Adapa Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 ** Game ID 419648500 starting - 2005-07-13 17:49:17 ** Stumble Up [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - Maiky sitting in seat 1 with $16.00 - Ohhan sitting in seat 2 with $8.87 - INeedPenge sitting in seat 3 with $7.05 - Melonen sitting in seat 5 with $6.00 [Dealer] - nozee sitting in seat 6 with $3.15 - swede_25 sitting in seat 7 with $8.93 - Grandprix sitting in seat 8 with $37.69 - BOMPO sitting in seat 9 with $2.10 - Adapa sitting in seat 10 with $12.95 no_zee posted the small blind - $0.05 swede_25 postedthe big blind - $0.10 ** Dealing card to Adapa: , Grandprix called - $0.10 BOMPO called - $0.10 Adapa called - $0.10 Maiky called - $0.10 Ohhan called - $0.10 INeedPenge folded Melonen called - $0.10 no_zee called - $0.10 swede_25 checked A9s i en flervägspott callar jag gärna när jag är på humör ** Dealing the flop: , , no_zee checked swede_25 checked Grandprix checked BOMPO checked Adapa bet - $0.50 Maiky folded Ohhan raised - $1.00 Melonen folded no_zee folded swede_25 folded Grandprix folded BOMPO folded Adapa called - $1.00 Bettar ut under pott, när jag får raisen bestämmer jag mej för att bara calla och sen dra en checkraise på turn för att inte skrämma iväg honom om han sitter på par eller liknande. ** Dealing the turn: Adapa checked Ohhan bet - $0.40 Adapa raised - $2.00 Ohhan raised - $3.60 Adapa called - $3.60 Gör min planerade checkraise men får en miniraise mot mig Q9 äger mig totalt. Här börjar allt gå åt helvete, känner att det är alldeles för tight att lägga sig med A kickern men samtidigt är jag rädd för kåken. ** Dealing the river: Adapa checked Ohhan went all-in - $4.17 Adapa called - $4.17 Paniksyn. Vad borde jag göra på turn? Ställt in? Vad borde jag ha gjort ifall han ställde in på turn? Känner att handen var åt helvete spelad, speciellt turnsynen. Jag bäddar ju för en allin på rivern som jag måste syna. Citera
ades_va Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 Ställt in på turn, du lär få syn av ruskigt många sämre händer(särskilt på denna nivå!). Citera
alve Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 Ställt in på turn, du lär få syn av ruskigt många sämre händer(särskilt på denna nivå!).Eller raisea tillbaka på floppen igen, fortfarande många händer du slår som ger action. Din hand är så gått som klar, försök få in pengarna så fort som möjligt. Händer som ger action på turn borde nog ge dom på flop också. Citera
Big Less Postad 13 Juli , 2005 Rapport Postad 13 Juli , 2005 NLT - Triss, men hur undvika kåken? Inte. Citera
Adapa Postad 14 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2005 NLT - Triss, men hur undvika kåken? Inte. Öhhm, va? Citera
MaLiik Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Höj om du skall gå med! Du får med nästan hela bordet med en hand som nästan måste träffa på floppen, du borde höja med runt $.80 eller mer för att göra dig av med alla marginella händer. Synar de med så är det bara bra för dig. Du skulle då kunnat gå all in på floppen och få med dig de som kommit så långt! Citera
Adapa Postad 14 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2005 Höj om du skall gå med! Du får med nästan hela bordet med en hand som nästan måste träffa på floppen, du borde höja med runt $.80 eller mer för att göra dig av med alla marginella händer. Synar de med så är det bara bra för dig. Du skulle då kunnat gå all in på floppen och få med dig de som kommit så långt! Jaså? Du tycker inte att A9 är en marginell hand då? Jag lär få syn av A10 och uppåt och det kan ställa till det rejält för mig i en höjd pott sen. Förresten spelade jag den bara för att kunna spela på färgdraget med så många motståndare, och då vill jag ju ha kvar så många som möjligt. A9s är sådär, men inte höjbar tycker jag. Hade det varit få callers och om jag hade suttit i bra pos hade jag nog raisat, samma om det hade varit SH. Citera
devalanteriel Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Med ditt resonemang, MaLiik, borde man ju höja alla händer och hoppas på tvåpar eller bättre att gå all-in med, för, som Adapa säger, är det enda en höjning resulterar i att bättre händer går med dig och sämre foldar. Citera
ampixo Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 Höj om du skall gå med! Du får med nästan hela bordet med en hand som nästan måste träffa på floppen, du borde höja med runt $.80 eller mer för att göra dig av med alla marginella händer. Synar de med så är det bara bra för dig. Du skulle då kunnat gå all in på floppen och få med dig de som kommit så långt! Höja 8xbb med A9s i mellanposition? Nu lugnar vi oss lite va? Tycker det är helt okej att syna in med en sån hand då det trotsallt är folk innan dig som limpat in. Men för att fortsätta spela post-flop måste du träffa hårt, vilket du ju faktiskt gjorde nu. När du nu floppar så hårt så är det bara att spela rätt-fram-poker. Höj hårt och hoppas att någon har något dom kan tänka sig betala av med. Onödigt låta de dra gratis. Citera
Big Less Postad 14 Juli , 2005 Rapport Postad 14 Juli , 2005 NLT - Triss, men hur undvika kåken? Inte. Öhhm, va? Du ska INTE undvika kåken, utan glatt betala, väl medveten om att spelet har positivt värde i längden. Citera
Adapa Postad 14 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2005 NLT - Triss, men hur undvika kåken? Inte. Öhhm, va? Du ska INTE undvika kåken, utan glatt betala, väl medveten om att spelet har positivt värde i längden. Hehe...okej In med pengarna i mitten grabbar!!111!11 Men allvarligt talat så har du väl rätt där, det ska till rätt mycket för att jag ska kunna göra en EV+ fold där. Citera
Recommended Posts