Gå till innehåll

NL - Strategi för lågt färgdrag?


Betterman

Recommended Posts

Befinner mig ibland i att jag limpat in ur position (BB) med tex 86s och får upp 2 i samma färg på floppen och sitter med färgdrag.

Ibland bettar jag 80-100% av pot och får då ofta någon som synar eller så checkar jag varpå liraren på knappen bettar pot.

Osäker på om de har högre färgdrag eller sitter med tex par/tvåpar.

 

Gillar inte att hamna i dessa situationer och jag känner mig inte bekväm när de uppstår. Hur gör ni? Bettar hårdare direkt på floppen?

 

Om färgen inte sitter på turn vad göra då? Bettar jag inte igen så kommer ett pot-bet som på posten.

 

Jag behöver en strategi för dessa situationer som jag vet håller i längden... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nervös var väl att ta i... 8-)

 

Oftast handlar det om att jag på SB eller BB får detta läge och i de relativt låga nivåerna, på de bord som oftast undgår raise före floppen, hänger jag ofta på. Kanske är fel, men de gånger de sitter har de oftast blivit hyggliga potter.

 

Vad gör ni i liknande lägen? Bettar hårdare? Checkar för att se deras drag och utgå från det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela inte draghänder ur position. Det ända du kan hoppas på där är att du floppar en stege.

 

EDIT: missade att du sitter i BB men check syn om du får grymma odds onödigt att beta ut när du inte har nötdraget då någon kan sitta högre färgdrag och då har du problem om du bygger potten med pottbet om ni båda prickar färgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh vafan. Betta på du! Är det mer än 4 pers i potten och man har kass position kan man ju chilla lite och kolla vad dom andra gör men annars tycker jag du ska spela handen aggressivt (förhoppningsvis går det hand i hand med ditt övriga spel, gör det inte det kanske det ser konstigt ut i motståndarnas ögon).

 

Jag brukar tänka såhär: De gånger jag får fi att lägga händer (träffade) som är (mycket) bättre än min (draghänder) tjänar jag _grymma_ pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syna *alldrig* ett pottbet ur position med ett litet färgdrag. 86s är en ok hand i vissa situationer att spela ur positon men sånt beror ju ganska mycket på vilken spelstil man har tex.

 

men iallafall så här är mitt standard spel i den här sitation mot hyffsade spelare: betta 80% av pot om det är 1-3 spelare ungefär och checkfolda alla bet som är större än ~ 50% av potten. synar någon floppen så är standard att checkfolda ett "normalstort" bet, check/syn om du har pot odds att dra till färgen..om du inte misstänker starkt att han semibluffar högre färgdrag av någon anledning. givetvis måste man variera sig och ibland kanske man känner att det är läge att betta pott tills river eller nåt :)

 

Och angående knappen..om knappen bettar för ofta när han blir checkad till så är det ett bra läge att checkrais-semi-bluffa han med en draghand.

ett bra move vid rätt tillfälle som jag tror används lite för sällan mot överaggresiva spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...