UTG calls k11.25

 

Turn: (k37.50, 2 players) 6:club:

BB bets k37.50, UTG calls k37.50

 

River: (k112.50, 2 players) 4:spade:

BB bets k140.14 and is all-in, UTG calls k129.36 and is all-in

 

UTG shows T:club: A:club: (One Pair, Aces) (Pre 67%, Flop 97%, Turn 100%)

BB shows 5:spade: 9:spade: (High Card, Ace) (Pre 33%, Flop 3%, Turn 0%)

UTG wins k361.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man ska nog akta sig för att ge fisken statiska ranger :P.

 

Härlig lördagssession som slutade -712 efter att ha varit uppe och vänt på en femhunka. Började sedan misshandla hela konceptet poker

(whine inc)

för att därefter åka på två smaskiga utdragningar för sammanlagt 900 bb AI flop mot jättedonks.

Nya tag efter sedvanlig sönderhackning av golfbanan imorgon!

 

 

Vad vill vi hitta på här 240 bb djupt? Mot reg som verkar helt ok. Brädan är ju iaf halvtorr så att 3beta turn känns uselt imo, bättre att låta honom hänga sig med sina sämre händer och bustade hjärterdrag på river (borde väl ändå inte ha några rena värdehänder med den här linjen som vi slår, kanske 86s?). Hur spelar vi river på vilka kort om vi väljer syn?

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $237.44 - VPIP: 36, PFR: 24, 3B: 5, AF: 4,7, Hands: 232

CO: $191.26 - VPIP: 41, PFR: 11, 3B: 0, AF: 2,5, Hands: 147

Hero (BTN): $234.22

SB: $202.26 - VPIP: 32, PFR: 6, 3B: 1, AF: 2,1, Hands: 1656

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 8 :heart: J :club:

1 fold, Hero raises to $2.87, 1 fold, BB calls $1.87

 

Flop: ($6.24) 6 :heart: 3 :club: 8 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $4.68, BB calls $4.68

 

Turn: ($15.60) J :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $11.70, BB raises to $37.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt/varmt?

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

BTN: $225.33 - VPIP: 50, PFR: 6, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 32

Hero (SB): $223.17

BB: $278.99 - VPIP: 17, PFR: 13, 3B: 4, AF: 2,3, Hands: 278

UTG: $117.82 - VPIP: 57, PFR: 6, 3B: 6, AF: 1,1, Hands: 113

CO: $137.09 - VPIP: 22, PFR: 15, 3B: 4, AF: 1,7, Hands: 822

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :spade: A :heart:

UTG raises to $2, 1 fold, BTN calls $2, Hero raises to $9, 1 fold, UTG calls $7, BTN calls $7

 

Flop: ($28.00) 6 :spade: J :club: 7 :club:(3 players)

Hero bets $14.00, UTG calls $14, BTN calls $14

 

Turn: ($70.00) 4 :heart:(3 players)

Hero checks, UTG checks, BTN bets $35.00, Hero calls $35, UTG folds

 

River: ($140.00) 3 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $51.00, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt/varmt?

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

BTN: $225.33 - VPIP: 50, PFR: 6, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 32

Hero (SB): $223.17

BB: $278.99 - VPIP: 17, PFR: 13, 3B: 4, AF: 2,3, Hands: 278

UTG: $117.82 - VPIP: 57, PFR: 6, 3B: 6, AF: 1,1, Hands: 113

CO: $137.09 - VPIP: 22, PFR: 15, 3B: 4, AF: 1,7, Hands: 822

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with J :spade: A :heart:

UTG raises to $2, 1 fold, BTN calls $2, Hero raises to $9, 1 fold, UTG calls $7, BTN calls $7

 

Flop: ($28.00) 6 :spade: J :club: 7 :club:(3 players)

Hero bets $14.00, UTG calls $14, BTN calls $14

 

Turn: ($70.00) 4 :heart:(3 players)

Hero checks, UTG checks, BTN bets $35.00, Hero calls $35, UTG folds

 

River: ($140.00) 3 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $51.00, Hero folds

 

bet turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...