Gå till innehåll

Ove's snålbok [/2+ svs och live slask]


OveSundberg

Recommended Posts

Spelar /2-/5kr med lite utflykter på /10 ibland när rulle finns, för tillfället får det dock bli /2 ett tag. 200bb spel är det som gäller till 90%.

 

Har fått lite lösare och aggressivare stats för varje månad som gått och min winrate har gått från ruggigt stabil till rätt oförutsägbar :-D

Det har gått lite kallt på senaste men inte spelat så mycket och det är mest riggnivån /5 som jävlats med mig.

 

 

Övrigt:

Tränar semi-mkt och till skillnad från de flesta här inne så kan mina måltider ofta bestå av tonfisk+ris direkt ut kastrullen :roll:

Har sommarlov just nu men tiden försvinner lätt till annat kul än poker men ska få in lite timmar emellan.

 

Vet inte exakt vad som kommer hamna här men ett bollplank är alltid bra tror ja så lets go!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yeay då kommer de bli 6bet lvling på borden framöver!

 

Absolut!

 

glgl

 

Ty :)

 

Kör hårt!

 

I will!

 

Blev inte många nävar idag och gick inge vidare, men det ligger en rush o väntar bakom hörnet nånstans vet jag :-P

 

Kul att han klickar i timebanken innan han synar..

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 3 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BTN): $458.64 (229.3 bb)

SB: $355.67 (177.8 bb)

BB: $365.10 (182.6 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with K:club: T:club:

Hero raises to $5.75, SB calls $4.75, BB calls $3.75

 

Flop: ($17.25) 4:club: A:club: 5:club: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $12.93, SB calls $12.93, BB folds

 

Turn: ($43.11) 2:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $32.33, SB calls $32.33

 

River: ($107.77) K:spade: (2 players)

SB bets $53.88, Hero raises to $407.63 and is all-in, SB calls $250.78 and is all-in

 

Spoiler!
Results: $717.09 pot ($15.00 rake)

Final Board: 4:club: A:club: 5:club: 2:spade: K:spade:

Hero showed K:club: T:club: and won $0.00 (-$355.67 net)

SB showed 2:club: 3:club: and won $702.09 ($346.42 net)

[/hand_history][/converted_hand]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blev att ja fick sitta på 20/20 ett par timmar då det var sån jävla kö, men gick senare över till 10/10. Allt som allt så gick det rätt bra, gjorde ett par dumma moves mot en riktig skogstomte och torskade en 2,5k under ett par händer men jobbade mig stadigt tillbaks och slutade på den gröna sidan.

 

Blir nog ett besök imorrn och kanske ons/tor oxå ifall det går okej. :-)

 

+1675 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen start på 20/20 i några timmar, fick ett trevligt bord med hyffsad action och lyckades hitta +3k innan jag fick plats på 10/10.

 

Väl där gick det lite sämre till en början men ack den som ger sig, förlorade ett par setups tex K7 mot K8 på K87 men kämpade på och tog generellt väldigt bra beslut och spewade för mig minimalt, hittade ca 2,5k där så dagsresultatet blev riktigt fint!

 

+5530 kr :mrgreen:

 

Får se om det blir live eller online imorrn, kanske vill jag spela freezout turren men måste regga den väldigt snart i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev att ja fick sitta på 20/20 ett par timmar då det var sån jävla kö, men gick senare över till 10/10. Allt som allt så gick det rätt bra, gjorde ett par dumma moves mot en riktig skogstomte och torskade en 2,5k under ett par händer men jobbade mig stadigt tillbaks och slutade på den gröna sidan.

 

Blir nog ett besök imorrn och kanske ons/tor oxå ifall det går okej. :-)

 

+1675 kr

 

Återigen start på 20/20 i några timmar, fick ett trevligt bord med hyffsad action och lyckades hitta +3k innan jag fick plats på 10/10.

 

Väl där gick det lite sämre till en början men ack den som ger sig, förlorade ett par setups tex K7 mot K8 på K87 men kämpade på och tog generellt väldigt bra beslut och spewade för mig minimalt, hittade ca 2,5k där så dagsresultatet blev riktigt fint!

 

+5530 kr :mrgreen:

 

Får se om det blir live eller online imorrn, kanske vill jag spela freezout turren men måste regga den väldigt snart i så fall.

Fortsätt på 10-10. Med din tur vill jag inte ha dig på 20-20 ;-)

Ringer du inte och ställer dig i kö före du åker in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det att grinda hemma, blandade allting i princip och hittade minplus på 350kr.

 

Finalbordsbubblade en turre med 1a pris 3k$ när ja fick in det som 80% favorit så va lite synd, men kommer fler chanser! ;-)

 

Funderar btw på att gå över till plo, men det tål att tänkas på då jag troligen inte är så bra... får väl skaffa plo manager till o börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det att grinda hemma, blandade allting i princip och hittade minplus på 350kr.

 

Finalbordsbubblade en turre med 1a pris 3k$ när ja fick in det som 80% favorit så va lite synd, men kommer fler chanser! ;-)

 

Funderar btw på att gå över till plo, men det tål att tänkas på då jag troligen inte är så bra... får väl skaffa plo manager till o börja med.

 

Kan du låna Plo-manager av någon granne? Har hört att du är grym på att låna saker av grannen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hetsig dag med lite spel, men hann med att shoppa lite nya kläder och skor i alla fall samt fixade en tillfällig telefon då iphonen fått fnatt :-P

 

Omaha manager + Notecaddy är även inköpt så nu ere dags att bli bra!

Blev blandat spel under kvällen och vart väl be på plo men inte många händer.

 

+377 kr

 

Mot dagens donk

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $57.51 (28.8 bb)

Hero (BB): $419.46 (209.7 bb)

MP: $200 (100 bb)

CO: $253.21 (126.6 bb)

BTN: $368.09 (184 bb)

 

Preflop: Hero is BB with K:spade: K:heart:

MP posts BB OOP, MP raises to $4, CO calls $4, BTN folds, SB calls $3, Hero raises to $20, MP calls $16, CO calls $16, SB calls $16

 

Flop: ($80) J:heart: A:heart: K:club: (4 players)

SB checks, Hero checks, MP bets $40, CO calls $40, SB folds, Hero calls $40

 

Turn: ($200) 8:heart: (3 players)

Hero checks, MP checks, CO bets $65, Hero calls $65, MP calls $65

 

River: ($395) 3:spade: (3 players)

Hero checks, MP checks, CO bets $128.21 and is all-in, Hero calls $128.21, MP folds

 

Spoiler!
Results: $651.42 pot ($15.00 rake)

Final Board: J:heart: A:heart: K:club: 8:heart: 3:spade:

Hero showed K:spade: K:heart: and won $636.42 ($383.21 net)

MP mucked and lost (-$125 net)

CO showed J:diamond: A:spade: and lost (-$253.21 net)

[/hand_history][/converted_hand]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betar väldigt gärna den floppen!

 

Hehe ja det är ju superstd obv, men fi hade hängt sig varje gång jag gett han lite rep därför denna linje. Nu vart det dock inte han som bettade ut men ;-)

 

Blir nog inget spel ikväll då det vankas kalas istället, och om 2 dagar bär det av utomlands i 3v!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite rosé vin och spel på tåget slår aldrig fel! :roll:

 

Tyckte jag hittade ett par schyssta skor btw, inte köpt typiska sneakers på flera år men tyckte dessa hade lite finess och med allting utom yttersulan i skinn var de riktigt mysiga :-)

 

http://www.putfeetfirst.com/se/nilsonshoes/Man/Sneakers/JIM_RICKEY%252C_CARVE_LO/p/278418

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunglig frukost, WP Ove, WP!

 

Frukosten gör hela dagen imo! :-D

 

Nu checkar jag ut från pokern och välkomnar 16 dagars fylla och aktiviteter i värmen med gänget :ola:

 

Lyckades förövrigt få datorcrash igår på min halvår gamla dator och blev av med alla pokerhänder osv... men orkar inte bry mig atm, bokar iaf månaden ca 12k+ med väldigt få dagars spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...