avalancher Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Ok, kan nån förklara vad raked hands egentligen betyder? Tyckte mig läsa här nånstans det räcke att sitta vid ett bord, få BB och SB, och varje hand räknas som raked? Undrar för Empire Pokers $500-frilulle varje dag krävar 50 raked hands inom 24 timmar innan. Så för att se ikväll (brukar köra nattens frirulle) hur många jag hade och hur mycket jag behövde spela för att uppnå kraven, blev jag överraskad av bara 3 raked hands. Hade bara spelat tio minuter tidigare idag (blev avbruten), 2st BB och 2st SB, båda BB checkade, sen kastade. En SB spelad, tidigt kastad. I övrigt en hand spelad till slut, vinnande. Hur kan det bara bli 3? Hur räknar man?? Linda Citera
devalanteriel Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Vet inte Empires krav exakt, men rimligtvis: om en hand ska räknas som raked måste en rake plockas ur potten. Ofta kräver också siterna att man själv ska ha stoppat pengar i den. 50 händer som det tagits rake på och man själv deltagit mao. Någon annan vet säkert bättre hur Empire räknar. Citera
swedmag Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 På Multi räcker det med att blivit "dealt in" när en pott blir rake:ad iaf. Alltså om även man foldar. Eftersom Empire och Multi båda tillhör party-nätverket antar jag att det är liknande på båda. I annat fall, alltså om man måste ha lagt pengar i potten, är 50 rake:ade händer på 24 timmar _jävligt_ drygt... Det innebär säkert 300 dealade händer på FL 0,5/1. Grejen är också att kanske 2/3 av potterna på 0,5/1 faktiskt blir rake:ade. Färre om det är riktigt tajt. Citera
bzkt Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Tror alla sidor i partynätet räknar som att får du kort och poten rakas så får du en raked hand. För att poten ska rakas måste den vara över $5. Citera
larrzz Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Är över 5$ ett faktum även på nordicbet.com?? Kan man säga att det gäller över lag?? Citera
Recommended Posts