Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Någon som kan programmera en kod som genererar ett slumpmässigt nummer mellan 3000 och 4000. Alltså att tangentbordet skriver mellan 3000-4000.

 

En del i att inte kika resse är ju att inte veta hur mkt jag köper pokermarker för, och detta är bästa lösningen imo! Har ni tips på annat så shoot :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan programmera en kod som genererar ett slumpmässigt nummer mellan 3000 och 4000. Alltså att tangentbordet skriver mellan 3000-4000.

 

En del i att inte kika resse är ju att inte veta hur mkt jag köper pokermarker för, och detta är bästa lösningen imo! Har ni tips på annat så shoot :D

Bengt Alsterllind bor väl i krokarna? han är ju en hejare på uppfinningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW

 

Det är ju jul och allt snart. Iom. vi är short på en kaffekokare så tänkte jag panga på med en kaffemaskin till familjen eller liknande. Det ska finnas kaffe/choklad osv i den så hela familjen kan ha användning för det.

 

Någon som har tips på en kaffemaskin med dessa ändamål? Inte föör dyrt, är ju som sagt micro (A)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lalalala, lägger upp en haaaaand som jag spelade nyss.

 

Möter Himpan! Helt OK cbet flop. Två overs och dubbla backdoors. Turn däremot..

Tänker "han kommer aldrig folda en Q här. Sätter honom minst på en Q eller FD eftersom han har 67% fold to cbet 3bet pot. Dvs han följer bara med OK händer. Såå egentligen borde jag väl bara c/f här då vi har 4 kort till "nöten" och om vi träffar ett A så lär vi inte få syn av random Qx förutom AQ som slår oss. Även samma historia om K landar.

 

Det som foldar här är ju diverse mellanpar, men jag tror han sitter på starkare händer än så? Känner dock att jag vill ge upp turn, och river är ju katastrof :) Att ens betta ut låter vår hand inte agera bluffcatcher, sen syna av 40bbs när vi vet att vi är alltid slagna här är ju mongo. Det fick bli månadens donerar-hand, aldrig never again.

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2334767

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $800.00 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 8, AF: 2,4, Hands: 446

BTN: $936.04 - VPIP: 21, PFR: 17, 3B: 7, AF: 3,6, Hands: 462

Hero (SB): $579.45 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 6, AF: 2,8, Hands: 186943

BB: $777.62 - VPIP: 41, PFR: 35, 3B: 17, AF: 2,6, Hands: 2081

UTG: $1528.30 - VPIP: 64, PFR: 34, 3B: 6, AF: 2,3, Hands: 44

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with A :diamond: K :spade:

2 folds, BTN raises to $14, Hero raises to $46, BB calls $42, 1 fold

 

Flop: ($106.00) 4 :spade: 4 :heart: Q :spade:(2 players)

Hero bets $53.00, BB calls $53

 

Turn: ($212.00) T :diamond:(2 players)

Hero bets $106.00, BB calls $106

 

River: ($424.00) A :heart:(2 players)

Hero bets $212.00, BB raises to $424, Hero calls $162.45 all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AKo:

4b stats på honom? Skrev sjukt lång post då jag trodde BTN synade 3b så såg jag nu att det var BB. 8-)

 

Mot en tillsynes relativt spewig och lös spelare så kör jag flop och går c turn. synar allt under ½pot på turn. Vill inte bluffa "spewiga" kall3bsynare OOP helt enkelt. Tror han kan syna oss rätt light om vi går b/b/b.

 

Om det hade varit mot BTN så kör jag turn lite mer och bluffar alla spaders och låga kort på river men mot denna så synar jag låga bets turn och hoppas på mirakelrivers. Om vi bettar turn så gillar jag att betta river men då gör jag det väldigt snålt för att folda mot raise. Vet inte om c/c river är bättre, måste vara bra reads och viss dynamik isf. Finns fortfarande en del vi kan ta värde av på river nämligen.

 

hoppas du fattar vad jag menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AKo:

4b stats på honom? Skrev sjukt lång post då jag trodde BTN synade 3b så såg jag nu att det var BB. 8-)

 

Mot en tillsynes relativt spewig och lös spelare så kör jag flop och går c turn. synar allt under ½pot på turn. Vill inte bluffa "spewiga" kall3bsynare OOP helt enkelt. Tror han kan syna oss rätt light om vi går b/b/b.

 

Om det hade varit mot BTN så kör jag turn lite mer och bluffar alla spaders och låga kort på river men mot denna så synar jag låga bets turn och hoppas på mirakelrivers. Om vi bettar turn så gillar jag att betta river men då gör jag det väldigt snålt för att folda mot raise. Vet inte om c/c river är bättre, måste vara bra reads och viss dynamik isf. Finns fortfarande en del vi kan ta värde av på river nämligen.

 

hoppas du fattar vad jag menar!

 

Orkar inte ta upp handen atm men tror 4-5% 4bet range.. Men du vill checksyna turn? Varför? imo typ sämsta vi kan göra. Då är c/f bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte ta upp handen atm men tror 4-5% 4bet range.. Men du vill checksyna turn? Varför?

 

Han har nog en stor bluffrange, spaders/stegar och air (vet ej er dynamik) och vår hand har SDvalue. Om vi säger att han värdebettar Qx här, som kan vara ett troligt worstcase scenario, så har vi en hel del outs till river.

 

Jag synar låga turnbets helt enkelt pga. hans bluffrange som jag tror är mycket större än hans värdebetsrange, samtidigt som vi har SD-value och EQ för att rivra bättre än hans VB-range.

 

edit: detta förutsatt att han lever upp till sina stats såklart, sen spelar dynamik in otroligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har nog en stor bluffrange, spaders/stegar och air (vet ej er dynamik) och vår hand har SDvalue. Om vi säger att han värdebettar Qx här, som kan vara ett troligt worstcase scenario, så har vi en hel del outs till river.

 

Jag synar låga turnbets helt enkelt pga. hans bluffrange som jag tror är mycket större än hans värdebetsrange, samtidigt som vi har SD-value och EQ för att rivra bättre än hans VB-range.

 

edit: detta förutsatt att han lever upp till sina stats såklart, sen spelar dynamik in otroligt mycket.

 

Check/Syn känns konstig för mig för då måste vi balansera upp det med något annat att check/syna med. Det ska isåfall vara nöten/KK/AA men dem vill vi ju pumpa för värde här. Nöten är väl den enda vi kan checka, beroende på spelare.

 

Tycker också att vi har för lite EQ för att checksyna. En J är ju typ enda vi vill se då han kan förmodligen sitta på AQ/KQ och landar A eller Q så måste vi checksyna river också, eller så checkar han bakom sin nakna Q, typ.

 

Visst kan han ha en del låga färgdrag/pockets men hela tanken med att checksyna gillar jag inte direkt,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar att behålla initiativet och kör en 2nd barrel på turn. Tycker du spelar den perfekt fin size etc fram tills river. Där kör jag allt som oftast c/c

 

Ty för input! Jag har rätt svårt med att spela AK i dessa spots. Jag försöker gå efter min EQ och villains range. Var lite kluven över min EQ i denna spot, tror jag normalt sett c/f mot reg men fisk kan ju syna vadsomhelst på flopp nästan.

 

Håller med att c/c på river är det bästa alternativet, vi får inte syn av sämre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...