Gå till innehåll

Går loss på staten!


SwarleyBS

Recommended Posts

Tja!

 

Startar denna bok som motivationshöjare samt att spekulera och kritisera mitt spel, så det är fritt fram!

 

Är fö. 19 (fyller 20 nu i sep.) och har spelat poker till och från sen jag fyllde 18 med några längre perioder. Sitter och tuggar mig igenom /.50 på svs kör 100BB/BI, blir lite små rädd hur konstigt folk spelar men å andra sidan är det väl dumt och klaga, i alla fall i de flesta fallen.

 

Jag har alltid velat bli grym på poker och har tänkt att ge detta ett tappert försök och kommer förhoppningsvis klättra en vacker dag, kommer posta grafer och händer som jag känner att jag är tveksam till hur den borde spelas.

 

Får bli allt för detta inlägg, undrar ni något så hojta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, avslutade precis en 2h session.

 

resultswf.png

 

Nedan så ser ni hur det har gått sedan början och har börjat känna igen mitt spel mer och mer samt mer bekväm för varje hand som spelas.

 

resultsmonth.png

 

 

Sätter igång igen framåt kvällen och en längre session, otroligt dålig trafik nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åhhh så var vi här igen, nu kommer lite gnäll men varför ska folk alltid envisas med att syna en höjning pre med 65o tex. träffar perfekt gör dom också..vissa sessioner är det lite meckigt att ligga på + sidan faktiskt.

 

Detta gör att jag ibland har lust och dra över till fulltilt, men va f*n bara och köra på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar denna dag med en riktigt riktigt illa session -101kr, inte mycket som stämde. En blandning av dåligt spel och "svs-oturen". Ett exempel nedan.

 

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 9 Players

Poker Tools by CardRunners - Hand Details

 

MP1: $59.06 (118.1 bb)

MP2: $88.41 (176.8 bb)

MP3: $58.72 (117.4 bb)

CO: $92.89 (185.8 bb)

BTN: $90.39 (180.8 bb)

SB: $12.96 (25.9 bb)

Hero (BB): $111.10 (222.2 bb)

UTG+1: $74.39 (148.8 bb)

UTG+2: $48.80 (97.6 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Jspade4.gif 9spade4.gif

3 folds, MP2 calls $0.50, MP3 calls $0.50, CO folds, BTN calls $0.50, SB completes, Hero checks

 

Flop: ($2.50) 7heart4.gif Jheart4.gif 9club4.gif (5 players)

SB checks, Hero checks, MP2 checks, MP3 checks, BTN checks

 

Turn: ($2.50) Kclub4.gif (5 players)

SB checks, Hero bets $1.25, MP2 calls $1.25, MP3 folds, BTN calls $1.25, SB folds

 

River: ($6.25) Jclub4.gif (3 players)

Hero bets $3.12, MP2 raises to $15.24, BTN folds, Hero raises to $45, MP2 raises to $86.66 and is all-in, Hero calls $41.66

 

Results: $179.57 pot ($4.48 rake)

Final Board: 7heart4.gif Jheart4.gif 9club4.gif Kclub4.gif Jclub4.gif

MP2 showed Qclub4.gif Tclub4.gif and won $175.09 ($86.68 net)

BTN mucked and lost (-$1.75 net)

Hero mucked Jspade4.gif 9spade4.gif and lost (-$88.41 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar denna dag med en riktigt riktigt illa session, inte mycket som stämde. En blandning av dåligt spel och "svs-oturen". Ett exempel nedan.

 

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 9 Players

Poker Tools by CardRunners - Hand Details

 

MP1: $59.06 (118.1 bb)

MP2: $88.41 (176.8 bb)

MP3: $58.72 (117.4 bb)

CO: $92.89 (185.8 bb)

BTN: $90.39 (180.8 bb)

SB: $12.96 (25.9 bb)

Hero (BB): $111.10 (222.2 bb)

UTG+1: $74.39 (148.8 bb)

UTG+2: $48.80 (97.6 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Jspade4.gif 9spade4.gif

3 folds, MP2 calls $0.50, MP3 calls $0.50, CO folds, BTN calls $0.50, SB completes, Hero checks

 

Flop: ($2.50) 7heart4.gif Jheart4.gif 9club4.gif (5 players)

SB checks, Hero checks, MP2 checks, MP3 checks, BTN checks

 

Turn: ($2.50) Kclub4.gif (5 players)

SB checks, Hero bets $1.25, MP2 calls $1.25, MP3 folds, BTN calls $1.25, SB folds

 

River: ($6.25) Jclub4.gif (3 players)

Hero bets $3.12, MP2 raises to $15.24, BTN folds, Hero raises to $45, MP2 raises to $86.66 and is all-in, Hero calls $41.66

 

Results: $179.57 pot ($4.48 rake)

Final Board: 7heart4.gif Jheart4.gif 9club4.gif Kclub4.gif Jclub4.gif

MP2 showed Qclub4.gif Tclub4.gif and won $175.09 ($86.68 net)

BTN mucked and lost (-$1.75 net)

Hero mucked Jspade4.gif 9spade4.gif and lost (-$88.41 net)

 

Dendär borde nog ledas 7 dagar i veckan i limpad pott kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J9s: höj pre. Annars som sagt så bör du donka ut där med den bästa handen när 100pers är med i pot. Som spelad så värdebettar vi mer turn och river och foldar aldrig river.

Jag checkar hellre pre och ser en flopp, ser inte mycket värde i att höja. Kommer fortfarande få många calls och är inte bästa handen att barrela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkar hellre pre och ser en flopp, ser inte mycket värde i att höja. Kommer fortfarande få många calls och är inte bästa handen att barrela.

 

Om man checkar pre så vet man aldrig var man står, vill man verkligen ha en pot med 5spelare med J9s liksom? Och det är en såpass kompetent hand som ofta träffar semidrag eller bättre och jag ser helt enkelt inte varför man inte höjer pre, blir mycket mer lättspelat då imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man checkar pre så vet man aldrig var man står, vill man verkligen ha en pot med 5spelare med J9s liksom? Och det är en såpass kompetent hand som ofta träffar semidrag eller bättre och jag ser helt enkelt inte varför man inte höjer pre, blir mycket mer lättspelat då imo.

Du vet fortfarande inte vart du står samtidigt som potten är större, du får ofta +2 synare här även om du höjer. Hur blir den mer lättspelad? Blir många fler jobbiga lägen post mot synglada spelare, hur gör du på en A-hög, K-hög flopp? Även om du träffar J eller 9 så kommer det finnas överkort samt att de ibland kommer ha bättre kicker.

 

Tycker det är bättre i detta läge att mest spela sin egen hand, hålla potten liten och betta flopp utifall man träffar och ck/f annars.

 

EDIT: Ur position också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet fortfarande inte vart du står samtidigt som potten är större, du får ofta +2 synare här även om du höjer. Hur blir den mer lättspelad? Blir många fler jobbiga lägen post mot synglada spelare, hur gör du på en A-hög, K-hög flopp? Även om du träffar J eller 9 så kommer det finnas överkort samt att de ibland kommer ha bättre kicker.

 

Tycker det är bättre i detta läge att mest spela sin egen hand, hålla potten liten och betta flopp utifall man träffar och ck/f annars.

 

EDIT: Ur position också!

 

J9s kommer oftast vara en mycket bättre hand som dessutom bygger bättre än vad 3 andra limpers kommer vara, därför höjer vi pre för värde.

 

edit: sedan spelar det ingen roll om det kommer A eller K på bordet som du nämner mtp att vi styr spelet och att vi kan bluffa bort mycket så det är inte speciellt relevant imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J9s kommer oftast vara en mycket bättre hand som dessutom bygger bättre än vad 3 andra limpers kommer vara, därför höjer vi pre för värde.

 

edit: sedan spelar det ingen roll om det kommer A eller K på bordet som du nämner mtp att vi styr spelet och att vi kan bluffa bort mycket så det är inte speciellt relevant imo.

Mycket bättre hand? HU så flippar vi om vi är mot en range som är 70%, här kommer du möta flera spelare med breda ranger.

 

Det spelar väldigt stor roll då de ibland kommer ha en A eller K och du kommer bluffa bort pengar! :rolleyes: Samt att många även kommer syna med andra och tredje par på flopp, blir som sagt väldigt svårt att veta när du ska fortsätta bluffa.

 

 

Någon annan som har en åsikt? Annars antar jag vi får enas om att vara oense, ett uttryck som jag egentligen inte tycker om då jag kan vara ganska envis. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bättre hand? HU så flippar vi om vi är mot en range som är 70%, här kommer du möta flera spelare med breda ranger.

 

Det spelar väldigt stor roll då de ibland kommer ha en A eller K och du kommer bluffa bort pengar! :rolleyes: Samt att många även kommer syna med andra och tredje par på flopp, blir som sagt väldigt svårt att veta när du ska fortsätta bluffa.

 

 

Någon annan som har en åsikt? Annars antar jag vi får enas om att vara oense, ett uttryck som jag egentligen inte tycker om då jag kan vara ganska envis. :-)

 

Nja jag vet inte, J9s kan man få så bra betalt för i en höjd pot pre, jag höjer för det mesta här iallafall. Sen om det är mer -EV vettefan, inte ofta 10limpar innan dig liksom. :mrgreen: Hade det varit 86s liknande så är det en given check ofc, så då är min fråga, vilka är dom sämsta händerna vi höjer pre här?

 

checkar vi alla pockets?

checkar vi JQs?

checkar vi A7s, om inte vilka Ax höjer vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkar vi alla pockets?

checkar vi JQs?

checkar vi A7s, om inte vilka Ax höjer vi?

 

Du vill vara med billigt med dina draghänder preflop. Proportionellt vill du då att de stora betten görs på river.

 

Höj med höga par, samt semibluffa då och då istället med dina "värsta händer (T3o och dylikt)" imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man checkar pre så vet man aldrig var man står, vill man verkligen ha en pot med 5spelare med J9s liksom? Och det är en såpass kompetent hand som ofta träffar semidrag eller bättre och jag ser helt enkelt inte varför man inte höjer pre, blir mycket mer lättspelat då imo.

 

nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...