Gå till innehåll

Träning och en jävla massa rungood


freddyponken

Recommended Posts

Handlar inte bara om vad han ska visa upp utan även vad han tror att du har. Men spontant så känns ju AxKh, AxQh som mycket möjliga bluffnävar.

Agree, men i ärlighetens namn ser man närapå aldrig folk som mergar sina ranger på den här nivån. Samtidigt behöver jag inte hitta många combos för att komma upp i dom där 33% även om jag ger honom rätt generöst med KsXs här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Några gymrävar som hänger här? Har börjat träna rätt mycket efter långt uppehåll och har varit igång i 3-4 månader med varierande intensitet. På senare tid har två problem dykt upp;

 

1. Ont i axlarna efter olika axel/bröstövningar, exempelvis power clean+push press. Om jag står i en dörröppning och pressar händerna utåt i 10sek och slappnar av direkt så gör det riktigt ont utanpå axelkulan, tror det är muskelfästet. Slappnar jag av långsamt så gör det mycket mindre ont. Vad gör man åt detta?

 

2. Vääääldigt trött i vänstersida lägre rygg efter marklyft. Blir stum redan efter uppvärmning ibland, och får ge upp redan efter första setet. Gör inte ont men frustrerande eftersom det begränsar träningen. Vet inte om det kanske har med buktrycket o göra, för jag har inte upplevt det tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några gymrävar som hänger här? Har börjat träna rätt mycket efter långt uppehåll och har varit igång i 3-4 månader med varierande intensitet. På senare tid har två problem dykt upp;

 

1. Ont i axlarna efter olika axel/bröstövningar, exempelvis power clean+push press. Om jag står i en dörröppning och pressar händerna utåt i 10sek och slappnar av direkt så gör det riktigt ont utanpå axelkulan, tror det är muskelfästet. Slappnar jag av långsamt så gör det mycket mindre ont. Vad gör man åt detta?

 

2. Vääääldigt trött i vänstersida lägre rygg efter marklyft. Blir stum redan efter uppvärmning ibland, och får ge upp redan efter första setet. Gör inte ont men frustrerande eftersom det begränsar träningen. Vet inte om det kanske har med buktrycket o göra, för jag har inte upplevt det tidigare.

 

1. Oftast får man problem med rotatorcuffen i axeln, finns väl 2 saker att göra. Göra denna övning ( http://www.youtube.com/watch?v=gusFEX5xfz0 ) som uppvärmning innan varje bröst/axel pass och stretcha bröstet ordentligt efteråt.

 

2. Har du händerna åt olika håll när du gör marklyft? Det kan ju snebelastning så undvik i så fall det så gått det går och annars variara vilken hand som är utåt/innåt. Annars så vet jag ej vad det kan vara.

 

Mvh Ove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. gummiband som du håller i Kennet Andersson position, fram med bröst o bak med axlar, försök att "pressa ner"/slappna av i axlarna, sen göru små korta snabba drag utåt, och samma sak bakom ryggen(Kennet Andersson bakom blir svårt men hoppas du hajjar :)), inte hittat nå bra visex på nätet

 

träna mkt rygg e nog också bra(strikta grejjer med relativt lätta vikter), vanligt med framåtroterande axlar

 

nu kan d ju va nå helt annat du behöver så kan va ide att gå till en sjukgymnast, gärna någon som inriktar sig på idrottsskador imo

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Oftast får man problem med rotatorcuffen i axeln, finns väl 2 saker att göra. Göra denna övning ( http://www.youtube.com/watch?v=gusFEX5xfz0 ) som uppvärmning innan varje bröst/axel pass och stretcha bröstet ordentligt efteråt.

 

2. Har du händerna åt olika håll när du gör marklyft? Det kan ju snebelastning så undvik i så fall det så gått det går och annars variara vilken hand som är utåt/innåt. Annars så vet jag ej vad det kan vara.

 

Mvh Ove

 

1. gummiband som du håller i Kennet Andersson position, fram med bröst o bak med axlar, försök att "pressa ner"/slappna av i axlarna, sen göru små korta snabba drag utåt, och samma sak bakom ryggen(Kennet Andersson bakom blir svårt men hoppas du hajjar :)), inte hittat nå bra visex på nätet

 

träna mkt rygg e nog också bra(strikta grejjer med relativt lätta vikter), vanligt med framåtroterande axlar

 

nu kan d ju va nå helt annat du behöver så kan va ide att gå till en sjukgymnast, gärna någon som inriktar sig på idrottsskador imo

 

mvh

 

Stort tack snål-ove o hjulet! Får jobba vidare o se om det hjälper.

 

reqar fortfarande bra houselistor, ingen som sitter på nån godbit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reqar fortfarande bra houselistor, ingen som sitter på nån godbit?

 

Har vi samma definition av house så har jag en lista som kanske kan vara värd att checkas in:

 

Vad jag förstått är "riktig" house något ganska så annorlunda, eller om det bara finns massa olika stilar inom house. Jag vet inte, är inte så kunnig i ämnet. :P Men skadar ju inte att länka iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några gymrävar som hänger här? Har börjat träna rätt mycket efter långt uppehåll och har varit igång i 3-4 månader med varierande intensitet. På senare tid har två problem dykt upp;

 

1. Ont i axlarna efter olika axel/bröstövningar, exempelvis power clean+push press. Om jag står i en dörröppning och pressar händerna utåt i 10sek och slappnar av direkt så gör det riktigt ont utanpå axelkulan, tror det är muskelfästet. Slappnar jag av långsamt så gör det mycket mindre ont. Vad gör man åt detta?

 

2. Vääääldigt trött i vänstersida lägre rygg efter marklyft. Blir stum redan efter uppvärmning ibland, och får ge upp redan efter första setet. Gör inte ont men frustrerande eftersom det begränsar träningen. Vet inte om det kanske har med buktrycket o göra, för jag har inte upplevt det tidigare.

 

Tänk på att dra bak axlarna och lyft upp bröstet i alla övningar där du använder brösten. Det kan ofta vara så att man lägger för mycket av vikten på axlarna och då blir rotorcuffen inte glad! Man ska vara väldigt väldigt försiktig med axeln, den läks aldrig riktigt ordentligt när man väl skadat den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är rätt mixat!

Bäst är obv om man början från "senast tillagda" och går neråt!

 

Men skadar ju inte att länka iaf!

 

Blandat EDM

Precis sånt jag var ute efter, stort tack!

 

Ny fråga som känns passande för detta forum. Sitter o läser in för en omtenta i statistik (ute i lagom tid som vanligt, tentar på tisdag) och har en exempeluppgift jag tänkte fråga lite om.

 

"En forskare har testat en grupp på 14 pokerspelare och funnit en genomsnittlig IQ på 113. Totalpopulationen har ett genomsnitt på 100 och standardavvikelse på 15. Skiljer sig pokerspelarna signifikant från totalpopulationen?"

 

Här vill jag bara köra ett enkelt z-test och slå 113-100/SD=15, men det känns för enkelt?

 

Eller måste man räkna ut SD för just dessa 14 genom att ta 15/sqrt(14) och sedan använda det värdet istället?

 

 

Bonusfrågor, när ska man använda t-test och när z-test?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow, precis klar efter ett riktigt steam-tilt-pass. Började vinna upp fint med några halvdåliga spel och lite fint spring+några AI preflop. Sedan går det plötsligt tvärt utför, får in AK pre vs st6nes JJ 200bb och torskar såklart, (den grabben hittar händer, defendar bredast på siten men lyckas ändå alltid hålla stål) på andra bordet skeppar jag turn med KQss på J933ss-bräda efter syn flop i 3betat, syn av AJ och där ryker ännu 200bb.

 

Fortsätter massakern med ett par dåliga spel och steamar nu REJÄLT, sitter IP på en deep snubbe som öppnar 50% och foldar 0% mot 3bet. Matar på som bara den men lyckas aldrig hitta en flop och skickar iväg säkert 200bb till där. Är nere och vänder på -1k bb innan jag lyckas lugna ner mig och gnetar tillbaka till BE för att återigen tappa 700sek, inser att tåget har gått och kliver för dagen. Var längesen jag steamade så jävla illa och måste fan se till att det inte händer igen för det dödar winrate nåt så förbannat.

 

 

Behöver fortfarande hjälp med statistiken om nån kan det!

 

Ett bluff, vad tycks? optimistiskt att han ska vika nåt river?

 

 

***** Hand History for Game 1990687391 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, August 16, 09:55:00 ET 2013

Table Diana Turbo 9 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Velosh ( $550.83 USD )

Seat 2: roflcopter ( $992.50 USD )

Seat 3: Gozzy ( $1934.34 USD )

Seat 4: Timoni ( $1025.46 USD )

Seat 5: Disturbed? ( $500.00 USD )

Timoni posts small blind [$2.50 USD].

Disturbed? posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to roflcopter [ Ks Ts ]

Velosh folds

roflcopter raises [$20.00 USD]

Gozzy folds

Timoni raises [$62.50 USD]

Disturbed? folds

roflcopter calls [$45.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9c, 5d, Js ]

Timoni bets [$80.00 USD]

roflcopter calls [$80.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Jd ]

Timoni checks

roflcopter bets [$205.00 USD]

Timoni calls [$205.00 USD]

** Dealing River ** [ 5s ]

Timoni checks

roflcopter bets [$642.50 USD]

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upphör helt med tung bröst- och axelträning tills de akuta problemen upphört. Träna rörlighet i axlar. Tränar du rotatorcuffarna övht? Om inte, börja med detta. Rannsaka ditt utförande i pressövningar, gärna genom utomstående.

Yes, tror min teknik är ganska fin då jag länge tränat med utförande före vikt, men går säkert o slipa på. Har börjat köra uppvärmningen ove länkade, lite liggande på bänk med lyft och så, ska försöka hitta nån som jag tycker tar bra.

 

 

dagens hand!

 

***** Hand History for Game 1991094910 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, August 17, 09:35:13 ET 2013

Table Diana 10 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: baros ( $1360.06 USD )

Seat 2: G.Gekko1 ( $1000.00 USD )

Seat 3: £ J £ ( $4547.43 USD )

Seat 4: roflcopter ( $2274.85 USD )

Seat 5: löva45 ( $1554.49 USD )

roflcopter posts small blind [$2.50 USD].

löva45 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to roflcopter [ Qd Qs ]

baros folds

G.Gekko1 folds

£ J £ folds

roflcopter calls [$2.50 USD]

löva45 raises [$10.00 USD]

roflcopter raises [$83.00 USD]

löva45 raises [$146.00 USD]

roflcopter raises [$397.00 USD]

löva45 calls [$324.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4c, Kc, 7s ]

roflcopter checks

löva45 bets [$1069.49 USD]

roflcopter calls [$1069.49 USD]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ 7d ]

roflcopter shows [Qd, Qs ]

löva45 shows [9c, Td ]

roflcopter wins $3093.98 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, tror min teknik är ganska fin då jag länge tränat med utförande före vikt, men går säkert o slipa på. Har börjat köra uppvärmningen ove länkade, lite liggande på bänk med lyft och så, ska försöka hitta nån som jag tycker tar bra.

 

 

dagens hand!

 

***** Hand History for Game 1991094910 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, August 17, 09:35:13 ET 2013

Table Diana 10 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: baros ( $1360.06 USD )

Seat 2: G.Gekko1 ( $1000.00 USD )

Seat 3: £ J £ ( $4547.43 USD )

Seat 4: roflcopter ( $2274.85 USD )

Seat 5: löva45 ( $1554.49 USD )

roflcopter posts small blind [$2.50 USD].

löva45 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to roflcopter [ Qd Qs ]

baros folds

G.Gekko1 folds

£ J £ folds

roflcopter calls [$2.50 USD]

löva45 raises [$10.00 USD]

roflcopter raises [$83.00 USD]

löva45 raises [$146.00 USD]

roflcopter raises [$397.00 USD]

löva45 calls [$324.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4c, Kc, 7s ]

roflcopter checks

löva45 bets [$1069.49 USD]

roflcopter calls [$1069.49 USD]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ 7d ]

roflcopter shows [Qd, Qs ]

löva45 shows [9c, Td ]

roflcopter wins $3093.98 USD from main pot

 

haha sjuk hand :D

 

btw, hade du nån read när du limpade sb? är det nåt du gör ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha sjuk hand :D

 

btw, hade du nån read när du limpade sb? är det nåt du gör ofta?

Limpar väl kanske 1% sb på sin höjd, var såklart mot en snubbe jag hade rätt bra koll på :-) såg han minraisa K34ss-bräda mot mig tidigare i 4betat för 140+cbet 330 till 660 för att folda för 350 till så det är en kille som gillar veven. Denna gång låg man på rätt sida vilket alltid är tacksamt såklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags att summera challengen!

 

Augusti har flytit på mycket fint med bara ett fåtal backdagar. Riktigt skönt att det lossnade efter en period med mycket dåligt spel och tråkigt spring. Fått in 73h för augusti vilket innebär totalt runt 160-165h för perioden. Nådde inte riktigt fram till uppsatt tim-mål men får vara nöjd ändå tycker jag, mycket bra spelmotivation i augusti.

 

Övergår vi till det monetära så redde det ut sig hyffsat tillslut, svs säger +33k för augusti men när jag räknar efter för hela perioden (från 20e juni) så får jag ett resultat på +20,5k och jag kan inte minnas att jag var 13k i hålet så det är lite underligt, då svs-räknaren faktiskt brukar stämma väldigt bra.

 

Slår vi ut 20,5k/165h får vi den måttligt upphetsande siffran 125kr/h. Inget att skriva hem om men mtp starten så är jag mycket nöjd!

 

Nu jobbar jag på mot /10 och /20, blir ett par dagar ledigt nu sen köttar jag dyga veckan på /10 innan skolan börjar så får vi se hur det går! Kommer även klämma in malmö open sidoevent med ett gött gäng, ska bli riktigt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det igår?

Bustade tyvärr plats 20-ish, jävligt gött o slippa åka tillbaka idag med grus iallafall :). Hade väl 17-18k på 1200/2400 med 200 ante och skickade in T8ss från CO, är inget vidare på turrar men tror det var rätt och fick syn av TT från BB.

 

Hade väl som mest 55k, fick in det med KK vs 66 för 22k nåt och fick se 6a redan på flopp, grinda upp lite potter för att sen få AQss vs 99 för 25k som jag missade och så var man shortstackad.

 

Är ändå väldigt nöjd med spelet så det kändes faktiskt riktigt bra. Hade jävligt trevligt/bra bord med många sköna spelare på och strukturen var fin så den här turren kan jag bara reka.

 

Nu blir det onlinegrind ett tag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...