Gå till innehåll

Poker-MMA


partygranen

Recommended Posts

87s tycker jag ser ut som en tunn bluff. Har du en 6a så tar du dig inte till river med den 6an? Har du stegen skulle du agerat raise på tidigare gata. Samma med ett set? Det är ju typ 86 som möjligtvis kan spelas såhär, annars vet jag inte. Jag tycker det ser tunnt ut.

 

Han kan även ha en del missade stegdrag/färgdrag här tror jag, typ J9 osv. Jag skulle förmodligen callat eller foldat, det känns inte som att det är många bättre händer som vi raisar bort. Så kontentan är väl att vi har helt OK SD-value?

 

JJ känns också lite tunt. Sätter honom på en dam direkt mtp. action. Eller total luft. Vet inte riktigt vad vi reppar vid raise river? Alla Ax bettas turn, och några skumma kombinationer med en 3a har vi inte här så ofta. Missade färgdrag har vi i vår range också iofs.

 

Han har kanske nån skön Axs som han checkar turn. Hans bet river luktar tuuuunt värde, kanske ett Q/A? Eller billig bluff. Hmm.. kanske gillar det. Men svårt att få vår story att se starkare ut än hans?

 

Mina 2 cent, sen får någon bättre flika in ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 263
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Resultat live CC september:

 

Resultat speldag 1: +5300 kr. (6/9)

Resultat speldag 2: -6000 kr. (15/9)

Resultat speldag 3: +1225 kr. (24/9)

Resultat speldag 4: -2145 kr. (25/9)

Resultat speldag 5: +5015 kr. (26/9)

Resultat speldag 6: +7825 kr. (29/9)

Resultat speldag 7: +1795 kr. (30/9)

 

Inspelat totalt: 13015 kr. (1859kr/speldag)

 

 

 

Resultat online:

+12k - 37844hands

 

Missnöjd över online resultat började riktigt bra och var ATH efter 18k hands men speltorsk som man är ska man alltid upp och lira högre då det går dåligt^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1okt - +1855kr

2okt - -6000kr

 

 

 

Var plus 300kr till sista handen idag :S

 

Jag får ATo UTG det är 5handat, SB är hur packad som helst har spelat varje hand och varit helt tokig. Han och BB som också är helt sjuk aggro-fisk har kommit överens om att dem ska gå all-in utan att kolla på korten och båda dem två täcker mig dem har väll ungefär mellan 7-8k i stackarna var.

 

Jag limpar då i alla fall ATo UTG , CO och BTN är shorta båda och dem foldar. SB pushar all-in in the dark som han sa och BB synar all-in in the dark. Jag synar.

 

Vi visar korten och SB har T8o och BB A5o

 

brädan runner ut: 5Q98x

 

Den påverkade mannen tar hem 20k potten drygt. Han kunde knappt gå från bordet efter det var avsultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1okt - +1855kr

2okt - -6000kr

 

 

 

Var plus 300kr till sista handen idag :S

 

Jag får ATo UTG det är 5handat, SB är hur packad som helst har spelat varje hand och varit helt tokig. Han och BB som också är helt sjuk aggro-fisk har kommit överens om att dem ska gå all-in utan att kolla på korten och båda dem två täcker mig dem har väll ungefär mellan 7-8k i stackarna var.

 

Jag limpar då i alla fall ATo UTG , CO och BTN är shorta båda och dem foldar. SB pushar all-in in the dark som han sa och BB synar all-in in the dark. Jag synar.

 

Vi visar korten och SB har T8o och BB A5o

 

brädan runner ut: 5Q98x

 

Den påverkade mannen tar hem 20k potten drygt. Han kunde knappt gå från bordet efter det var avsultat

 

Så jävla sjukt! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Resultat för oktober:

 

Resultat speldag 1: +1855kr (1/10)

Resultat speldag 2: -6000kr (2/10)

Resultat speldag 3: -1015kr (3/10)

Resultat speldag 4: -675kr(4/10)

Resultat speldag 5: +5460kr (5/10)

Resultat speldag 6: +1125kr (6/10)

Resultat speldag 7: +3100kr (8/10)

Resultat speldag 8: +12590kr (9/10)

Resultat speldag 9: -1700kr (10/10)

Resultat speldag 10: +3500kr (11/10)

Resultat speldag 11: +5200kr (12/10)

Resultat speldag 12: +3910kr (13/10)

Resultat speldag 13: -2580kr (14/10)

Resultat speldag 14: +6000kr (15/10)

Resultat speldag 15: +940kr (17/10)

Resultat speldag 16: +3340kr (18/10)

 

Inspelat totalt live: 35050kr (2190kr/speldag)

 

 

Inspelat online: 1089kr

 

 

mvh, Resultatdagboken :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick sgl?

mvh

guarddragarn

 

Gick tyvärr inget vidare, blev totalt 4 matcher och klappade på den sista då han fick in armbar från botten resten blev NC. Var det stående-gamet som jag var helt off på då man är van på träning att alltid börja sittande. Halva tiden var det mest clinchjobb tills någon till slut lyckades få en nedtagning.

 

Lyckades även skada mig i sista matchen då jag verkligen inte gillar att förlora så drog ut med klappningen på tok för länge var ju inget genidrag direkt,hade ont i armen säkert 2veckor framåt och har nästan bara tränat stående sen dess. Den är dock 100% nu så ska börja köra igång grapplingen igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades även skada mig i sista matchen då jag verkligen inte gillar att förlora så drog ut med klappningen på tok för länge var ju inget genidrag direkt,hade ont i armen säkert 2veckor framåt och har nästan bara tränat stående sen dess. Den är dock 100% nu så ska börja köra igång grapplingen igen =)

 

Manligt! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick tyvärr inget vidare, blev totalt 4 matcher och klappade på den sista då han fick in armbar från botten resten blev NC. Var det stående-gamet som jag var helt off på då man är van på träning att alltid börja sittande. Halva tiden var det mest clinchjobb tills någon till slut lyckades få en nedtagning.

 

Lyckades även skada mig i sista matchen då jag verkligen inte gillar att förlora så drog ut med klappningen på tok för länge var ju inget genidrag direkt,hade ont i armen säkert 2veckor framåt och har nästan bara tränat stående sen dess. Den är dock 100% nu så ska börja köra igång grapplingen igen =)

 

Ah jäkligt trist med skador! Har för mig att domarna får gå in och bryta i nybörjarklassen om de tycker att ett lås i princip sitter, det är så lätt att tävlingsinstinkterna går före förståndet i stridens hetta. En polare körde bronsmatch på alive i våras och vägrade klappa på ett tajt benlås när det bara var 10 sekunder kvar för att han ledde med poäng. Han var tillbaks idag 8 månader senare och var inte i närheten av att köra på max. Men han fick medaljen iaf :)

 

Synd, första tävlingen är jäkligt mkt nerver också, adrenalinpåslaget gör inte saken lättare. Omöjligt att replikera i sparring. Det blir jäkligt mycket clinch i sw rätt allmänt och speciellt om folk är dåliga på att hitta ingångar för nedtagningar, kan bli rätt trist. Jag kör bara löjligt mkt armdrags stående, gärna armdrag sen single leg på benet som är på samma sida som armen man drar. Reflexen på armdrag är ju att man postar benet i marken vilket gör det svårsprawlat. Wall of rant, bara kriga på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah jäkligt trist med skador! Har för mig att domarna får gå in och bryta i nybörjarklassen om de tycker att ett lås i princip sitter, det är så lätt att tävlingsinstinkterna går före förståndet i stridens hetta. En polare körde bronsmatch på alive i våras och vägrade klappa på ett tajt benlås när det bara var 10 sekunder kvar för att han ledde med poäng. Han var tillbaks idag 8 månader senare och var inte i närheten av att köra på max. Men han fick medaljen iaf :)

 

Synd, första tävlingen är jäkligt mkt nerver också, adrenalinpåslaget gör inte saken lättare. Omöjligt att replikera i sparring. Det blir jäkligt mycket clinch i sw rätt allmänt och speciellt om folk är dåliga på att hitta ingångar för nedtagningar, kan bli rätt trist. Jag kör bara löjligt mkt armdrags stående, gärna armdrag sen single leg på benet som är på samma sida som armen man drar. Reflexen på armdrag är ju att man postar benet i marken vilket gör det svårsprawlat. Wall of rant, bara kriga på!

 

Mm exakt är naturligt väldigt töjbar i mina leder fingrar,armar osv så armbar var det jag minst trodde jag skulle åka på. Till nästa gång blir det att försöka ta det lugnare och tänka mer på vad jag vill göra, blev som att jag frös till då jag till exempel skulle passera guard och körde bara på samma passerings-teknik hela tiden som dem såklart listade ut.

 

Tråkigt det med din polare, benlås är ju det värsta att åka på :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1okt - +1855kr

2okt - -6000kr

 

 

 

Var plus 300kr till sista handen idag :S

 

Jag får ATo UTG det är 5handat, SB är hur packad som helst har spelat varje hand och varit helt tokig. Han och BB som också är helt sjuk aggro-fisk har kommit överens om att dem ska gå all-in utan att kolla på korten och båda dem två täcker mig dem har väll ungefär mellan 7-8k i stackarna var.

 

Jag limpar då i alla fall ATo UTG , CO och BTN är shorta båda och dem foldar. SB pushar all-in in the dark som han sa och BB synar all-in in the dark. Jag synar.

 

Vi visar korten och SB har T8o och BB A5o

 

brädan runner ut: 5Q98x

 

Den påverkade mannen tar hem 20k potten drygt. Han kunde knappt gå från bordet efter det var avsultat

 

Sjukt att du har båda så dominerade, men ändå åker på att båda träffar sina 3outs... Typiskt kl04-spel hehe.

 

Resultat för oktober:

 

Resultat speldag 1: +1855kr (1/10)

Resultat speldag 2: -6000kr (2/10)

Resultat speldag 3: -1015kr (3/10)

Resultat speldag 4: -675kr(4/10)

Resultat speldag 5: +5460kr (5/10)

Resultat speldag 6: +1125kr (6/10)

Resultat speldag 7: +3100kr (8/10)

Resultat speldag 8: +12590kr (9/10)

Resultat speldag 9: -1700kr (10/10)

Resultat speldag 10: +3500kr (11/10)

Resultat speldag 11: +5200kr (12/10)

Resultat speldag 12: +3910kr (13/10)

Resultat speldag 13: -2580kr (14/10)

Resultat speldag 14: +6000kr (15/10)

Resultat speldag 15: +940kr (17/10)

Resultat speldag 16: +3340kr (18/10)

 

Inspelat totalt live: 35050kr (2190kr/speldag)

 

 

Inspelat online: 1089kr

 

 

mvh, Resultatdagboken :/

 

Snyggt resultat för månaden! Hur mkt skiljer sig motståndet på vardagar nu gentemot i somras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt att du har båda så dominerade, men ändå åker på att båda träffar sina 3outs... Typiskt kl04-spel hehe.

 

 

 

Snyggt resultat för månaden! Hur mkt skiljer sig motståndet på vardagar nu gentemot i somras?

 

Tackar! Skulle väll säga att det är ungefär likadant har inte ens tänkt på att det ska skiljas nått mellan sommaren och nu ;)

 

Funderar på att fara ner så tänkte också fråga om motstånd. Lika sjukt som det alltid har varit? Speciellt på helgerna? Har du provat omahan något eller bara texas?

 

Såg du att också var från norrbotten, nice:-D.

 

Vet inte hur det har varit förut eftersom fick in åldern i somras för att kunna spela :) , Man kan märka en viss skillnad det är alltid bäst cash-games då dem har sina ranking-turrar cash-gamsen drar mycket nytta från detta,helgerna är det alltid också bra. Bara spelat texas, men nog kittlar det i fingrarna när man railar omaha 50/50 gamsen och folk verkar bara allmänt helt värdelösa. Får en att vilja lära sig nya spel :D

 

Absolut, Piteå^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det har varit förut eftersom fick in åldern i somras för att kunna spela :) , Man kan märka en viss skillnad det är alltid bäst cash-games då dem har sina ranking-turrar cash-gamsen drar mycket nytta från detta,helgerna är det alltid också bra. Bara spelat texas, men nog kittlar det i fingrarna när man railar omaha 50/50 gamsen och folk verkar bara allmänt helt värdelösa. Får en att vilja lära sig nya spel :D

 

Absolut, Piteå^^

 

 

Aha okej. Låter ungefär som sist jag var nere, börjar närma sig 2år. Man kan sammanfatta det som att det alltid är bra:-D. Vet du hur ofta omahan brukar rulla? Tänkte främst på 20/20, 10/10 kan också tänkas då omaha är så variansgroteskt.

 

 

Gött, Boden här :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Skulle väll säga att det är ungefär likadant har inte ens tänkt på att det ska skiljas nått mellan sommaren och nu ;)

 

Hehe jo jag har hört från flera att det är fint värde även en tisdag i oktober :) Hade nog trott att det var bättre under ledigheter men.... bara synd att man inte bor i Sthlm och/eller är student längre så man kan styra över sina tider. Då hade jag definitivt vart där även tis+tors under rankingturrarna + helgerna. Nu är det inte riktigt ok att dyka upp på jobbet (som idag) och vara förstörd efter helgens grind, iaf inte med mitt jobb. :cry:

 

Vet du hur ofta omahan brukar rulla? Tänkte främst på 20/20, 10/10 kan också tänkas då omaha är så variansgroteskt.

 

Fliker in här och säger att PLO 10/10 aldrig rullar, men att 20/20 rullar varje dag på minst 1 bord!

(Jag tror man tagit bort PLO1000 då man utnyttjade att maxrejken var lägre på 10/10 och därför alltid körde PLO10/10, men med straddle och djup stack och på så sätt fick ett billigare 20/20-spel, om jag inte hört/förstått fel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fliker in här och säger att PLO 10/10 aldrig rullar, men att 20/20 rullar varje dag på minst 1 bord!

(Jag tror man tagit bort PLO1000 då man utnyttjade att maxrejken var lägre på 10/10 och därför alltid körde PLO10/10, men med straddle och djup stack och på så sätt fick ett billigare 20/20-spel, om jag inte hört/förstått fel)

 

 

Tack för svar:-).

 

Se på fan, smakar det så kostar det i guess.

Hört att man nästan kan köpa in sig obegränsat? Har hört typ 40k på 20/20, men vet inte om det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...