Gå till innehåll

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

• Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10

Recommended Posts

Postad

Fin fin årsrapport! :D

Men undrar mest hur du själv tycker att du ändrade ditt spel efter ca 25k händer på /0.5? kanske var så länge sen så du minns inte.

All lycka på 2014 :D

Postad
Fin fin årsrapport! :D

Men undrar mest hur du själv tycker att du ändrade ditt spel efter ca 25k händer på /0.5? kanske var så länge sen så du minns inte.

All lycka på 2014 :D

Tack så mycket! :D

Minns faktist vad som skedde, och minns att jag fick snarlik fråga när jag la opp graf förra gången. Och den största grejen som jag ändrade på var att inte spela så jeekla många nävar ur position :) Då var jag ännu mer rookie och insåg inte range-tänk alt. floatande så jag foldade i princip så fort jag missade.

Tack!

Postad
Tack så mycket! :D

Minns faktist vad som skedde, och minns att jag fick snarlik fråga när jag la opp graf förra gången. Och den största grejen som jag ändrade på var att inte spela så jeekla många nävar ur position :) Då var jag ännu mer rookie och insåg inte range-tänk alt. floatande så jag foldade i princip så fort jag missade.

Tack!

Kanske kan utveckla om vad du lärde dig om range-tänk alt. floatandet lite kortfattat, då jag faktiskt är mer rookie än vad du var då :D

Postad
Kanske kan utveckla om vad du lärde dig om range-tänk alt. floatandet lite kortfattat, då jag faktiskt är mer rookie än vad du var då :D

Just ranger så var det mycket att jag tajtade till mig i SB var väl det största tror jag. Satt gärna och synade in för mycket och fick trubbel postflop =)

Det med floatandet var mest att jag inte skulle ge upp så jekla tidigt/lätt generellt =), men som sagt låg den större delen vid att jag tajtade till det i blindsen, främst SB

Postad
Du råkade inte vara på nyårsfest i Jönköping? Såg nog din tvilling annars :mrgreen:

Nope! Senaste som jag var i JKPG var för någon vecka sen när jag åkte igenom påväg till Uppsala!

Spenderade mitt nyår i Kil samt Karlstad! Hoppas du hälsa ivf! ;)

Postad
Djadja! Ska fixa fram lite kaffe sen sätter vi oss för 2-3 hr grind. Inatt blir det mer kaffe samt dödsplugg för tenta.

Är jäätteosugen på skola nu

du är inte ensam! börjar också skolan igen nästa vecka men som sagt man är inte riktigt sugen på det, men hoppas man hinner bli det så det kan bli en helt okej termin!

GL till grinden! :D

Postad
du är inte ensam! börjar också skolan igen nästa vecka men som sagt man är inte riktigt sugen på det, men hoppas man hinner bli det så det kan bli en helt okej termin!

GL till grinden! :D

mm är verkligen osugen just nu. Men får sätta mig grinda skola nu =)

Vad läser/ska du läsa?

Ty, grinden gick fint, fick hem 3 BI

Postad
mm är verkligen osugen just nu. Men får sätta mig grinda skola nu =)

Vad läser/ska du läsa?

Ty, grinden gick fint, fick hem 3 BI

pluggar till elingenjör! har läst 1 av 4 terminer :) så det är på gång! vad läser du för något spännande? :)

haha mycket roligare att grinda, fick hem 2bi här :D

Postad
pluggar till elingenjör! har läst 1 av 4 terminer :) så det är på gång! vad läser du för något spännande? :)

haha mycket roligare att grinda, fick hem 2bi här :D

Najsnajs =) Gick halvår på el-linje i gymnasiet innan jag tröttna haha ;)

Läser nationalekonomi för tillfället! Blir som minst företagsekonomi till våren, och om jag har dödstur så blir det civ. ekonom programmet!

Mm verkligen! Skönt med gröna siffror! Har inte gett mig på plugget än :D

Postad
Najsnajs =) Gick halvår på el-linje i gymnasiet innan jag tröttna haha ;)

Läser nationalekonomi för tillfället! Blir som minst företagsekonomi till våren, och om jag har dödstur så blir det civ. ekonom programmet!

Mm verkligen! Skönt med gröna siffror! Har inte gett mig på plugget än :D

haha jag har gått 3 år gymnasiet, jobbat 1 år som elektriker! och nu pluggar man inom el. Känns som el tilltalar mig på något sätt :) men det är härligt när man kan något!

okej okej låter riktigt gött ju! hoppas på turen där, den är alltid bra att ha!

Postad
haha jag har gått 3 år gymnasiet, jobbat 1 år som elektriker! och nu pluggar man inom el. Känns som el tilltalar mig på något sätt :) men det är härligt när man kan något!

okej okej låter riktigt gött ju! hoppas på turen där, den är alltid bra att ha!

Härligt att ha hittat rätt verkar det som :)

mmmmm...nomnomnom. Allas favoritämne, särskilt i fikarummet på jobbet. Det och gnälla på chefens lön toppar listan :)

Ja det är verkligen ett ämne där dem flesta kan tycka till om!

Godmorgon förresten! Ögonen öppnades kring ~3. På schemat står idag att plugga, spela poker, träna, plugga, och spela lite mer :)

Spelade lite igår och hittade ett 3 BI back efter lite tråkiga spots :)

Postad

Börjat läsa lite "Treat your poker like a bsns" o gillar den. Myycket lättläst och lättförståelig så känns lätt plöja.

Just nu sitter jag med lite grejer inför tenta tisdag, men är så omotiverad som det går att bli. Men har intala mig själv att skiten ska göras.

Tankarna går dock mot att testa på poker heltid i ett halvår, ge det ett ärligt försök. Känns som att det är den enda chansen jag har nu innan jag commitar mig till något universtietsprogram i 4 år. Har förvisso kommit in på företagsekonomi till våren (som bara är en kurs), vilket man ska vara nöjd över, och man vet ju inte ifall man kommer in igen vid höstkanten. Så är rätt kluven.

Kanske låter mesigt att en B/E-spelare på /4 ska spela full time men det skiter jag i. Skulle kunna låta mitt liv snurra runt poker/träning/vänner. Iallafall ge det ett ärligt försök

Men att ens droppa förslaget för päronen hindrar mig rätt rejält, pungläge

Postad
Börjat läsa lite "Treat your poker like a bsns" o gillar den. Myycket lättläst och lättförståelig så känns lätt plöja.

Just nu sitter jag med lite grejer inför tenta tisdag, men är så omotiverad som det går att bli. Men har intala mig själv att skiten ska göras.

Tankarna går dock mot att testa på poker heltid i ett halvår, ge det ett ärligt försök. Känns som att det är den enda chansen jag har nu innan jag commitar mig till något universtietsprogram i 4 år. Har förvisso kommit in på företagsekonomi till våren (som bara är en kurs), vilket man ska vara nöjd över, och man vet ju inte ifall man kommer in igen vid höstkanten. Så är rätt kluven.

Kanske låter mesigt att en B/E-spelare på /4 ska spela full time men det skiter jag i. Skulle kunna låta mitt liv snurra runt poker/träning/vänner. Iallafall ge det ett ärligt försök

Men att ens droppa förslaget för päronen hindrar mig rätt rejält, pungläge

Jag tycker du ska testa, som du säger du ska förhoppningsvis plugga 4 år sedan, så nu om någon gång har du möjlighet! Det verkar även som att du är mer sugen på poker än plugg har jag fått uppfattningen om. Om du testar ett halvår kan det gå awesome eller så får du det ur ditt system och vill kan fokusera hårdare på skolan.

Motivera till dina föräldrar att du måste fånga the great white buffalo, a 1 % chance:

great white buffalo...
Postad
Jag tycker du ska testa, som du säger du ska förhoppningsvis plugga 4 år sedan, så nu om någon gång har du möjlighet! Det verkar även som att du är mer sugen på poker än plugg har jag fått uppfattningen om. Om du testar ett halvår kan det gå awesome eller så får du det ur ditt system och vill kan fokusera hårdare på skolan.

Motivera till dina föräldrar att du måste fånga the great white buffalo, a 1 % chance:

great white buffalo...

Thiiiis!

älskar den filmen f.ö :D

Men om det är som Katt3n säger här :

Läs företagsekonomi och spela heltid under tiden fram till hösten. Den grundkursen är knappast någon raketforskning direkt.

Så känns det ju som att man ska kunna hantera båda :D

Uurrgghh

Postad

Mitt ex läser ekonomprogrammet nu och jobbar 50% (på ett jobb där man inte kan plugga på arbetstid). Visst måste man skärpa sig, men det är inga problem för henne att klara av båda.

Det jag menar är att ska du prova att grinda mer, så är det ett ypperligt tillfälle att göra det medans du läser FEK grundkurs. Ingen kommer nånsin att kolla dina betyg ever (önskar nån hade berättat det för mig när jag pluggade), så se bara till att klara tentorna med minsta marginal så är du hemma sen.

Postad

Det ena behöver inte utesluta det andra. Kör både skola och poker.

Postad
Mitt ex läser ekonomprogrammet nu och jobbar 50% (på ett jobb där man inte kan plugga på arbetstid). Visst måste man skärpa sig, men det är inga problem för henne att klara av båda.

Det jag menar är att ska du prova att grinda mer, så är det ett ypperligt tillfälle att göra det medans du läser FEK grundkurs. Ingen kommer nånsin att kolla dina betyg ever (önskar nån hade berättat det för mig när jag pluggade), så se bara till att klara tentorna med minsta marginal så är du hemma sen.

Aight aight! Det ni säger låter vettigt.

Är kanske någon liten del i mig som ogillar detta moment i Nationalekonomi så mycket så jag inbillar mig att allt plugg är skräp :D

Får ta en kurs i time management :roll:

Postad

+1 på denna. Har snart läst 3 år och grindat samtidigt, tycker det har varit sjukt nice. Vissa perioder blir det mindre spel när det är mycket i skolan, och tvärtom.

Postad

Kört 4,5 år högskola kombinerat med grind. Förutom C/D-uppsatserna har det ej varit problem med tid över för grind.

Ekonomiprogram är ganska slappa jämfört med andra program. Började med just en termin FEK som katten nämner på distans. Inga probs what so ever

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa nytt...